Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.3

• Please log in to reply
263 replies to this topic

#176 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2013 - 16:26

Bland annat har jag läst (någonstans - manualen till min zte tror jag) att blåtands-prylar kan störa ut wifin om de kommer för nära varandra.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#177 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2013 - 18:43

Fast vad jag vet så har jag inga sådana.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#178 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 March 2013 - 22:59

säg inte att jag ska bli förkyld andra gången på en månad. har ont i halsen nu, och känner det börjar rinna i näsan. BOTA förkylning NU!!! :skull:  <_<  <_<  <_<  <_<  <_<  <_<

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#179 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2013 - 18:12

Stackare. Jag har själv en seglivad förkylning i kroppen som inte riktigt vill ge med sig.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#180 Polgara

Polgara

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 26 March 2013 - 18:16

Krya på er båda två. :)

#181 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 March 2013 - 17:13

Tror GG har smittat mig ^_^

Är så typiskt, har klarat mig hela året och nu när påskledigheten börjat så har jag fått hosta och känner mig en aning febrig :(

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#182 Polgara

Polgara

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 29 March 2013 - 19:35

Hoppas att det bara är något tillfälligt och att du slipper bli sjuk. :)

#183 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 12 April 2013 - 19:35

Var hos läkaren i måndags och har varit nedstämd sedan dess. Vad är meningen med allt det här? Att livet ska vara ett lidande tills man slutligen dör? Skona mig i sådant fall så man åtminstånde slipper lida. Om inte så är det kanske dags att det vänder till det positiva snart för jag är inte mer än människa. Jag orkar inte ha det så här mycket längre.

#184 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 April 2013 - 20:09

Låter inte bra alls Garm. :( Lider med dig som har det tufft just nu. :hug:

fqq5BYam.jpg

#185 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 April 2013 - 20:49

Trist att höra att du harm det så tufft nu, Garm. Hoppas verkligen att det vänder snart. :hug:

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#186 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2013 - 23:10

Hoppas du snart får lite positiva nyheter. :hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#187 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2013 - 01:11

Jag hoppas också på att det snart ska vända. Förstår att det hela måste kännas jobbigt. Jag har också haft en jobbig tid men långt ifrån något så tufft som du gör så jag kan tänka mig hur otroligt trött du måste vara nu. Men kämpa på! Tänk på din familj och vänner! Hitta något att se fram emot som får dig att kämpa extra mycket.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#188 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 13 April 2013 - 14:37

Garm: :hug:

#189 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 April 2013 - 16:03

Blir nog till att varma en pizza från boxen ikväll. Mamma och pappa ska försöka göra Asiatisk mat och strular till det så förbaskat. Kokt Blomkol, morötter och ärter istället för Vokgrönsaker, hälften så mycket kött som man ska ha (räcker säkert, säger de). Att det ska vara så jäkla svårt att läsa på påsen INNAN man tillagar det och se vad som behövs eller hur man ska laga till det? :bang:

-Sora, Kingdom Hearts

#190 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 April 2013 - 19:05

Tack alla för stödet. :hug:

#191 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 April 2013 - 21:26

Glad att du tittar in här lite då och då, Garm. Förstår att det blir mer sporadiskt med tanke på omständigheterna, men hoppas du förstår att du är uppskattad här på forumet. 

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#192 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 April 2013 - 23:05

Jag försöker fånga den glädje jag finner i livet och att hänga här på forumet med er andra är en sådan. Tyvärr blir mina besök lite sporadiskt ibland, men när jag mår så dåligt som senast så blir det kortslutning och det är inte mycket som fungerar då.

Jag har märkt att livet fungerar bättre nu med det jag går igenom, om jag tar det dag för dag och inte gör för stora planer. Utan kanske blickar framåt en vecka som mest. Inte för att jag har några drömmar och visioner om framtid och livet i sig, men det sista jag behöver är att försätta mig i en situation där jag vill göra något och sedan inte kan det för att sjukdomen dikterar min vardag. Jag hoppas kunna bli frisk, but that's about it.

Som tur är så har jag hittills rest mig igen på 9 och kommit tillbaka och det värmer verkligen att min närvaro här är uppskattad. Tack för dom orden och innebörden av dom. Jag är dålig i skrift, men jag vill säga att det är ömsesidigt.

#193 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2013 - 16:18

Hallå fint väder och hallå ångest! Nu börjar tjatandet om att sitta ute och sola och berättelser om TV-program om ungdommar som förstört sig själva för livet för de sitter inne förmycket.

Vad härligt! Jag har inte mått riktigt dåligt på minst en månad nu så det är väl dags för en ny depprition!

-Sora, Kingdom Hearts

#194 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 01 May 2013 - 18:18

Du får säga som det är: du har din gruppterapi på internet (dvs hänga med oss) och måste ha din dagliga dos. :hug:

fqq5BYam.jpg

#195 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 May 2013 - 19:22

Om det bara var så enkelt. :hug:

-Sora, Kingdom Hearts

#196 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 May 2013 - 10:04

Låter jobbigt. Hänga med oss kanske kan vara en ventil där du kan lufta dina tankar. Kan ju vara skönt att få skriva av sig lite ibland.   :hug:

#197 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 May 2013 - 23:19

Stå på dig Crusader. Låt inte någon annan bestämma hur du ska leva ditt liv. Det är bara du själv som känner vad du mår bra av. :hug:

#198 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 22 May 2013 - 02:55

:bang: Klockan är 03:55 och jag kan i vanlig ordning inte sova. Det är den ena nya medicinen som gör att jag får mardrömmar. Känner att jag måste ta ett snack med läkaren och se om det går att få något mer skonsamt så att jag åtminstone kan få sova ordentligt om nätterna.

#199 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 May 2013 - 08:55

Mardrömmar är aldrig roligt, och jag kan tänka mig att det tar emot när man dessutom vet att dem kommer pga en medicin man måste ta. :hug:

fqq5BYam.jpg

#200 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 04 June 2013 - 14:23

:bang: Klockan är 03:55 och jag kan i vanlig ordning inte sova. Det är den ena nya medicinen som gör att jag får mardrömmar. Känner att jag måste ta ett snack med läkaren och se om det går att få något mer skonsamt så att jag åtminstone kan få sova ordentligt om nätterna.

Äter själv medicin men mot panikångest den gav mej mardrömmar till och början med men det var övergående.

Nu kan jag äta den och kan sova gott på nätterna

Men hör med din läkare vad han säger.