Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1

• Please log in to reply
354 replies to this topic

#176 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2007 - 03:11

Wow. Efter förra veckans svacka så är Heroes tillbaka igen. :D
Jag satt verkligen på nålar genom avsnittet. Riktigt spännande och riktigt riktigt bra. Ett av de händelserikaste avsnitten hitils.
Det hela drar ihop sig nu. Alla sammlas. Nästa vecka, i ett dubbelavsnitt, så smäller det... så att säga. :lol:

Nuclearman blev ett Sylar offer. Väntat. Och Linderman har bakat sin sista paj. Passande slut på honom med att han räknade fel på allt.
D.L blev skjuten. Hoppas han klarar sig.
Och Niki is back. Hoppas hon stannar. :P

Intresant twist med Candice. Hon är alltså inte ond igentligen utan en rätt snäll person som bara fått nog av mobbing och rasism. Verkar som att hon är både tjock, ful och invandrare efter hur hon pratade om sig själv. Måste säga att jag inte hatar henne så mycket längre även om jag tycker hon beter sig väldigt kallt ibland.

Så, Hiros pappa är the good guy ändå? Kul att se dem träna.
Men fy vad idiotiskt av Ando att ge sig efter Sylar själv. Jag hoppas att han inte gör nåt dumt och dör.

Och ännu en badguy dör. Horned-Rimmed Glasses tog sin nemesis. Och nu står han i en Mexican stand-off med Mohinder.

Verkar som att de verkligen tänker döda alla skurkarna under den här säsongen och starta ett helt nytt äventyr nästa säsong.

Scenen i slutet med Sylar... så jäkla cool. :cool2: "Boom!" Ska bli riktigt kul att se slutstriden mellan Sylar och Peter i nästa avsnitt.

Och en annan riktigt cool scen var verkligen när han gav sig efter Nuclearman och välte bilen ala Magneto. :thumbsup:

Och det ska bli riktigt intresant att se om det är Sylar eller Peter som exploderar och om de lyckas hindra det.

Hmm, jag tänkte också... det hade varit intresant med ett par avsnitt som visade den hjältegrupp som försökte rädda världen för många år sedan (Mr. Linderman, Mr. Nakamura, Mr. & Mrs. Petrelli) och hur de sedan förlorade vägen och gick till The Darkside. ^_^

Som sakt, ska bli riktigt kul att se säsongsavslutningen nästa vecka. :) Sedan blir det en lång sommar. :/

Var är Hana "Wireless" Gitelman? Fattar inte vad som var meningen med att pressentera Wireless så mycket i serierna och sedan bara använda henne i 2 avsnitt av TV-serien.

Veckans serietidning på NBC.com:

Snyggast tecknade hitils. :)

Namn: The Death of Hana Gitelman Part 1

Karaktär: Hana "Wireless" Gitelman

Om serien: Varför pressentera Wireless karaktären så intensivt i serierna bara för att ha med henne 2 avsnitt och sedan döda henne? Och genom att skicka henne ut i rymden???

Edited by Crusader, 16 May 2007 - 03:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#177 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 16 May 2007 - 10:39

Alltså, du gillade inte förra veckans avsnitt men gillar det här? What's the difference? :P Jag tycker båda avsnitten är ungefär lika bra, men det här är ju aningen bättre eftersom det verkligen börjar dra ihop sig. Annars kan jag bara hålla med dig i din monolog ;)

Väl mött nästa vecka! Jag ser verkligen fram emot säsongsavslutningen, things are gonna explode! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#178 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2007 - 18:52

Heroes säsong1 kommer på DVD/HD DVD 28 Augusti i USA. :thumbsup:

Extra matrialet kommer bla. vara Unaired 73 min. pilot (Piloten klipptes ner väldigt mycket), över 50 bortklippta scener samt det vanliga bakom kulisserna och bios.

Nu hoppas jag bara att de inte gör en O.C och tar bort skivan med extramatrialet inför Europa releasen. <_<

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#179 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 May 2007 - 12:33

Den dvd:n känns som ett givet köp :D

1x23
Fan vilket bra avsnitt! En jäkligt bra avslutning som lämnar flera saker öppna till nästa säsong medans andra fick sitt slut. Det vart Peter som exploderade till slut och inte Syler (den jäkeln verkar ju klara sig dessutom) Nathan valde rätt sida till slut och lär väl dött när han och Peter flög upp tillsammans och exploderade i luften. Lite synd, gillade han.
Peter däremot bör väl ha klarat sig? Inte utan att man fällde en och en annan tår där i slutet.
Hiro högg Syler och teleporterade sig av misstag till 1600-talets Japan. Han kanske blir kvar där ett tag? Undrar hur nästa säsongs upplägg kommer att se ut?

En lång väntan tills nästa säsong nu.

Winter is Coming

#180 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 May 2007 - 13:38

End of volume one!

Bra säsongsavslutning tycker jag! Allt blev avslutat på ett snyggt och bra sätt, samtidigt som de öppnar upp för säsong 2. Jag har många funderingar och frågor kring säsong 2:

Kommer säsong 2 handla om samma "Heroes"? En del av karaktärerna känns nästan avslutade, medan det känns som att andra kan de bygga vidare på ordentligt.

Vad hände med Peter, Hiro och Sylar?

Vem är den okända fienden som Molly nämnde? Han/hon ska ju vara mycket värre än Sylar, och jag antar att en stor del av säsong 2 kommer kretsa kring denna fiende.

Utöver Extras har Heroes helt klart varit årets TV-händelse! Faktum är att det är den bästa superhjälte-historia jag sett/läst på länge och serien slår de flesta serietidningar med hästlängder. Jag är väldigt förväntansfull inför "volume 2". :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#181 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 May 2007 - 15:40

1.23

Nä det här var en besvikelse.

Förutsägbar och tråkig säsongfinal som borde ha kunnat vara såå mycket bättre. Allt hände precis som man trodde det skulle göra, inga överaskningar någonstans. Den förväntat maffiga slutstriden mot Sylar blev inte mycket häftigare än den mot Peter tidigare i säsongen. Kunde inte NBC ha lättat på plånboken här och gett oss nåt mer spektakulärt?

Och varför stoppade inte Sylar Hiro när Hiro kom springandes med ett svärd? Sylar kan stoppa kulor men inte en springande Hiro?
Sen ha Peter har förmågan att både flyga och teleportera men ändå var Nathan tvungen att flyga iväg med honom.

Cliffhangern var också oväntat tam. Hiro åker tillbaka i tiden och det blir solförmörkelse. OMG! What's gonna happen??? :rolleyes:

Samtidigt är det lite skönt att inte ha nåt att jaga upp sig över.

Det positiva: Sylar överlevde. (visste jag iofs innan eftersom Zachary Quinto avslöjade det under upfronts) Hinten om en ännu värre bad guy. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#182 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 22 May 2007 - 18:32

En helt OK avslutning, dock ingenting spektakulärt. Gjorde det bekvämt för sig i slutet.

Det var lite väl lätt att komma åt Sylar, och varför Hiro nöjde sig med ett enda hugg och lät honom behålla huvudet kan man fråga sig. Vad skulle hans samuraihjältar ha gjort i den situationen? Hm.

Upprättelse för Nathan i slutändan, men får fan och hoppas de inte dödar av honom nu. Med tanke på den hastighet och kraft han flyger borde det inte ha varit några större problem att bara skicka upp Peter och sen dra därifrån fort som tusan. Han exploderade ju inte ögonblickligen.

Det hade varit intressant med ett offbeat-slut där någon av dom (Peter, Sylar) faktiskt exploderade nere på marken men... en någorlunda avslutande säsong är trevligt som omväxling.

Wooosh till Vol 2!

Edited by Thinice, 22 May 2007 - 18:40.

Climbing to the Moon...

#183 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 May 2007 - 20:36

Extra långt avsnitt... 3 minuter längre. Bah. <_< Och alla, inklusive mig själv, tog förgivet att de menade ett dubbelavsnitt.
-Sora, Kingdom Hearts

#184 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 May 2007 - 21:17

Extra långt avsnitt... 3 minuter längre. Bah. <_< Och alla, inklusive mig själv, tog förgivet att de menade ett dubbelavsnitt.

Jag tänkte på det...jag blev faktiskt ganska besviken, men så här efteråt gör det inte så mycket.

last.fm Filmtipset

#185 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 29 May 2007 - 12:01

Jag har sett avsnitt 23 nu.

Vad jag mest funderar på nu är kommer Hiro möta draken/dinosaurien som syntes på en av Isaacs målningar, varför har det där Samurajtecknet dykt upp lite då och då och till sist vad kan göra en människa farligaren än Sylar och vilka förmågor har denna person som kan se när molly tänker på honom.

#186 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 August 2007 - 16:07

5 september börjar Heroes på TV4 :)

Edited by Georgia, 17 October 2007 - 18:31.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#187 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 August 2007 - 16:21

Man kan via programstarter_aug-sep07.xls se alla sändningstider för dom första 8 avsnitten.

2 avsnitt i veckan, dagarna efter varandra och med repriser. Inte illa start på en serie. :)

Här har ni listan med avsnitt, datum, tid, kanal.

1 2007-09-05 01:05:15:01 TV4
1 2007-09-05 21:00:10:00 TV4

2 2007-09-06 01:08:00:00 TV4
2 2007-09-06 21:00:10:00 TV4

3 2007-09-12 01:00:10:00 TV4
3 2007-09-12 21:00:15:00 TV4

4 2007-09-13 00:25:10:00 TV4
4 2007-09-13 21:00:10:00 TV4

5 2007-09-19 01:00:10:00 TV4
5 2007-09-19 21:00:10:00 TV4

6 2007-09-20 00:23:23:00 TV4
6 2007-09-20 21:00:10:00 TV4

7 2007-09-26 01:15:10:00 TV4
7 2007-09-26 21:00:10:00 TV4

8 2007-09-27 00:38:10:00 TV4
8 2007-09-27 21:00:18:00 TV4

Edited by Cartman, 20 August 2007 - 16:27.

#188 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 August 2007 - 16:32

En serie som jag skulle gissa att de flesta på detta forum skulle kunna uppskatta :)
Ge den en chans!

Winter is Coming

#189 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 August 2007 - 18:19

Har sett hela säsong 1, ska spela in när det sänds på tv4. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#190 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 20 August 2007 - 18:33

* hoppar av glädje *
:thumbsup: Har verkligen längtat väligt mycket efter Heros eftersom jag har hört att tv-serie Heros var otroligt bra. Ser verkligen emot :popcorn: :popcorn:

* Börjar räkna dagar till min lilla julafton; 16 dag kvar. Jippie*

#191 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 August 2007 - 20:53

Var då på tiden, hade börjat misstänka att den redan sänts och jag lyckats missa det totalt. Svår serie att hålla spoiler-fri dock - kan gå på vilket forum som helst och det kryllar av Sylar gjorde-det-och-det trådar.

På med skygglappar om man inte sett något...
Climbing to the Moon...

#192 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 August 2007 - 20:57

Var då på tiden, hade börjat misstänka att den redan sänts och jag lyckats missa det totalt.

Om du har Canal Digital, så har du missat den ;) gick väl i våras på den kanalen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#193 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 20 August 2007 - 21:02

Ah, ok - ingen Canal Digital tyvärr. Men dom verkar nypa åt sig dom bästa serierna först så det kanske är dags nu...

Edit: och spara lite bredband. :P Bra serie, växte rejält under de sista avsnitten.

Edited by Thinice, 20 August 2007 - 21:07.

Climbing to the Moon...

#194 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 August 2007 - 12:10

Givetvis ska jag följa serien nu när den startar på TV4. Har sett samtliga avsnitt som Canal+ visat men jag vill gärna se den från början igen. Mest av alla vill jag återse Hiro som det känns att jag har mest gemensamt med. När man börjar upptäcka Hiro's referenser till Tokimeki Memorial, Battôjutsu, Star Trek och liknande saker så kan det bara inte bli fel. :D

Edited by Cartman, 24 August 2007 - 15:00.

#195 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 21 August 2007 - 13:36

Jag orkar inte börja se på "Heroes". Ännu en serie som tydligen är jättebra som man måste följa. Men mest är det p.g.a. Thomas Dekkers lilla "Jag vill inte vara bög"-grej.

Trotts att han faktiskt redan spelar bög (på "Gilmore Girls") så fegade han ur. Hans publicist tyckte det skulle skada folks image av honom inför hans roll på "The Sarah Connor Chronicles" så trotts att han porträtterats som homosexuell både i serien och online (på t.ex. MySpace och NBC's sida) och trotts att man filmat en scen där han säger det rätt ut de sa han "Nej" och scenen togs bort och officiellt blev hans karaktär heterosexuell.

Orka med sådana idioter.

OK, det kanske inte gör så mycket för serien tycker ni, men det gör det eftersom karaktären plötsligt gör en kovändning.

Men tji fick han, hans karaktär fick mindre screen time och skrevs snabbt ur serien.

Edited by FAII, 21 August 2007 - 13:38.

#196 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 21 August 2007 - 13:54

Härligt, då får jag väl hoppas att jag kan se serien nu då. Tänkte kolla på den när den gick på Canal+ men missade hela tiden 1a delen så jag gav upp den där. Får man en chans till då med TV4, eller så får jag ställa in datorn att spela in hela serien, förutsatt att Tv4 håller tiderna, inte som TV6 som startar program 30min innan den skulle starta. 2 avsnitt i veckan, låter ganska bra det där. :)

#197 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 August 2007 - 20:19

Kristen Bell throws curve to 'Heroes'
'Veronica Mars' star added to cast
By JOSEF ADALIAN

NBC is adding former “Veronica Mars” star Kristen Bell to the cast of “Heroes.”
Peacock has snagged Bell for a key multiepisode arc of its sophomore sensation. Casting is a major coup for NBC since Bell -- who plays the title character in Judd Apatow’s upcoming “Forgetting Sarah Marshall” -- was reportedly being sought for several TV gigs, including a part on ABC’s “Lost.”

Bell will make her first “Heroes” appearance in October. She’ll play Elle, a character described as a sexy, mysterious young lady who has ties to the supposed death of Peter, H.R.G.’s past and the future of Claire. Elle will kick off her arc by committing a serious crime, though it’s unclear whether she’s good or bad.

“This was not easy to pull off,” said “Heroes” creator-exec producer Tim Kring. “But since we’re an ensemble show, with many arcs playing out through the year, we found a way to jump into a small window in (Bell’s) schedule.”

Universal Media Studios prexy Katherine Pope also hinted that landing Bell wasn't easy, noting that "many studios (were) chasing her in both film and TV" and that she was happy that Bell "chose to star in our show."

In addition to her gig in the Apatow pic, Bell co-stars in the Weinstein Co.’s upcoming “Fanboys” and supplies one of the voices in the 2008 animated Fox feature “Sheepish.” She also has another regular role on a network skein, voicing the narrator in CW’s new drama “Gossip Girl.”

Bell’s past credits include a recurring gig on “Deadwood,” Showtime’s 2004 adaptation of “Reefer Madness” and last summer’s “Pulse.”

Hon ska visst vara med i 13 avsnitt.
Interview

David Anders—known as the wonderfully sinister and sexy Sark to Alias fans—is joining the cast of Heroes!

Though NBC has not yet announced it, my Heroes moles tell me it is official: Anders has been given the much coveted series-regular role of Kensei, a Sark-ish character who just so happens to be 1,000 years old, for the upcoming second season of Heroes. I'm told Anders starts work on the show on Monday.

Undrar om han ska spela Boogyman snubben som kan se allt och är värre än Sylar. Verkar så
-Sora, Kingdom Hearts

#198 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 23 August 2007 - 10:33

Yay, I can't wait :)
Har hört så mcyket om serien
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#199 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 August 2007 - 12:31

Såg hela säsongen nu i somras. Tur att man hade dem på DVD, det var några avsnitt när men helt inte inte kunde sluta titta. Grymt välskriven serie, med karaktärer man bryr sig om (tom. de "onda" i viss mån). Det enda jag och sambon kunde reagera på var kvinnoporträtten, som tenderade att vara rätt stereotypa.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#200 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 August 2007 - 14:21

Missat att Kristen Bell ska vara med, glada nyheter indeed :thumbsup:

Både hon och Hayden Panettiere :blush:
Heroes är inte bara en bra serie utan också en väldigt vacker sådan :D

Winter is Coming