Anser du att det är en sansad diskussion om förts om Atlantis Pojkklubb?I mitt senaste inlägg kritiserade jag författarna. Jag nämnde ingenting om forummedlemmar eller allmäna åsikter hos tittare. Jag har aldrig heller, så vitt jag kan minnas, påstått i något inlägg att mina åsikter är de enda rätta. Jag har kritiserat andras åsikter ibland, men jag har aldrig sagt "Du har fel! Du har fel och jag har rätt! Ändra dig nu!".
Tycker du att dina inlägg inbjuder till diskussion?
Du har en ton i dina inlägg som klargör klart och tydligt att du anser dig ha rätt - du lägger fram din åsikt som fakta. Tidvis, speciellt i den här frågan, så är du dessutom ganska aggressiv.
Så en diskussion utan personliga påhopp är tråkig? Det är klart att man måste få ifrågasätta andras åsikt, men kritisera? Ingen åsikt är mer värd här än någon annan.Och alla diskussioner måste vara rumsrena där man inte ens för kritisera andras åsikter eller påpeka att man tycker något är fel blir det bara tråkiga diskussioner av det hela.
Jovisst, så länge diskussionen har en sansad ton. Vilket jag anser att du inte hade.I mitt senaste inlägg diskuterar jag problemet med att författarna och regisörrerna består av 100% män. Får man inte kritisera dem längre eller?
Kanske på de framträdande platserna - men produktionen, inte bara skådespelarna, har faktiskt en hel del kvinnor och jag betvivlar att de belagts med munkavle. Magnus Härdenstam fick en gång frågan varför så få kvinnor som står i pulten i Jeoperdy, han svarade: "Därför att väldigt få kvinnor söker". Så säg mig? Har SGA-produktionen nekat kvinnliga författare? Och isåfall på vilka grunder?Problemet med Atlantis är att alla är män, vilket syns i serien.
Edited by XC, 30 August 2007 - 19:57.