Senast inköpta SF/F/S boken
Posted 13 October 2008 - 01:01
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 30 October 2008 - 10:10
Cast in Fury
The Watcher (3rd Anna Strong )
The Riven Kingdom
Stormborn
Nefertiti
Empire in Black and Gold
The last Watch
Och flera till
Edited by Forever Xena, 30 October 2008 - 10:11.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 30 October 2008 - 14:12
Jag brukade verkligen gilla den där serien förut...
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 30 October 2008 - 18:22
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 13 November 2008 - 12:53
Spellbound av Margit Sandemo.
Hidden Empire av Kevin J. Anderson.
Posted 13 November 2008 - 18:44
Absolute Sandman vol. II
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 13 November 2008 - 18:51
Blood of Elves, Andrzej Sapkowski
Borde försöka ge mig på något av honom snart. Är böckerna i samma anda som spelet?
Absolute Sandman vol. II
Fina utgåvor. Har dom själv och tycker dom är värd varje krona
Posted 14 November 2008 - 09:01
Jag blev glatt överraskad av novellsamlingen, har inte hunnit så långt i den här än. Samma komplicerade gråzon-fantasy, men inte alls lika hormonstint som spelet.Borde försöka ge mig på något av honom snart. Är böckerna i samma anda som spelet?Blood of Elves, Andrzej Sapkowski
Absolute Sandman vol. II
Vill själv ha alla, men har tvingat mig själv att köpa någon åt gången, blir en rätt häftig utgift annars. Sedan är volym I slut för tillfället verkar det somFina utgåvor. Har dom själv och tycker dom är värd varje krona
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 14 November 2008 - 13:00
Jag blev glatt överraskad av novellsamlingen, har inte hunnit så långt i den här än. Samma komplicerade gråzon-fantasy, men inte alls lika hormonstint som spelet.Borde försöka ge mig på något av honom snart. Är böckerna i samma anda som spelet?Blood of Elves, Andrzej Sapkowski
Får testa den vis nästa inköp av böcker. Har varit sugen ett tag men läst förvånansvärt få kommentarer/recensioner kring först och andra releasen.
Absolute Sandman vol. II
Vill själv ha alla, men har tvingat mig själv att köpa någon åt gången, blir en rätt häftig utgift annars. Sedan är volym I slut för tillfället verkar det somFina utgåvor. Har dom själv och tycker dom är värd varje krona
.
Köper du dom från SF-Bokis?
Posted 29 December 2008 - 17:51
How Xena Changed Our Lives: True Stories by Fans for Fans. Sammanställd av Nikki Stafford.
Edited by Cartman, 29 December 2008 - 18:41.
Posted 29 December 2008 - 17:59

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 December 2008 - 18:03
Får se om jag kan få till ett lite mer utförligare omdöme kring boken efter att jag har läst den. Det är ju inte varje dag man 'springer på' en sådan här intressant bok.
Posted 09 January 2009 - 22:32
Pocket så klart
Tad Williams 4 böcker i Otherland serien, ett X antal R.A. Salvatore böcker och ett par böcker ur Sanningens Svärd/Legend of the Seeker serien av Terry Goodkind.
Nu ska jag bara hitta lite tid så att jag kan börja läsa dom också.
Edited by Georgia, 09 January 2009 - 22:34.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 January 2009 - 18:04
Varje pocket är ca. 180 sidor och innehåller en huvudnovell på ca. 80-90 sidor, resten är kortnoveller..=)
Posted 03 February 2009 - 15:52
Posted 21 April 2009 - 13:42
R.A Salvatore:
Legacy of the Drow - Collector’s Edition
Paths of Darkness – Collector’s Edition
The Cleric Quintet – Collector’s Edition
The Sellswords – Collector’s Edition(?)
The Spearwielder's Tales - Collector’s Edition
Crimson Shadow - Collector’s Edition(?)
Blev ju bra mycket billigare att köpa de samlade verken än en och en
Och nu kan jag fortsätta att läsa om Drizzt
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 April 2009 - 17:35
Legacy of the Drow - Collector’s Edition
The Spearwielder's Tales - Collector’s Edition
Crimson Shadow - Collector’s Edition(?)
Fick aldrig något SMS fast det stod på sidan att dom hade skickat iväg det så efter ett par timmars väntan ringde jag butiken och det gick bra att hämta det ändå eftersom jag hade ett löpnummer. Tur var väl det, hade planerat att fortsätta läsa om Drizzt nu i helgen eftersom det var rätt bokpaket som skulle komma.
Det andra är på väg och dyker väl upp på måndag antar jag.
Posted 04 May 2009 - 21:52
Posted 25 May 2009 - 17:58
Posted 13 June 2009 - 03:13
Boken handlar om en Rock-stjärna som sammlar på underliga saker. Han köper en ande på internet och den levereras hem till honom i en hjärtformad ask. Men anden vill se honom död och han blir tvungen att fly.
Som sagt, låter lite sådär men den har bra betyg och en man jagad av en ond ande låter intresant.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 June 2009 - 23:07
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 June 2009 - 00:27
Posted 01 July 2009 - 16:08
Jag har blivit intresserad av den här typen av fantasy, "Urban Fantasy" tror jag det kallas sedan jag fastnade för "The dresden files" av Jim Butcher.
Posted 06 July 2009 - 19:56
Posted 06 July 2009 - 20:35
samt Pride and Prejudice and Zombies av Jane Austen och Seth Grahame-Smith