Stargate SG-1 säsong 2
Posted 21 March 2007 - 22:26
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 21 March 2007 - 22:41
Och det är upp till dig att bestämma när den debatten (eller någon annan) ska sluta? Alla får uttrycka sina åsikter i samma omfattning.Tja, senast jag spoilade (och det var inte så många stora spoilers, faktiskt) så var det för att få slut på den idiotiska debatten av att vi borde ha fler avsnitt där folk fastnar p.g.a. att de inte kan ta sig tillbaka per Stargate. Vi har redan 10 där Stargaten är direkt ansvarig för att folk fastnar.
Behöver vi verkligen fler?
Posted 22 March 2007 - 11:54
Posted 22 March 2007 - 13:19
Posted 22 March 2007 - 14:01
Vill man inte bli spoilad håll man sig från att trycka på spoilerknappen/highlighta spoilertexten.
Posted 22 March 2007 - 14:57
Posted 22 March 2007 - 16:49
Posted 22 March 2007 - 18:03
Finns det ett skäl till varför TV6 alternerar mellan originalintrot (den fula skelögda statyn) och syndikationsintrot (det riktiga intror med scener från serien)?!
Och jag anser fortfarande att de borde låta mig översätta Stargate. Inte nog med att de översätter fel hela tiden, det låter som om de översätter genom att slå i lexikon.
"That's so rare" -> "Det är så sällsynt" när "Det är så ovanligt" skulle passat mycket bättre.
Edited by FAII, 22 March 2007 - 18:05.
Posted 22 March 2007 - 18:15
And now to something else, entirely.
Finns det ett skäl till varför TV6 alternerar mellan originalintrot (den fula skelögda statyn) och syndikationsintrot (det riktiga intror med scener från serien)?!
Och jag anser fortfarande att de borde låta mig översätta Stargate. Inte nog med att de översätter fel hela tiden, det låter som om de översätter genom att slå i lexikon.
"That's so rare" -> "Det är så sällsynt" när "Det är så ovanligt" skulle passat mycket bättre.
Ibland kan man ju tro att dom använt en billig translator och kör med rakt av
utan att granska om meningarna är konstiga.
Vad som stör mig är att slarvig svenska är det vanligaste när man läser
textningen.
Nån - när det korrekta är någon.
Nånstans - när det korrekta är någonstans.
Nånsin - när det korrekta är någonsin.
Varför skriver dom inte det korrekta ordet när det finns plats.
Posted 22 March 2007 - 18:57
Stackar Jack. Är alltid den som får stavar och pilar i sig.
Heh, rekationen på alla när Jack säger till Sam att vara lika diplomatisk som han är.
Fast han visade sig vara det
Väldigt konstiga Indianer. Lite väl slappa och "Whatever" aktiga. Men roliga. Som de moderna Indianerna brukar framställas på film.
Festlig indian.
Älskar scenen när Sam ska prata med varhen. "Oh, what big eyes you have".
Kul att Jack visste det var Daniel genom att Daniel inte försökte förklara sig.
Underhållande avsnitt... och ännu en god utomjordisk ras och gjort sig kända. Undrar om vi kommer återse dem.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 March 2007 - 19:01
Mindre vitsig kommentar och mer vad jag tyckte kommer efter jag varit på coop
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 22 March 2007 - 19:08
Är det andra eller tredje gången nuStackar Jack. Är alltid den som får stavar och pilar i sig.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 March 2007 - 19:34
Jag har absolut ingen aning. Är säkert inget de kan hjälpa.Finns det ett skäl till varför TV6 alternerar mellan originalintrot (den fula skelögda statyn) och syndikationsintrot (det riktiga intror med scener från serien)?!
Posted 22 March 2007 - 20:09
Ingen digitalbox och kommer inte förrän nästa vecka någon dag.
Posted 22 March 2007 - 21:38
Dagens avsnitt är lite så där enligt mig, en del bra repliker och en del bra scener. Men inte direkt något av de bättre avsnitten. Indianen gillade jag, och de bästa i avsnittet var väl de som hände på SGC mot slutet.
Posted 23 March 2007 - 15:05
Posted 23 March 2007 - 16:10
Det var inte så mycket att missa. En nordamerikanska indianer som skyddades av utomgjordingar förklädda till deras skyddsandar. Enda viktiga var Trinium, 100 gånger starkare och lättare än stål när den har blivit bearbetad.Såg inte gårdagens avsnitt då jag inte var hemma till 18-sändningen och inte orkade titta på reprisen. Men det kommer ett nytt avsnitt ikväll.
Jack -Oh, please. Aliens are always poking me full of holes.
Längtar till måndag... nästan... vill nog ha helg först.
Edited by GaterGirl, 23 March 2007 - 16:11.
Posted 23 March 2007 - 17:57
Gillar indianen
Är det andra eller tredje gången nuStackar Jack. Är alltid den som får stavar och pilar i sig.
![]()
Synd att jag missade det. Idag kom redan min digitalbox. Jag slipper missa dagens
Posted 23 March 2007 - 18:13
BraSynd att jag missade det. Idag kom redan min digitalbox. Jag slipper missa dagens
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 March 2007 - 19:10
Vi får säkert veta svaret så småningom. Eller kommer det redan på måndag?
Kul att du äntligen fått boxen och kan följa serien igen Supertreck.
Posted 23 March 2007 - 19:24
StarGate nr.2 funkar som ett klockverk, och DHDn hade dom fixat t.o.m
Maybourne en person man både gillar och ogillar.
På måndag handlar det om något helt annat.Vi får säkert veta svaret så småningom. Eller kommer det redan på måndag?
Allt kommer få sitt svar, är inte sista gången vi ser dom Marie
Posted 23 March 2007 - 19:42
Maybourne är en slemmig typ.
Posted 23 March 2007 - 19:56
Gillade när Jack sa någonting i stil med, We came in peace and we all want to leave in ... one piece.
Teal'c kommentar till Maybourne: "I min kultur har jag all rätt att lemlästa dig"
ang. sparre. sist jag såg det översättas så stod det Symbol, de kanske läser denna tråden ;-)
Nu är det bara en timme kvar till Stargate Atlantis
De översatte touchstone till "touchstone", vad skulle ni ha översatt det till?
Posted 23 March 2007 - 20:09
Vi får hoppas det.ang. sparre. sist jag såg det översättas så stod det Symbol, de kanske läser denna tråden ;-)
RörstenDe översatte touchstone till "touchstone", vad skulle ni ha översatt det till?
Appropå övesättningar. I detta avsnitt skrev dom fasktiskt N.I.D och inte säkerhetstjänsten (eller liknande) som dom hade gjort i ett annat avsnitt.
Posted 23 March 2007 - 20:12