Jump to content

Photo

Star Trek Next Generation

• Please log in to reply
453 replies to this topic

#176 tommie

tommie

Senior Commander

• Members
  • 381 posts

Posted 01 June 2006 - 16:20

Det verkar för övrigt gå bra för Star Trek på Tv6:

Måndag 29/5 - 70 000
Tisdag 30/5 - 70 000
Onsdag 31/5 - 50 000

Inte alls dåligt med tanke på tiden och det faktum att det går på en sådan liten kanal... :)

Posted Image
I heal and hide...

#177 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2006 - 17:29

Jo, jag kollade de första veckorna och då låg det på 40 000, så det ökar.. :)

Kan vi vänta oss mer Sci-Fi serier tro?

Vore väldigt kul i så fall :D

Star Trek: Deep Space Nine, tack.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#178 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 June 2006 - 18:19

Jo, jag kollade de första veckorna och då låg det på 40 000, så det ökar.. :)

Vore väldigt kul i så fall :D

Star Trek: Deep Space Nine, tack.. :)

Ja tack! Det är den enda star trek serie jag inte sett förut och den verkar väldigt spännande :)

För övrigt, vart kollar man tittarsiffror nånstans?

Winter is Coming

#179 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 June 2006 - 18:21

mms.se

DS9 skulle jag vilja se också, bara sett sporadiska avsnitt, fast sista säsongen har jag sett andra halvan av.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#180 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 June 2006 - 18:26

mms.se

Tack :D

Winter is Coming

#181 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2006 - 18:34

Klicka på hottop bara.. Tyvärr behöver man uppenbarligen regga sig nu för tiden, men.. :P

Vi får väl föreslå det till sexan. Nån som har en emailadress?.. ;)

//Peak

sixty six."

#182 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 01 June 2006 - 22:48

Hoppas verkligen det också :)
kvällens "Home Soil" var väl sådär, började bra men blev lite oavsiktligt komiskt när gänget stod och fånstirrade på "microbrain", och när den började babbla om "Ugly bags of mostly water" :lol:
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#183 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 June 2006 - 22:56

kvällens "Home Soil" var väl sådär, började bra men blev lite oavsiktligt komiskt när gänget stod och fånstirrade på "microbrain", och när den började babbla om "Ugly bags of mostly water"

:lol:

Det jag tyckte var mest komiskt var nog att efter ha deklarerat krig mot "Ugly bags of mostly water" så gick det väldigt fort och enkelt att förhandla om fred igen.

Skulle gärna vilja se en fortsättning om vad som skulle ha kunnat ske om 300 år när dom var tillåtna att komma tillbaka.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#184 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 June 2006 - 23:01

"Ugly bags of mostly water" är absolut den bästa benämningen på en människa någonsin.. :D

//Peak

sixty six."

#185 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 01 June 2006 - 23:03

Det jag tyckte var mest komiskt var nog att efter ha deklarerat krig mot "Ugly bags of mostly water" så gick det väldigt fort och enkelt att förhandla om fred igen.

Ja det var ju bara att släcka ljuset så gav de upp :D

"Ugly bags of mostly water" är absolut den bästa benämningen på en människa någonsin..

:lol:

Edited by SavedByZero, 01 June 2006 - 23:04.

My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#186 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 June 2006 - 12:23

För att upplysa så har visst den stora inspirationen dragit sig till detta forum. Tråden på Star Trek forum har bara 58 inlägg.

#187 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 June 2006 - 21:53

Det konstiga med dagens avsnitt när han kontrollerar. Var hämtar han sin referens som avgör att loggen skulle vara falsk?

#188 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 June 2006 - 22:04

Måste se om avsnittet i helgen. Missade det på TV i dag... :(

Ok avsnitt, vad jag kommer ihåg. Med säsong 1-mått mätt.

//Peak

sixty six."

#189 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 02 June 2006 - 23:02

Rätt okey avsnitt var det, men det kändes på nått sätt att allt bara rann ut i sanden när undersökningen av Enterprise och antydan att något var fel inom Federationen "förklarades" med att Amiral Quinn sa att det kanske bara var en gammal mans paranoia.
"Jack Bauer"-24

#190 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 June 2006 - 23:05

Fortsättning följer...

//Peak

sixty six."

#191 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 June 2006 - 23:06

Jag vill att säsong 3 ska komma igång, det var länge sedan jag såg dem avsnitten. har för mig att dem börjar inte förrän 20 juli om tv6 visar resten av säsongerna och efter varandra. S1 och S2 kan jag se när som helst har på dvd.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#192 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 02 June 2006 - 23:18

Fortsättning följer...

Ahh, så var det ja :)
"Jack Bauer"-24

#193 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 June 2006 - 12:54

Småtråkigt avsnitt senast får jag nog erkänna :( Det jag gillar med de avsnitt som varit hittils är Worf! Han har inte haft särsklit mycket screentime men det lilla han medverkar i är så förbannat kul på nått sätt! Nästan varje avsnitt så säger han nån mening som är så träffande! Data är ju också sådan men Worf gillar jag bättre :D

Kanske ingen jättespolier direkt men läs ändå på egen risk :)
Nu är det snart dags för Tasha att dö va?

Winter is Coming

#194 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 June 2006 - 13:14

Rick: Ja, på torsdag.

#195 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 June 2006 - 12:52

Måndagens avsnitt: Första riktiga "Klingonavsnittet"... Jag gillar Klingonerna, så jag måste erkänna att jag gillar avsnittet.. :P

//Peak

sixty six."

#196 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2006 - 13:05

Klingons dödsritual var :thumbsup2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#197 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 June 2006 - 13:21

Jag vill att säsong 3 ska komma igång, det var länge sedan jag såg dem avsnitten. har för mig att dem börjar inte förrän 20 juli om tv6 visar resten av säsongerna och efter varandra. S1 och S2 kan jag se när som helst har på dvd.

Men du. Inte minns man ju alla små detaljer och oavsett att man vet vad avsnittet handlar om
så upptäcker man andra saker man inte fokuserat sig på tidigare.

#198 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 06 June 2006 - 14:26

Gillade också avsnittet :)

Tre ylande klingon´s var inte och leka med :ph34r:
"Jack Bauer"-24

#199 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 June 2006 - 16:18

2 bra avsnitt irad, Just La Forge och Worf hade annars haft ganska lite tid framför kameran så här långt

Winter is Coming

#200 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 June 2006 - 13:17

Vad var det för skepp som jagade Enterprise, tillhörde inte det vapensystemet? Isf borde väl den ha stängts ner samtidigt som det andra?

"These Are The Voyages of the Starship Lollipop." :lol: