Jump to content

Photo

Senast Sedda Film #5

• This topic is locked This topic is locked
999 replies to this topic

#176 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2011 - 09:13

Ice Planet (2003) [DE]
Bra story - även om den influerats en del från kända produktioner och att den tappar lite på slutet där man väljer att låta slutkampen bestå av magi. Överlag bra skådespelare som alla behärskar engelska. Den som kanske talar sämst är Valeri "Blade" Nikolayev som glider lite på accenten (dock så bli det aldrig sluddrande eller otydligt). Jag gillar designen på interiör, rekvisita och uniformer - känns väldigt retro och lekfullt. Cgi-scenerna är snygga dock på en nivå där det syns att det är cgi. Det är kul att se att det faktiskt finns folk här i Europa som behärskar scifi-genren (även om vi har en bit kvar). Ice Planet är kanske inte riktigt lika bra som Schweizarnas "Cargo" men visar på riktigt gott gry på scifi-kvarteret i "Eurowood". :)

* * *

[Piranhaconda @ Bortspolad / Flushed Away (2006)]
Den är inte dålig på något vis - men jag fastande inte riktigt för den.

[Piranhaconda @ Puckoon]
En annan bra komedi från England som jag fastande för skarpt när jag såg den första gången är "Saving Grace".

[Piranhaconda @ Erin Borckovich]
Det är inte så att man tar sig friheter med förlagan för att få in lite billiga skämt, utan mer som om själva karaktären Erin Brockowich plockar in komedi i dramat helt naturligt. (Du fattar vad jag menar när du ser filmen). Jag har för mig att verklighetens Erin säger att filmen ligger 90% i sanningsgrad.

Edited by XC, 24 August 2011 - 09:18.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#177 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 August 2011 - 12:34

@ Erika

Vilka andra filmatiseringar av klassiska sagor av Toei Animation kan du rekommendera? Tänkte att jag kunde ordna så att jag kan se några stycken framöver. Själv har jag bara sett just Mästerkatten i stövlar. :blush:

@ XC

Så kul att du blev sugen på att se om filmen. Det var ju inte så länge sedan du gjorde det. :thumbsup: Jag tänkte också nämna Cargo i mitt omdöme men det föll visst bort. Det är som du säger riktigt trevligt att se hur SF stärker sitt fäste här i "Eurowood" som du så finurligt uttryckte det. Din beskrivning av filmens CGI tycker jag är passande. Jag håller med om det du skriver.

Filmen Saving Grace vill jag se. Brukar hålla ögonen öppna efter den men har inte kommit till skott med att köpa den än.

Intressant att filmen om Erin Brockovich är så pass realistisk. Och det är ju ett gott tecken att hon säger det själv. Jag antar att hon blev nöjd med filmen? Hon kanske rent av var med att skapa filmen? :)

Edited by Piranhaconda, 24 August 2011 - 12:34.

#178 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 24 August 2011 - 15:15

@ Erika

Vilka andra filmatiseringar av klassiska sagor av Toei Animation kan du rekommendera? Tänkte att jag kunde ordna så att jag kan se några stycken framöver. Själv har jag bara sett just Mästerkatten i stövlar. :blush:

Jag tycker bäst om Svansjön (egentligen ingen saga utan en balett), Tummelisa och Sekai Meisaku Dōwa: Mori wa Ikiteiru.
Taiyō no Ōji - Hols no Daibōken är egentligen ingen saga eller något liknande och storyn är inte den mest originella, men det är en sevärd och intressant film.
Sedan finns det även två uppföljare till Mästerkatten i stövlar, men ingen av dem är lika bra som första filmen.

#179 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 August 2011 - 16:29

@ Erika

Jag tycker bäst om Svansjön (egentligen ingen saga utan en balett), Tummelisa och Sekai Meisaku Dōwa: Mori wa Ikiteiru.
Taiyō no Ōji - Hols no Daibōken är egentligen ingen saga eller något liknande och storyn är inte den mest originella, men det är en sevärd och intressant film.
Sedan finns det även två uppföljare till Mästerkatten i stövlar, men ingen av dem är lika bra som första filmen.

Tack för tipsen. :thumbsup: Det verkar vara intressanta filmer. Jag ska leta lite sedan när jag kommer hem och se vad jag kan hitta.

Tror du att det här är samma Svansjön som du tipsar om? Det står ju förvisso i ANNs artikel att den svenska titeln är Svanprinsessan men jämför man bilden som ANN har i sin artikel med omslaget som Discshop har så påminner dom om varandra. :)

#180 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 24 August 2011 - 16:30

Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God/The Elemental Might (2005)

Lite utförligare recension än min var. :P .

Kul att du gillade filmen.

Själv minns jag att jag blev rätt road av spelkaraktärernas kommentarerspår.

(-It takes more than an axe to kill a wizard.
-Uh. Two axes?)

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#181 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 August 2011 - 17:06

(-It takes more than an axe to kill a wizard.
-Uh. Two axes?)

:lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#182 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts

Posted 24 August 2011 - 17:16

Tror du att det här är samma Svansjön som du tipsar om? Det står ju förvisso i ANNs artikel att den svenska titeln är Svanprinsessan men jämför man bilden som ANN har i sin artikel med omslaget som Discshop har så påminner dom om varandra. :)

Jo, det är samma film. :)
Fast jag vet inte varför den andra titeln står med för det är den svenska titeln på en helt annan film.

#183 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 August 2011 - 21:06

Lite kort om några filmer

Super
Det här trodde jag skulle vara en typ Kick-Ass-light men det visade sig mer vara en Kick-Ass-Hardcore istället. Rainn Wilson spelar huvudrollen som blir lämnad av sin fru till en kriminell knarkboss(Kevin Bacon). Han får en uppenbarelse och och blir superhjälten Crimson Bolt vars främsta vapen är en rörtång som han krossar skallar på kriminella och mindre kriminella som t.ex de som tränger sig före i köer :P En skruvad mörk film med en del rolig humor och en jäkla massa våld och konstiga situationer.
7/10

Priest
I en postapokalyptisk framtid där vampyrer och kyrkan och krigat under en längre tid där kyrkan använt sig av specialtränade präster som sitt främsta vapen. Kriget vanns av människorna och kyrkan vill inte erkänna att vampyrer fortfarande är ett hot. Det är de dock i högsta grad och en präst (Paul Bettany) får sin brorsdotter kidnappad av vampyrerna och föräldrarna dödade. En spännande och intressant film och klart den ovanligaste film med postapokalyptisk tema jag sett. Jag gillade :)
8/10

Fast Five
Den femte filmen i Fast and the Furious-serien och hör och häpna så är den nog den bästa? Ja de flesta skådespelarna från från de tidigare filmerna är tillbaka för att göra en sista kupp mot en gangster i Rio. Samtidigt som de jagas av den extremt hårde snuten spelad av The Rock, ja ingen större skådespelare men fan så han passar bra i denna sorts film. Det handlar inte längre om enbart bilracing vilket höjer filmen ett par snäpp. Lär inte vinna några priser men adrenalinet är på topp så det bryr jag mig inte särskilt mycket om. Härligt fartfull rulle!
8/10

Winter is Coming

#184 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 August 2011 - 09:07

"Ice Planet" blev jag nyfiken på så den ska införskaffas. Tackar för tipset!

"Priest" ska jag absolut se vid tillfälle. Hm så du menar att man kanske ska ta ett djupt andetag och se "Fast Five"? Hm. "Super" har jag inte hört talas om, men kanske ser den någon gång.

Edited by Synon, 25 August 2011 - 09:09.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#185 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 August 2011 - 13:24

Åsa-Nisse: Wälkom to Knohult

Hellre en Åsa-Nisse 22 än ett ångestladdat prettodrama eller en till intetsägande kriminalare.

Jo, det är samma film. :)
Fast jag vet inte varför den andra titeln står med för det är den svenska titeln på en helt annan film.

Tack. Då kan jag chansa och köpa den. Filmerna och tv-serierna som Ozon Media gav ut brukade ju vara av varierande kvalité (och även klippta) men till det priset så fungerar det nog bra. Den andra filmen som har det namnet ANN uppger verkar intressant. Något du också har sett och kan rekommendera?

#186 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts

Posted 25 August 2011 - 17:10

Tack. Då kan jag chansa och köpa den. Filmerna och tv-serierna som Ozon Media gav ut brukade ju vara av varierande kvalité (och även klippta) men till det priset så fungerar det nog bra. Den andra filmen som har det namnet ANN uppger verkar intressant. Något du också har sett och kan rekommendera?

Jag minns Svanprinsessan som en ganska ojämn film, men jag har för mig att skurkens låt var ganska härlig. :)

#187 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 August 2011 - 18:04

"Priest" ska jag absolut se vid tillfälle. Hm så du menar att man kanske ska ta ett djupt andetag och se "Fast Five"? Hm. "Super" har jag inte hört talas om, men kanske ser den någon gång.

Ja Priest bör du inte missa, Fast Five kan du ärlighetens namn hoppa över man kanske måste ha en viss förkärlek till de tidigare filmerna för att njuta av den. Men bättre biljaktsscener får man leta efter. Super var en konstig film minst sagt, passar kanske dig perfekt? :P

Winter is Coming

#188 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 August 2011 - 23:35

La Casa Muda/The Silent House (2010)

Laura och hennes far Wilson ska göra vid trädgården på ett förfallet hus ute på landet som ska renoveras och säljas. De ska övernatta på nedervåningen med tillbeds att inte gå upp på övervåningen då det kan vara farligt.
När Wilson har somnat börjar Laura höra mystiska ljud från övervåningen. För att lugna henne så går han upp för att titta... men kommer inte ner igen.

Jag var inte berädd på att det skulle vara en icke-Engelsktalande utländsk film. Men det gör inget för det är väldigt liten dialog i filmen och den som är där är rätt oviktig.
En väldigt smart och intelligent film, genialiskt gjord. Något man faktiskt inte kan tro till en början (jag irriterade mig en massa på det ologiska i filmen till en början).
Filmen var från början ett billigt (budget på ca 35000kr) filmprojekt som bara skulle visas lokalt i en liten by men som blev en sådan hit på filmfestivaler att den blev en internationellt berömd film. Och givetvis så ville det genast göras en Engelsktalande version av filmen men bara inspirerad av filmen och gjord på samma sätt utan att använda samma manus.
Hela filmen är filmad i en ända lång tagning utan klipp med bara 1 vanlig kamera och jag måste säga att den är genialt filmad då man ibland inte fattar hur de lyckades.
Berättelsen ska vara baserad på en händelse på 1940-talet då 2 lemlestade kroppar och en massa perversa foton av de döda och en tjej hittades i ett gammalt hus men aldrig tjejen.
Slutet är väldigt överaskande när man inser hur allt ligger till och att hon har spenderat sitt liv som sin fars, och hans väns, sexleksak och att de sedan dödade det barn hon fick och att allt det här kom tillbaka när de återvände till huset och hennes personlighet splitrades. Då fattade man alla konstiga saker som hur hon plötsligt blev blodigare trots att hon inte var skadad och alla underliga händelser som verkade övernaturliga trots andra saker tydde på annat.

En mycket smart film som alla som gillar skräck och mystik borde se. Men gör inte som jag och fundera över vad som är logiskt eller inte, utan bara njut av filmen.

8/10

Splice (2009)

Clive och Elsa är två stjärnforskare som med hjälp av Splice-tekniken kan skapa hybrider med att föra samman olika animaliska DNA. Men nu vill de ta nästa steg till berömmelsen genom att skapa en hybrid mellan människa och djur. Problemet är bara att det är olagligt och moraliskt fel.

Det klassiska. 2 forskare med Gudakomplex som vill skapa nya varelser men inte får för deras chef så de gör det själva istället.
Filmen börjar jättebra och är väldigt intresant. Jag tycker de gav Dren ett för mänskligt utseende som vuxen men det är en smaksak. Men mot slutet så flippar den totalt. I början ville Clive döda Dren medans Elsa ville skydda henne. Sedan så börjar Clive älska Dren medans Elsa börjar avsky henne. Och så har han sex med Dren för han var förvirrad över vad som är rätt och fel?! Sedan förlåter Elsa honom och de bestämmer sig för att döda Dren som visar sig vara döende men sedan förvandlas till ett manligt monster som dödar en massa och våldtar Elsa så hon blir gravid, och dödar Clive för Else tvekade att döda Dren.
Nej, säger jag. Det här blev skräp och jag fattar inte hur de kan sabba en annars så bra film på det här viset. Och slutet med Dren som ett mordiskt monster var så onödigt och förstörde mycket av filmen. Känns som att de gjorde den vändningen bara för att folk förväntar sig sådant i en monsterfilm och för att det hela ska varna om hur det går när man leker med det genetiska.
Jag är glad att jag har sett den även om det bara blev skräp mot slutet men jag kommer aldrig mer sedan den. Och betyget, som jag hade tänkt skulle bli högt, sjönk drastigt.

6/10

Edited by Crusader, 26 August 2011 - 01:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 August 2011 - 13:22

Blood: The Last Vampire (2009) [HK/FR/CN]
Enkel välskriven story men som misslyckas med att riktigt engagera tittaren, interaktionen mellan Saya och Alice är intressant men filmen består av lite för många och kanske aningen för långa fightscener med digitalt blodsplatter som är föga övertygande. Dock så gillar kopplingen demoner-vampyrer skarpt. Bra skådespelare även om Saya själv, Kato och Onigen har en svag doft av kliché över sig. Snygg rent visuellt men med stundtals tydliga brister i cgin (främst då det redan nämnda blodet). Men snygga miljöer överlag. Kul att ha sett men kvalar kanske inte in på listan över filmer man måste se om. Gillar slutet, även om det är plågsamt uppenbart att Onigen är Sayas mamma .

Blood: The Last Vampire (2000) [JP/US]
Animerad kort-film (av den längre sorten). Mycket av den här filmen överlevde faktiskt adaptionen till långfilm, men i de flesta fall i förändrad form. Hela plotten med Onigen saknas här och Linda och Sharon är storskurkarna. Berättandet är långsammare och inte lika fighting-fylld som sin av-art på 82 minuter. Mer plott och man får en tydligare bild av storyns bakomliggande mytologi (som verkligen är något som de borde spinna vidare på), men flera scener avslutas vilandes med transportsträckor. Alice är i den här filmen (om det nu var hon dvs) en ren fotot på 2s och istället är det skolsköterskan som är i fara, man kan ju fundera varför man tog det beslutet (mer än att få två unga tjejer i huvudrollerna).
Snygg animering som känns klassiskt 80-tal nästan rakt igenom. Upplevde en del karaktärer som obehagligt oproportionella, utdragan som om bildformatet var fel på min version men av runda objekt att dömma (som ögon och tallrikar) så är de helt enkelt ritade så.

Edited by XC, 26 August 2011 - 13:23.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#190 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 August 2011 - 13:42

Jag tyckte att spelfilmen (har inte sett animen tyvärr) var underhållande. I början störde jag mig på överanvändandet av CGI (främst blodet) samt den visuella stilen som det hade. Men ju mer jag såg av filmen desto mer kunde jag uppskatta att det var aningen överdrivet både sett till mängden samt dess utformning. Men det är väl en smaksak och mer viktigt är ju hur handling, karaktärer med mera är. Och där tyckte jag att det kunde bli en aningen för amerikaniserat för min smak. Bortsett från det så var filmen som sagt underhållande och det räckte gott för mig just när jag såg den. Det blir intressant att se om den håller för en omtitt ifall man skulle få för sig att göra en sådan sak.

Jag skulle även vilja se animen då jag har hört att den ska vara bra. Det du skriver understryker att jag borde se den. Och det vore trevligt att göra som dig och se både filmerna back-to-back.

#191 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 August 2011 - 13:50

LA-filmen är avgjort underhållande. :) Dock så hade jag problem med att riktigt engagera mig i Saya som karaktär, man har dock gjort en skaplig öppning där på slutet för en film till och det har jag inget emot alls. :)

Jag tycker definitivt att du borde se kortfilmen. :)

fqq5BYam.jpg

#192 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 August 2011 - 14:51

Jag kan hålla med om det du skriver angående Saya. Det finns mer man kunde ha gjort med den karaktären som säkert hade resulterat i att man hade tagit till sig den mer. :) Kortfilmen kanske får följa med i en framtida beställning från Discshop. Jag håller på att samla ihop till en sådan. Priset var inte helt fel. Men känner jag mig själv rätt så lär jag väl hinna att se den innan. ;)

#193 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 August 2011 - 21:42

World Invasion: Battle Los Angeles (2011)

"Shit, I'd rather be in Afghanistan."

2/5

#194 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 August 2011 - 00:18

Sanctum (2011)

I never knew my father, but I found him in that cave.

2/5

Edited by Synon, 28 August 2011 - 00:18.

#195 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 August 2011 - 16:02

Puckoon (2002) [IR/UK/DE]
Minns ni när Irland bröt sig loss från det brittiska samväldet? Nej, jag var inte heller där.
Det är är en genomgående underhållande komedi om när Irland blev Irland och Nordirland förblev brittiskt. Det är en film om gränser, udda karaktärer och att tummen sällan känner till vad rumpan sysslar med. Väldigt snyggt upplägg där "författaren" (dvs berättarrösten) inte bara ligger uppe på filmen utan debatterar friskt med karaktärerna och leker gud i all största allmänhet. Bra skådespelare, trevlig musik och trevliga miljöer sätter pricken över i:et.

*

Tokyo Godfathers (2003) [JP]
Svårbedömd story, det är väl inte några stora fel på den den är välskriven och genomtänkt på många plan. Men för en så'n som jag som kräver lite mer än slice-of-life så blir det aningen svår att ta till sig. Jag har svårt för att bilda mig en uppfattning om vad man vill med filmen, det känns som om jag bara råkat få följa med på resan. Snygg animering och en bra färgpalett som är så där lagom grå och trist. Det är absolut inget fel på den om man gillar storys som den här (feelgood/slice-of-life där allt löser sig av sig själv på slutet).

fqq5BYam.jpg

#196 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 August 2011 - 20:20

Red Riding Hood (2011)

Folksagan ”Rödluvan” blir här en övernaturlig romantisk thriller i regi av Catherine Hardwicke, regissören bakom braksuccén ”Twilight”.

Ja, det säger väl allt om filmen, eller hur? Lättsam tonårsfilm med kärlek och liten släng övernaturlighet. Intetsägande och förutsägbar handling, plastig regi och bleka skådespelare. Och inte mycket till personkemi mellan huvudpersonerna. Gary Oldmans talang var helt bortkastad här. Han var bra som alltid, men kunde inte göra så mycket mer med förutsättningarna han bjöds på.

Gillar man ”Twilight” och ”Vampire Diaries” så älskar man säkert filmen. Den första har jag inte sett (förutom några glimtar vilket var tillräckligt ärligt talat) och den senare är en tv-serie som jag raskt förpassade till soptunnan. Fotot var överraskande lamt och de tycktes anse att det var tillräckligt att köra några rökmaskiner för att skapa en magisk värld. Nej, det räcker inte. Musiken som lagts in var helt klart en flirt med tonårspubliken, själv tyckte jag den var helt fel och hjälpte till att stjälpa stämningen som borde funnits i filmen.

Blir i alla fall en svag tvåa för jag kan inte bortse från Gary Oldman och Virginia Madsen: två skådespelare som så gott som alltid är bra. T.o.m här.

...

Måste säga att helgens val av filmer var väldigt lamt. Alla från det här året och alla lika tråkiga. Meh.

#197 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 29 August 2011 - 13:43

Puckoon (2002) [IR/UK/DE]

Trevligt att du såg om den här filmen med och fortsatt tycker att den är bra och sevärd. En annorlunda komedi som verkligen lyckas med att vara både rolig och trevlig på en och samma gång.

Tokyo Godfathers (2003) [JP]

*Antecknar* -- Tipsa inte XC om fler slice-of-life anime eller inom någon annan genre heller för den delen. :P

Edited by Piranhaconda, 30 August 2011 - 13:10.

#198 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 August 2011 - 19:38

Jack Brooks: Monster Slayer (2007) [CA]
Härlig monsterfilm av den klassiska skolan. Ni vet den med en hel kortlek klassiska specialeffekter ocgi:erade monster och enkel intrig. Roligaste monsterfilmen sedan MIB stod det på omslaget och jag kan delsvis hålla med. Det här är en splatterkomedi i klass med Peter Jackson genombrottsfilmer som får dig att le; konstant filmen igenom. Plus att den har Peter "Willie i V" Englund med i en relativt stor roll. Väldesignad och lagom ooriginell story. Ett måste för oss som måste ha en monster-tripp varje vecka!

*

Hornblower: the Even Chance (1998) [1/8] [UK]
Fick tummen ur att köpa hela serien när jag fick hjälp att hitta den på rea. Så jag tänkte fyra av alla (så många jag mäktar med iaf) filmerna nu de kommande dagarna. Den här filmen är i det närmaste identisk med första halvan av Hornblowers Äventyr. Lite småseg kanske att se om så här tätt inpå, men lika bra som de gånger jag sett den tidigare.

*

Piranaconda: Puckoon var en chansning som slog väl ut. :) Tokyo Godfathers är egentligen inte så pjåkig, den är helt enkelt en typ av story som jag har svårt att ta till mig. :)

fqq5BYam.jpg

#199 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 August 2011 - 13:30

Jack Brooks: Monster Slayer verkar vara en bra och sevärd film. Speciellt att den lyckas vara en klassisk monsterfilm trots att den är gjord så sent som 2007. Jag har haft ett öga på den här filmen ett tag men jag har varit lite skeptisk till den då Robert Englund missar målet lite för ofta nuförtiden samt att jag trodde att filmen var en mer renodlad skräckkomedi. Det du skriver tyder på att den är mer än så och att även Robert Englund gör en bra roll som omväxling. Förr eller senare så ska jag se filmen själv och fram tills dess kan jag glädjas åt att du tycker att filmen är bra och att jag säkert också tycker samma sak då vår smak är lika och att jag även tycker om monsterfilmer.

Hornblower: the Even Chance verkar även den vara en bra film som jag har för avsikt att se någon gång. Det är ju trevligt att se alla filmerna i anslutning till varandra i den mån det går och som man har lust med. Jag minns inte riktigt om filmerna hänger ihop med varandra och tjänar att ses på detta sätt eller om dom är relativt fristående. Men orkar man bara med det så har man många timmar med härliga matinéäventyr framför sig. Orkar man inte det så får man om inte annat samma sak fast i spridda skurar så att säga.

Edited by Piranhaconda, 30 August 2011 - 13:38.

#200 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2011 - 14:47

@Jack Brooks: Jag skulle kalla det mer actionkomedi (med en rejäl dos splatter) än skräckkomedi. Tror du kommer uppskatta den eftersom den är väldigt klassisk i sin produktion. Jag tycker iaf att Robert Englund gör en bra roll. :)

@Hornblower: Jag håller på att se tvåan nu (som verkar vara nästan bara nytt för mig) och jag skulle uttrycka mig så här: de hänger ihop löper in i varandra men är ändå helt fristående.

fqq5BYam.jpg