Jump to content

Photo

Sommar

• Please log in to reply
283 replies to this topic

#176 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 July 2006 - 14:51

Jobbigt väder idag...det var så varmt i natt att jag knappt kunde sova...tror jag sov två timmar, så jag är ganska trött...men det är ju så otroligt varmt...Går ju knappt att göra nåt :(

Termometern pekar på 45 grader...fast det är i solen...får ta och gå ut i skymningen...nog svalare då...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#177 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 July 2006 - 19:08

Varmt är det och det ska visst bli ännu varmare i morgon.

Skrattade åt mig själv idag då jag stod ute och hängde tvätt på förmiddagen och ett litet tjockt moln gled in och blockerade solen helt. Tänkte för mig själv att "vad kallt det blev, undrar om tvätten torkar nu" innan jag kom på mig själv. :lol:

Vår irländske gäst längtar hem till regnet tror jag, han klagar över värmen. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#178 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 July 2006 - 19:13

Jobbigt väder idag...det var så varmt i natt att jag knappt kunde sova...tror jag sov två timmar, så jag är ganska trött...men det är ju så otroligt varmt...Går ju knappt att göra nåt :(

Termometern pekar på 45 grader...fast det är i solen...får ta och gå ut i skymningen...nog svalare då...

Det är skithemskt det här. Kan inte heller sova. Förstår verkligen inte hur folk kan njuta av det här. :P
*Hockey och superhjältar*

#179 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 July 2006 - 20:02

Det är skithemskt det här. Kan inte heller sova. Förstår verkligen inte hur folk kan njuta av det här.

Inte jag heller Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#180 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 July 2006 - 20:43

Det är också jobbigt att det är ljust så få timmar om dygnet...i söndags kom jag hem helv tre och skulle lägga mig vid tretiden, men då höll ju solen på att gå upp igen! Även med nerdragna persienner skiner solen in :P ...måste nog ta och skaffa rullgardiner tror jag...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#181 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 July 2006 - 21:20

Bara vädret håller sig till fredag, och speciellt då. Har inte lust att stå en hel kväll ute när det är kallt och ösregnar. Sen bryr jag mig inte vad det är för väder :P
Men jag gillar värmen :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#182 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 July 2006 - 21:30

Som de säger nu så ska det fortsätta veckan ut. Jag hoppas ju att det fortsätter sommaren ut jag. :D

Älskar också de ljusa dygnen mitt i sommaren. Vi har så mycket mörker och dåligt väder andra halvan av året att vi behöver kompenseras för att alls stå ut. Om det inte vore för isolationen och myggen så skulle jag gärna bo norr om Polcirkeln för att helt kunna njuta av ljuset i norr. Men avstånden till allting gör att jag inte kan tänka mig att bo däruppe. För att inte tala om myggen. Jag är en vandrande myggmagnet. :(

#183 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 04 July 2006 - 22:34

Är på semester till Barcelona 3/7 - 20/7. Sakna mig inte.

Du får ha det så kul i Barcelona :)
Klart vi kommer sakna dig :hug:

Naww, tack :) Jag saknar ju er med! Just nu är jag på färjan till Tyskland... Kommer inte fram till Barcelona för än på lördag, jag hatar att bila <_< Tur att man har laptopen laddad med filmer och dessutom köpt några schyssta böcker inför resan :)

Det är också jobbigt att det är ljust så få timmar om dygnet...i söndags kom jag hem helv tre och skulle lägga mig vid tretiden, men då höll ju solen på att gå upp igen! Även med nerdragna persienner skiner solen in :P ...måste nog ta och skaffa rullgardiner tror jag...

Den känns igen! Jag drar ner persiennen, rullgardinen, rullgardinerna i rummet utanför och stänger dörren. Ändå blir det inte riktigt mörkt. Extra jobbigt är det när man kommer hem vid typ 5 - 6 (Vilket lätt händer när man varit hos en viss Elin... :P )

Som de säger nu så ska det fortsätta veckan ut. Jag hoppas ju att det fortsätter sommaren ut jag. :D

Älskar också de ljusa dygnen mitt i sommaren. Vi har så mycket mörker och dåligt väder andra halvan av året att vi behöver kompenseras för att alls stå ut. Om det inte vore för isolationen och myggen så skulle jag gärna bo norr om Polcirkeln för att helt kunna njuta av ljuset i norr. Men avstånden till allting gör att jag inte kan tänka mig att bo däruppe. För att inte tala om myggen. Jag är en vandrande myggmagnet. :(

Jag med! Myggor ska utrotas.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#184 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 July 2006 - 23:06

Just nu är jag på färjan till Tyskland

Trodde dina föräldrar glömde dig hemma efter det att dom packat bilen färdig :P eftersom du dyker upp då och då på forumet.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#185 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 July 2006 - 23:50

Semestertips för de som är trötta på värmen. ;)

#186 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2006 - 00:11

Okej, och vem åker skidor på sommaren? :rolleyes: inte jag ialla fall, men jag kan knappt stå på ett par skidor förstås. :P

Är det 40C varmt ute så skulle jag nog göra det här

Och för dem som inte gillar att åka skidor är det bara att betala de tjugo kronor som det kostar att få sig lite sommarsvalka och känna på snön.

#187 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 July 2006 - 22:28

Trodde dina föräldrar glömde dig hemma efter det att dom packat bilen färdig :P eftersom du dyker upp då och då på forumet.

:lol: Nä, faktiskt inte. Men jag lyckas hitta flera trådlösa nätverk att koppla upp mig mot. Ska finnas ett på hotellet, men det räcker inte till rummet, och de onkunniga i personalen förstod ändå inget, så jag kunde inte använda det. Är lite ostabilt att sitta på någon annans... :P

:lol: Nä, faktiskt inte. Men jag lyckas hitta flera trådlösa nätverk att koppla upp mig mot. Ska finnas ett på hotellet, men det räcker inte till rummet, och de onkunniga i personalen förstod ändå inget, så jag kunde inte använda det. Är lite ostabilt att sitta på någon annans... :P

:lol: Nä, faktiskt inte. Men jag lyckas hitta flera trådlösa nätverk att koppla upp mig mot. Ska finnas ett på hotellet, men det räcker inte till rummet, och de onkunniga i personalen förstod ändå inget, så jag kunde inte använda det. Är lite ostabilt att sitta på någon annans nätverk... :P

:lol: Nä, faktiskt inte. Men jag lyckas hitta flera trådlösa nätverk att koppla upp mig mot. Ska finnas ett på hotellet, men det räcker inte till rummet, och de onkunniga i personalen förstod ändå inget, så jag kunde inte använda det. Är lite ostabilt att sitta på någon annans nätverk... :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#188 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 July 2006 - 22:35

Thrai har hakat upp sig. :P

#189 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 July 2006 - 22:52

Usch vad hemskt. Är inte ens säker på att jag pallar veckan ut med det här vädret. Att ständigt vara virrig och ha huvudvärk på eftermiddagarna är inte särskilt skönt. :P
*Hockey och superhjältar*

#190 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 July 2006 - 22:56

Winter is Coming

#191 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2006 - 23:16

:lol:
Märkte det.

#192 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 06 July 2006 - 07:33

:lol: Nä, faktiskt inte. Men jag lyckas hitta flera trådlösa nätverk att koppla upp mig mot. Ska finnas ett på hotellet, men det räcker inte till rummet, och de onkunniga i personalen förstod ändå inget, så jag kunde inte använda det. Är lite ostabilt att sitta på någon annans nätverk... :P (som sagt... precis när jag skulle svara igårkväll pajjade uppkopplingen...)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#193 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2006 - 15:19

29 grader visar min temp. mätare i skuggan. har varit otroligt varmt hela dagen. *pust*
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#194 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2006 - 15:53

32° i skuggan och nästan ingen vind ... Det gäller att göra så lite som möjligt sådana här dagar - eller att ligga i vattnet om man har den möjligheten. Härligt är det! :D

Har upptäckt att vi har två getingbon på huset och det ena kan man inte se alls, de kryper upp under taket. Det andra är stort som en halv volleyboll ungefär. Anticimex kommer på tisdag.

#195 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2006 - 18:36

Mätaren i bilden visade 29° på vägen hem från västerås på på kvällningen. :D Tur att man har cab.

Edited by XC-SE, 06 July 2006 - 18:36.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#196 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2006 - 18:53

Min nya bil (ny och ny, men mindre än 1 år iaf ;) ) är inte cab, men den har AC! :D

Edit: Jag vet inte vad det är, men någon av dina små bilder i signaturen laddas inte in ordentligt XC, den ligger och snurrar hela tiden när jag är inne i trådar där du postat. "Read heien.org" och "Connecting to pics3-nånting" står det. Just FYI. :)

Edited by Marie Morot, 06 July 2006 - 18:57.

#197 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2006 - 19:53

Marie: Jag vet - skall fixa till det. Det var en länk till SpamPoison men den har legar nere i ett par dagar nu - har inte orkat fixa det. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#198 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 July 2006 - 15:39

Det var 21.9 i morse när jag vaknade kl 5.30
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#199 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 July 2006 - 15:45

Det regnade lite tidigt i morse och var lite svalare än tidigare, men nu är det 27° igen och solen skiner som en blåslampa som vanligt. :D

#200 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 July 2006 - 15:57

31C här...och jag måste gå ut.. undrar hur många vattenflaskor jag rymmer i min väska?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter