*sätter mig bredvid Georgia med en kopp citronte*
Diskutera Årets Film 2006
Posted 06 March 2007 - 21:44
*sätter mig bredvid Georgia med en kopp citronte*
Posted 07 March 2007 - 04:50
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2007 - 21:36
Okänd?
Posted 07 March 2007 - 22:01
Cars eller Storm. Svårt val för båda är en milstolpe i filmvärlden på egna sätt.
Storm är en första riktigt fantasifull skruvad Svensk thriller ala Silent Hill.
Cars fortsätter på den milstolpe som Finding Nemo satte och är det första animerade dramat som inte till största delen bygger sig på komedi, äventyr eller action. Och att de lyckas göra ett starkt "find yourself" drama med bilar som huvudroller är helt otroligt och de gör det på ett sätt där det aldrig känns fånigt.
I slutändan så måste jag säga att Cars imponerade mest på mig.
Edited by Crusader, 07 March 2007 - 22:10.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 March 2007 - 23:48
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 March 2007 - 00:39
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 01:05
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 March 2007 - 22:05
Vad menar du? Nu röstar ju alla på rätt film.And here we go again...
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 March 2007 - 22:15
det kommer säkert komma fler av samma höga kvalitet som fortsätter på att koncentrera sig på drama och inte action/äventyr. Men vad säger att det inte kommer göras fler filmer som Storm i Sverige?
Inte i en sådan mängd som det görs likvärdiga animeringar i utlandet. Dessutom är inte Cars en brytpunkt i utvecklingen, såsom Storm skulle ha varit i så fall.
Vad menar du? Nu röstar ju alla på rätt film.
Posted 08 March 2007 - 22:19
Superman Returns däremot, det är en film jag faktiskt gillade. Även om jag har svårt för den tråkige Stålkammen så var det en välgjord film med väldigt mycket känsla och berättarglädje. En fest för ögat också. En av de som förjänar att vinna turneringen i mitt tycke i alla fall, och flera klasser bättre än X-Men 3. Tyvärr.
Posted 08 March 2007 - 23:08
Det där med Cars beror väl på hur man ser på det. För mig kändes Cars väldigt unik. Inga skurkar, ingen action (Utöver bil racingen då) och väldigt lite äventyr. Det var helt enkelt ett småstads drama om bilar. Jag kan inte minnas mig någonsin ha sett en animerad film som så mycket bygger på drama och romantik och tar ett så stort steg från hur animerade filmer brukade vara. Hitta Nemo tog ett stort kliv den med men den behöll äventyret och fortsatte bygga på spänning också. Cars tog ett ännu större kliv över till drama sidan. Tillochmed komiken, även då den fortfarande finns med i varje hörn, känns mycket mindre påtaglig och är mer i bakgrunden än att hålla upp filmen.
Nu snackar jag inte om att Cars är den bästa animerade filmen som någonsin gjorts. Hitta Nemo behåller, i mina ögon, den titlen. Men så jag ser det så har Cars gjort det möjligt för animerade filmer att i framtiden att få egna fack istället för att buntas upp i en ända stor hög.
Jag ser verkligen fram mot fortsatta filmer som följer det här spåret bort från hur animerade filmer brukar vara.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 March 2007 - 20:20
Sista omgången för den här rundan som vi skämtsamt valt att kalla "Nu-röstar-vi-ut-alla-Cappys-favoriter rundan" startar nu:

Nästan så att jag känner mig elak för att jag skrattar. Men det var så träffande.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 March 2007 - 21:58
Tack för dedikationen, Wylie!
Posted 09 March 2007 - 22:22
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 March 2007 - 00:57
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 March 2007 - 01:22
Vi har haft den här diskussione förut
Nej, jag kan inte ha dålig smak. Smak är subjektivt. Däremot kan jag ha en annorlunda smak. Min smak är dock alltid bäst... för mig själv
Posted 10 March 2007 - 01:23
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 March 2007 - 01:24
Posted 10 March 2007 - 02:09
Posted 10 March 2007 - 02:21
Likadant med TV-serier. Jag fullkomligt ÄLSKAR Kvinnofängelset men det är inte precis en stor kvalité serie rent tekniskt. Men jag älskar den ändå.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 March 2007 - 02:21
Posted 10 March 2007 - 02:51
Posted 11 March 2007 - 23:47
Posted 12 March 2007 - 01:24
Om någon film förkänar att vinna så är det Superman Returns.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2007 - 01:50
Sant, gillade den inte så värst mycket första gången jag såg den. Men så såg jag den en andra gång och då kändes den helt plötsligt mycket bättre. Och t.o.m ännu bättre tredje gången jag såg den.Om någon film förkänar att vinna så är det Superman Returns.
Nog är den årets bästa film enligt mig (X-Men 3 och Pirates of the Caribbean 2 som bubblare)
Winter is Coming