Jump to content

Photo

Superman: The Man of Steel

• Please log in to reply
412 replies to this topic

#176 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 July 2010 - 16:25

Vänta... varför kan inte en av Nolan-bröderna regissera? Aldrig hört talas om den här Columbus.

#177 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 July 2010 - 17:38

Vänta... varför kan inte en av Nolan-bröderna regissera? Aldrig hört talas om den här Columbus.

Allvarligt? Det var ju han som upptäckte Amerika, och du har aldrig hört talas om honom?

Just kidding. :P

Skämt åsido, han regisserat några stycken filmer, bl.a. båda Ensam Hemma-filmerna med Macaulay Culkin, Mrs. Doubtfire, de två första Harry Potter-filmerna och Percy Jackson - Kampen om Åskviggen. En hel del familjefilmer, med andra ord. Fast jag hoppas att hans Superman inte blir alltför familjevänlig för det, om han nu skulle göra den.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#178 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 July 2010 - 00:47

Eftersom Christopher Nolan ska regissera tredje Batman filmen samma år/samtidigt/nästan samtidigt och för att Jonathan Nolan aldrig regisserat något.

Columbus är ju inte mitt val till regissör heller men han har ju rätt lång karriär i Hollywood där han regisserat,producerat och skrivit manus till många filmer som gått väldigt bra kommersiellt.Sen har han jobbat med Warner Brothers tidigare med de första Harry Potter Filmerna, som jag just märkte att SwedishSuperhero även nämner.

Skulle nog inte vara ett top-10 val av regissör om jag skulle göra en lista av favoriter, men med teamet Nolan Bröderna och David Goyer bakom sig så tror jag att han kan (om han får jobbet) leverera en snygg och bra film.

Och för att hitta en anledning till varför ryktet kan stämma, Diane Nelson som är huvudansvarig för "DC Entertainment" var ju även personen som var/är ansvarig för Harry Potter

Edited by super85, 09 July 2010 - 20:13.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#179 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 October 2010 - 08:12

Zack Snyder ska regissera filmen. Följande sa han till Deadline:

"It's early yet, but I can tell you that what David and Chris have done with the story so far definitely has given me a great insight into a way to make him feel modern. I've always felt he was kind of awesome. I'll finish Sucker Punch and get right at it."

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#180 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 October 2010 - 11:30

Hmm. Ja bra att projektet rör på sig och Snyder kan ju regissera fantastiskt snygga filmer. Känns bra och modernt. Jag undrar om ryktet med Zod som skurk stämmer? Hoppats själv på Braniac. Fast skulle ju funka rätt bra med både Zod och Braniac. Kan ha varit Geoff Johns som snackat med Goyer och Nolan....

http://www.superhero...ed-for-superman

Edited by super85, 05 October 2010 - 13:57.

Batman Begins

The Dark Knight

#181 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 October 2010 - 22:07

Zack Snyder?! Coolt! :thumbsup:
Var jag inte intresserad innan så skulle jag definitivt vara det nu! Doomsday hade varit kul också men bara de ger Supes en ordentlig fysik utmaning så är jag glad :)

Winter is Coming

#182 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 October 2010 - 00:09

Snyder säger att Zod-ryktet är för tillfället bara ett rykte, plus Harry Knowles pratar om att det kanske är möjligt för Routh att spela Stålis igen.

http://www.aintitcool.com/node/47018
Batman Begins

The Dark Knight

#183 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 October 2010 - 02:33

plus Harry Knowles pratar om att det kanske är möjligt för Routh att spela Stålis igen.

http://www.aintitcool.com/node/47018

Hoppas verkligen att det blir så. Jag vill inte att de byter Stål-Man igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#184 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 October 2010 - 06:20

Följande hade Snyder att säga om en 3D-version:

"I don’t know for sure, I can’t say for sure but I will say that the experience of the 3D in ‘Guardians’ was so successful for what I wanted it to do. I think that 3D is pretty awesome if it’s done as part of the cinematic language as opposed to being a gimmick."

Källa: Latino Review

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#185 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 October 2010 - 13:09

Innan Snyder blev anlitad så skrev i stort sätt alla artiklar att den kommande Nolan-producerade Superman-filmen skulle vara 3D. Jag antar att WB försöker analysera vad som gynnar filmen ekonomiskt, och tar beslutet senare.

Edited by super85, 19 October 2010 - 13:10.

Batman Begins

The Dark Knight

#186 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 October 2010 - 09:38

Jag är glad om Superman ska vara lite äldre i kommande filmen. Eller åtminstone spelas av någon som är lite äldre.

http://www.superhero...hey-looking-for
Batman Begins

The Dark Knight

#187 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 November 2010 - 16:37

Snyder har börjat bli kryptisk på samma sätt som Christopher Nolan. Men han säger att ryktet med Zod är fel.

http://www.comicbook...l/news/?a=24837
Batman Begins

The Dark Knight

#188 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 November 2010 - 22:32

Synd Zod hade kunnat bli grymt. Bara det blir episka fighter med nån sorts superskurk så är jag nöjd :)

Winter is Coming

#189 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 November 2010 - 22:40

Zod hade kunnat bli bra (kan fortfarande bli det) men kanske Snyder/Nolan/Goyer verkligen vill göra filmen utan en tydlig länk till de tidigare filmerna? väldigt mycket av Superman Returns och även Smallville baseras ju på Richard Donners "Superman The Movie" och nu vill man göra något eget.
Batman Begins

The Dark Knight

#190 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 November 2010 - 22:45

Jag hoppas ju definitivt på att de gör nått eget. Superman Returns vart ju som enda lång plågsam hyllning/kopia till Donners filmer.

Winter is Coming

#191 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 November 2010 - 00:21

Jag gillar Superman Returns just för att det är som en avslutning till Donner-filmerna,den har ju en hel del problem som även jag hakat upp mig på,men fint hantverk och hjärta i den tycker jag. Sen förstår jag också att det är en film som man inte gör för att kick-starta en franchise och ösa in uppföljare på.

Jag har också märkt att John Hamm från "Mad Men" som ryktats som nästa Superman har en roll i Snyders "Sucker Punch". Gissar att det ryktet lär poppa upp en jäkla massa gånger till nu, oavsett om den har någon sanning i det eller inte.
Batman Begins

The Dark Knight

#192 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 December 2010 - 20:50

Något mer officiellt i nyhetsväg. Hans Zimmer säger själv att han ska göra musiken till Snyders Superman film.

“It's a hard one,” mused Zimmer, “but I followed one of the most iconic things on 'Batman' with Chris as well, and it's the same thing. You are allowed to reinvent, but you have to try to be as good or at least as iconic and it has to resonate and it has to become a part of the zeitgeist. That's the job. On 'Gladiator' I remember people always talking about 'Spartacus' and I kept telling them, 'When you saw "Spartacus" and how it affected it you, that's how I want a modern audience to be affected by what we do now.' So I think ultimately you're supposed to reinvent.”

http://www.aintitcool.com/node/47625
Batman Begins

The Dark Knight

#193 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 December 2010 - 19:18

Allt som skrivs på internet är visst inte sant. Nu har Zimmer sagt att han inte alls är signad för att göra musiken till Snyders Superman. Zimmer kommenterar ryktet i en intervju i The Hollywood Reporter:

THR: The internet is buzzing with rumors that you’ve signed on to Zack Snyder’s Superman project. Any truth to that?

Hans Zimmer: You know, it’s like some dirty quote taken out of context. Let’s just be absolutely straight here: I have never in my life met Zack Snyder. I think I need to give him a ring...

..Zimmer: I met Chris Nolan once and he knows Zack Snyder and therefore I’m doing Superman. You know that’s all it is.

THR: It may stem from the fact a lot of people would like to see you take that project. Based on the Batman films.

Zimmer: How can I say it: My heart belongs to Batman. I wouldn’t even know how to go and give voice to it. I haven’t thought about it.

THR: Not to mention following in the footsteps of John Williams.

Zimmer: Right! John Williams, the greatest living composer -- full stop. And that happens to be one of his greatest themes. So no. And I’m not thinking of rewriting Beethoven’s ninth either. It just sounds like a thankless task, you know? So that’s unequivocally a no. I have never spoken with Zack Snyder.

http://www.comicbook...s/news/?a=26090
Batman Begins

The Dark Knight

#194 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2011 - 00:13

Joe Manganiello från True Blood (och Flash Thompson från Spider-Man I!) är en av de skådisar som tidigare ryktats som en Stålis-kandidat. Nu ryktas det om det igen. Ett rätt bra kandidat tycker jag.

http://www.comicbook...4/news/?a=28660
http://www.imdb.com/name/nm0542133/
Batman Begins

The Dark Knight

#195 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 January 2011 - 00:19

Utseendemässigt så funkar han definitivt.

Winter is Coming

#196 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 January 2011 - 16:23

Hmm, jao det gör han väl. Är han duktig skådis dock, undrar man så klart? Kanske han är en oslipad diamant, som väntar på en putsning.

#197 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 18:47

Är ju ofta bra att casta en relativt okänd skådis i såna roller, ungefär som de väl gjorde med Christopher Reeve och även Brandon Routh. Men jag "spår" att vi kommer att läsa om många andra castingrykten innan vi vet något säkert. ;)
*Hockey och superhjältar*

#198 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2011 - 21:00

Lär bli en massa rykten innan ja. Och jo Manganiello är en rätt bra skådis anser jag. Han är bra i "True Blood". Jag gillar honom där, och det är ju en viktig grej med Superman att man ska gilla och lita på honom liksom.
Batman Begins

The Dark Knight

#199 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 21:15

Viktigt att de har en skådis med charm som kan förmedla personlighet också. En vanlig kritik mot Superman är ju den där träigheten trots allt.
*Hockey och superhjältar*

#200 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 January 2011 - 21:34

Reeve hade inget problem med det. Tycker inte att Routh heller hade, men man gav honom knappt repliker som Superman vilket jag tyckte var väldigt konstigt. Routh har en fin Superman-röst som jag ofta sagt, och det blev lite jobbigt när han sa så lite. Min favorit superhjälte scen är fortfarande nog den här med Reeve.

Loggan med apan på slutet är dock lite skrämmande.

Batman Begins

The Dark Knight