9x17 "Upgrade"Yay, Metallo!

Trevligt med ett lite lyckligt slut för honom. Jag tyckte så synd om honom.
Snacka om att shit hit the fan. Tycker nästan allt som kunde gå fel gick fel här.

Aj, nu har Zod fått en ny bas. Och han tänker ge sina soldater krafter av hans eget blod.
9x18 "Charade"Ännu en såpaskådis.

Men han spelar Maxwell Lord, aka The Black King, väldigt bra.

Så nu har Lois och Clark fått sparken? Aj. Hoppas bara att deras relation blir kvar.
Jag har den obehagliga känslan av att Red Queen är Chloe. Hon har mer och mer blivit intreserad av maktkamp och de senaste par säsongerna har man fått se henne göra saker man aldrig trodde hon var kapabel till, tillochmed begå mord. Det kan bli en intresant utveckling om det är så.
9x19 "Sacrifice"Vad nervös jag var när Chekmate tog Kandorianerna. Jag trodde de skulle dö. Tur att Clark kom i tid. Men tyvärr så räkte det anfallet för att de skulle krypa tillbaka till Zod.
Nu visar Zod sitt sanna jag. Nu känner man igen den han kommer att bli. Och även hans fru såg det när hon fick veta hur lite Jorden betydde för Zod. Hon lät honom hellre döda henne och deras ofödda barn än att han skulle uppfostra barnet som sig själv. Men Zod som ovetandes dödade sitt eget barn verkar ha blivit totalt mordisk. Nu har han återförenat Kandorians och de har alla krafter. Det här är inte bra. Och alla kan flyga... nästan. Lilla Clark kan fortfarande inte när han är god. Som tur är så skyller de inte längre på höjdskräck iallafall.
Verkar som att Major Zod nu har blivit General Zod!
Hmm, verkar som att Chloe har lite av sitt goda jag kvar. Hon ville låta Tess dö men kunde inte eftersom Tess litade på henne. Men nu är Watchtower död.

Undrar hur det gick med White Queen. Bra att de inte visade om hon dog eller inte då hon borde finnas kvar till Supermans-tider.
Justin Hartley gjorde ett underbart jobb som både Regisör och skaparen av avsnittets story.
9x20 "Hostage"Neeeej! Nu gjorde Lois slut.

På tiden att de fick tillbaka Perry White.

Heheh, Perry White är verkligen en rolig filur.

Men jag hoppades att han skulle börja jobba på Daily Planet.
Underbart att se Martha Kent igen. Varför det skulle behöva ta nästan 4 år fattar jag inte.
Heheh, vad komiskt att "Hostage" titlen har med att Clark är fast på gården med en familjemiddag.

Och vilken hemsk middag.
Så jag hade fel om att Chloe var Red Queen. Känns skönt även om det hade varit lite intresant. Men det var på tiden att hennes hårda skal sprack och hennes känslor kom ut. En stark scen när hon började gråta och var trött på allt. Jag hoppas det här betyder att gammla underbara Chloe kommer tillbaka nu för den hårda kalla Chloe skrämmer mig.
Mer shockerande blev det när man fick veta att Martha var Red Queen.

Fast när man tänker på saken så har Red Queen aldrig gjort något skurkaktigt. Lite coolt att Martha har en egen hemlig Chessorginisation.
Drömsekvenserna hade varit mer intresanta om det inte hade varit så uppenbart att det var en dröm.

Hmm, jag tror inte medelandet var från Clark Jag tror att det är Zod som lurar Lois i en fälla för att använda henne mot Clark.
9x21 "Salvation"Säsongsavslutningen!

Fy vad elaka de är. Vilken jäkla cliffhanger. Hur kommer Clark att klara det här? Vad var det för några som anföll Ollie?, Vet Lois sanningen om Clark nu? Vem är den virkande kvinnan? Stackars Tess, är hon verkligen död?
Cool strid mellan Clark och Zod. Men jag blev väldigt besviken att JSA och JLA bara var med på TV-skärmar.
En annan sak, hoppas serien blir kvar till 2013. Då måste de ju ge oss Superman.

Och när vi talar om trollen: ÄNTRLIGEN har Clark fått dräkten!!!
Betyder det att han kommer ha den på sig nästa säsong eller hoppas vi på förmycket?
Sedan får jag inte glömma den otroliga öppningen. 2013. Lex for President. Superman i högform. Kändes verkligen som klassisk Superman med propellerplanet som fick problem. Jag tycker mig känna igen det och undrar om det inte var taget från en serietidning.
Håller med om att det här har varit en fantastisk säsong och den starkaste hitils. Att en TV-serien, på sin 9:e säsong, kan bli så bra och bli som återfödd är ju helt otroligt. Det blir en låååång väntan till nästa säsong. Och vågar de då ta steget, får de då rätten att göra Clark till Superman? Kan man sedan få hoppas på yttligare 10 säsonger med Superman?

Men är nu nästa säsong sista så får allt Michael Rosenbaum hålla vad han lovat och återvända för de sista 2 avsnitten! Och de kan allt kosta på sig den där avslutande TV-filmen som det har ryktats om.
Verkar som att en av huvudrollerna kommer lämna serien nu:
Allison Mack (Chloe) kommer bara vara gäst i några avsnitt nästa säsong.
KällaListan över huvudroller nästa säsong är:
(Spoilervarning! Listan kommer avslöja om Tess är med eller inte samt vem som lämnar serien!)
Tom Welling as Clark Kent, Erica Durance as Lois Lane, Justin Hartley as Oliver Queen and Cassidy Freeman as Tess Mercer.
KällaEn sak till jag tänkte. Red Queen snackade om the comming Apocalypse, något White Queen också har nämnt. Men kan de igentligen mena "Apokalips"? Jag börjar mer och mer ana det.
Och eftersom den gammla virkande kvinnan är listad som
"Granny Goodness"
i 921 Credits så kan nästa säsongs fiende mycket väl vara
Darkseid
.
Tom Welling har iallafall sagt att den virkande
"Granny Goodness"
och hennes
"Female Furies"
kommer medverka i nästa säsong.
Edited by Crusader, 08 June 2010 - 23:46.