Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden v2.0

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#176 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2007 - 15:48

Anytime. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#177 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 October 2007 - 20:42

några ikoner från dagens sg1 avsnitt. :)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#178 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2007 - 20:45

Sam avataren är :thumbsup2:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#179 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2007 - 20:57

GG: Jag ställer mig i hyllningskören för din "nya" avatar. Visst är det så att den är postad i avatar tråden tidigare iaf? :unsure:

--
OK. Men nu till anledningen till att jag postar! Jag har gjort en ny avatar. :D Och för omväxlingens skull så valde jag Teal'c (vill inte riskera att det går inflation i Sam avatarer) :P

Tyckte det var dags och göra lite annorlunda, och det här är mer eller mindre ett experiment, där jag placerat in två olika beskärningar av samma bild i samma avatar. Bild via Stargate Universe-tråden och sedan är det en (faktiskt helt omodifierad) textur från IrisElegance. Resten är nog mitt fel tror jag. :P

Posted Image

Är riktigt nöjd med den. :) Vad tycker ni?

Edited by XC, 05 November 2007 - 20:58.

fqq5BYam.jpg

#180 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 November 2007 - 21:58

Den var snygg. :D

Visst är det så att den är postad i avatar tråden tidigare iaf?

kollade igenom gamla tråden vid tiden när jag gjorde avataren men jag har inte postat den. Kan kanske ha använt avataren någon gång, långt innan sg-1 börjat visats på tv6.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#181 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 05 November 2007 - 23:53

GGs och XCs är båda jättesnygga :D Även om jag inte förstår GGs :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#182 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 November 2007 - 23:57

Så går det nä'r man inte ser på StarGate SG-1!

Som jag skrev i SG-tråden så är din avatar jättecool, GG :)

och din är givetvis snygg med XC. Snygg textur du har hittat till den. och är det texturen som gör det, eller leker Teal'c Reed Richards?
(För de icke insatta så syftar jag på att hans hår ser grått ut på sidorna :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#183 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 November 2007 - 06:35

Tackar. :)
hofling: det är inte texturen. :) du förstår sen när du sett unending.

#184 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 11:24

Tack. Skall se om jag kan göra de på de övriga bilderna också. :)

fqq5BYam.jpg

#185 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 14:16

GG, jag gillar avatar nr. 2 och 3. Grymt vackra och en härlig ljussättning i dom.

XC, jag gillar det där "molnliknande" mönstret du har i bakgrunden. Avataren känns mer lättsam med den och ger en tydlig dimension till bakgrundsbilden. Lite drömliknande.

#186 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 14:20

Tack Carty!

Jag dessutom slutfört de övriga tre så här är en liten SG1-AoT-Serie:
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Jag är medveten om att jag klippte de 3 jag gjorde idag lite annorlunda än Teal'c igår - men jag tror inte det gör så mycket.

Bild via Stargate Universe-tråden och sedan är det en (faktiskt helt omodifierad) textur från IrisElegance. Resten är nog mitt fel tror jag. :P

Edited by XC, 06 November 2007 - 14:21.

fqq5BYam.jpg

#187 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 November 2007 - 14:24

Måste fråga nu, då jag precis lade märke till det.
@GG: Sam och Merlin-avatarerna du har gjort nu senast, har du gjort något särskilt med dem?
La märke till att när jag satt och scrollade så var det som att en bild lyser igenom dem.
För att vara mer precis, så är det i det svarta i Sams hjälm, och det svarta bakom Merlin. Är det avsiktligt, så är det riktigt coolt. Är dte inte avsiktligt, så är det mysko. Men ändå coolt :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#188 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 14:35

XC, skitsnygga! Egentligen är det fel att använda ett ord som skit i samma mening som det här men jag tror att budskapet går fram trots allt? ;)

Så du har klippt som annorluda? Måste säga att jag inte alls märker det så du har IMO gjort ett fantastiskt bra jobb för mitt (O)tränade öga. :) :thumbsup:

Måste passa på att fråga en sak och detta känns som rätt tillfälle. Jag vet att du är självlärd när det kommer till avatarer och gärna provar dig fram för att få det du villa ha. Men har du hållt på med skapande av avatarer länge eller är du nybörjare? :)

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 14:51

Det är en fånig detalj egentligen, men Teal'c är avsevärt kortare i hel-profilen än de övriga. :)

Många av mina tidigare avatarer är borta ur tråden efter en rensning av mina bifogade filer. Jag tror man kan hålla tiden runt årskiftet 2005/06 som startskottet. Jag har varit aktiv i avatartråden hela tiden dock (cheerleeder till en början). Första referensen till att jag börjat göra avatarer hittade jag i Officiella Avatar-tåden post #158. Jag kategoriserar mig fortfarande som nybörjare... :)

Kuriosa:

Det började med den här avataren om jag inte minns fel (tror bilden kommer från CuteOverload):
Posted Image

och XC-Callisto avataren det pratas om (i posten jag länkar till):
Posted Image

Edited by XC, 06 November 2007 - 14:53.

fqq5BYam.jpg

#190 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 15:04

Nu när du framhäver hur avatarerna är annorlunda så lägger jag märket till att Teal'c är betydligt kortare än dom andra. Dock inget som stör IMO. :)

Måste säga att för att vara nybörjare så är du enormt skicklig och har en väldigt låg "dålig nivå" då dina avatarer IMO inte är dåliga utan kke som mest behöver några förbättringar här och där.

Keep up the good work XC. :)

#191 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 15:21

Tack. Då kanske man kan sträcka sig så långt som upp till amatörnivå snart mao. :D

fqq5BYam.jpg

#192 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 15:28

Ja, minst det. Fast du känns inte som en amatör i mina ögon. Mer som en "mästare under ständig utveckling" :)

#193 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 15:30

Tack. :)

Jag tror jag känner mig mer bekväm som amatör... :lol:

Jag tror inte att jag nämnde att jag inte använder PSP (Paint Shop Pro) eller Photoshop utan ett gratis bildbehandlingprogram som heter PaintStar (och innan dess PhotoFiltre som också är gratis). Försökte PhotoShop Elements (följde med datorn) men det funkade inte för mig. Gillar enkelheten i PaintStar.

Edited by XC, 06 November 2007 - 15:38.

fqq5BYam.jpg

#194 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 November 2007 - 15:45

Jag tror Cartman är kääär... ;)

Jättesnygga Stargate-avatarer, XC :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#195 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 15:55

Tack.

fqq5BYam.jpg

#196 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 15:56

Posted Image

Carty är kär i en Internetprofil han inte känner till IRL? ;)

Näää, jag är bara givmild, snäll och försöker uppdatera XC hur det egentligen ligger till. XC vill bara inte erkänna det än... :lol:

#197 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 15:58

Självkritiken brukar alltid vara värst vet du. ;)

Edited by XC, 06 November 2007 - 15:58.

fqq5BYam.jpg

#198 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 16:01

I know, det är därför jag försöker jämna ut det hela med att säga hur bra du är på olika saker. :)

#199 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 November 2007 - 16:02

Tack.

fqq5BYam.jpg

#200 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 November 2007 - 16:45

Måste fråga nu, då jag precis lade märke till det.
@GG: Sam och Merlin-avatarerna du har gjort nu senast, har du gjort något särskilt med dem?
La märke till att när jag satt och scrollade så var det som att en bild lyser igenom dem.
För att vara mer precis, så är det i det svarta i Sams hjälm, och det svarta bakom Merlin. Är det avsiktligt, så är det riktigt coolt. Är dte inte avsiktligt, så är det mysko. Men ändå coolt :P

har inte gjort något speciellt, ändrat färgerna, olika färglager mm bara. Det som lyser i Sams hjälm är Supergaten, det till vänster.