Jump to content

Photo

Elitserien 07/08 och hockey i allmänhet.

• Please log in to reply
463 replies to this topic

#176 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2008 - 21:40

JAAAAAA!!! Slutspel!!! :cheer: :hurrah:

Edited by Wylie Times, 06 March 2008 - 21:40.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#177 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 12:03

Vilket upphämtning av LHC igår. 3-0 underläge vändes till 3-4 vinst. Bra med tanke på det mediokra facit som laget har mot DIF denna säsong. Hoppas dom vinner sista matchen hemma mot Mora och behåller andra platsen i tabellen.

#178 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 March 2008 - 13:37

Kan bli en bra match mellan Linköping och Mora båda vill vinna. Skönt att Mora inte skulle möta Hv tex som inte har någonting att spela för. Heja LHC! :D

Timrå har inte så mycket att spela på de stannar på 4e platsen oavsett, de tar aldrig in 17 mål på färjestad och ner till DIF är det 4p men jag tror ändå inte att de kommer ge Luleå någon lätt match.

ska jobba i morgon när matchen spelas, tänkte mig inte för när jag svarade ja på att jobba. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#179 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 13:52

LHC kan säkert ge Mora en bra match, dom har ju bra statestik på dom under säsongen samt att hemmaplan göer ett extra stöd. Mora har allt att vinna och lär säkert kriga till sista svettdroppen men LHC är ju knappast ett lag som viker ner sig bara för att matchen egentligen saknar betydelse.

Luleå får det säkert tufft mot Timrå men å andra sidan så har dom ju klarat av första steget och lär känna sig bra mycket peppade av det. Tror på en riktig krigarmatch där. Ska hålla tummarna då också, vem vet. Det kanske ger effekt. :D

#180 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 March 2008 - 14:52

1 timme kvar... *håller tummarna*
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#181 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 March 2008 - 21:40

Inget glädjtjut från Gatergirl än. ;)

Efter att SAIK blivit klara för slutspel så kändes det naturligt att hålla på Luleå (Norrlandspatrioten kommer fram) och det var kul att se att dom klarade sig undan kvalserien. :) (Något som vi Skellefteå fans är alldeles för bekanta med.)

Edited by Wylie Times, 08 March 2008 - 21:41.

-Gangstagrass

#182 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 March 2008 - 21:46

Grattis till Gatergirl. Tycker det var en stor bedrift att klara kontraktet idag. :)

Jävlar vilken kvalserie det blir, i alla fall om man håller på Mora, Brynäs eller Leksand. Många "derbyn" i den serien...kan bli en klassiker.
*Hockey och superhjältar*

#183 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 08 March 2008 - 22:07

Inget glädjtjut från Gatergirl än.

Posted Image
jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Med minsta möjliga marginal blev det inget kvalspel. 2 mål skiljde mora och luleå. :hurrah:

Love ya, Surovy! :wub:

Jävlar vilken kvalserie det blir, i alla fall om man håller på Mora, Brynäs eller Leksand. Många "derbyn" i den serien...kan bli en klassiker.

Verkligen. också många miljoner som ramlar in i publikintäkter. Sen Rögle och Malmö med. Hoppas att Björklöven tar en av platserna genom playoff.

[attachment=1090:lindqvist_27.png]
stolt över att ha Lindqvists tröja. mål i förra matchen och nu i denna, jäklar vad han har slitit och slängt sig i varje match.

#184 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 March 2008 - 22:15

Hoppas att Björklöven tar en av platserna genom playoff.

Det hoppas jag också. Det är faktiskt det lag jag helst skulle vilja se i elitserien nu av dom som står utanför. Bara för den härliga rivalitet som finns mellan Löven och SAIK. :) Nu tror jag ju inte att dom har en chans att gå upp i år men förhoppningsvis nästa år.

-Gangstagrass

#185 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 March 2008 - 22:16

Har inget emot Björklöven egentligen, men personligen tycker jag det vore kul och uppfriskande om Borås slog ut dem. Elithockeyn behöver mer bredd, inte fler lag från Norrland i elitserien. Roligast vore om Malmö och/eller Leksand gick upp...riktiga publiklag.

Ja, precis, Malmö och Rögle med. Alltså i alla fall potentiellt ovissa "derbymatcher" flera gånger om, och profiler som Carl Söderberg, Pavel Brendl och Ed Belfour för att bara nämna några. Kan bli coolt.

#186 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 08 March 2008 - 22:27

Alla lag i elitserien borde bestå av norrlandslag. :P :whistle:

#187 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 March 2008 - 22:36

Jävlar vilken tråkig elitserie det skulle bli då. ;)
Räcker fint med två eller kanske tre norrlandslag. ;)

Nej, men allvarligt, så kommer det minsta lika många bra spelare från Stockholm, mellansverige och södra Sverige nuförtiden. Kollar vi bara på spelare som är bra i NHL nu, eller vårt landslag som vann OS-guld så finns det göteborgare (Alfredsson), skåningar (Jönsson x2, Tjärnqvist) Stockholmare (vår antagligen störste genom tiderna, Sundin) osv osv osv. Och visst, Modo är svenska mästare och en stor talangfabrik, men vad har de andra norrlandslagen i elitserien i nuläget? Timrå är bra på att bygga ihop ett lag, men det är unga spelare från många delar av Sverige, och t om Danmark, som Anton Axelsson eller Magnus Svensson-Pääjärvi. Skellefteå imponerade och gladde med att gå till slutspel, men där har vi ett ihopvärvat gäng, och Luleå är mest ett gäng tjuriga men ack så anonyma grovarbetare. Nu överdriver jag absolut, men stjärnglansen finns ju i t ex Linköping med sin fantastiska förstakedja, Djurgården och Södertälje med sina grymma målvakter, Hv71 med sin lagmaskin full av stjärnor osv osv...

#188 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 March 2008 - 22:37

Inte för att jag är speciellt intresserad av hockey, men jag hoppas Brynäs klarar av att hålla sig kvar i Elitserien annars kan man nog säga att den nya Läkerol arenan bara har gett otur.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#189 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 March 2008 - 00:31

Alla lag i elitserien borde bestå av norrlandslag. :P :whistle:

Word. :D

Kan ju ni andra där nere i södra Sverige ha en egen liten not so elitserie bäst ni vill. :P (Känns konstigt att säga när jag själv bor i södra Sverige.... :rolleyes: )

Nä men utöka antalet lag så blir alla glada. :)

-Gangstagrass

#190 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 09 March 2008 - 19:24

Viilken rysare det blev runt kvalstrecket!!
Det kommer bli stentufft i kvalet. Får väl hålla Leksand som favoriter av lagen som kommer från allsvenskan. Tror det kan passa Malmö rätt bra att slå ur underläge och inte vara favoriter. Hade varit kul om de kunde inviga den nya arenan som ett elitserielag. Fördelen för de allsvenska lagen är väl att de går in med självförtoende medans Mora och i synnerhet Brynäs är mer sargade. Kanske kan det spela roll om det blir så jämt som man tror. Boorken tillbaka i Brynäs får se om det har nån effekt. Blir mycket spännande att följa kvalet. Nästan för spännande är jag rädd.

Kermit: det skulle bara vara bra med ett Skåne-lag där också. Och särskilt Malmö har haft en så bra juniorverksamhet i flera år nu, det går alltid bra i TV-pucken osv, att man knappast kan beskylla dem för att vara ett "köpelag" heller.

Det är kul att juniorerna har blomstrat ut. :)
Det var ju därför man blev ett som många tyckte "köpelag" för att folk skulle börja lira hockey där och kunna bygga upp en lovande juniorverksamhet.
Får se hur det går för Frölunda jag tror de kommer bjuda upp till rejäl match i kvarten iaf. Man kan ju hoppas som du skrev att de blir skrällaget i slutspelet i år som Linköping förra året. Nästan så man kände sig som en fullfjädrad Linköpingssupporter när de spelade ut Färjestad efter noter. :thumbsup:

Edited by Spacer, 10 March 2008 - 00:43.

#191 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 09 March 2008 - 19:36

I dag i sportspegeln (svt1) kommer kvartsfinal-valet att visas direkt.

Hv väljer mellan skellefteå och djurgården, linköping det kvarvarande laget och frölunda. färjestad har inget val och måste möta det lag som är kvar.

kommer nog att hålla på linköping i slutspelet.

det gick ju väldigt bra i mitt tippande av sluttabellen i höstas. :rolleyes: 1 enda rätt. :P :lol:

1. Hv
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Linköping
5. MoDo
6. Södertälje
7. Brynäs
8. Timrå
9. Luleå
10. Mora
11. Skellefteå
12. Djurgården

Edited by GaterGirl, 09 March 2008 - 22:13.

#192 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 09 March 2008 - 22:13

Posted Image tomtebloss. :)

:D

#193 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 13:42

Grattis GG :hug: :)

Så passade att det blev just Surovy som avgjorde för LHC i sudden. :)

Det var ett jäkla tryck i hallen kan jag lova. Matchen i sig var sådär, visst, det var en riktigt kämpainsats från Moras sida men det är ju inte laget i mitt hjärta och jag tycker att LHC allt behöver träna lite extra på det här med att avgöra matcher inom ordinarie matchtid samt hålla tätt bakåt lite bättre, speciellt nu när Janne var så "snäll" att välja DIF som motståndare. Laget vi har haft svårt för hela säsongen. Jag hoppas att uttrycket "Lika bra att ta tjuren vid hornen direkt" ger en ny innebörd denna gång.

Kvalserien lär bli tuff och kul att följa med i utvecklingen. Själv hoppas jag att Lek Sand inte tar sig upp. Dels för att jag inte gillar laget men mest för att det aldrig skulle gå att få tyst på en av mina vänner om detta skulle ske... :D

1. Färjestad
2. HV 71
3. Brynäs
4. Timrå
5. Frölunda
6. Linköping
7. Djurgården
8. Luleå
==
9. Skellefteå
10. Modo
==
11. Södertälje
12. Mora

1 rätt. :lol:

Men det glädjer mig iaf att det var just DIF som jag gissade rätt på. Nästa säsong ska jag tippa att dom hamnar sist och vänta på att det ska slå in.. ;)

#194 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 March 2008 - 16:49

har du kanal 9 cartman, kan du se Djurgården - Linköping idag. :) sändningen börjar kl 19. Ska förmodligen se den.

1 rätt.

vi hamnade lika alltså, lika dåliga på att tippa. :lol:

#195 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 March 2008 - 16:52

Jupp, jag har Kanal 9. :)

Tack för påminnelsen, hade mer eller mindre glömt bort att dom ska visa matchen.

Vi hamnade lika alltså, lika dåliga på att tippa. :lol:

Jag är verkligen usel på att tippa resultat och liknande, tur att jag inte gör det samt med pengar inblandade för då skulle jag vara fattig i dagsläget. ;)

#196 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 March 2008 - 16:59

you're welcome. :D mm, samma här urkass på det.

Edited by GaterGirl, 11 March 2008 - 16:59.

#197 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 March 2008 - 19:47

apropå att lener ska leda lhc nästa år, har de haft någon utlänning som tränare förut?

vilken snurr av weinhandl vid första målet. :)

#198 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 11 March 2008 - 21:51

Riktigt j*kla gött av Frölunda!!!!!!!! 22 - 4 i skott efter första perioden. :hurrah:
Vinst med 3-1 över Färjestad satt riktigt fint.

#199 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 March 2008 - 21:52

alltid skönt när fbk förlorar.

#200 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 March 2008 - 22:10

Sweet! 2-1 mot HV. :hurrah: Det kändes tvunget att vinna i första matchen om SAIK ska nån som helst chans att rubba dom.

-Gangstagrass