Och vad är det med den rullande 'Latest Topic Replies', blir ju alldelse snurrig
Uppgradering!
Posted 11 January 2007 - 22:08
Och vad är det med den rullande 'Latest Topic Replies', blir ju alldelse snurrig
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 January 2007 - 22:12
Två frågor:
Varför måste varje större uppdatering innebära en nya adress till portalen?
Och visst tillkommer det nyheter och lite prylar i det där stora vita fältet?
Edited by XC, 11 January 2007 - 22:13.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 January 2007 - 22:14
Portal installerad för er som vill ha en..
Äntligen!
Lustigt nog så följde en shoutbox med. Vet att en viss person har tjatat om en sådan..
Ja, nu är Marie lycklig
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 January 2007 - 22:18
och Rino.Ja, nu är Marie lycklig
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 January 2007 - 22:42
Portalen kräver nog lite TLC för att bli bra. Jag vet inte vad jag gillar det rullande fältet med senaste topics bara. Just nu gillar jag det inte. Stör mig alltid på rörliga delar på en sida när jag inte valt dem själv.
Posted 11 January 2007 - 23:00
Och orsaken till de olika URL:arna är att det är olika personer som gjort de olika portalerna. Till 2.1 använde vi Crickets, och nu använder vi BFarbers (en av dem som faktiskt utvecklat IPB 2.2). Sedan att vi är en av de få personer som har problem med inställningarna är väl tråkigt för ögonblicket bara.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 11 January 2007 - 23:05
Angående trögladdade sidor etc så upplevde jag det så också första dygnet (eller två) efter uppgraderingen och det är väl då en fråga om att cachen ska uppdatera sig innan det återgår till det "normala". Det problemet försvann för mig sedan.
Posted 11 January 2007 - 23:22
Hmm, det märker jag inte, den rullar fortfarande för mig.Jag har stängt den rullande boxen.
Nu har det slutat rulla
Plus att mitten är inte tom längre
Posted 11 January 2007 - 23:31
//Peak
sixty six."
Posted 11 January 2007 - 23:54
Gammalt nu iofs för just den boxen, men man kan stänga och öppna boxarna på portalen med det lilla plus/minustecknet i boxens rubrikfält.Hmm, det märker jag inte, den rullar fortfarande för mig.
Posted 11 January 2007 - 23:56
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 12 January 2007 - 00:51
Posted 12 January 2007 - 07:30
Edit: Hur funkar poll-boxen egentligen?
Edited by Marie Morot, 12 January 2007 - 07:33.
Posted 12 January 2007 - 08:14
//Peak
sixty six."
Posted 12 January 2007 - 08:34

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 January 2007 - 08:43
Ett val som kanske borde ses över... nyss såg jag en gammal poll om valet. Inte så aktuell direkt och som ger besökare ett intryck av att pollboxen inte uppdateras särskilt ofta. De kan ju inte veta att en ny genereras varje gång man går in.Det var Cappy som aktiverade pollen. Och han valde "slumpmässig poll" för övrigt..
Posted 12 January 2007 - 08:55
Väljer den alla pollar, eller utesluter den pollar som stängts?

Posted 12 January 2007 - 09:00
Posted 12 January 2007 - 10:21
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 12 January 2007 - 10:23
Edited by XC, 12 January 2007 - 10:24.

Posted 12 January 2007 - 10:28
Så här ser det ut i min kontrollpanell , det kanske gjort så hela tiden , har inte tänkt över det för nu.
Messenger
Compose New Message
Inbox (60)
Sent Items (7)
Meddelande
Saved (Unsent) PMs
Empty PM Folders
Edit Storage Folders
PM Block List
Archive Messages
Message Tracker
Subscriptions
View Topics
View Forums
Personal Profile
Edit Profile Information
Edit Personal Portal Information
Edit Signature
Edit Avatar Settings
Change Personal Photo
Options
Purchase Paid Subscriptions
Manage Your Attachments
Manage Friend List
Manage Ignored Users
Email Settings
Board Settings
Change Email Address
Change Password
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 12 January 2007 - 10:29

Posted 12 January 2007 - 10:31
Posted 12 January 2007 - 11:35
Posted 12 January 2007 - 11:37