(Alltid lika trevligt att få lära sig något nytt iofs!
Vad är det för bok? [Lek]
Posted 15 November 2006 - 18:48
(Alltid lika trevligt att få lära sig något nytt iofs!
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Bloody Bones; Laurell K Hamilton
Posted 15 November 2006 - 18:51
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 15 November 2006 - 18:57
*tigger skamlöst*
Snälla, snälla ge oss mer ledtrådar!
"Good girls do not end up with naked male anything in their bathtubs at four something in the morning."
Posted 15 November 2006 - 19:26
Kom igen knäck den nu då!
Okänd?
Posted 16 November 2006 - 02:05
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 16 November 2006 - 09:33
En av de böcker författaren skrivit under pseudonym har den svenska titeln "Desperation".
Okänd?
Posted 16 November 2006 - 10:00
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 16 November 2006 - 12:07
Det är alltså Kings döda alter ego Bachman som står som författare.
Edited by rino, 16 November 2006 - 20:47.
Okänd?
Posted 17 November 2006 - 16:00
Okänd?
Posted 17 November 2006 - 16:11
(Om jag fattade rätt på Wikipedia).

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 November 2006 - 16:22
Okänd?
Posted 17 November 2006 - 16:28

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 November 2006 - 16:30
Väktarna (Bachman) och Väktare (Koontz)
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 November 2006 - 16:53
Okänd?
Posted 17 November 2006 - 16:54
Välj något lätt XC
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 November 2006 - 17:15
Har maskerat avslöjande platser och ord med en stjärna.Ön har alltid funnits där, ensam mitt ute i det väldiga *havet, så långt i från land att ingen ens anat dess existens. I eoner låg den oupptäckt, orörd. Dess karga klippor osedda.
Men det är ändrat.
Från de närmaste landmassorna - * i söder och det isiga * i norr - är det två dagars flygfärd med en *. På den hela sträckan finns det inga andra öar, inte den minsta uppgrundning av de väldiga havsdjupen. Ingenting.
Ön reser sina klippiga stränder rakt upp i det skummande ishavet och sträcker sin enda topp som ett anklagade finger mot den mörkgrå himlen. Så högt når den, att den mulna dagar försvinner bland molnen och blir en länk mellan himmel och hav, ett eget väsen med himlavalvet på sina axlar.

Posted 17 November 2006 - 17:33
Posted 17 November 2006 - 17:35

Posted 17 November 2006 - 17:41
Richard Bachman skapades av flera orsaker. En av orsakerna var att King skrev fler böcker än hans bolag kunde ge ut under hans namn. Ett annat var att Bachmanböckerna är i något annan stil än Kings "vanliga" böcker. I början gjordes inga försök att dölja att King stod bakom (även om det inte basunerades ut heller). Medan åren gick så blev det dock ett litet spel för King att skapa en bakgrundshistoria om sitt alter ego. När storyn kom ut efter att en reporter grävt lite så tog King död på Bachman.
Bachman "återuppstod" för "The Regulators". En rolig sak är ju att King även i bokform hämtat inspiration från Bachman. The Dark Half (Stark) handlar ju också om en författare som försöker ta död på sitt mer hårdkokta alter ego.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 18 November 2006 - 23:28
Okänd?
Posted 19 November 2006 - 09:00

Posted 19 November 2006 - 15:08
Niklas Krog :"En krigares hjärta" ?
Posted 19 November 2006 - 15:11
Jag var faktiskt så slö att jag helt sonika tog de två första styckena i boken.
Din tur.

Posted 19 November 2006 - 15:38
*går på skattjakt i bokhyllan, identifierar smaken för dagen som bitterljuv, kvittrar glatt igenkännande åt författarfyndet*:
'Oh, this is exquisite! You are a skilled sorcerer, Deresh Karany. You know all the laws governing the Summoning. And what, pray, is the prime law?'
'There must be a death. That is the price! And there he is, Anharat. Kill him, and the ritual is complete.'
'And how many times can a man be killed?' asked the Demon Lord, moving slowly towards Deresh Karany until he towered over the Ipsissimus. ****** stood silently by. Deresh Karany tried to back away. The wall stopped him.
'I don't understand,' he said, his voice shaking. 'Kill him - and go!'
'I cannot kill him, mortal. For he is already dead. His heart no longer beats. His body stands only because a magicker laid a spell upon it.'
'No. This cannot be!' shouted Deresh. 'You are trying to trick me!'
'The prime law,' said Anharat. 'There must be a life.' His huge arm snaked out. Sharp talons crunched through Deresh Karany's body, hauling him into the air. As ****** watched, the Demon Lord tore open the sorcerer's chest, ripping out his heart. Yet still Deresh struggled. 'Even better,' said Anharat. 'You have mastered the art of regeneration. You will wish you had not. For now it may take a hundred years for you to die.'
Nepp, det är inte synd om honom, inte det minsta!
Vissa får vad de förtjänar...
(Som vanligt är stjärnorna i texten för att det inte ska bli för enkelt.)
Posted 19 November 2006 - 15:44
Edited by XC, 19 November 2006 - 15:44.