Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#176 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 June 2007 - 12:25

HL2 när man är i staden skrämmer sk*ten ur mig. speciellt del 2 när "hundarna" kommer. Älskar hur stressad man blir.
Men sen får man ju grav-gun, och det ligger massa sågklingor överallt :evil:

O ja, Ravenholm var riktigt läskigt. Spökhuset i Vampire: The Masquerade: Bloodlines också, otroligt läskigt ^_^

Edited by Snälle Hulken, 21 June 2007 - 12:27.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#177 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 June 2007 - 13:09

Man kanske ska ta och pröva på den serien då. Jag har funderat på det ett bra tag, men av någon anledning har det inte blivit av. Tror det kan vara för att serien verkar mer konservativ än dess här i väst mer kände konkurrent, Final Fantasy. Blir nog att jag börjar med 8:an då.

Börja du med del sju av spelet, det är väldigt lättillgängligt och hyfsat billigt. Fastnar du för det så kan du alltid leta upp tidigare delar i serien och prova på dessa. Flera av dom finns dock inte utgivnina utanför japan än, någonting som kanske förändras framöver.

#178 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2007 - 21:32

Jag har precis klarat Prey. Jag förstår varför så många ger upp spelet efter några banor för första halvan av sopelet så händer det ju ingenting. Man bara springer och skjuter rymdvarelser, löser några gravidations puzzel osv. Ett par gånger så ser man sin flickvän åka förbi på ett ban skrikandes "Save me Tommie" och så skriker man tillbaka "Im right behind you, Jen" och springer vidare. Inte så lockande för mig som vill ha spel med story i. Likadant så träffar man ingen boss fören efter man spelat halva spelet.

Men sedan börjar det hända saker. Storyn blir mycket mer under andra halvan av spelet. Och den är ju också väldigt mörk (Barn som dör, blir spöken som dödar andra barn och som man sedan måste skjuta) och tragisk (Som när man måste skjuta sin flickvän) . I grunden så är det ett helt OK spel som är kul att spela med sin underliga gravitation. Tar för lång tid innan storyn sätter igång på riktigt och det är lite för lite mellanspel.
Men jag tänker ju klart spela Prey 2 (som de gör just nu) och se hur de kan utveckla det här. Dessutom ska det bli intresant att se vad som gömmer sig på andra sidan portalen som Tommie gick genom efter sluttexterna och vilka de urgammla är.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#179 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 June 2007 - 09:23

Spelade klart F.E.A.R. igår...har haft det liggande på hårddisken i flera månader och hade bara spelat någon timme innan. Men nu tog jag mig igenom spelet! :) Det var inte så värst långt tyvärr, men bitvis jävligt kul. Det kan helt klart mäta sig med HL2 bitvis, riktigt trevligt spel alltså! Skräckelementen lyckas aldrig skrämma mig men de gör däremot spelet mycket mer spännande :)

Nästa spel vet jag inte riktigt...ska nog ta en paus från spelandet en vecka eller två. Men jag har läst om två spel som verkar rätt intressanta; Overlord och Call of Juarez. Overlord är något slags spel som utspelar sig i fantasymiljlö och verkar lite äventyr/pussel-liknande och där det går ut på att bli så ond som möjligt ( :D ). Call of Juarez är ett westernspel, och där är det westernmiljön som lockar mig :) Båda spelen är nya och finns till PC och X-Box 360.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#180 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 June 2007 - 17:55

Har Call of Juarez släppts till XBox 360??? :blink: Hur har jag missat det? Jag var jätte intreserad av det spelet men blev så besviken när jag såg att det bara var till PC. Detta var ju jätte bra. :D

Overlord har jag inte hört talas om.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#181 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 24 June 2007 - 20:22

Har Call of Juarez släppts till XBox 360??? :blink: Hur har jag missat det? Jag var jätte intreserad av det spelet men blev så besviken när jag såg att det bara var till PC. Detta var ju jätte bra. :D

Overlord har jag inte hört talas om.

Det släpptes tydligen i höstas till PC (men jag hittar nästan inget info om spelet). Nu i dagarna kommer en version till X Box 360 och en ny PC-version med Direct-x 10 grafik. Kommer på fredag enligt gamereactor, http://www.gamereact...Call of Juarez/.

Även Overlord kommer till PC och X360 den här veckan, fast på torsdag. Recension från Game Reactor. Annorlunda, och därmed intressant :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#182 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 June 2007 - 05:53

Börja du med del sju av spelet, det är väldigt lättillgängligt och hyfsat billigt. Fastnar du för det så kan du alltid leta upp tidigare delar i serien och prova på dessa. Flera av dom finns dock inte utgivnina utanför japan än, någonting som kanske förändras framöver.

Det var meningen att skriva del 7 förstås, lätt att slinta på tangenterna.

Jag och polaren som spelat X-men Legends II lyckades till slut spela klart det i helgen. En riktigt befriande känsla att slippa köra det mer. Den här typen av enformig Diablo-klon känns både passé och opassande. Det är illa när det bästa med ett spel är röstskådespelarna. Jag önskar någon gjorde ett riktigt rollspel med X-men men det lär väl aldrig inträffa.

Har spelat vidare på Jet Set Radio Future, Phantasy Star II, Bard's Tale och Need for Speed Most Wanted. Ska investera i ett surroundsystem när lönen kommer så det här blir första månaden på ett bra tag då det inte blir något nytt spel på några veckor. Då kanske man får chans att spela klart några av de lite äldre man nött på. (Det spel jag hållt på längst med att försöka klara är Ultima IV till Sega Mastersystem som jag tror jag är uppe i 15 år eller så på...)

Sommaren/semestern kommer vara vigd åt spelande helt klart.

Jag ska också bygga hyllor för mina tv-spel och andra elektroniska apparater i höst är det tänkt, just nu står det mesta och trängs i en gammal ranglig IKEA-bokhylla och ett tämligen fult nattduksbord. Så jag hoppas både kunna öka det estetiska värdet av min lägenhet och ha en lösning för alla dessa sladdar. 17 maskiner med i genomsnitt 4 sladdar var gör att det är ett fanatiskt intensivt ormbo både på framsidan och baksidan av hyllan. När man slår på radion kan man behöva dra lite i någon kabel eller flytta på någon spelkontroll eller två för att få bra ljud... :)
Man får inte glömma skrytfaktorn/penisförlängningsfaktorn när andra spelnördar kommer över heller.
(Om någon har ett tips på var man får tag på skenor och dylikt för lådor i byråer så blir jag glad, det har jag inte lyckats googla mig fram till.)

#183 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 June 2007 - 14:09

Efter att ha sett trailers på Call of Juarez så är jag ännu mer sugen på spelet. :) Men jag vet inte om jag kommer att ha råd. Jag har mycket den kommande månaden. På Onsdag ska jag på bussutflyckt, på Söndag ska jag till Göteborg på Festival, 3 stora sommarmarknader i Juli samt CSN vill ha pengar. Vet inte om jag har råd.
-Sora, Kingdom Hearts

#184 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 July 2007 - 23:32

Hitman Blood Money! Nog de bästa Hitmanspelet skulle jag tro.

Winter is Coming

#185 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 02 July 2007 - 06:01

En polare lyckades ta sig förbi en plats han satt fast i i ett spel och jag blev inspirerad att göra det samma. Jag slet fram Knights of the Old Republic 2 som stått och hånat mig ett tag och efter tre försök så har jag nu lirat vidare i det. Spelkänslemässigt och berättelsemässigt tycker jag att det är på samma nivå som ettan som jag tycker är okej men inget speciellt. Grafikmässigt känns det som det är ett steg tillbaks, om än ett litet sådant.

Spelade rollspel i helgen, Nya Dungeons & Dragons, och det är första gången jag får spela ett spel som jag vanligtvis spelleder vilket är mycket trevligt. Vi spelade tre syskon som var dvärgar (fast en var i och för sig tomte, precis som brevbäraren) som blev utkickade av föräldrarna och ivägskickade för att öppna en egen gruva. Blev en riktig långomgång på lördagen, från 7 på kvällen till halv 4 på morgonen. Då var man lagom mosig, man är ju ingen ungdom längre :)

Surroundsystemet är nu hemma och installerat, och allt det kostade mig förutom pengar var två sträckningar och lite arbetstid då en sladd skakat loss innuti en av högtalarna under transport. Manualen till förstärkaren är den tjockaste instruktionsboken jag någonsin fått med till en elektronisk apparat.

Har hittat det jag behövde till hyllbygget också. Expansionsbeslag hette det visst.

#186 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2007 - 12:59

Just nu spelar jag lite avkopplande Animal Crossing till Nintendo Gamecube.

#187 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 July 2007 - 14:08

FarCry: Instincts och Dreamfall. Det senare är underbart. :)

Sen lirar jag lite C&C Tiberian Sun i väntan på när jag kommer hem och kan börja spela C&C 3

Edit: Spelar även X-Men Legends 2: Rise of Apocalypse med brorsan. Rätt så underhållande.

Edited by Wylie Times, 04 July 2007 - 15:15.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#188 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 July 2007 - 18:28

Edit: Spelar även X-Men Legends 2: Rise of Apocalypse med brorsan. Rätt så underhållande.

Gissa vad som föll ner i min brevlåda idag :P

Winter is Coming

#189 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 09 July 2007 - 06:01

Knights of the Old Republic 2 måste vara bland de mest gnetiga spelen jag spelat i modern tid. I början tyckte jag att det flöt på på samma sätt som föregångaren men nu har det varit en härlig period där man inte är fulltalig grupp och ska spöa hårt motstånd med minimala resurser. Det blir typ dö-dö-dö-klara-spara-död-dö-dö osv. Det är sånt som får åtminstone mig att tröttna på ett spel.

Jet Set Radio Future kan vara liknande fast där är det jobbig bandesign i kombination med dumt spara/ladda-system som gör en lite less. Dock ska det tilläggas att det bara är en bana det gäller och att det överlag är ett härligt spel och en värdig uppföljare till ett av Dreamcastens bästa spel.

Som tur är finns det trevliga stunder också. Klarade till slut Need for Speed Most Wanted. Det är alltid en skön känsla att klara ett spel, speciellt när man har så många man "måste" klara som jag har just nu. Bara börja/fortsätta med nåt av de 22 andra spelen då :)

Jag tycker det är intressant hur ens preferenser ändrats sen man var ung. Då tyckte jag att man blev lurad om ett spel gick att klara på mindre än 40-50 timmar. Nu skulle jag vara glad om alla spel var runt 20 timmar istället. Spelen var inte lika billiga då så det kan ha något med det att göra, att man vill ha valuta för pengarna. Nu tycker jag att det är spelrea någonstans året om, och priserna faller otroligt fort. Känns dumt att klaga på att spel blivit billigare men, tja, jag gör nog det ändå. (Eller ska jag klaga på att jag inte kan låta bli att köpa en massa spel istället...)

Vi har spelat vidare i Dungeons & Dragonskampanjen. Våra dvärgars gruvoperation har startat, fast vi slipper göra nåt brytande själv utan vi har funnit en stam med goblins som ger oss 20% av det de bryter mot att vi hjälper dem med de problem de inte kan hantera som troll och kobolder.

#190 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 July 2007 - 09:00

Jag tycker det är intressant hur ens preferenser ändrats sen man var ung. Då tyckte jag att man blev lurad om ett spel gick att klara på mindre än 40-50 timmar. Nu skulle jag vara glad om alla spel var runt 20 timmar istället. Spelen var inte lika billiga då så det kan ha något med det att göra, att man vill ha valuta för pengarna. Nu tycker jag att det är spelrea någonstans året om, och priserna faller otroligt fort. Känns dumt att klaga på att spel blivit billigare men, tja, jag gör nog det ändå. (Eller ska jag klaga på att jag inte kan låta bli att köpa en massa spel istället...)

Håller med! Förr köpte jag kanske ett spel några ggr om året och höll på med spelet ett bra tag. Nu föredrar jag underhållande spel med ett högt tempo, istället för sega spel med en längre speltid. Genom att pressa ner speltiden kan utvecklarna göra ett mer intensivt spel. Detta kanske inte alltid är att föredra, men när det gäller actionspel och liknande är det bara bra imo :)

last.fm Filmtipset

#191 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 July 2007 - 09:39

*Tänker tillbaks till dagarna med Fina Fantasy VII som man spenderade många timmar på*

Sitter för övrigt och spelar Starcraft varvat med Warcraft för att hålla RTSberoendet i schack tills SC2 kommer. vilket lär dröja ett år eller så..

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#192 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 July 2007 - 12:53

*Tänker tillbaks till dagarna med Fina Fantasy VII som man spenderade många timmar på*

Ja, det spelet satte verkligen sina spår. När det kom så var det ju verkligen ett unikt spel och gav en otrolig upplevelse. Plus att det i grunden är ett jäkla bra spel. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#193 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 July 2007 - 12:59

Ja verkligen. Letar alltid efter ett exemplar i diverse spelbutiker när jag ser dem. Men tyvärr så..

#194 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 09 July 2007 - 16:32

Ja verkligen. Letar alltid efter ett exemplar i diverse spelbutiker när jag ser dem. Men tyvärr så..

Final Fantasy VII? Det har de på webhallen. (Bara butiken, inte på postorder.) Finns säkert andra butiker som har det inne om man söker på prisjakt och pricerunner.

Och det var verkligen ett fantastiskt spel, sånär som på de fula gubbarna, synd att uppföljaren gjorde mig så avtänd att jag inte köpt någon mer efterföljande del, förutom onlinespelet.

#195 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 July 2007 - 22:57

Håller fortfarande på med Hitman Blood Money efter en dryg vecka, förra gången klarade jag spelet på 2 dagar men då mejade jag mest ner allt motstånd med automatvapen. Denna gång är det endast Silverballer med ljuddämpare och pianowire som gäller (en och en annan giftspruta också så klart). Blir så mycket roligare då! :) Tror att jag inte ens skjutit 20 skott med 2 uppdrag kvar, är jag ganska stolt över faktiskt B)

Efter jag klarat Hitman, ska jag pröva Transformers The Game, (först ska jag se filmen tror jag) nån som spelat det? Är det någe bra eller bara ett i raden av usla filmspel?

Winter is Coming

#196 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 July 2007 - 13:21

Fick hem Ringarnas Herre: Slaget om Midgård 2 till XBOX 360 i måndags och har börjat spela det. Grymt underhållande och beroendeframkallande. :thumbsup:

#197 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 July 2007 - 13:38

Började spela Prince of Persia 3 igen. satt och kollade igenom sparfilerna på PS2 och märkte att det var näst intill på dagen ett år sen jag varvade det (stod 6e juli, jag kollade kortet den 7e.) så tänkte att det var dags igen. Älskar dessutom sådana akrobatspel.
Efter det är klart kommer jag nog varva god of War igen, sen kanske införskaffa 2an.

Fast först kanske man ska bli klar med körkortet osv.. :P

#198 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 July 2007 - 13:53

Håller fortfarande på med Hitman Blood Money efter en dryg vecka, förra gången klarade jag spelet på 2 dagar men då mejade jag mest ner allt motstånd med automatvapen. Denna gång är det endast Silverballer med ljuddämpare och pianowire som gäller (en och en annan giftspruta också så klart). Blir så mycket roligare då! :) Tror att jag inte ens skjutit 20 skott med 2 uppdrag kvar, är jag ganska stolt över faktiskt B)

20 skott? Storslösarn! Silent Assasin only är det som gäller :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#199 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 17 July 2007 - 11:53

Har precis kört igenom Star Wars: KOTOR 2 igen men den här gången spelade jag som ond istället, det var riktigt trevligt eftersom jag har en förmåga att alltid rammla över på den ljusa sidan när jag spelar kotor spelen.

Fnderar nu på vad jag ska börja lira istället men det står helt stilla just nu :(
RögleBK i elitserien!

#200 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 July 2007 - 12:57

Tar på mig Dragon Quest VIII igen och har bestämt mig för att nu ska jag klara spelet. :P

Har även börjat spela GTA: Vice City Stories igen.

Edited by Crusader, 17 July 2007 - 12:58.

-Sora, Kingdom Hearts