Termometern pekar på 45 grader...fast det är i solen...får ta och gå ut i skymningen...nog svalare då...
Sommar
Posted 03 July 2006 - 14:51
Termometern pekar på 45 grader...fast det är i solen...får ta och gå ut i skymningen...nog svalare då...
last.fm Filmtipset
Posted 04 July 2006 - 19:08
Skrattade åt mig själv idag då jag stod ute och hängde tvätt på förmiddagen och ett litet tjockt moln gled in och blockerade solen helt. Tänkte för mig själv att "vad kallt det blev, undrar om tvätten torkar nu" innan jag kom på mig själv.
Vår irländske gäst längtar hem till regnet tror jag, han klagar över värmen.
Posted 04 July 2006 - 19:13
Jobbigt väder idag...det var så varmt i natt att jag knappt kunde sova...tror jag sov två timmar, så jag är ganska trött...men det är ju så otroligt varmt...Går ju knappt att göra nåt
![]()
Det är skithemskt det här. Kan inte heller sova. Förstår verkligen inte hur folk kan njuta av det här.
Posted 04 July 2006 - 20:02
Det är skithemskt det här. Kan inte heller sova. Förstår verkligen inte hur folk kan njuta av det här.
Inte jag heller
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 04 July 2006 - 20:43
last.fm Filmtipset
Posted 04 July 2006 - 21:20
Men jag gillar värmen
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 July 2006 - 21:30
Älskar också de ljusa dygnen mitt i sommaren. Vi har så mycket mörker och dåligt väder andra halvan av året att vi behöver kompenseras för att alls stå ut. Om det inte vore för isolationen och myggen så skulle jag gärna bo norr om Polcirkeln för att helt kunna njuta av ljuset i norr. Men avstånden till allting gör att jag inte kan tänka mig att bo däruppe. För att inte tala om myggen. Jag är en vandrande myggmagnet.
Posted 04 July 2006 - 22:34
Naww, tackÄr på semester till Barcelona 3/7 - 20/7. Sakna mig inte.
Du får ha det så kul i Barcelona![]()
Klart vi kommer sakna dig![]()
Det är också jobbigt att det är ljust så få timmar om dygnet...i söndags kom jag hem helv tre och skulle lägga mig vid tretiden, men då höll ju solen på att gå upp igen! Även med nerdragna persienner skiner solen in
...måste nog ta och skaffa rullgardiner tror jag...
Den känns igen! Jag drar ner persiennen, rullgardinen, rullgardinerna i rummet utanför och stänger dörren. Ändå blir det inte riktigt mörkt. Extra jobbigt är det när man kommer hem vid typ 5 - 6 (Vilket lätt händer när man varit hos en viss Elin...
Jag med! Myggor ska utrotas.Som de säger nu så ska det fortsätta veckan ut. Jag hoppas ju att det fortsätter sommaren ut jag.
![]()
Älskar också de ljusa dygnen mitt i sommaren. Vi har så mycket mörker och dåligt väder andra halvan av året att vi behöver kompenseras för att alls stå ut. Om det inte vore för isolationen och myggen så skulle jag gärna bo norr om Polcirkeln för att helt kunna njuta av ljuset i norr. Men avstånden till allting gör att jag inte kan tänka mig att bo däruppe. För att inte tala om myggen. Jag är en vandrande myggmagnet.
Jon var namnet:
Posted 04 July 2006 - 23:06
Trodde dina föräldrar glömde dig hemma efter det att dom packat bilen färdigJust nu är jag på färjan till Tyskland
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 04 July 2006 - 23:50
Posted 05 July 2006 - 00:11
Är det 40C varmt ute så skulle jag nog göra det här
Och för dem som inte gillar att åka skidor är det bara att betala de tjugo kronor som det kostar att få sig lite sommarsvalka och känna på snön.
Posted 05 July 2006 - 22:28
Trodde dina föräldrar glömde dig hemma efter det att dom packat bilen färdigJust nu är jag på färjan till Tyskland
eftersom du dyker upp då och då på forumet.
Jon var namnet:
Posted 05 July 2006 - 22:35
Posted 05 July 2006 - 22:52
Som de säger nu så ska det fortsätta veckan ut. Jag hoppas ju att det fortsätter sommaren ut jag.
Usch vad hemskt. Är inte ens säker på att jag pallar veckan ut med det här vädret. Att ständigt vara virrig och ha huvudvärk på eftermiddagarna är inte särskilt skönt.
Posted 05 July 2006 - 22:56
Thrai har hakat upp sig.Thrai har hakat upp sig.
Winter is Coming
Posted 05 July 2006 - 23:16
Thrai har hakat upp sig.
Märkte det.
Posted 06 July 2006 - 07:33
Jon var namnet:
Posted 06 July 2006 - 15:19
Posted 06 July 2006 - 15:53
Har upptäckt att vi har två getingbon på huset och det ena kan man inte se alls, de kryper upp under taket. Det andra är stort som en halv volleyboll ungefär. Anticimex kommer på tisdag.
Posted 06 July 2006 - 18:36
Edited by XC-SE, 06 July 2006 - 18:36.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 July 2006 - 18:53
Edit: Jag vet inte vad det är, men någon av dina små bilder i signaturen laddas inte in ordentligt XC, den ligger och snurrar hela tiden när jag är inne i trådar där du postat. "Read heien.org" och "Connecting to pics3-nånting" står det. Just FYI.
Edited by Marie Morot, 06 July 2006 - 18:57.
Posted 06 July 2006 - 19:53

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 July 2006 - 15:39
Posted 07 July 2006 - 15:45
Posted 07 July 2006 - 15:57
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter