Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#176 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 February 2006 - 23:33

ja, det låter inte helt otroligt, jj abrams kan ju fånga bra ögonblick med rätt låtar osv :) och det skulle säkert fungera även på lost
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#177 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 16 February 2006 - 00:03

Jehupp, så har vi lag nord och lag syd... :P
vi fick en konfrontation mellan The Others och våra vänner, då Michael flippade och ville leta efter Walt igen. Undrar hur många The Others är egentligen för det såg lite konstigt synkat ut när de tände facklorna...
Och att de levde på ön bara för att The Others tillät det, varför det då? :blink:
Annars så gick kvällens avsnitt i Jacks tecken vars gloria halkade lite mer på sniskan när han pussar på patientens dotter, åker hem o får korgen av frun, taskigt läge...
Nå, välgjort och bra som vanligt :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#178 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 16 February 2006 - 07:53

Jag tycker gårdagens avsnitt var ganska halvdant...jag förlorade respekten för "The Others" helt och hållet...en liten ful tomte?!? Nej, det hade jag inte väntat mig...ganska fånigt egentligen, det sätt som de tvingades konfrontera "The others" på...Annars var det väl ganska bra...kan inte fatta hur Jacks fru lämnade honom...han hade liksom räddade henne från döden, och när han kysst en annan berättade han det direkt...hon däremot hade varit otrogen en längre period och dumpade honom på ett ytterst kallt och elakt sätt. Min slutsats är att hon var ett "jävla as" ;)

Ganska spännande som vanligt, men jag börjar undra om vi någonsin kommer få några svar istället för fler frågor.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#179 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 February 2006 - 09:05

jag undrar det med , men tyckte faktisk avsnittet i går var helt ok :)

Hållar med Spidde dock i besvikelsen över The Others :rolleyes:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#180 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 February 2006 - 10:05

När "Zeke" sa 'Alex' hoppade jag till. Det måste ju vara Danielles dotter - eller? Jag hoppades åtminstone få se en skymt av henne, men en arm? Äsch. Jag tror inte heller att The Others är så många som facklorna antydde. Sawyers namn på den skäggige borde vara en popkulturell referens som jag inte hittar någon förklaring på just nu. Vad finns det för berömda "Zeke"? :unsure:

Och Locke hade kunskap om Sawyers riktiga namn. Hmm... Men varför dra upp det just då och där? Och inför Jack?

Alla Jack/Kate-shippers vrider sig väl i plågor efter det här avsnittet där Jack så kallt avvisar Kate inte bara en, utan t o m två gånger. :P

Annars ett ganska händelserikt avsnitt. Undrar vad som hände med Jacks pappa? Är han återupplivad och med The Others nu? Och Jacks fru är inte död? Hmm... Vem lämnade hon honom för? Någon vi känner kanske? Det är nog mystiskt här för att ha en sådan anknytning också ... ;)

Hurley är för söt med sitt snack om att lägga in en stöt mot Libby. :D

Och visst förstår Jin betydligt mera engelska än han låtsas om. Det var ju övertydligt i det här avsnittet. :rolleyes:

Edited by Marie Morot, 16 February 2006 - 10:05.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#181 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 16 February 2006 - 11:55

quote]jag förlorade respekten för "The Others" helt och hållet...en liten ful tomte?!?[/quote]

Ungefär som när jag såg "Return of the Jedi" för första gången och häpnade över att Vader såg ut som ett kokt ägg under masken (det tycker i alla fall jag att han gör).

För att återgå till huvudämnet, jag gillade gårdagens avsnitt men irriterade mig på vissa saker som redan tagits upp tidigare i den här tråden (att Locke inte kunde hålla käft angående Sawyers namn samt scenen när Jacks fru lämnade honom. Min någorlunda goda uppfostran hindrar mig från att i skrift återge vad jag tänkte om henne just då).

Jag har inte varit här på ett tag så om det går bra vill jag kommentera scenen när man fick se monstret (för det var väl det där odjuret som härjat i skogen, va?) i förra avsnittet också. Det var alltså en sorts rök, jag vet inte om jag ska tycka det är riktigt coolt eller riktigt lamt men jag lutar mer åt den förra åsikten.
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#182 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2006 - 11:56

Jag tycker gårdagens avsnitt var ganska halvdant...jag förlorade respekten för "The Others" helt och hållet...en liten ful tomte?!? Nej, det hade jag inte väntat mig...

Inte sedan du faktiskt sett honom i säsongsfinalen ens? ;)

Jag tror inte att han är en av "the others". Det stämmer inte med de andra bilder vi fått sett. Han skulle snarare kunna vara någon sorts ledare. Kanske en "chef" eller "projektledare" för the Dharma Initiative. Det skulle kunna förklara vad han menade med att det här var deras ö...

kan inte fatta hur Jacks fru lämnade honom...han hade liksom räddade henne från döden, och när han kysst en annan berättade han det direkt...hon däremot hade varit otrogen en längre period och dumpade honom på ett ytterst kallt och elakt sätt. Min slutsats är att hon var ett "jävla as" ;)

Jag fick en känsla som var tvärtemot. Det stod klart att deras förhållande var kört i botten pga. Jack. Som frun sa "du behöver alltid något att laga." Jack verkade snarare dras till sin nya patient på samma sätt som han gjorde på sin fru. Det tyder på att han inte älskade frun, utan mer hans "hantverk". Första avsnittet som fadern känns riktigt genomsympatisk (kanske bortsett från avsnittet där han mötte Sawyer då förstås...). Så min reaktion var snarare att Jack var ett "jävla as".

Ganska spännande som vanligt, men jag börjar undra om vi någonsin kommer få några svar istället för fler frågor.

Jag tycker vi får och har fått rätt mycket svar hittills. Svar brukar klämmas in fram mot slutet av säsongen (eller början på nästa - som nu med monstret).

Vad finns det för berömda "Zeke"? :unsure:

Enligt Disney är Zeke namnet på stora stygga vargen, lilla vargens far, om jag minns rätt.

Alla Jack/Kate-shippers vrider sig väl i plågor efter det här avsnittet där Jack så kallt avvisar Kate inte bara en, utan t o m två gånger. :P

Som K/S-shipper vred jag mig om. Hon var för intresserad av Jack för min smak :angry:

Det är nog mystiskt här för att ha en sådan anknytning också ... ;)

Fick samma vibbar.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#183 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 February 2006 - 12:11

kan inte fatta hur Jacks fru lämnade honom...han hade liksom räddade henne från döden, och när han kysst en annan berättade han det direkt...hon däremot hade varit otrogen en längre period och dumpade honom på ett ytterst kallt och elakt sätt. Min slutsats är att hon var ett "jävla as" ;)

Jag fick en känsla som var tvärtemot. Det stod klart att deras förhållande var kört i botten pga. Jack. Som frun sa "du behöver alltid något att laga." Jack verkade snarare dras till sin nya patient på samma sätt som han gjorde på sin fru. Det tyder på att han inte älskade frun, utan mer hans "hantverk".

Precis! Håller fullständigt med. Han blir "hög" på att rädda människor och har svårare att hålla uppe sitt intresse i vardagen s a s. Han behöver dessa adrenalinkickar för att belöna sig själv och verkligen känna något.

Vad finns det för berömda "Zeke"? :unsure:

Enligt Disney är Zeke namnet på stora stygga vargen, lilla vargens far, om jag minns rätt.

Ah! Vargen ja. Tänkte jag inte ens på. Tack! :blush:

Som K/S-shipper vred jag mig om. Hon var för intresserad av Jack för min smak :angry:

Att hon är intresserad av Jack har ju varit uppenbart ett bra tag. Jag tror inte heller att hon fattat ännu att Sawyer är förälskad i henne. ;)

#184 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 23 February 2006 - 09:33

Gårdagens avsnitt kändes totalt onödigt. Okey, bra som påminnelse av vad som hänt men annars zzzznark...
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#185 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 23 February 2006 - 09:39

Gårdagens avsnitt kändes totalt onödigt. Okey, bra som påminnelse av vad som hänt men annars zzzznark...

Håller med helt och hållet...det känns som att de kommer dra ut på den här serien i all evighet...fattar dem inte att effekten det kommer att få är att tittarna flyr? Jag undrar hur många säsonger dom ska kunna dra ut det hela på...i dagsläget känner jag mig inte speciellt positivt inställd till mer än tre säsonger...det är dags att de får säsong 2 att sätta fart och sen göra en riktigt bra tredje och sista säsong där allt löser sig.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#186 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 23 February 2006 - 09:42

det är dags att de får säsong 2 att sätta fart och sen göra en riktigt bra tredje och sista säsong där allt löser sig.

Kan bara hålla med här, hoppas att de inte drar ut på det i evighet. Vi vill ha lite svar också :)
"Jack Bauer"-24

#187 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2006 - 15:03

Såg bara fem minuter i mitten och då det enbart bestod av klipp från tidigare avsnitt orkade jag inte sitta kvar. :P

#188 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2006 - 15:13

Såg bara fem minuter i mitten och då det enbart bestod av klipp från tidigare avsnitt orkade jag inte sitta kvar. :P

Exakt, samma här. Det känns tyvärr som att Lost mer eller mindre går på tomgång. Så plötsligt är andra program på andra kanaler mer intressanta.
*Hockey och superhjältar*

#189 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 February 2006 - 16:19

De flesta teveserier har clipshows och det indikerar inte alls att det är något om tomgång. Snarare är det ett utmärkt sätt att fånga in de som inte redan är inne i serien. Man får ta avsnitten för vad dem är.

Det känns tyvärr som att Lost mer eller mindre går på tomgång.

Jasså? Kollar du verkligen på serien? För den serie som jag ser har vräkt ut en del svar på sistone och pacar framåt i ganska skaplig takt.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#190 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 February 2006 - 16:49

Det känns tyvärr som att Lost mer eller mindre går på tomgång.

Jasså? Kollar du verkligen på serien? För den serie som jag ser har vräkt ut en del svar på sistone och pacar framåt i ganska skaplig takt.

Då kollar jag och Kermit antagligen inte på samma serie som du gör. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#191 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2006 - 17:42

Var ganska längesen jag såg ett helt avsnitt rakt av, det ska erkännas, men det är som Marie skrev (därför jag höll med hennes inlägg) ;) att man bara ser saker som har hänt, och ofta ur annan vinkel. En teknik som inte direkt fångar upp mitt intresse. Brukade bänka mig vid Lost, med en viss svacka i och för sig, men nu är det mer "jaha, så det är Lost idag". Tråkigt. :(
*Hockey och superhjältar*

#192 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 February 2006 - 18:26

Man kan inte förvänta sig nya saker i en clipshow, vilket Marie pekade på. Du verkade referera till serien i helhet, vilket inte Marie gjorde. Ni talade med andra ord om helt olika saker.

#193 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 23 February 2006 - 18:27

Jag har inte missat en ända sekund av LOST, någonsin...ändå tycket jag att säsong 2 är ganska seg...den här veckan måste jag tyvärr säga att Prison break känns hetare än LOST.

last.fm Filmtipset

#194 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 February 2006 - 20:16

Jag tycker den här säsongen har varit en stor besvikelse jämfört med förra säsongen men ang senaste avsnittet så gör man faktiskt en bra grej i Lost som håller det till renodlad clipshow utan nya scener så man behöver inte sitta och plåga sig igenom avsnittet för att få se några få nya scener.

Edited by Wylie Times, 23 February 2006 - 20:17.

-Gangstagrass

#195 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 February 2006 - 22:21

Pacing var lite knackig i början då man delat upp det i för många fraktioner, det kan jag köpa. Men jämfört mot första säsongen har vi haft ett betydligt högre, mer frekventa "avslöjande" än det var i säsong ett (där de alla kom i en klump på slutet). Nu är det ett jämt flöde på svar och avslöjande som saknades tidigare.

#196 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 February 2006 - 23:05

Förvisso men allt är mycket tråkigare den här säsongen. Jag bryr mig inte ett skvatt om karaktärernas flashback scener längre förutom dom nytillkommna. Intrigerna på ön är också ointressanta förutom det som har att föra med The Others och det förekommer ungefär lika ofta som förra säsongen och dom eventuella motsättningar som skulle ha kommit med den andra gruppen har runnit ut i sanden.

Edited by Wylie Times, 23 February 2006 - 23:05.

-Gangstagrass

#197 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2006 - 23:26

Serien kanske skulle ha avslutats för den här gruppen av Karaktärer redan i s. 1?

Den mystiska ön kunde sedan ha drabbat ett gäng nya skeppsbrutna (ett kryssningsfartyg kanske?) som fått ta upp tråden där de andra lämnat av och så hade de fått nysta i mysteriet med fräscha ögon. Det skulle iaf ha gett utrymme för nya mindre trista flashbacks och vi skulle sluppit sådana trista figurer som Michael, Claire och Locke. :P

#198 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 February 2006 - 09:31

Nå då missade jag inget , tur det :)

Men annars måste jag hålla med Capshaw , vi har fåt en del svar och flera nya frågor. Blev bara lite besviken på The Others ( om det nu var the others ;) )

Vi vet fortfarende inte så mycket om Dharma projektet f.ex , det vill jag gerna veta mera om :)

vart er Desmond och den franska kvinnan ?

Nej Lost er fortfarende intressant för mig , men kan hålla med om den er lite seg ibland ( när man er van med Xena , Bab 5 , Battlestar Galactica etc :P )

Edited by Forever Xena, 24 February 2006 - 09:32.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#199 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 24 February 2006 - 10:23

U damn right! Denna serie går på tomgång mer än någonsin, och jag ser inte fram emot att se avsnitten lika mkt som förr, mkt trist.

Ja, ska det bli fler säsonger än denna så måste det börja ta fart och hända relevanta grejer, annars är jag inte så säker på att jag kommer sitta kvar och följa den.
I love the smell of napalm in the morning

#200 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 February 2006 - 11:03

U damn right! Denna serie går på tomgång mer än någonsin, och jag ser inte fram emot att se avsnitten lika mkt som förr, mkt trist.

Nu är inte det här riktat specifikt till Ned, men jag tar quoten eftersom det pekar på en tendens.

Kan vi få något konkretare exempel på varför den går på tomgång? Sett mot säsong ett så är det en mycket högre tempo i avslöja/skapa mysterium. De kan inte ens jämföras i tempo - säsong ett var betydligt mer tomgång där. Så någon konkret motiveringen till tyckande skulle uppskattas som inte förstår varför vi ska hata säsong två?

Ja, ska det bli fler säsonger än denna så måste det börja ta fart och hända relevanta grejer, annars är jag inte så säker på att jag kommer sitta kvar och följa den.

Som sagt var, det finns där redan (som förklarats ovan i tråden). Om du satt kvar genom den "händelselösa" säsong ett, så är det svårt att se varför du inte skulle sitta kvar i den händelserika säsong två.

Edit: I mångt och mycket tror jag inte det handlar mer om att nyhetens behag har gått över för folk, än något annat, att Lost inte känns lika hett längre.