Jump to content

Photo

Fotbolls VM

• Please log in to reply
246 replies to this topic

#176 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 June 2006 - 23:36

Nån som minns Figos rökare i krysset?

Jag! :D

Figo... :wub:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#177 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 June 2006 - 13:13

Hur kan England gå så långt? De är ju nästan lika dåliga som oss?

Ja men inte helt så dårliga tydligen ;) :P

faktum er att Engalnd har inte spelat så bra , och jag fatter inte Svennis mening bak om " bemanningen " altså hur han välger placera de olika spelare på planen. jag tror man kan få mera ur spelarne om de har andra positioner.Men vad vet jag , jag er inte professionell coach ;)

Englan får problem med Portugal , men som jag förstått det var där många utvisninger i gårdagens match ? så kanske nån av Portugals bästa spelare inte er med i matchen mot England , och England kan slinka sig igennom igen :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#178 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2006 - 13:17

Varför England gick vidare och varför de inte är lika dåliga som "oss"? För att de inte tillät 26 skott mot mål som Sverige gjorde. Ecuador hade väl en ordentlig målchans? Och för att de kan göra mål på frispark. Svenska landslaget vet inte ens hur man gör mål på straff. Eller att man inte ska genomföra ett byte precis för vår straffläggare ska försöka träffa mål.

Sen tror jag skenet bedrar lite. Man måste inte alltid spela bländande för att vinna titlar. Det är en enorm styrka att spela dåligt och ändå vinna. Den läxan har t. ex vårt hockeylandslag lärt sig till slut. Det gäller att vara bäst när det gäller. England vann gruppen och slapp Tyskland utan att blända oss med champagnefotboll. Nu hoppas jag att det lossnar för Rooney och att de kör över Portugal.
*Hockey och superhjältar*

#179 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 June 2006 - 13:45

England vann gruppen och slapp Tyskland utan att blända oss med champagnefotboll. Nu hoppas jag att det lossnar för Rooney och att de kör över Portugal.

Instämmer :)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#180 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 June 2006 - 14:29

Nog tyckte jag att det lossnade rejält för Rooney, särskilt i andra halvlek. Han jobbade som en iller och inget syntes av att han skulle känna av någon skada, vilket är väldigt positivt för England. Att han inte lyckades få bollen i mål är ju en annan sak, jag är mera besviken på Frank Lampard, som missar givet läge efter givet läge. Har han inte mer att ge nu längre? :(

#181 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 June 2006 - 17:58

Fy fan! Straff i slutet gav Italien segern. Fasen :angry: :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#182 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 June 2006 - 18:03

Instämmer med GG Posted Image

Min avatar samling

#183 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 June 2006 - 18:21

^What GG said. :angry:

Stackars aussies. Som de kämpade och så får Italien en så billig straff ... :(

Buuuuuu!!!

#184 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 26 June 2006 - 19:01

Nu ska ni inte tracka Italien. Min farfars far kom därifrån.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#185 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 June 2006 - 20:34

Åh? Nice. :)

Men jag har aldrig gillat deras ofta stagnanta och destruktiva spelstil som landslag. Inte för att jag följer ligaspel eller så, men av landslagspelet historiskt att döma så förstår jag inte alls hur man kan påstå att det är världens bästa liga. -_-

Nu hejar jag på Schweiz! :D

Edit: En tanke bara - vilket språk talar schweizarna inom laget - tyska, franska eller italienska? :P

Edited by Marie Morot, 26 June 2006 - 21:55.

#186 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 June 2006 - 12:56

Ja just nu taler de säkert det universielle " svordommer " :lol2:

Det var ett jobbigt slut. Jag gick i seng vid förlängningen , men fick veta vad som hände.

Inte ett mål la Schweiz vid straffarne :(

Min avatar samling

#187 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 June 2006 - 14:12

Ville ju att både Australien och Schweiz skulle gå vidare :( skulle ha varit riktigt kul om dom gjorde det.
För var kom Schweiz ifrån? hade inte en aning att dom hade ett fotbollslag som klarat sig till VM.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#188 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 June 2006 - 15:31

Ville ju att både Australien och Schweiz skulle gå vidare :( skulle ha varit riktigt kul om dom gjorde det.
För var kom Schweiz ifrån? hade inte en aning att dom hade ett fotbollslag som klarat sig till VM.

De kom tvåa i sin kvalgrupp och fick möta Turkiet i en avgörande match till VM. De 2 bästa tvåorna (sverige bla) gick direkt till VM, sen fick de resterande tvåorna mötas i returmöten för att avgöra vilket lag som sen gick till VM.

Edited by GaterGirl, 27 June 2006 - 15:33.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#189 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 June 2006 - 23:28

Spanien kan inte vinna! Hur kommer det sig att Spanien alltid går så dåligt i mästerskap? De har ju ofta en fantastisk trupp men det är samma visa varje gång.

Dock kul för Frankrike med lite framgång igen, det var ett tag sen.

Ghana åkte ut med buller och bång mot Brasilien, inte oväntat men lite tråkigt.

Ronaldo meste målgörare i VM genom alla tider, det är stort! Tror inte att han gjort sitt sista mål än heller.

Winter is Coming

#190 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 June 2006 - 23:46

Spaniens kramp så fort det är stort mästerskap påminner inte så lite om ett annat europeiskt land uppe i norr ... *host*vi*host*

Tråk-Frankrike var flera klasser bättre, men går förhoppningsvis på pumpen i kvarten istället. Inte för att jag håller Brasilien särskilt högt i detta mästerskap. De har inte övertygat alls.

#191 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 05:18

Tråkigt at Frankrike vann :(

Min avatar samling

#192 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 June 2006 - 14:08

Blev glad över att Frankrike vann. Jag har aldrig gillat Spanien, och Frankrike har både nuvarande och före detta Arsenal-profiler i Thierry Henry och Patrick Vieira i laget. Sen är Zidane skön, unnar honom verkligen att avsluta sin landslagskarriär på plus. Nu hoppas jag på en semifinal mellan Frankrike och England med England som segrare. Men först ska de klara av Portugal, som inte alls blir lätt. Och skulle England få möta Brasilien i semifinal vore det nog för svårt.

Men...en final mellan Brasilien och Tyskland eller Argentina vore rätt tråkigt IMHO. Förutsägbart.

#193 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 June 2006 - 15:52

Men...en final mellan Brasilien och Tyskland eller Argentina vore rätt tråkigt IMHO. Förutsägbart.

Men tyvärr kommer det nog att bli så i alla fall

Winter is Coming

#194 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 29 June 2006 - 16:42

Edit: En tanke bara - vilket språk talar schweizarna inom laget - tyska, franska eller italienska? :P

Själv har jag alltid undrat vilket språk de upprörda spelarna talar med till den Mexikanska/Itaienska/ Spanska/Tyska eller Saudiarabiska domaren???? Tror inte att alla spelare har koll på varje enskildt språk, är det engelska som gäller när de ska avreagera sig mot ett diskutabelt dommarbeslut??? :blink:
I love the smell of napalm in the morning

#195 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 June 2006 - 17:15

Men tyvärr kommer det nog att bli så i alla fall

Tja, man vet aldrig. Tyskland skulle mycket väl kunna slå ut Argentina. ;)

#196 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 June 2006 - 16:11

Tyskland vs Argentina nu , hur slutter den matchen tror ni ?

Min avatar samling

#197 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 June 2006 - 17:38

Tyskland vs Argentina nu , hur slutter den matchen tror ni ?

1-1 vart det precis, detta blir det straffdrama av tror jag

Winter is Coming

#198 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 July 2006 - 02:16

Båda lagen jag höll på förlorade idag. Jag hoppades verkligen på att Argentina skulle gå vidare efter förra VMs fiasko. Ukraina kämpade tappert och borde satt minst 2 mål, men Italien var bättre på att avsluta. Hur som helst blir det ändå roligare att se Italien och Tyskland i semifinal.

Edited by Nille, 01 July 2006 - 02:17.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#199 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 July 2006 - 17:00

tråkig första halvlek. :(

#200 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 01 July 2006 - 17:30

Fick telefon och missade varför Beckham blev utbytt ? var han sjuk eller var det en vanlig utbyttning ?

och Rooney i fight ?

Min avatar samling