Jump to content

Photo

Iron Man

• Please log in to reply
238 replies to this topic

#176 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 May 2008 - 15:23

Ska gå och se den ikväll, så om du tar dig till Borås före klockan 8 ikväll så kan du ju följa med mig och en polare :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#177 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 15:29

Det tar bort lite av grejen med att ha en fribiljett om jag måste ta mig till Borås också. :lol:
*Hockey och superhjältar*

#178 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 May 2008 - 15:45

Jag har inte varit på bio på nästan ett år men Iron Man börjar locka mig allt mera. Tror nog det blir ett besök inom en snar framtid :)

Winter is Coming

#179 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 14:07

Var och såg den igår. Det var bara jag och en annan kille som satt kvar tills eftertexterna rullat förbi. Totalt var det nog bara 40-50 personer i en salong som tar 383 platser. Iofs var jag på den tidiga föreställningen och så var det ju vardag. Hoppas dock att många ser filmen med tanke på hur bra den är.

Lika som bär? :thumbsup:

Sam Jackson ;)

Click Me

Nick Fury ;)

Click Me

Fast man kunde ju lika gärna gått den här vägen också... ;) :P

David Hasselhoff ;)

Click Me

Nick Fury ;)

Click Me

Jag gillar extrascenen och det öppnar upp för mycket intressanta saker att eventuellt komma framöver.

=== === ===

Jag gillar filmen men tycker inte att det är den bästa "serietidningsfilmatiseringen" som jag hittills har sett. Det första som slår mig är att filmen är mycket bra castad. Robert Downey Jr. är nästan perfekt i sin roll, Jeff Bridges övertygar som Obadiah Stane, likaså Terrence Howard som Jim Rhodes. Till och med den annars så överskattade Gwyneth Paltrow gör en bra insats.

Jag tycker även så här med facit i hand att Jon Favreau var rätt man för att regissera filmen. Hoppas man får med sig så många som möjligt från denna film till den kommande filmen.

Handlingen var väldigt bra och bitvis mycket smart. Inget förklarades överdrivet noggrant och inte heller för lättvindligt. Även tempot var riktigt bra avvägt. Hade hört en del som tyckte att filmen bitvis var för seg på sina ställen men jag tyckte att tiden rullade på och det finns IMO inte många döda minuter i filmen. Kanske att scenerna i grottan i Afghanistan där han bygger upp första rustningen kunde utökas något mer, men utöver det finns det inget att klaga på från min sida.

Det svagaste med filmen är nog mot slutet då Iron Man slåss mot Iron Monger. Först känns han inte direkt som en bra fiende och sedan känns dessa scener lite tillknäppta och oinspirerande. Men det kan jag leva med då helheten är mycket bra.

Jag gillar även att filmen är välavvägd med mycket humor.

Ni missade väl för övrigt inte Stan Lee's obligatoriska cameo samt att även Jon Favreau's lilla roll. Han brukar ju nästan jämnt vara med i sina egna filmer.

En film jag gärna ser igen och som jag ska köpa när den dyker upp på DVD/Blu-ray.

Edited by Cartman, 06 May 2008 - 14:36.

#180 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 May 2008 - 20:03

Jag hade inte tänkt gå och se den här filmen först men sen fick den hyfsad kritik från diverse folk vars åsikter jag hyser ganska stor respekt för och såna här filmer SKA ju ses på bio så jag pallrade mig iväg. Vad jag tyckte (saxat från filmtipset :P ):

Jag har aldrig riktigt gillat "Iron Man" som serietidning och jag tycker inte filmen kan mäta sig med "Spider-man"- och" X-Men"-filmerna. Problemet ligger förmodligen i att storyn är förhållandevis tunn och ganska ointressant. Men jag får ändå säga att det har lyckats få ihop en hyfsad film utifrån materialet. Den är väldigt snygg, ganska underhållande och skådespelet, framförallt från Robert Downey Jr, är helt OK. Det är också kul att se "The Dude" som skallig gubbe med lömska avsikter. Marvel-nörden rekommenderas sitta kvar hela eftertexterna. Inte bara därför att de till en början är väldigt snygga, utan snarare därför att det finns en scen efteråt som ger ledtrådar om nästa film (för en sådan lär det ju garanterat bli...eller?). Filmen är god underhållning för stunden, men tyvärr inte så mycket mer.

Skulle nog ge den 6/10. Tror inte jag kommer se filmen igen, men ser nog tvåan när den går upp.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#181 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 May 2008 - 21:50

MTV Nominates Iron Man for Best Summer Movie So Far
YOU decide the winner!

True Believers assemble!

MTV has nominated "Iron Man," the current No. 1 movie in the country, for "Best Summer Movie So Far" in the 2008 MTV Movie Awards! Here's the best part, YOU get to pick the winner!

So don't let ol' Shellhead down...You know you loved the movie, now prove it to the world!

Vote now (and often) for "Iron Man" at MTV.com.

Watch the MTV Movie Awards live on Sunday, June 1 at 8 PM ET.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#182 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 May 2008 - 09:47

Såg den igår kväll och den var toppen! :thumbsup: De gjorde verkligen ett riktigt bra val när Robert Downey Jr. fick huvudrollen. Han verkade trivas bra, både som den ytlige partyprissen Stark och sedan när han började utvecklas till Iron Man. Gillade även Terrence Howard som Roddy och Jeffrey Bridges som Obadiah Stane. Gwyneth Paltrow var väl hyfsad också, antar jag. Inte briljant, men inte usel heller. Tyckte det var smart att låta musiken låta lite heavy metal-aktig.

En sak jag gillade med den här filmen var hur Tony Stark utvecklas från en dryg skit som dricker och strular runt med tjejer när han inte begraver sig i arbete, till att odla ett samvete och gör något åt skadorna hans krigsvapen orsakat. På sätt och vis tyckte jag det var mycket bättre då han gav sig på terroristerna som hållit honom fången och räddade den där byn i Afghanistan än när t.ex. Peter Parker spöade Flash Thompson eller Matt Murdocks hämnd mot sina mobbare efter att han blivit blind. Det var liksom ansvarsfullare och hade mer djup än att bara ge igen mot en plågoande.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#183 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 13:10

Jag hade inte tänkt gå och se den här filmen först men sen fick den hyfsad kritik från diverse folk vars åsikter jag hyser ganska stor respekt för och såna här filmer SKA ju ses på bio så jag pallrade mig iväg. Vad jag tyckte (saxat från filmtipset :P ):

Jag har aldrig riktigt gillat "Iron Man" som serietidning och jag tycker inte filmen kan mäta sig med "Spider-man"- och" X-Men"-filmerna. Problemet ligger förmodligen i att storyn är förhållandevis tunn och ganska ointressant. Men jag får ändå säga att det har lyckats få ihop en hyfsad film utifrån materialet. Den är väldigt snygg, ganska underhållande och skådespelet, framförallt från Robert Downey Jr, är helt OK. Det är också kul att se "The Dude" som skallig gubbe med lömska avsikter. Marvel-nörden rekommenderas sitta kvar hela eftertexterna. Inte bara därför att de till en början är väldigt snygga, utan snarare därför att det finns en scen efteråt som ger ledtrådar om nästa film (för en sådan lär det ju garanterat bli...eller?). Filmen är god underhållning för stunden, men tyvärr inte så mycket mer.

Skulle nog ge den 6/10. Tror inte jag kommer se filmen igen, men ser nog tvåan när den går upp.

Intressant recension. Jag håller inte riktigt med om att handlingen är tunn eller ointressant men jag håller med om att dom lyckats att få till en bra film från ursprungsmaterialet. Givetvis finns det en hel del ändringar men jag tycker att dom gör rätt i att förlägga filmen till nutid. Det höjer filmen IMO.

Har du några förslag på ändringar som skulle göra filmens handling mer intressant och fylligare så att du tyckte om filmen mer? :)

En sak jag gillade med den här filmen var hur Tony Stark utvecklas från en dryg skit som dricker och strular runt med tjejer när han inte begraver sig i arbete, till att odla ett samvete och gör något åt skadorna hans krigsvapen orsakat. På sätt och vis tyckte jag det var mycket bättre då han gav sig på terroristerna som hållit honom fången och räddade den där byn i Afghanistan än när t.ex. Peter Parker spöade Flash Thompson eller Matt Murdocks hämnd mot sina mobbare efter att han blivit blind. Det var liksom ansvarsfullare och hade mer djup än att bara ge igen mot en plågoande.

Bra analys. Jag håller med dig om att dom gjort denna del på ett mycket bra och övertygande sätt.

#184 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 May 2008 - 15:06

Intressant recension. Jag håller inte riktigt med om att handlingen är tunn eller ointressant men jag håller med om att dom lyckats att få till en bra film från ursprungsmaterialet. Givetvis finns det en hel del ändringar men jag tycker att dom gör rätt i att förlägga filmen till nutid. Det höjer filmen IMO.

Kul att du tyckte det var intressant :) "Felet" med Iron Man som jag ser det är att han, jämfört med mina favoriter X-Men, Spider-man och Hulken, är en mycket sämre karaktär och inte alls lika mångbottnad. Jag har alltid sett honom som ett av de mer hafsiga jobben Marvel gjorde när de skapade alla deras främsta karaktärer på 60-talet. En figur som mest attraherar teknik-kåta jänkare. Jag har nog aldrig läst en riktigt bra Iron Man serie.

Storyn är i filmen var lite småtråkig vilket kanske beror på att det är "origin"-serie där det egentligen inte händer så mycket mer än att en ny superhjälte blir till. Som ett väldigt påkostad och välgjort avsnitt av en grym TV-serie. Men jag tycker att långfilmer ska hålla högre kvalité än TV-serier. Storyn var lite förutsägbar och även om skådespelarna gjorde sina roller riktigt bra är karaktärerna rätt ytliga. Sen tycker jag att kvinnobilden i filmen känns lite förlegad, men inte så illa som vissa recensenterna hade målat upp (saxat från DNs recension "Kvinnokaraktärerna känns som utställningsföremål, också från 50-talet (vi pratar 1850 alltså), antingen fnaskar de för sina pengar på ett eller annat sätt (journalister/flygvärdinnor), eller så hämtar de tvätt, håller ordning och skapar nödvändiga strukturer i den kreativa manligheten.
Allvarligt talat.")

Men på det stora hela gillade jag faktiskt filmen.

Sen måste jag bara få tillägga att det märks att blockbuster-årstiden har dragit igång nu. Det är faktiskt skillnad på folket som går och ser blockbuster-filmer under sommaren jämfört med de som sitter och trycker inne i biograferna under resten av året och kollar "kvalitetsfilm". Men vafan, jag gillar blockbusters också :D Och det verkar bli många bra såna i sommar; Batman, Hulk, Indiana osv. Kommer nog bli en bra bio-sommar. Även om jag hade klarat mig bra utan fjortonåringarna som har långa diskussioner under filmen :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#185 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 15:25

Storyn är i filmen var lite småtråkig vilket kanske beror på att det är "origin"-serie där det egentligen inte händer så mycket mer än att en ny superhjälte blir till. Som ett väldigt påkostad och välgjort avsnitt av en grym TV-serie. Men jag tycker att långfilmer ska hålla högre kvalité än TV-serier.

I dom flesta falen måste man ju börja någonstans. Jag tycker att Spider-Man och X-Men var lite tröga i början med (både serierna och första filmen i båda filmserierna). Jag förstår dock vad du menar.

Sedan tycker jag att man märker rätt snabbt att detta inte är "ett väldigt påkostat och v'lgjort avsnitt av en grym TV-serie". Nu vet jag ju inte vad du ser på för TV-serier men jag förstår vad du menar, även om jag inte håller med. ;) :D

Sen tycker jag att kvinnobilden i filmen känns lite förlegad, men inte så illa som vissa recensenterna hade målat upp (saxat från DNs recension "Kvinnokaraktärerna känns som utställningsföremål, också från 50-talet (vi pratar 1850 alltså), antingen fnaskar de för sina pengar på ett eller annat sätt (journalister/flygvärdinnor), eller så hämtar de tvätt, håller ordning och skapar nödvändiga strukturer i den kreativa manligheten.
Allvarligt talat.")

Det där med kvinnobilden reagerade jag aldrig på om jag ska vara ärlig.

Sen måste jag bara få tillägga att det märks att blockbuster-årstiden har dragit igång nu. Det är faktiskt skillnad på folket som går och ser blockbuster-filmer under sommaren jämfört med de som sitter och trycker inne i biograferna under resten av året och kollar "kvalitetsfilm". Men vafan, jag gillar blockbusters också :D Och det verkar bli många bra såna i sommar; Batman, Hulk, Indiana osv. Kommer nog bli en bra bio-sommar. Även om jag hade klarat mig bra utan fjortonåringarna som har långa diskussioner under filmen :P

Jag håller med. Filmsommaren ser ut att bli riktigt bra och kanske en av dom bättre på flera år. Sedan borde man snart börja inför en strängare ordning på biograferna. Det händer lite för ofta att det är någonting eller någon som stör upplevelsen. Tyvärr.

#186 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 May 2008 - 15:32

Grejen är att jag delvis kan hålla med Swedishsuperheros tankar om Tony Starks handlingar med att slå tillbaka mot terroristerna gentemot Peter Parkers eller Matt Murdocks, men sen är framförallt Spidde en annan sorts superhjälte i grund och botten. Det är mer personligt, mer nära, och om jag fått superkrafter i högstadiet skulle min första tanke också vara att ge igen på någon plågoande. Därför känns det mer nära och enklare att relatera till, åtminstone för mig.

#187 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2008 - 19:43

Lika som bär? :thumbsup:

Sam Jackson ;)

Click Me

Nick Fury ;)

Click Me

Fast man kunde ju lika gärna gått den här vägen också... ;) :P

David Hasselhoff ;)

Click Me

Nick Fury ;)

Click Me

Jag gillar extrascenen och det öppnar upp för mycket intressanta saker att eventuellt komma framöver.

=== === ===

Ultimate Nick Fury var moddelerad efter Sam Jackson just för att de ville ha honom som Nick Fury och ville plantera idén om en svart Nick Fury.
Personligen gillade jag verkligen David Hasselhoff's version av Nick Fury. Han är mer den klassiska Nick Fury då jag inte riktigt gillar den nya.
Men Jackson lär göra ett bra jobb också.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#188 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 May 2008 - 22:41

Grejen är att jag delvis kan hålla med Swedishsuperheros tankar om Tony Starks handlingar med att slå tillbaka mot terroristerna gentemot Peter Parkers eller Matt Murdocks, men sen är framförallt Spidde en annan sorts superhjälte i grund och botten. Det är mer personligt, mer nära, och om jag fått superkrafter i högstadiet skulle min första tanke också vara att ge igen på någon plågoande. Därför känns det mer nära och enklare att relatera till, åtminstone för mig.

Det är förstås sant, att Iron Man och Spider-Man är två väldigt olika hjältar. Spider-Man är mera om att växa upp och bli ansvarsfull samt att han är en fattig collegestudent, medan Iron Man är en industrimagnat som inser att det hans företag gör inte är så bra och har ödesdigra effekter på en mer global skala. Inte för att jag vill få Uncle Bens död att verka oviktig, men jag tycker att det är mer tyngd i att folk världen över lider p.g.a. ens handlingar. Medan det är bra att man kan relatera till en figur, tycker jag att det var en frisk fläkt att allt inte var så personligt.

"Felet" med Iron Man som jag ser det är att han, jämfört med mina favoriter X-Men, Spider-man och Hulken, är en mycket sämre karaktär och inte alls lika mångbottnad.

Där kan jag nog inte hålla med. Nu har jag förstås aldrig läst en serie med just Iron Man, men jag tyckte det fanns en del djup i Tony Stark i filmen. Han tar över sin fars företag efter att han dött, har ingen som han kan släppa in nära inpå utan festar loss så fort han har chansen. Sedan får han en tankeställare när han kidnappas av terrorister som använder hans vapen och utnyttjar då sin tekniska skicklighet till nånting bra. Mycket kan bero på Downey Jr.'s skådespel, men jag tyckte man fick se en väldigt känslig sida av Tony Stark. Mycket möjligt att hans problem med missbruk i det förflutna påverkat mig en aning.

Edited by SwedishSuperhero, 07 May 2008 - 22:58.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#189 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 May 2008 - 22:48

Det är förstås sant, att Iron Man och Spider-Man är två väldigt olika hjältar. Spider-Man är mera om att växa upp och bli ansvarsfull samt att han är en fattig collegestudent, medan Iron Man är en industrimagnat som inser att det hans företag gör inte är så bra och har ödesdigra effekter på en mer global skala. Inte för att jag vill få Uncle Bens död att verka oviktig, men jag tycker att det är mer tyngd i att folk världen över lider p.g.a. ens handlingar. Medan det är bra att man kan relatera till en figur, tycker jag att det var en frisk fläkt att allt inte var så personligt.

Det roliga i det här är i så fall att Spider-Man var ett exempel på en frisk fläkt som superhjälte just för att det var så personligt och att han inte räddade världen i varje nummer. Men eftersom Iron Man som alla vet också är en Marvel-hjälte så har han också sina personliga kriser och brister. För mig kommer alltid Spidde att vara den coolaste superhjälten och jag har haft lite svårt för Iron Man förut, men förhoppningsvis ändrar filmen lite på det...tvättar bort hur svinigt Tony betedde sig i Civil War osv. ;)

#190 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 07 May 2008 - 22:56

Det är ganska ironiskt som du säger, Kermit. Jag tänkte mest på hur personliga konflikterna i de flesta Marvel-filmerna varit. Peter Parker och far och son Goblin, Bruce Banner och Absorbing Dad osv. Nu var det ju en del personligt i Iron Man också i och med att skurken var Obadiah Stane , men vinkeln med terrorism gjorde det lite bredare.

Jag vet inte exakt vad Iron Man gjorde i Civil War och nånting säger mig att jag helst hoppar över det. Inte så mycket för kvalitén så mycket som kvantiteten. Man måste visst lägga mycket i varukorgen på Adlibris om man vill få med allt.

#191 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 May 2008 - 05:34

Äh, man behöver inte alls läsa allt om Civil War. Det räcker gott med miniserien, och den publicerades i svenska Spidde. :)

Grovt förenklat så brukar det ju vara så att Marvelhjältarna har mer personliga konflikter medans DC-hjältarna sägs vara mer "squarejawed" utan direkt mänskliga brister och så räddar de världen oftare. Det är en grov förenkling som sagt, men att det är en personlig vinkling på Marvelhjältarna är typiskt dem. :)

#192 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 May 2008 - 13:10

Ultimate Nick Fury var moddelerad efter Sam Jackson just för att de ville ha honom som Nick Fury och ville plantera idén om en svart Nick Fury.
Personligen gillade jag verkligen David Hasselhoff's version av Nick Fury. Han är mer den klassiska Nick Fury då jag inte riktigt gillar den nya.
Men Jackson lär göra ett bra jobb också.

Jag gillar inte heller Ultimate Nick Fury men om någon ska spela honom så är ju Sam Jackson helt rätt person. Jag gillar klassiska Nick Fury mest men håller inte direkt med om att Hasselhoff gör honom bra. Han är lik Nick men för mig är det inte mycket mer än så tyvärr. :)

#193 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 May 2008 - 20:26

Precis kommit hem efter att ha sett den. Skitbra!! Måste sortera mina intryck innan jag säger något mer utförligt än så, men det är kanske den bästa Marvel-filmen sen Spider-Man 2. :)

#194 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2008 - 12:09

Det ser vi fram emot att få ta del av. :)

#195 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2008 - 00:55

Har själv sett den alldeles nyss, och jag håller med om att den var suverän! :D

Extra skönt känns det ju att en viss GRODA får äta upp sina ord för ett år sedan, om filmens eminenta regissör. ;)

Tycker att filmen verkligen lyckades med konststycket att göra Iron Man till en karaktär som funkar på vita duken, men även en person som man gillar och hurrar för.

Den lyckades faktiskt ibland till och med nånting som endast Batman Begins lyckats med förut, i mina ögon.

Den fick mig att tro.

Att tro att en enda briljant uppfinnare kan sätta ihop en rustning, antingen i en skitig grotta i vildmarken eller i sitt ultra-moderna kontor hemma, och... flyga iväg. Att revolutionera sättet som mänskligheten strider och löser konflikter över en natt, att skapa historiens mäktigaste krigsmaskin, men även nåt som kommer att en dag revolutionera kanske hela vårt samhälle. :)

Starkt jobbat, alla som var med om att göra filmen, men särskilt Marvel som tog klivet ut och vågade ta kontroll över sina karaktärer igen.

#196 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 May 2008 - 07:40

Jag visste inte att du satt och njöt när jag hade fel, Predabot. :mellow:
Vad jag sade då var att jag inte alls var så övertygad om att det skulle bli bra men att jag hoppades att jag hade fel. Så det är ingen prestigefråga i det här direkt, om det var vad du trodde.

Intressant att du tar upp Batman Begins som en jämförelse, för på något sätt är det här väl Marvels "svar" på den filmen kanske. Fast andra filmer som Spider-Man, X-Men, Batman och Superman har också fått mig att tro, hur man nu ska förklara det. Men man måste ju alltid "köpa" den värld man hamnar i som filmåskådare, har man inte gjort det har filmen inte lyckats heller.

Edited by Kermit, 11 May 2008 - 07:44.

#197 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2008 - 13:49

Ja, jag får ta dom få glädjeämnen jag kan, heh heh heh.. ;)

Ja, det stämmer att man måste köpa lite världen i filmer för att få glädje av dom, fast just dom här två nämnda filmerna har på något vis fått det att verka ovanligt trovärdigt, på nåt vis. :)

#198 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 May 2008 - 14:34

Förstår inte varför du tycker just det är så roligt när jag t om sa att jag hoppades ha fel, också... ;)

#199 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2008 - 14:26

First Showing - Captain America's Shield Found in Iron Man?! <--- Med "bildbevis"

===

Jag älskar "Proof that Tony Stark has a Heart"-scenen och hur den får betydelse senare i filmen då Obadiah Stane lägger beslag på Tony's "hjärta"

Edited by Cartman, 12 May 2008 - 14:26.

#200 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2008 - 18:35

Iron Man Blasts Box Office Rivals
The armored Avenger handily defeats its weekend competitors

"Iron Man" rules!

The armored Avenger just completed his second weekend win at the box office and fans the world over can't seem to get enough of him!

Domestically, "Iron Man" took in over $50 million from Friday to Sunday to easily remain the number one movie in the country! The film has now earned more than $177 million since its release!

Couple that with ol' Shellhead's $165 million global receipts and we're talking $342 million in worldwide tickets! Even Tony Stark might have some trouble counting that high!

So, what's a good way to celebrate such success, True Believers? Go see "Iron Man" again! We'll see you there!

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.