Men nej, usch, de skurkarna representerar en period av Spidde som var riktigt usel. Nästan som serien är nu iofs.
Spiderman 3
Posted 14 November 2006 - 14:14
Men nej, usch, de skurkarna representerar en period av Spidde som var riktigt usel. Nästan som serien är nu iofs.
Posted 14 November 2006 - 14:35
Sedan är det väl vida känt att 90-tals parioden är min favorit i Spider-Man serierna så jag håller verkligen inte med där.
Edited by Crusader, 14 November 2006 - 14:38.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 November 2006 - 14:38
Posted 14 November 2006 - 15:01
Och Carna<ge är en psychopatisk seriemördare. Hur kan man inte älska det?
Edited by Crusader, 14 November 2006 - 15:02.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 November 2006 - 15:17
Det är just problemet med Carnage. Han har ingen personlighet, förutom dödadödadöda...
Posted 14 November 2006 - 17:18
Men det är ju det som är så kul med Carnage. Ibland behövs såna karaktärer.Mja, man har fått se mycket av Venom, men det är ett rätt klent skäl till att han blev skurk och antihjälteperioden var mest bedrövlig. Tycker att man har fått lära känna t. ex Doc Ock, Vulture och Green Goblin så otroligt mycket bättre.
Det är just problemet med Carnage. Han har ingen personlighet, förutom dödadödadöda...
Sen tycker jag att Vulture är ett dåligt exempel för tristare karaktär får man leta efter. Och han är ju inte precis djup. En gammal uppfinnare som blev lurad på sin livs affär och började flyga runt och sno pengar. Det är inte fören de senaste åren de börjat ge honom en personlighet och en familj.
Venom anser ju sig inte som skurk, det är hela grejen. Han anser att Peter Parker och Spider-Man är skurkarna. Eller iallafall Eddie Brock. Själva symbioten ville ju hämnas för att Spider-Man inte ville ha den och ville ha Spider-Man som värd. Venom har traffat de som han anser förkänar det och då kvittar det vad de gjort (T ex väsk ryckare eller mördare, alla fökänar att dö i Venoms ögon) och han har alltid varit en Anit-hjälte.
Peter Parker och Spider-Man förstörde Eddie Brocks liv (Eller, igentligen så förstörde han det själv men Peter Parker avslöjade honom) och kvällen då han ska begå självmord så får han symbioten och med den kraft nog att hämnas.
Visst, sedan har de ju helatiden bollat med att låta honom skapa fred med Spider-Man bara för att sedan låta honom börja hata honom igen, t ex när hans fru begick självmord när hon såg Spider-Man för hon trodde det var symbioten.
Doc Ock är också en karaktär som inte började få lite färg fören i senare serier.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 November 2006 - 17:22
Tja, smaken är som baken. Du kanske inte har läst allt tidigare material, för där finns så mycket mer substans i de skurkarna än Venom eller framförallt Carnage ens är i närheten av IMHO.
Anledningen till att Eddie Brock skulle hata Spindelmannen är väldigt lam, allt Spidde gjorde var att sätta dit den riktige Sineater. Sen var Venom inte direkt den där antihjälten som han blev senare, då det blev aaaalldeles för mycket symbioter.
Posted 14 November 2006 - 17:29
Edited by Crusader, 14 November 2006 - 17:30.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 November 2006 - 17:33
Men som sagt. Smaken är som baken. Själv tycker jag att det mesta från nittiotalet som framförallt Marvel eller Image gav ut var riktigt svagt, och symbioternas härjande i Spiddes tidning var en av dessa lågvattenmärken. Jag föredrar vilken klassisk skurk som helst framför Venom...de har en underbar "cheezyness", där Venom mest är "kewl", en sån där skurk man älskade som tioåring men sedan har vuxit ifrån...
Posted 23 November 2006 - 13:37
(finns kanske nån som har missat den)
Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!
Min deviantart
Posted 23 November 2006 - 18:35
Posted 24 November 2006 - 00:54
Question: I had always thought Venom was one of the better spider-villains -- something I credit more to David Michelinie in spite of the fact that McFarlane got most of the credit.
John Byrne: I've told this story before, but it's worth repeating for illustration purposes: Todd McFarlane likes to say he "created" Venom -- usually forgetting David Michelinie. When I hear this, I usually respond by saying "No! I created Venom!" And it goes like this: Iron Fist used to be getting his costume torn up all the time. By the next issue, it was usually repaired again. I didn't much like the notion of Danny Rand sitting in a corner with a needle and thread, so, extrapolating from Chris's (then) idea that K'Un L'Un was actually a crashed spaceship that used its warp drive to phase between dimensions (Chris being in a sci-fi mode that week), I suggested that the outfit was made of some kind of biological material that "healed" instead of having to be patched. We never got around to using that in IRON FIST, and years later, after Spider-Man got his alien costume in SECRET WARS, Roger Stern asked if he could use the notion, and added the idea that the suit was some kind of symbiote. Tom DeFalco (if memory serves) took this a few steps further, until David and the Toddler added a big, ugly mouth and gave it a name, Venom.
So, who "created" Venom?
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 24 November 2006 - 01:14
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 November 2006 - 09:38
http://www.superhero...ews.php?id=4940
Jag undrar hur mycket Venom det egentligen blir i den här filmen. Peter ska själv hantera den svarta dräkten, så det blir förhoppningsvis mer fokus på Sandman och Peters egna, inre "demoner".
Som så vanligt var på den tiden så kan man tänka sig att det var flera som låg bakom Venom. En liten del John Byrne, mer av Roger Stern och så Jim Shooter. Sen sägs David Michelinie ha skapat själva Venom, även om tanken först var att det skulle vara en kvinna. Todd McFarlane hade inte större del än att han var tecknaren just då. Och även om det var kul bilder på den tiden så var han knappast banbrytande. Möjligtvis de större ögonen och nätets utseende, men det gör knappast att han ska nämnas bland de stora tecknarna såsom Steve Ditko, John Romita sr., Gil Kane eller John Romita jr.
Idén med Venom fungerade bättre för mig i det första numret han var med (och syntes, han attackerad Spindelmannen i några nummer före AMS #300, men man fick aldrig se honom då). Efter det blev han alldeles för överdriven.
Själva grejen med en mörk kopia av Peter/Spindelmannen är ingen dum idé i sig, fast då verkar filmens upplaga passa mycket bättre, Tpher Grace är inte alls det översimensionerade muskelberg med hockeyfrilla som nittiotalets serier visade upp...
Edited by Kermit, 24 November 2006 - 09:41.
Posted 06 March 2007 - 16:29
Posted 06 March 2007 - 17:43
Downloading it as we speak.Lite scener från den kommande storfilmen:
![]()
http://www.aintitcool.com/node/31776
Edit: Man får se 3 scener samt en liten trailer med Venom. Scenerna är: Peter och M.J på nätet, Peter berättar för May att han ska fria till M.J, Peter vs. New Goblin.
Ang. scenerna: Jäklar vad cool scenen var när New Goblin anfaller Peter. Bara den slår typ allt i de tidigare filmerna.
Och har någon sett den nya långa trailern med Venom som har läckt ut på vissa torrent sidor? Den är ofärdig för vissa scener är bara texturer och låganimerade men också en massa nya coola färdiga scener.
Edit: Hittade den på också.
Edited by Crusader, 06 March 2007 - 20:25.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 March 2007 - 22:06
Winter is Coming
Posted 06 March 2007 - 23:46
Man får väl vara tacksam för att man slipper höra "no, I can't accept this" från Peter när han blir erbjuden ringen, bara för att sen ta emot den ändå.
Posted 07 March 2007 - 00:02
Det plus sveket han känner för att hans bästa vän "dödade" hans pappa som han aldrig fick den kontakten med som han ville får kan nog få honom att bli tillräkligt ond för att bli New Goblin och försöka döda Peter i hopp om att hans död ska ta bort smärtan och hatet han känner. Typ.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2007 - 00:33
Posted 10 March 2007 - 12:44

Posted 10 March 2007 - 12:54
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 March 2007 - 13:02
http://www.comicboar.....and raimi.jpg
http://www.comicboar.....tion suit.jpg
http://www.comicboar.../venom-pose.jpg
Vi testar såhär då. Eller så kan du kolla om det hjälper om du trycker på refresh på din webbrowser?
Posted 10 March 2007 - 13:08
Edited by Rick Hunter, 10 March 2007 - 13:18.
Winter is Coming
Posted 10 March 2007 - 13:17