Jump to content

Photo

Jag vill flytta Sherlock Holmes

• This topic is locked This topic is locked
169 replies to this topic

Poll: Omröstning om omröstningen (17 member(s) have cast votes)

Ska vi ha en omröstning om förändringar i namn och/eller Film/TV/bok-forumet? (Se diskussionerna i ämnet för mer information om omröstningen)

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#151 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 March 2010 - 16:40

Det har varit intressant att följa det här bråket på läktarplats. Eftersom bråket uppstod i min Åsa-Nisse-tråd så har jag väl rätt att komma med en kommentar och jag väljer att göra det via en bild ;) .

Skönt att se lite humor, istället för allt gräl och de gamla vanliga vendettor som vaknat till liv. Tack så mycket för bilden, Walker! :hug:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#152 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2010 - 16:52

Vendettor är inte ordet jag skulle välja, mer "beundransvärd" härskarteknik, men humor är fortfarande välkommet.
*Hockey och superhjältar*

#153 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 March 2010 - 17:01

Var god att inte vrid mina ord. Jag menade vad jag skrev.

Givetvis är humor välkommet. Särskilt när den kommer från briljanta Walker. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#154 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 17:17

Härskarteknik var inte ens ditt ord, det var Mjolnirs. Som sammanfattar vad vissa tycker alldeles lysande faktiskt. Vendettor är ditt ord, vilket det råder delade meningar om att det handlar om här. Du tycker att det gör det, jag inte.

#155 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 March 2010 - 17:23

Men för sjutton pojkar... <_< Tänker ni släpa varandra runt i ringen dödsstjärnan en gång till?

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#156 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 March 2010 - 17:24

Ja, men Mjolnir syftar på någonting helt annat än jag syftade på, så då är det inte relevant. Om du ska vara mer korrekt får du skriva "vendettor OCH härskartekniker".

Men för sjutton pojkar... <_< Tänker ni släpa varandra runt i ringen dödsstjärnan en gång till?

Jag försökte.

#157 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 17:25

Nej, för det handlar inte om en vendetta. Kanske som du ser det, men som du ser det är inte alltid facit. Andra tycker inte heller det, och du kan inte läsa mina tankar.

#158 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 March 2010 - 17:35

Du och jag kommer inte komma överens om det här. Vi båda kommer att fortsätta och säga emot varandra tills domedagen kommer. Vill du fortsätta där eller kan vi lyssna på XC?

#159 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 17:43

Det är ju inte en duell mellan dig och mig, varför reagerar ingen på vad super85 (som är väldigt sansad och vettig i den här tråden) eller Mjolnir (som har mod att säga vad han tycker)?

#160 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 18:14

Mjolnirs inlägg var rätt uppfriskande. Eftersom det verkar ok att skriva långa inlägg hur Kermit är en negativ jävel som fortfarande är lack över att superhjältefilmer inte får postas i serieforumet (även om hans första inlägg ,eller något annat han sagt här har inget att göra med något sådant) så är det bra balans att få höra att SOD sysslar med härskartekniker och lackar när folk inte delar hans åsikt om olika ämnen.

Och nej, tråden handlar inte om något som hände för flera år sedan. Kermit har en poäng, och han ville göra något med Sherlock Holmes tråden. Sen ändrades det här till en massa tjafs om Kermit och hur SOD anser att Kermit för det mesta är en negativ person som postar negativa grejer.

Jag har svårt att se att trådskaparen ville göra det här till något personligt, där man analyserades som person.

Edited by super85, 09 March 2010 - 18:18.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#161 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 March 2010 - 18:31

Jag skulle kunna gå in på djup om vad som hände med Mjolnir ur min synvinkel, vilket är drastiskt annorlunda än vad Mjolnir försöker påskina. Men det skulle vara meningslöst eftersom det inte skulle förändra någons åsikt. De som inte vet vad som hände har troligen redan bestämt sig utifrån den här tråden - och de övriga (som bad mig göra meddelandet) vet redan vad som hände och behöver inte uppfriskas i vad som föranledde det.

#162 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 March 2010 - 18:37

Nu får alla ta ge sig med sina kommentarer i Statusuppdateringarna på första sidan.
Det var någon som pratade miljö och hur nya medlemmar uppfattade forumet i annan tråd. Ja vad kan jag säga. Miljön har ju inte precis blivit bättre.

Tycker att den här tråden ska stängas för nu har det gått för långt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#163 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 March 2010 - 18:40

Du är inte ensam om att tycka det. Jag kollade på möjligheterna att stänga tidigare (trots att jag skulle anklagas för att vara en diktator som kväste "diskussionen"), men då kan man inte längre rösta, vilket jag sa skulle vara öppen till söndag. Har du något förslag att lösa det, lyssnar jag gärna på det.

#164 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 18:55

Eller så vore det bra att ta upp det och lägga alla korten på bordet, och inte gömma sig bakom det där. Och poängen är fortfarande en annan. Hade det inlägget kommit från ingenstans hade det varit ett onödigt påhopp, men här gav det faktiskt tråden någon slags balans. För det är tydligen helt okej att prata om hur hemsk, blek och negativ jag är med någon slags konstig personanalys som grund. Något jag aldrig bad om, precis som super85 säger. Från började ville jag som super85 också mycket riktigt påpekar göra någonting med Sherlock Holmes-tråden? Vad? Jo, att få till en omröstning och presentera min åsikt i ämnet. Jag bad också tidigt och flera gånger många att säga vad de tycker. Hade det blivit en omröstning hade jag självklart accepterat beslutet och jag har aldrig ansett min åsikt vara med värd än någon annans heller. Vilket andra här tydligen gör, det är tydligen helt okej att pissa på ishockey och superhjältar t.ex. Istället blev det en konstig "ska vi ens ha en omröstning"-omröstning. Hade det inte varit enklare att från början ha något i stil med "borde James Bond och Sherlock Holmes räknas med i genren?"?

Okej, jag ska försöka förstå här. Till att börja med vet jag inte bättre om mig själv än vad typ Sentinel och Marie gör, utan jag har tydligen inte medvetet "kommit över" en tre år gammal flytt, tillför inget annat än negativt till forumet och är blek? Det i sig är skäl för Sentinel att vara extra dryg mot just mig? Och Marie får i högsta allmänhet racka ner på saker som inte intresserar henne? Av samma skäl? Dessutom pågår det just nu en häxjakt på Sentinel i statusraden? Really? Är det rätt uppfattat?

Det verkar för mig som att det inte är jag som har svårt att släppa diskussionen kring superhjältefilmsflytten, det är snarare Sentinel. Återigen var det inte ens jag som drog upp det i den här tråden.

#165 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 March 2010 - 19:18

16st har röstat och det är väl alla som faktiskt ät aktiva på forumet i stort sett just nu skulle jag tro. Jag vet att du lovade att hålla tråden öppen till söndag. Men ibland så måste man bryta sina löften, och den här gången tycker jag nog att det är värt det.

Jag vet inte ens hur jag ska kommentera ditt inlägg Kermit, för nu känns det som om du drar alla över en kamm.
Jag har protesterat mot en hopslagning av Film och Film OT. Observera att jag INTE protesterat mot namnbyte av OT forumet.
Jag som moderator har valt att lägga (flyttat från spoilerforumet) Bond och Sherlock filmerna i OT forumet eftersom de inte är i genre med forumet (och det har jag nog redan nämnt någonstans), de är till huvuddelen Deckare och Action och många verkar hålla med, för ingen har protesterat.

Känner lite som Wylie just nu. Det kanske ska hållas en omröstning om vi är kapabla till att vara Moderatorer på filmforumet.

Nu ger jag upp för nu är jag less på det här.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#166 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 19:27

Det hade ju inte skadat att ha en omröstning direkt istället. Och nej, jag drar inte alla över en kam, jag använder mig av "argument" som tidigare har använts i den här tråden, som jag inte alls förstår mig på. jag ställer mig också fortfarande frågande till hur den tre år gamla flytten ens kom upp i den här tråden och vem som faktiskt tog upp den? Jag gör egentligen allt annat än drar alla över en kam, jag är bara irriterad över hela "kermit är blek och tillför bara negativt, därför får jag vara extra dryg mot honom"-inlägget. NU är jag negativ, för det är negativt att vara arg. Men det grundar sig att jag inte tycker att någon egentligen har rätt att vara extra dryg mot någon. Och att jag gång på gång till förbannelse upprepat på att så tydligt sätt jag bara kan vad den här tråden handlade om, men ändå har fått stå till svars för en tre år gammal flytt.

#167 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 19:29

Jag vet inte ens hur jag ska kommentera ditt inlägg Kermit, för nu känns det som om du drar alla över en kamm.

För mig känns det som Kermit lackar på SoD och Marie. Inte på någon annan. Detta baserat på att jag tycker jag läst hans inlägg rätt noga här.

EDIT:

Såg inte att Kermit hann svara på Georgias inlägg där, vill dock säga det ändå, eftersom anser att det är viktigt.

Edited by super85, 09 March 2010 - 19:31.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#168 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 09 March 2010 - 19:31

För mig känns det som Kermit lackar på SoD och Marie. Inte på någon annan. Detta baserat på att jag tycker jag läst hans inlägg rätt noga här.

Korrekt uppfattat. Och det på ett negativt och blekt sätt. Fast det är inte att kasta skit, det är att stå för sin åsikt. :P

#169 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 09 March 2010 - 19:32

Special Edition
Posted Image

#170 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 March 2010 - 19:33

Nu tycker jag den här tråden har gått tillräckligt långt.

Kermit och Sentinel får återvända till sina ringhörnor och inse att de är överrens om att vara oense. Eftersom jag anser mig vara helt neutral så får jag säga att båda sidor beter sig väldigt illa åt för ögonblicket. Jag stänger härmed tråden, och kommer att radera alla inlägg som görs efteråt (eftersom vissa med rätt rättigheter i teorin kan svara trots att ämnet är stängt).

Vill ni bråka, ta det över PM istället.

Har ni nåt att påpeka till mig, ta även det över PM, men allt fingerpekande och annat kommer att ignoreras.

Låt moderatorerna för respektive forums bestämma över forumen, det tror jag är bäst.

Edit: Jag har nu funderat på saken och bestämt mig att ge Kermit och Sentinel varsin varning. Inte för deras åsikter, vilket jag inte värderar i det här beslutet, utan för att jag anser att båda två insisterade på att fortsätta sina argument in absurdum. Jag tycker att båda personerna borde veta bättre.

Detta är den enda sanktionen jag kommer att ge, och jag förutsätter att inget mer kommer att skrivas om detta i forumet. Det finns PM om man vill bråka, som sagt. I övrigt så bestäms forumens utformning av respektive moderator.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."