Börja du med del sju av spelet, det är väldigt lättillgängligt och hyfsat billigt. Fastnar du för det så kan du alltid leta upp tidigare delar i serien och prova på dessa. Flera av dom finns dock inte utgivnina utanför japan än, någonting som kanske förändras framöver.
Det var meningen att skriva del 7 förstås, lätt att slinta på tangenterna.
Jag och polaren som spelat X-men Legends II lyckades till slut spela klart det i helgen. En riktigt befriande känsla att slippa köra det mer. Den här typen av enformig Diablo-klon känns både passé och opassande. Det är illa när det bästa med ett spel är röstskådespelarna. Jag önskar någon gjorde ett riktigt rollspel med X-men men det lär väl aldrig inträffa.
Har spelat vidare på Jet Set Radio Future, Phantasy Star II, Bard's Tale och Need for Speed Most Wanted. Ska investera i ett surroundsystem när lönen kommer så det här blir första månaden på ett bra tag då det inte blir något nytt spel på några veckor. Då kanske man får chans att spela klart några av de lite äldre man nött på. (Det spel jag hållt på längst med att försöka klara är Ultima IV till Sega Mastersystem som jag tror jag är uppe i 15 år eller så på...)
Sommaren/semestern kommer vara vigd åt spelande helt klart.
Jag ska också bygga hyllor för mina tv-spel och andra elektroniska apparater i höst är det tänkt, just nu står det mesta och trängs i en gammal ranglig IKEA-bokhylla och ett tämligen fult nattduksbord. Så jag hoppas både kunna öka det estetiska värdet av min lägenhet och ha en lösning för alla dessa sladdar. 17 maskiner med i genomsnitt 4 sladdar var gör att det är ett fanatiskt intensivt ormbo både på framsidan och baksidan av hyllan. När man slår på radion kan man behöva dra lite i någon kabel eller flytta på någon spelkontroll eller två för att få bra ljud...
Man får inte glömma skrytfaktorn/penisförlängningsfaktorn när andra spelnördar kommer över heller.
(Om någon har ett tips på var man får tag på skenor och dylikt för lådor i byråer så blir jag glad, det har jag inte lyckats googla mig fram till.)