Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight

• Please log in to reply
494 replies to this topic

#176 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 November 2007 - 18:07

Se inlägget över ditt eget. ;)

Bilden ser riktigt bra ut och nu fattas det bara att få se honom "in action" i en trailer eller liknande.

#177 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 November 2007 - 18:22

Heh jo märkte och redigerade, men jo coola kläder på Jokern också förresten. Mycket passande.

Svar tidigare till folk som undrade varför Gordons fru heter också Barbara.

I början hettte hon inte så, jag minns inte ens om Gordons fru syntes så mycket, Jim hade i allfall en dotter som hette Barbara som också var Batgirl. Nå, Frank Miller skrev Batman Year One under mitten av 80-talet och Millers starka sida var aldrig Batman kontinuitet ( t ex vi tar för givet att Alfred alltid känt Bruce Wayne,men det var något som Miller skrev in eftersom han trodde att det alltid var så, även om på 40 och 50 talen så nämdes det flera gånger att Bruce Wayne anställde Alfred när han redan var Batman) I början av Batman Year One så snackar Gordon flera gånger om att "I hope its a boy" och skämtet skulle ha varit då att det är Barbara som föds och även om det är en dotter så är hon minsann lika tuff och cool som vilken kille som helst, att Jim får "sonen han alltid velat" med Barbara. Någon på DCs redaktion tvingade dock Miller att ändra detta, eftersom då skulle ju Batgirl vara yngre än Robin,och det gick ju inte för sig. Så för att jävlas med DC och Batman redaktionen så döpte Miller Gordons fru till Barbara, men ändrade dock barnet till att det blev James JR istället för en dotter. Detta har lett till diverse krångliga historier att Dotter-Barbara igentligen är adopterad fast Jim egentligen är hennes biologiska Pappa eftersom han hade en affär med Mamma-Barbaras syster...och när Mamma-Barbaras syster dog så adopterade.....

Ja ni märker hur J*vla krångligt det är. Därför så numera så säger ju DC bara att Barbara är Jims dotter. Och Jim har skilt sig från sin fru. Men under flera år så var det ju som kontinuiteten ur The Days of Our Lives.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#178 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 27 November 2007 - 23:47

Haha! Bara för manusförfattarna på Days Of Our Lives att plocka där.
Inte undra på att man blev förvirrad när man läste castlistan för The Dark Knight och trodde det var dottern de menade.
Jag minns inte ens en scen med Frun Barbara i Batman Begins. Enligt en artikel på Wikipedia stod det att det var den scenen som någon nämnde i tråden tidigare där någon tog hand om en bebis hemma hos Gordons att det är Fru Barbara som tar hand om bebisen. Nåväl. Jo cool bild. Jag läste nånstans kommer inte ihåg var dock så det får tas med en nypa salt, men att det skulle visas en 5 eller 7 minuter lång preview för The Dark Knight precis innan en annan WB film på Bio i USA i december. Tror det var I Am Legend så man kanske får se Jokern in action då. Man kan ju hoppas att de senare isf släpper trailern på nätet också så man kan ta del av den.

Edit:
Det var visst här jag läste det...
http://www.batman-on...e_10-15-07.html

Edited by Spacer, 28 November 2007 - 15:57.

#179 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 November 2007 - 21:19

För min del föredrar jag den version av Alfred som arbetat på Wayne Manor ända sedan Bruce var barn. Det ger dem en mycket bättre relation i och med att Alfred förstår vad som driver Bruce till att göra det han gör.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#180 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 29 November 2007 - 15:43

Jag föredrar med den versionen. Blir en mer sammansvettsad relation då känns det som, inte minst för att Alfred då har varit med under stor del av Bruce's uppväxt och följt hans väg till att bli Batman.

Ja ni märker hur J*vla krångligt det är. Därför så numera så säger ju DC bara att Barbara är Jims dotter. Och Jim har skilt sig från sin fru. Men under flera år så var det ju som kontinuiteten ur The Days of Our Lives.

Då sabbar man ju föresten lite för DC igen genom att dra upp Fru Barbara i Nolans filmer, och förväxlingen med dottern kan åter börja och Days Of Our Lives jublar. Man får väl säga att Frank Miller verkligen lyckades med sitt djävulskap, ganska komiskt, men förvirrande. Dock går det kanske tämligen obemärkt förbi om hon inte får en mer framträdande roll vill säga.
Jag har med tänkt att mitt i sommaren kanske inte är den mest idealistiska tiden för TDK att ha premiär i USA. Å andra sidan verkar det vara ett jädrans drag efter filmen och med hype kampanj från WB kanske det inte spelar så stor roll när den har premiär.

#181 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 30 November 2007 - 19:12

Ny bild på Jokern från Wizard Magazine.
Edit: Eh länkningen misslyckades visst <_< Så laddar upp som bifogad fil så länge. Nån annan kan säkert länka smidigare senare...

Edited by Spacer, 01 December 2007 - 00:56.

#182 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 December 2007 - 15:46

Gillar Jokern mer och mer nu när man fått studera flera bilder på honom.

Här har ni en ny på Batman och flera på Jokern!. Gillar speciellt evelutionen på Batmans dräkt (han börjar visst med Begins dräkten men byter under filmens gång)

http://www.aintitcool.com/node/34945

Och om Aint it cool länken strejkar (det gjorde den tidigare)

http://www.uruloki.o...cias-de-domingo

Edited by super85, 02 December 2007 - 15:47.

Batman Begins

The Dark Knight

#183 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 December 2007 - 16:10

Det känns bara bättre och bättre med Heath Ledger som Jokern. :)
Lite mer elegant utstrålning på klassiskt Jokervis i de bilderna på aintitcool än man sett på tidigare bilder..
Jag gillade Batmans dräkt i Begins så det är kul att man använder den lite till i TDK innan han byter. Den nya dräkten för TDK ser grym ut också. Det känns som detta kommer bli riktigt bra!

Edited by Spacer, 06 December 2007 - 18:41.

#184 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 December 2007 - 16:16

Även jag börjar bli lite nöjd med Jokerns utseende nu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#185 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 04 December 2007 - 17:15

AICN tog ner bilderna men nu finns dom uppe igen. :D

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Sjukt snygga! :wub:

#186 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 December 2007 - 07:10

Teaser Postern till filmen har släppts. Rätt cool idé tycker jag.

http://www.superhero...ews.php?id=6571
Batman Begins

The Dark Knight

#187 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 December 2007 - 22:56

Ska det föreställa en vägg i Jokerns cell på Arkham, tro? Vitt tegel ger ju en viss mentalsjukhus-feeling.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#188 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 December 2007 - 23:05

Mycket möjligt. Härlig teaser-poster i alla fall.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#189 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 December 2007 - 14:41

Hehehehe cool teaser poster. Tycker helt klart om den. :)

Även om där nya bilderna i tråden med Jokern var riktigt häftiga och ger en liten vink om hur han ser ut med minspel och allt.

Nu vill vi ha en ordentlig trailer också. :D

EDIT:

UGO - First six minutes of The Dark Knight debuted on IMAX in NYC

Edited by Cartman, 06 December 2007 - 16:03.

#190 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 December 2007 - 15:45

Jag vet inte ok ni andra redan vet om detta men... here goes.

In just two weeks, on December 14, Warner Bros. will release the teaser trailer for Batman Begins sequel The Dark Knight in standard theaters with I Am Legend. As was previously announced, the studio will be showing the 7-minute opening scene of "Dark Knight" before the screenings of "Legend" in IMAX.

Källa: ComingSoon.Net

Edited by Cartman, 07 December 2007 - 15:45.

#191 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 December 2007 - 23:54

Blir kul att se de där 6 minutrarna. Hoppas WB släpper den på Quick Time och så samtidigt så man slipper tanka hem nån hemsk piratkopia i usel kvalite. Men jag gissar att den släpps samma helg som den visas framför I Legend. Och de ska ju också släppa den nya teasern (som faktiskt har en hel del filmmaterial)

Här en ny intervju med Christopher Nolan

http://movies.ign.co...9/839933p1.html
Batman Begins

The Dark Knight

#192 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 09 December 2007 - 21:29

Det känns tryggt med Nolan. Tror han kommer väva in detta bra. Ser fram emot previewen och teaser trailern. Kul att man ska få se lite filmmaterial i den. Och som sagt ja, hoppas den släpps officiellt på nätet. Roligare än att titta på än en skakig handfilmning med mobilen eller nåt. :)
Har kollat på Batman Begins X antal gånger på sistone och måste säga att jag ändrat uppfattning om bilen eller vant mig. Var ju lite missnöjd med den tidigare men tycker den passar bra in nu.

Edited by Spacer, 10 December 2007 - 16:21.

#193 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 December 2007 - 22:34

Den här släpptes ju ett tag sen men tänkte posta i allafall

http://www.superhero...ews.php?id=6587
Batman Begins

The Dark Knight

#194 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 12 December 2007 - 05:02

Badass på motorcykel:
http://www.superhero...ie_Stills_2.jpg
Vet inte om alla dessa stillbilder släppts tidigare men jag hade inte sett ett par av dom innan iallafall...
http://www.superhero...ie/Movie_Stills
Verkar som Mr J är inspärrad där.. Gillar motorcykelbilden! :batman:

#195 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 December 2007 - 14:22

Bilden på Jokern påminner ju väldigt starkt om den som återfinns på omslaget till tidningen Empire.

#196 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 December 2007 - 07:30

Internationella teaser postern är väldigt cool tycker jag

http://www.superhero...ews.php?id=6603
Batman Begins

The Dark Knight

#197 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 13:19

Den var riktigt cool. Snäppet bättre än den tidigare.

#198 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 14 December 2007 - 14:36

Oh yeah! :D Jag gillar att fönsterrutorna får det att nästan se ut som en sida ur en serietidning. Vet inte om det var medvetet, men det är de associationerna jag får i alla fall.

#199 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 14:43

Den nya trailern som visas innan filmen "I Am Legend" i USA.

Helt enkelt, jäkligt bra.

Edited by Cartman, 14 December 2007 - 14:52.

#200 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 14 December 2007 - 15:44

Den där kan inte vara äkta. Ett hopkok av klipp som ser ganska amatörmässigt ut.