Nytt avsnitt imorgon
Stargate Universe - säsong 2 | Spoilervarning
Posted 11 April 2011 - 19:17
Nytt avsnitt imorgon
Winter is Coming
Posted 12 April 2011 - 23:02
Ett rädda-nödställda-från-monster-och-avgöra-ifall-monstret-har-intelligens-avsnitt. Har man väl sett liknande avsnitt ur flertalet serier även andra stargate-serier. Tycker att resultatet blir blandat, funkar delvis. Intressantast var väl kanske att Varro fick en större roll när han och Greer som verkat ha tappat sin mojo typ var ute och jagade/blev jagade. Lite kul var det också när Rush använde Brody och Eli som försökskaniner med statispoddarna. Och än en gång så ser vi hur de nördiga vetenskapsmännen inte får tjejen på slutet när Volker ser Greer och Park gulla loss, trist. Okej avsnitt.
Winter is Coming
Posted 14 April 2011 - 21:15
Kan bara hålla med dig, Rick, om det du skriver. Ett ok avsnitt där det bästa var Rush-Brody-Eli. Lite småkul var det allt.
Extra plus med avsnittet var miljöombytet som kom i rättan tid. Skönt med lite variation.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 17 April 2011 - 23:46
Aww, stackars Volker. Han blir helt rätt analyserad av Rush som avsnittet igenom visar vem som är herre på teppan.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 April 2011 - 19:19
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 April 2011 - 20:42
Det kändes ganska tidigt i avsnittet att det här skulle vara en 2-parter. Handligen gick liksom för långsamt fram. Bra avsnitt dock. Cool idé med vad som hände dom som gick genom gaten. Jag hade gärna sett mer videos från deras liv som dom blev. Kul att den ena civilisationen dyrkade Rush som en gud.
-Gangstagrass
Posted 20 April 2011 - 20:45
And we are back in business! Puh. Bra avsnitt med spänning och mysterium: drönarna som förföljer dem - hur hittar de dem? - och avslöjandet på planeten de besöker och händelserna därefter. Visst var det väldigt komprimerat och korta, snabba scener, men jag tyckte att de i alla fall lyckades få ihop det. Sorgligt slut. Väntat, men passande.
Måste säga att jag gillar verkligen konstellationen Eli, Volker & co: bra rytm och personkemi dem emellan.
Edited by Synon, 20 April 2011 - 20:45.
Posted 20 April 2011 - 20:54
Håller med om Volker Brody och Parks. Kul trio det där som passar bra in med Eli och Rush som i sig är varandras motsatser.
-Gangstagrass
Posted 20 April 2011 - 20:58
Posted 20 April 2011 - 21:00
-Gangstagrass
Posted 20 April 2011 - 21:02
Posted 20 April 2011 - 21:04
-Gangstagrass
Posted 21 April 2011 - 15:22
Jag kan väl säga som er andra att jag gillade detta avsnitt också. Jag kände på mig att Destinys "andra" besättning skulle dyka upp på ett eller annat sätt igen. Jag hade gärna sett mer av deras tid i början på planeten där också. Futura, bra namn!
Jag håller med om personkemin mellan nämnda karaktärer, bland de bästa med SGU faktiskt. Om de inte kan lämna sina "släktingar" på den där planeten så kommer de bli problem speciellt nu när de där drönarna verkar hitta dem överallt. Bara 3 avsnitt kvar nu och det lär väl inte bli nått särskilt bra slut heller och nån uppföljning i nån sorts tv-film lär de ju inte bli heller vad jag har läst
Winter is Coming
Posted 22 April 2011 - 08:25
Usch, hoppas verkligen de får till ett riktigt (och bra) slut på serien och inte lämnar den därhän.
Posted 22 April 2011 - 09:51
Jag tvivlar på att vi får ett bra slut. Faktum är att Stargate serierna nästan alltid slutar med en cliff hanger i slutet av säsongerna. Det finns väl en liten chans att dom tittade på tittar sifforna och beslöt sig för att inte göra det den här gången men Jag tror det var för tidigt för att dom skulle ha kunnat göra en sån åtgärd.
-Gangstagrass
Posted 26 April 2011 - 22:00
Till dagens avsnitt då
2x18 Epilogue
Fortsätter där förra veckans avsnitt slutade. Lite överraskande kan det tyckas att ingen var kvar på planeten utan att de få som faktiskt överlevde byggde rymdskepp och begav sig ut för att leta efter ett nytt hem. Intressantast var ju alla videos från den andra besättningen som visade de första svåra åren på Novus och hur de gick från ingenting till en modern miljonstad på 2000 år, snyggt gjort hela den delen. Sen hur relationerna mellan karaktärerna utvecklades också och vem som blev ihop med vem också, några väntade och några oväntade. Stackars Volker också, dog av taskiga njurar efter bara några veckor på Novus. Jag fick känslan av att Brody hade tappat en skruv eller två också efter det lilla man fick se av honom, han skapade ju en rivaliserande nation efter några år. En väldigt massa barnafödande var det också, he he
Winter is Coming
Posted 27 April 2011 - 19:37
Tyckte det var ett himla fint avsnitt, speciellt sista scenen med Wrays tal. Många komiska inslag också som hissmusiken och Brodys förvandling till en sur gammal gubbe.
Posted 27 April 2011 - 21:02
Ett ganska bra avsnitt som tar vid där förra slutade. Även jag blev lite förvånad att ingen fanns kvar där nere i skyddsrummen. Gillar också bilden av hur samhället utvecklades till en miljonstad med efterföljande teknisk utveckling. Tänk, allt spunnet från den lilla gruppen. Imponerande. Mest rörande tycker jag scenen med den andra TJ var. Sorgligt. Och vilken hemsk känsla för TJ att veta vad hon har framför sig. Och hur nära räddningen hon var, men missade den med en hårsman. Kommer de någonsin finna botemedlet?
Håller med dig, Loch Lomond, att det var ett fint tal av Wray där mot slutet.
Nog för att jag uppskattar att se vad som hände de andra, men nu känner jag att det är dags för nästa steg. Jag menar, är ju bara två avsnitt kvar... Kan väl inte bara handla om det här nu? Eller?
Posted 28 April 2011 - 22:29
Jag tycker också att såna här "What if" avsnitt är fascinerande och speciellt när dom får reda på vad som hände och i TJs fall vad som kommer att hända. Jag hade kunnat se ett helt avsnitt till om det. Speciellt nu när serien nu är nerlagd och vi inte kommer att få nåt riktigt slut. Dom la TJs sjukdom bekvämt nog fm år bort så även om serien hade fortsatt hade det funnits gott om tid att hitta ett botemedel samtidigt som dom skapar en intressant karaktärsutveckling åt TJ.
Hade ju varit lite tråkigt om Varro hade dött också. Då hade det verkligen känt som om dom bara sopat alla Lucian Alliance medlemmarna under mattan.
Jag trodde att Rush höll på med nåt fuffens där men tydligen inte. Jag antar att det blir ett tre delars avsnitt då dom fortfarande inte släppt av någon.
-Gangstagrass
Posted 29 April 2011 - 18:35
Btw, har det inte skett en viss förändring med Chloe? Jag tycker hon känns mer uthärdlig (inte sagt att jag gillar henne) plus att hon uppenbarligen fått en ny roll på skeppet. Förut var hon ju mer en passagerare, men nu sitter hon ju med gänget och pillar hej vilt på knapparna.
Posted 03 May 2011 - 20:00
Posted 04 May 2011 - 21:47
19 Blockade
Vilket avsnitt! Wow! Spänning och action till max - gånger två då vi har Destinys jakt på bränsle och majoriteten av besättningen som under tiden Eli och Rush kämpar med Destiny väntar på en planet där drönarna utplånat den tidigare befolkningen and they're still there...
Rush har verkligen gjort en helomvändning och blivit riktigt mänsklig. Eller kanske bättre att skriva att han visar upp mer mänskligt beteende mot sina medmänniskor? Så roligt när han pratar med Young och säger att Elis plan var genialisk, men var snäll och säg inte till Eli att jag sagt det.
Posted 04 May 2011 - 21:54
Först tänkte jag, "fy vad tråkigt det är med själlösa drones som fiender" men innan avsnittet var över hade jag ändrat mig. Man fick hyfsade Skynet vibbar i den där förstörda staden och det blev spännande både där och på Destiny. Men däremot stör jag mig på hur genomskinligt det var med Park. Alltså det var så givet att hon skulle hamna i fara när hon anmälde sig frivillig på det där sättet. Kunde dom inte ha kommit på en bättre motivering?
Jag gillade spelet mellan Rush och Eli här. Vanligen blir jag bara irriterad på Eli men här kändes det som han faktiskt växte med uppgiften istället för att bara gnälla. (Även om han såklart gjorde det också)
Jäkligt trist att det bara är ett avsnitt kvar när SGU börjar bli så pass bra.
-Gangstagrass
Posted 04 May 2011 - 21:58
Posted 04 May 2011 - 22:08
Sen vet jag inte om Rush blivit mer mänsklig. Han är oftast bara pragmatisk vilket lätt kan tolkas som kall och otrevlig.
-Gangstagrass