Jump to content

Photo

Årets Film 2012 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
243 replies to this topic

#176 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 March 2013 - 15:41

Fast det kanske egentligen var Bruce Willis som var den gamle spionen - opererad till oigenkännlighet! :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#177 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2013 - 16:28

:lol2:

Skyll på dålig fantasi från min sida ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#178 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 14 March 2013 - 18:12

Jag tycker dom hänger upp sig på smådetaljer. Då är det väl betydligt viktigare med frågor som tex om Peter och Rickard Parker är släkt på något sätt...  :P

#179 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 March 2013 - 18:57

Åh...hum ja, det var en intressant fråga! :D

Georgia: hellre dålig fantasi än ingen alls, eller hur! 

John Carter and the Princess of Pixar? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#180 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 March 2013 - 19:44

Så här röstade vi under Rond 2

Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:

1 ± Dredd [5] (Sök: IMDb) ± Margin Call [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
2 ± Mission Impossible: Ghost Protocol [9] (Sök: IMDb) ± Expendables 2, the [2] (Sök: IMDb) Blankt [1]
3 ± Argo [5] (Sök: IMDb) ± Hugo Cabret [4] (Sök: IMDb) Blankt [2]
4 ± Prometheus [8] (Sök: IMDb) ± Lockout [3] (Sök: IMDb) Blankt [0]
5 ± Hunger Games, the [6] (Sök: IMDb) ± Ted [5] (Sök: IMDb) Blankt [1]
6 ± Woman in Black, the [5] (Sök: IMDb) ± Underworld: Awakening [3] (Sök: IMDb) Blankt [3]
7 ± Hobbit: A Unexpected Journey, the [7] (Sök: IMDb) ± Looper [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
8 ± Avengers, the [11] (Sök: IMDb) ± Ice Age 4 [1] (Sök: IMDb) Blankt [0]
9 ± Skyfall [5] (Sök: IMDb) ± Berättelsen om Pi [4] (Sök: IMDb) Blankt [4]
10 ± Dark Shadows [5] (Sök: IMDb) ± Iron Sky [4] (Sök: IMDb) Blankt [4]
11 ± Artist, the [4] (Sök: IMDb) ± Raid - Redemption, the [3] (Sök: IMDb) Blankt [3]
12 ± Total Recall [6] (Sök: IMDb) ± Amazing Spiderman, the [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
13 ± Piraterna! [5] (Sök: IMDb) ± 21 Jump Street [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
14 ± John Carter [9] (Sök: IMDb) ± Brave/Modig [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
15 ± Dark Knight Rises, the [6] (Sök: IMDb) ± War Horse [2] (Sök: IMDb) Blankt [1]
16 ± Resident Evil: Retribution [3] (Sök: IMDb) ± Abraham Lincoln: Vampire Hunter [1] (Sök: IMDb) Blankt [4]

Edited by Georgia, 17 March 2013 - 20:31.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#181 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2013 - 20:20

Blivit fel på sista raden va? Eller var det Abraham Lincon vs Blankröst? :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#182 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 March 2013 - 20:27

Ska genast rätta till det

#183 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 17 March 2013 - 21:16

Oj! Både Iron Sky och Spindelmannen åkte ut. Då är det bara en kvar som jag har sett. Nåja, då kan jag ta det lite lugnt med inloggningarna ett slag. Kommer tillbaks när jag sett senaste avsnittet av Arrow.

#184 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 18 March 2013 - 10:23

Oj! Både Iron Sky och Spindelmannen åkte ut. Då är det bara en kvar som jag har sett. Nåja, då kan jag ta det lite lugnt med inloggningarna ett slag. Kommer tillbaks när jag sett senaste avsnittet av Arrow.

Det blev uddamålsförluster för båda filmerna. Om du varit med och röstat så hade dom fortfarande haft chans i den följande förlängningen.

Soffliggare vinner inga matcher... :P

#185 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2013 - 19:06

men

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#186 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2013 - 19:29

men

+1.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#187 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2013 - 20:01

Ja! En av mina vidare till Rond 4!!  :thumbsup:  Tror det här är första gången. :P

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#188 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 March 2013 - 20:07

Det var en turnering på sfn,

Där inget av alternativen gick hem,

Åsikt av värdig rank,

Ypperligt spegelblank,

Till nästa duell hoppas på zen.

:thumbsup:

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 March 2013 - 20:43

Tack. :D Kände för att liva upp tråden med någor nytt. :)

fqq5BYam.jpg

#190 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 21 March 2013 - 23:44

Hm, kan det vara Mission Impossible du hoppas på? Men Zen (Maggie Q) var väl inte med i fyran, bara i trean....

Trött nu, god natt :sleepy:

Edited by Libby, 22 March 2013 - 05:53.

#191 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 March 2013 - 15:47

Haha. Nu var jag uppenbarligen skickligare än jag avsåg. :D

Jag avsåg "zen" som ett uttryck för harmoni/balans - men prickar jag in en av de kvarvarande filmerna denna rond (om än delvis) så är ju det ett rent plus. :)

(Jag har mao inte sett någon av MI-filmerna).

fqq5BYam.jpg

#192 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 March 2013 - 20:04

<---

Synon gör en Wylie och drar nytta av att hon själv räknar rösterna i morgon? :P

Röstar hon på sig själv?

Den med en vit hund? (säger zombie-hundar voff?)

Skämt åt sido... Jag har svårt att se en värld där hon skulle plocka Resident Evil över the Artist.

fqq5BYam.jpg

#193 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2013 - 10:36

Och vinnaren är.... *trumvirvel*... XC!!! :lol:

PS. Tänkte lägga till en förklaring om någon undrade. Självklart är vovven Uggie från The Artist.

Alice ger sig ut på jakt,
Ytterligare en zombie-slakt,
Som en stum artist,
Och med brutal list,
Sista kortet är ej ännu lagt.

RE:R

(Synd att du la till spoilertaggen, annars hade jag kunnat tolka det som en röst för The Artist.... ;)

Edited by Synon, 23 March 2013 - 10:32.

#194 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 March 2013 - 17:51

trodde det var Eddie jag, från Frasier. ;)

Edited by GaterGirl, 23 March 2013 - 17:51.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#195 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 March 2013 - 18:09

Och vinnaren är.... *trumvirvel*... XC!!! :lol:
PS. Tänkte lägga till en förklaring om någon undrade. Självklart är vovven Uggie från The Artist.

Alice ger sig ut på jakt,
Ytterligare en zombie-slakt,
Som en stum artist,
Och med brutal list,
Sista kortet är ej ännu lagt.
RE:R

(Synd att du la till spoilertaggen, annars hade jag kunnat tolka det som en röst för The Artist.... ;)

Hehe. Besviken? Jag ville medvetet få den att nämna båda filmerna, (få er att tämka lite) och med sista raden ville jag säga att det är väldigt jämnt mellan filmerna att det föll på RE och inte Artist var nog att jag helt enkelt var mer sugen på den filmen igår kväll.

Edited by XC, 23 March 2013 - 18:10.

fqq5BYam.jpg

#196 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 March 2013 - 18:55

trodde det var Eddie jag, från Frasier. ;)
Fnys!
:D

Tycker du gjorde det på ett smart sätt, XC!

Och med sorg i hjärtat - snyft - konstaterar jag att artisten åkte ut, men glad att så många ändå röstade på den och att den fick hänga med så länge. :thumbsup:

Edited by Synon, 23 March 2013 - 18:56.

#197 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2013 - 19:27

Det blev uddamålsförluster för båda filmerna. Om du varit med och röstat så hade dom fortfarande haft chans i den följande förlängningen.

Soffliggare vinner inga matcher... :P

Det kan ju vara så att filmerna som slog ut dem är bättre.

#198 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 March 2013 - 19:33

Tycker du gjorde det på ett smart sätt, XC!
Tack. Jag har redan prestationsångest inför morgondagens duell. :P

Och med sorg i hjärtat - snyft - konstaterar jag att artisten åkte ut, men glad att så många ändå röstade på den och att den fick hänga med så länge. :thumbsup:
The Artist har gjort det bra. :) En film som jag småskämt lite över att inte tagit mig för att se ännu.

fqq5BYam.jpg

#199 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2013 - 19:40

Jag har aldrig gillat ordet "hobbit" så jag röstar på

Hoben Bilbo Bagger

Hompen heter den faktiskt!

BAhWazhCUAAx6lP.jpg

#200 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 23 March 2013 - 20:05

På den tiden då jag plöjde mig igenom Sagan om Ringen så var den svenska översättningen definitivt "en hob, flera hober". Däremot kan jag mycket väl hålla med om att översättningen i "Bilbo" redan då var "en hobbit, flera hobbitar". Men jag gillade det inte...

Edited by Libby, 23 March 2013 - 20:08.