Jag satt verkligen på nålar genom avsnittet. Riktigt spännande och riktigt riktigt bra. Ett av de händelserikaste avsnitten hitils.
Det hela drar ihop sig nu. Alla sammlas. Nästa vecka, i ett dubbelavsnitt, så smäller det... så att säga.
Nuclearman blev ett Sylar offer. Väntat. Och Linderman har bakat sin sista paj. Passande slut på honom med att han räknade fel på allt.
D.L blev skjuten. Hoppas han klarar sig.
Och Niki is back. Hoppas hon stannar.
Intresant twist med Candice. Hon är alltså inte ond igentligen utan en rätt snäll person som bara fått nog av mobbing och rasism. Verkar som att hon är både tjock, ful och invandrare efter hur hon pratade om sig själv. Måste säga att jag inte hatar henne så mycket längre även om jag tycker hon beter sig väldigt kallt ibland.
Så, Hiros pappa är the good guy ändå? Kul att se dem träna.
Men fy vad idiotiskt av Ando att ge sig efter Sylar själv. Jag hoppas att han inte gör nåt dumt och dör.
Och ännu en badguy dör. Horned-Rimmed Glasses tog sin nemesis. Och nu står han i en Mexican stand-off med Mohinder.
Verkar som att de verkligen tänker döda alla skurkarna under den här säsongen och starta ett helt nytt äventyr nästa säsong.
Scenen i slutet med Sylar... så jäkla cool.
Och en annan riktigt cool scen var verkligen när han gav sig efter Nuclearman och välte bilen ala Magneto.
Och det ska bli riktigt intresant att se om det är Sylar eller Peter som exploderar och om de lyckas hindra det.
Hmm, jag tänkte också... det hade varit intresant med ett par avsnitt som visade den hjältegrupp som försökte rädda världen för många år sedan (Mr. Linderman, Mr. Nakamura, Mr. & Mrs. Petrelli) och hur de sedan förlorade vägen och gick till The Darkside.
Som sakt, ska bli riktigt kul att se säsongsavslutningen nästa vecka.
Var är Hana "Wireless" Gitelman? Fattar inte vad som var meningen med att pressentera Wireless så mycket i serierna och sedan bara använda henne i 2 avsnitt av TV-serien.
Veckans serietidning på NBC.com:
Snyggast tecknade hitils.
Namn: The Death of Hana Gitelman Part 1
Karaktär: Hana "Wireless" Gitelman
Om serien: Varför pressentera Wireless karaktären så intensivt i serierna bara för att ha med henne 2 avsnitt och sedan döda henne? Och genom att skicka henne ut i rymden???
Edited by Crusader, 16 May 2007 - 03:13.