Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 2

• Please log in to reply
208 replies to this topic

#151 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 February 2011 - 16:54

Avsnitt 2x15 är en klippshow. OK, men når inte upp till standarden man höll i Xena. :)

"Broken" tillhör ett av mina favoritavsnitt. :)

Själv kände jag ingen titlarna "Home and Away" och "Water Rats" (bara titlarna alltså), inte så att hon kan ha varit med i någon tv-serie som visats under somrarna i sommarlov och liknande? Det kördes ju rätt hårt med australiensiska serier ett tag vill jag minnas.

Förra säsongens clip show gillade jag. Men det var jag nog ensam om. Men bra att veta om när denna säsongs clip show kommer.

Jag tror det blir svårt att toppa "Broken". Det har det mesta som ett bra avsnitt av en bra tv-serie ska ha. Man har Cara att tacka för det, för låt oss säga att avsnittet hade haft samma handling men istället fokuserat på någon av dom andra huvudkaraktärerna i serien, då hade det säkert inte alls blivit lika intressant.

SVT brukar ju visa en massa saker från det landet. Speciellt på sommaren. Jag ögnade igenom listan igen och ser att hon var med i krokodilskräckisen Rogue som fick den onödiga översättningen Territory här. Jag minns dock vare sig Carolines karaktär eller filmen i sig, så det kan ju knappast vara från den. Jag hittade ett par caps på hennes karaktärer i avsnittet. Kan det kanske vara någon från Xena som hon liknar? Är det bara jag, eller har hon viss likhet med hur Danielle Cormack ser ut nuförtiden?

Miss Crantan
Mistress Nathair

Edited by Piranhaconda, 24 February 2011 - 16:57.

#152 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2011 - 18:41

Personligen tycker jag "Creator" som avsnitt är bättre än "Home" från första säsongen. :)

Cara lyfter hela serien, lite synd att det inte blev en tredje säsong. :(

Mja. Jag håller med om att hon har någt bekant över sig - speciellt som Miss C - men jag vet inte om jag skulle vilja säga att det är Danielle Cormack. Däremot så utesluter jag inte att det kan vara Xena eller Hercules som vi skymtat hennes tvilling i. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#153 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 February 2011 - 18:51

Cara är verkligen cool och den stora behållningen här imo. Men jag har helt förträngt att hon var med i Rogue ("Territory" :rolleyes:) för filmen minns jag. Tyvärr. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#154 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 February 2011 - 19:25

Då blir det kul att se om jag håller med dig efter att jag har sett "Creator". :)

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att serien blev nedlagd. Jag hann att se till runt avsnitt 10 i den andra säsongen innan det körde ihop sig och jag tycker att serien gick från klarhet till klarhet. Det görs inte mycket fantasy för tv så vi får väl hoppas att "Game of Thrones" är bra.

Det var värt en chansning om inte annat för att se om du höll med mig. Men det är gott nog att vi kan enas om att hon i vilket fall som helst verkar bekant till utseendet.

Cara är verkligen cool och den stora behållningen här imo. Men jag har helt förträngt att hon var med i Rogue ("Territory") för filmen minns jag. Tyvärr.

Det var inte Tabrett Bethell som spelar Cara som jag menade är med i Rogue, utan Caroline Brazier som spelar Miss Crantan/Mistress Nathair i avsnitt 3 "Broken". :)

#155 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 February 2011 - 14:00

Touched

Det här avsnittet var väl mer okej än vad det var riktigt bra. Karaktären Annabelle lyckas aldrig med riktigt beröra mig och sedan fann jag skådespelerska att vara i klassen "mindre bra" för att formulera mig snällt. Jag är dock inte övertygad om att det hade blivit bättre med en annan skådespelerska för den stora problematiken låg i avsnittets handling. En annan mindre bra sak är att lika gulligt som det än må vara med känslorna som finns mellan Richard och Kalan, lika krystat kan jag tycka att det blir när man i vart och vartannat avsnitt måste lägga så stort fokus på just den biten. Det fungerade inte riktigt för mig i det här avsnittet heller om jag skall vara ärlig. Annars var väl det mesta som sig bör. En sak som var bra var att Flynn verkar ha tackat för sig. Nu vet jag inte om det är för gott eller bara tillfälligt, men låt oss hoppas att det var det första alternativet. För så bra och intressant var inte den karaktären.

#156 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2011 - 10:00

Flynn var en karaktär som jag verkligen inte sörjde när han avvek från serien. :) Och jag kan glädja dig med att han inte ens kommer nämnas vid namn på resten av säsongen (om jag inte minns fel). Håller med dig om "Kahlan+Richard=Sant"-intrigen, ibland läggs aningen för stort fokus på den biten.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#157 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 February 2011 - 13:14

Skönt att slippa Flynn. ^_^

Wizard

Bra avsnitt måste jag säga. Trevligt att få återse Danielle Cormack som Shota. Jag gillade även killen som spelade Zedd den yngre. Han var riktigt duktig och var mycket bra i den rollen. Avsnittet lyfter verkligen mot slutet då Richard med vänner har letat upp Zedd den yngre och skall försöka att stoppa honom. Cara är väl den som har ett öppet sinne får man väl säga och hon försöker att tänka logiskt. Dessutom har hon en av avsnittets bästa kommentarer. Den kring hur alla fördömer Mord-Sith tills att dom behöver deras hjälp. Då går det så bra, så bra.

#158 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 February 2011 - 15:46

Cara levererar coola rubriker i nästan alla sina avsnitt tycker jag. :)

Wizard gillade jag också - trots att det var väldigt mycket Zedd i avsnittet. Men det var på något vis kul att se honom som "ung och dum".

fqq5BYam.jpg

#159 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 February 2011 - 16:44

Jag tror att anledningen till att det trots allt fungerade med så mycket Zedd, var för att det var en yngre Zedd i nästan hela avsnittet och att han spelades av en annan skådespelare. För oftast är det Zedd den äldre gestaltad av Bruce Spence som kan bli lite för mycket. :)

#160 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 February 2011 - 17:19

Bruce Spence har en tendens att blir lite för mycket i avsnitten, men han har ju givetvis avsnitt som han är bra i också. Princess i säsong 2 för att ta ett exempel. :)

fqq5BYam.jpg

#161 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 February 2011 - 18:25

Jag får göra en liten fotnot till det avsnittet och se om jag också tycker om det. :)

Det märks att dom blev varma i kläderna av den första säsongen, för avsnitten är förhållandevis väldigt jämna och håller hög klass redan från säsongsstart.

Edited by Piranhaconda, 28 February 2011 - 18:25.

#162 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 February 2011 - 19:25

Princess är ett av mina absoluta favoritavsnitt i serien. Tabrett gör ett väldigt bra jabb. :D
Hela säsongen tycker jag lyfter när Cara gör entré. Men andra säsongen var faktiskt väldigt bra och jämn hela vägen.

Edited by XC, 28 February 2011 - 19:26.

fqq5BYam.jpg

#163 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 March 2011 - 13:40

Av dom avsnitt som jag hittills har sett så är mitt absoluta favoritavsnitt "Sacrifice" i den första säsongen. Det skall bli intressant att se om något avsnitt kan överträffa det. :)

Har man gett någon officiell förklaring till varför man lade ner serien?

#164 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 March 2011 - 15:34

Jag tror inte jag hört något i något officiellt uttalande, men det ryktades om att problemen med skådespelarfacken (står mer om den i formets Hobbit-tråd) på NZ & AU satte sista spiken i kistan för serien.

fqq5BYam.jpg

#165 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 March 2011 - 17:42

Oftast är det ju pengar eller för få tittare som sänker en tv-serie så det var lite annorlunda om problematiken ligger i skådespelarfacken. Jag skulle vilja veta mer om vad som kan vara orsaken till seriens för tidiga avslut så jag skall se om jag inte kan hitta det som står skrivet i forumets Hobbit-tråd.

Fury

Cara levererar en hel hög med giftiga kommentarer i det här avsnittet. Och hur mycket som Richard än vill att Cara skall bidra till "hushållssysslorna" så håller jag med Cara själv. Hon är inte en jägare direkt. ;)
Avsnittet är bra och man märkte ganska snart att allt inte stod rätt till med byborna som dom stötte på i början. Jag är dock inte alltför förtjust i när karaktärer blir oberäkneliga så som Richard blir. Speciellt om det sker som här, på en icke naturlig väg. Det är ett ganska så utslitet koncept inom fantasyn. Det drar ner avsnittet ett par pinnhål, men det är inte så att det stör alltför mycket.
Något som jag dock gillar i avsnittet är när en hel by mobiliserar sig för att stå upp emot ett yttre hot av hat och förtryck.
Dialogen mot slutet av avsnittet där Zedd gång på gång frågar vad Richard är arg över är riktigt bra skriven och utförd.
Jag måste även tillägga att det förvånade mig att avsnittet var så pass våldsamt.

Zedd: What do you feel?
Richard: Anger.
Zedd: At what?
Richard: Everything
Zedd: That's no reason.
What are you angry at?
Richard: Darken Rahl.
Zedd: You've killed him.
You've used that anger up.
What are you angry at?
Richard: The Keeper.
Zedd: The Keeper didn't drag you into this fight.
You released him.
What are you angry at?
Richard: Losing my father and brother and everything I knew in Hartland.
Zedd: Everybody has to grow up and leave home.
That's nothing for a man to moan about.
What are you angry at?
Richard: I can't be with the woman I love.
Zedd: Lots of people can't be with the ones they love.
Some of us have even lost our children, and you don't see us flying into rages.
What are you angry at, boy?
Richard: I'm not your boy!
Zedd: What are you angry at?
Tell me, Richard!
Who dragged you into this fight?
Who are you angry at?
Richard: You.
Zedd: Now we're getting somewhere.
Richard: All those years, you knew who I was, and you said nothing.
You lied to me about being my grandfather.
Zedd: You weren't ready for the truth.
Richard: You took me out of Hartland.
You named me the Seeker.
You're the one who gave me this damned Sword.

#166 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 01 March 2011 - 18:52

Resurrection

Bra fartfylld början på avsnittet. Det märks att man har tuffat till sig betydligt mer och snabbare i den andra säsongen jämfört med den första.

Trevligt att få återse Denna igen. Kylan mellan henne och Cara är fullständig.

Cara: Madame Denna.
The right hand of Darken Rahl, reduced to peddling flesh.
Denna: Times are difficult.
A Mord-Sith has to make a living now that the war is over.
I'm simply taking what I've learned and putting it to good use.
Pleasure after all is the inverse of pain.
Knowledge of one makes mastery of the other so much easier.
You of all people should know that, Cara.
Cara: The place of a Mord-Sith is at the side of Lord Rahl.
Denna: So the rumors are true.
Richard: We're looking for a D'Haran General named Grix.
Do you know him?
Denna: I find it's good business to be friendly with the local commanders.
Cara: You provide them with whores and in exchange, they leave you alone.
Denna: Many of my clients would enjoy your acerbic tongue.
You could do very well here.

Om jag vore Denna så skulle jag akta min tunga. ;)

I deras konversationer under avsnittets gång så tycker jag att Cara visar en väldigt fin och trevliga sida där hon tar Kahlans sida när Denna smutskastar inte bara henne utan även Richard. Säga vad man vill om Dennas motiv, men hon är bra på att skapa intriger som är intressanta att se.

Mannen som spelar Dennas magiker är bra rollsatt. Han har ett slitet och härjat utseende som går hand i hans med karaktären som han spelar.

#167 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 March 2011 - 19:17

Fury
Själv är jag inte så imponerad av slutscenen och tycker själva delen där Richard tvingas möta sin vrede är lite smålöjlig... Kanske för att den är så förutsägbar och inte bjuder på några överraskningar. Men Cara är ju Cara i avsnittet. Det duger gott och väl för mig. :D Storyn är annars riktigt bra tycker jag, lite fel av Zedd och ge efter så lätt för Richards krav på att ta bort den magiska bindningen.

Resurrection
Riktigt bra avsnitt gillar mötet mellan Denna och Cara och hur den senare försvarar Kahlans ära. En fin liten scen på slutet där Cara erkänner att hon ångrar att hon dödade Denee.

fqq5BYam.jpg

#168 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 March 2011 - 14:00

Fury
Kanske för att den är så förutsägbar och inte bjuder på några överraskningar.

Det kan jag inte riktigt hålla med om. Jag tycker dock att den är lite klyschig på sina ställen.

Resurrection
En fin liten scen på slutet där Cara erkänner att hon ångrar att hon dödade Denee.

Jag håller med om att det var fint och passande. Det var faktiskt något som jag hoppades skulle hända förr eller senare i något avsnitt.

#169 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 March 2011 - 15:50

Light

Jag brukar förespråka kontinuitet i tv-serier och här visar LotS prov på det genom att återigen följa upp tidigare händelser.
Jag antar att man vill ha det som så att huvudattraktionen i det här avsnittet skall vara Richards lilla utflykt med The Sisters of Light medans Zedd och Denna utflykt samt Kahlan och Cara uppdrag är sidospår. Själv så finner jag faktiskt delen med Richard och systrarna som den minst intressanta delen av avsnittet och istället så är det återigen Cara som står för den intressanta delen. Även om jag även tycker att biten med Zedd och Denna är bra den med.
Jag tycker att avsnittet var extra snyggt den här gången och tydligt influerat av LotR på mer än en punkt. Det enda i den visuella biten som jag inte tyckte om var hur dom där varelserna mriswrith såg ut. Lite för många likheter med hur Voldemort ser ut i Harry Potter-filmerna.
Sedan vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om sättet som Denna skrivs ut ur serien på. Det var väntat och jag har inga direkta problem med att hon försvinner, men jag hade hoppats på en dödsscen som var något längre än 5-10 sekunder lång. Nu kändes det bara abrupt och slarvigt gjort.

Nästa avsnitt ser jag fram emot för då gör Jolene Blalock entré.

#170 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 March 2011 - 15:23

Dark

Först måste jag bara kommentera den nya dress som Kahlan fick i det förra avsnittet. Den är mycket snygg och passar henne nästan bättre än den förra som hon bar.

Det här verkar vara en mer sammanhängande arc och det är välkommet. Jag ser att manusförfattaren är Mike Sussman som även skrev många bra manus till Star Trek: Enterprise, främst dom med kontinuitet och som fortlöpte över flera avsnitt.

Jolene Blalock gör en godkänd insats som syster Nicci utan att för den delen glänsa. Tyvärr är hela delen med Richard och The Sisters of Light inte lika engagerande eller intressant som delen med den nyutnämnde Sökaren. Ganska lustigt att man kunde hitta en ny Sökare så snabbt om man betänker det faktum att Zedd sade att man hade letat väldigt länge efter en Sökare när serien började och han stötte på Richard för första gången.

Perdition

Jag gillar den här typen av avsnitt då oförklarade saker har hänt en eller flera karaktärer utan att dom vet varför eller om det är sant och hur dom sedan börjar att ifrågasätta allt i hopp om att finna klarhet. Oftast brukar vi som tittar få veta exakt vad som står på i slutet av avsnitten, medans man får veta det ganska snabbt här. Inte sagt att dom två parallella berättelser som vi får på något sätt skulle vara dåliga men det är något som förtar lite av det som gör den här typen av avsnitt bra.

Att Cara hade känslor för den nye Sökaren var både oväntat men passande och man känner för henne när det inte riktigt blev som någon hade väntat sig för någon av dom.

Dom senaste avsnitten har varit väldigt snyggt gjorda och visat på hur bra man kan göra bra fantasy i det här formatet. Slutstriden i det här avsnittet är ett väldigt bra exempel på det.

Dessutom så tycker jag att LoDuca överträffar sig själv med musiken till detta avsnitt.

#171 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 March 2011 - 11:02

Light

Samtidigt kan man inte låta bli att bli lite förvånad när hon försvinner - med tanke på att vi får indikationer på att Zedd når fram till henne. :)

Dark

Light/Dark-arc:en är intressant ur det perspektivet att hade man valt att låta Richard stanna i Profeternas Palats så hade jag inte för ett ögonblick sörjt honom. Cara är ändå den karaktär som är intressant, och hon går väldigt bra ihop med Kahlan. Jag tror Richard-intrigen här lider av att det är uppenbart att han inte kommer att stanna och att vi inte kommer få något livsavgörande här. Utan han dumpar sina krafter på (mer eller mindre) första bästa Sister of the Dark.
Kahlans nya kläder omnämndes som "Epic Ninja Dress" någonstans... :P Men det är en välkommen förändring och passar karaktären bättre än den där vita klänningen... Undrar om Cara var den som föreslog bytet... ;)
Det där med att det gick lätt att hitta en ny sökare reagerade jag också på först, sedan slog det mig att det kan vara så enkelt att det är skillnad på "en sökare" och "den sanne sökaren".

Perdition

Slutstriden i det här avsnittet är verkligen bra på flera nivåer. Häftigt dessutom med Modersbekännaren, en Mord'Sith och en Sister of the Light på samma sida. :) Och LoDuca briljerar som du säger. Caras känslor för Leo är en trevlig utveckling för karaktären, men samtidigt så var det ju rätt uppenbart att det inte skulle bli något långvarit.

fqq5BYam.jpg

#172 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 March 2011 - 14:42

Light

Samtidigt kan man inte låta bli att bli lite förvånad när hon försvinner - med tanke på att vi får indikationer på att Zedd når fram till henne. :)

I och för sig. :) Scenen var dock kort, men som du säger så fick man även känslan av att hon kanske kunde ha räddats. Men eftersom Denna och Cara inte drar jämnt så hade det kanske varit oundvikligt i längden och att dom hade haft en uppgörelse förr eller senare. Säkert med dödlig utgång åt något av hållen.

Dark

Light/Dark-arc:en är intressant ur det perspektivet att hade man valt att låta Richard stanna i Profeternas Palats så hade jag inte för ett ögonblick sörjt honom. Cara är ändå den karaktär som är intressant, och hon går väldigt bra ihop med Kahlan. Jag tror Richard-intrigen här lider av att det är uppenbart att han inte kommer att stanna och att vi inte kommer få något livsavgörande här. Utan han dumpar sina krafter på (mer eller mindre) första bästa Sister of the Dark.

Jag känner samma sak. Lite av en kombination av nödlösning och att göra det väl enkelt för sig. Det är inte genomuselt, men visst kunde man ha gjort den biten bättre än det som vi fick.

I sådana här avsnitt tycker jag att man dessutom kan märka att manusförfattaren är mer intresserad av att föra fram dom andra karaktärerna än just Rickhard, vilket gör att det skär sig lite då han är vad man skulle kunna kalla för seriens viktigaste karaktär.

Kahlans nya kläder omnämndes som "Epic Ninja Dress" någonstans... :P Men det är en välkommen förändring och passar karaktären bättre än den där vita klänningen... Undrar om Cara var den som föreslog bytet... ;)

Det var ju också en beskrivning. :D Något säger mig att det inte var Cara som föreslog bytet ;) men det skall sägas att jag lite senare på dagen satt och letade efter Cara/Kahlan slash att läsa. Tänkt vad ett klädombyte kan göra, för det var det som var startpunkten för mina eftersökningar. :lol:

Det där med att det gick lätt att hitta en ny sökare reagerade jag också på först, sedan slog det mig att det kan vara så enkelt att det är skillnad på "en sökare" och "den sanne sökaren".

Det skulle kunna vara en tänkbar lösning. Jag tänkte nog ett steg längre i att dom enbart kunde hitta "den sanne Sökaren", men finns det Sökare av olika grader så kunde dom ta någon lite längre ner på stegen, vilket dom ju också gjorde. Så den förklaringen köper jag. :)

Perdition

Slutstriden i det här avsnittet är verkligen bra på flera nivåer. Häftigt dessutom med Modersbekännaren, en Mord'Sith och en Sister of the Light på samma sida. :) Och LoDuca briljerar som du säger. Caras känslor för Leo är en trevlig utveckling för karaktären, men samtidigt så var det ju rätt uppenbart att det inte skulle bli något långvarit.

Du sätter pricken över i:et där.

Lika uppenbart som det är med att det inte skulle ha blivit långvarligt mellan Cara och Leo så skulle det ha varit intressant att se vad det kunde ha lett till i form av karaktärsutveckling för främst Cara. Leo i sig bryr jag mig inte så mycket om.

#173 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 March 2011 - 16:12

Torn

Jösses så trött jag blir. Vad tror ni att vi fick, jo en till kärleksscen mellan Richard och Kahlan. :rolleyes: Nu var ju omständigheterna lite annorlunda här, men ändå. Jag undrar om den biten är lika påtaglig i böckerna? I sådant fall känns det som att det är rena rama Harlequin varningen på dom böckerna. ;)

Bortsett från den lilla fadäsen så var det ett helt okej avsnitt. Här lyckades man bra med att inte för tidigt avslöja vad det egentligen var som hände när Kahlan både kunde vara tillsammans med Cara och Richard men även finnas vid Zedds sida och dessutom ha två helt olika personligheter. Dom flesta hade nog på känn att det hade med amuletten att göra, men jag uppskattade att dom inte sade det direkt utan dröjde med det.

#174 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 March 2011 - 17:43

Hunger

Sebastian! :thumbsup:

Jag satt just och undrade över när avsnittet med Ted Raimi skulle komma. :D

Men säg den glädje som varar för helt plötsligt så blir Cara dödad. :blink:

Den scenen tyckte jag dock var något krystad, för jag betvivlar att någon skulle klara av att prata om man precis har fått halsen avskuren. Men om jag intalar mig själv att det bara är en tv-serie så går det bättre. ;)

Tanken på att Cara blir en Baneling och måste döda varje dag för att klara sig är intressant. Det kan ju bli bra svårt för henne att klara av det. Så lösningen på Caras problem var rätt given när man väl visste om vad det var som Sebastian hade kommit över.

En sak som jag tänkte på när Cara pratade med Darken Rahl är om han som spelar den karaktären, Craig Parker, tycker att det är enformigt och tråkigt att spela exakt samma typ av scener varje gång som han är med i serien? För han har ju inte mycket att göra eller att jobba med som skådespelare om man tänker efter.

Bästa scenen i hela avsnittet är ju utan tvekan då alla får veta att Cara är en Baneling och Cara berättar för alla varför hon slöt ett avtal med Darken Rahl om att komma tillbaka. Där växte Cara ännu mer i mina ögon.

Princess

Snällt av dom andra att tänka på Cara när dom behöver en prinsessa. Det är väl den siste som man tänker på i det avseendet. :D Fast det är klar, efter att ha sett hur Zedd ser ut och för sig tillsammans med dom andra i sällskapet så kanske man kan komma undan med det mesta. ;)

Jag undrar varför inte Jolene Blalock dök upp som Nicci i det här avsnittet eftersom hon spelade karaktären för bara några avsnitt sedan.

Det behövs den här typen av mer avslappnande och humoristiska avsnitt mellan varven. Det här är även ett sådant där avsnitt som återspeglar hur roligt och trevligt som alla inblandade hade under själva inspelningen.

#175 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 March 2011 - 19:34

Det var ju också en beskrivning. :D Något säger mig att det inte var Cara som föreslog bytet ;) men det skall sägas att jag lite senare på dagen satt och letade efter Cara/Kahlan slash att läsa. Tänkt vad ett klädombyte kan göra, för det var det som var startpunkten för mina eftersökningar. :lol:

Faktum är att jag kan tänka mig att Cara plockar Kahlan åt sidan och talar om för henne exakt hur ineffektiv den där vita klänningen är. :)

Torn

Visst är det förståeligt att man ville passa på - men den emotionella Kahlan är faktiskt rakt av trist och enerverande i avsnittet. Men den känslokalla bekännaren desto intressantare. Bridget Regan lyckas kanske inte hålla upp hela avsnittet (som det är menat att hon skall) men tycker hon gör ett bra jobb att spela två sidor av samma karaktär. Och som du säger - bitvis riktigt bra skrivet.

Hunger

Visst blir man lite paff när Cara faktiskt dör? :lol: av någon anledning så känns det helt rätt att det var något så trivialt som det här det skedde på också. Bra genomarbetad story och extra mycket Cara. Det gillar vi.
Darken är lite träig som karaktär det kan jag hålla med om. Kanske kommer ett svar på det längre fram...

Princess

Blotta tanken på Cara som Prinsessa är ju lockande. :D Gillar verkligen det här avsnittet, just att den rentutsagt miserabla förklädnadena funkar ger mig riktiga Xena-vibbar. :D
Nicci byter väl kropp i något av avsnitten innan det här? :unsure: Hon blir biten av en spindel i fängelset och hennes systrar återuppväcker henne i en ny kropp?
Och det där rimmandet i avsnittet är något riktigt kul - jag har för mig att jag kollade upp det och jag tror versmåttet existerar i verkligheten också... :)

fqq5BYam.jpg