Edited by Wylie Times, 06 March 2008 - 21:40.
Elitserien 07/08 och hockey i allmänhet.
Posted 06 March 2008 - 21:40
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 March 2008 - 12:03
Posted 07 March 2008 - 13:37
Timrå har inte så mycket att spela på de stannar på 4e platsen oavsett, de tar aldrig in 17 mål på färjestad och ner till DIF är det 4p men jag tror ändå inte att de kommer ge Luleå någon lätt match.
ska jobba i morgon när matchen spelas, tänkte mig inte för när jag svarade ja på att jobba.
Posted 07 March 2008 - 13:52
Luleå får det säkert tufft mot Timrå men å andra sidan så har dom ju klarat av första steget och lär känna sig bra mycket peppade av det. Tror på en riktig krigarmatch där. Ska hålla tummarna då också, vem vet. Det kanske ger effekt.
Posted 08 March 2008 - 14:52
Posted 08 March 2008 - 21:40
Efter att SAIK blivit klara för slutspel så kändes det naturligt att hålla på Luleå (Norrlandspatrioten kommer fram) och det var kul att se att dom klarade sig undan kvalserien.
Edited by Wylie Times, 08 March 2008 - 21:41.
-Gangstagrass
Posted 08 March 2008 - 21:46
Jävlar vilken kvalserie det blir, i alla fall om man håller på Mora, Brynäs eller Leksand. Många "derbyn" i den serien...kan bli en klassiker.
Posted 08 March 2008 - 22:07
Inget glädjtjut från Gatergirl än.

jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Med minsta möjliga marginal blev det inget kvalspel. 2 mål skiljde mora och luleå.
Love ya, Surovy!
Verkligen. också många miljoner som ramlar in i publikintäkter. Sen Rögle och Malmö med. Hoppas att Björklöven tar en av platserna genom playoff.Jävlar vilken kvalserie det blir, i alla fall om man håller på Mora, Brynäs eller Leksand. Många "derbyn" i den serien...kan bli en klassiker.
[attachment=1090:lindqvist_27.png]
stolt över att ha Lindqvists tröja. mål i förra matchen och nu i denna, jäklar vad han har slitit och slängt sig i varje match.
Posted 08 March 2008 - 22:15
Det hoppas jag också. Det är faktiskt det lag jag helst skulle vilja se i elitserien nu av dom som står utanför. Bara för den härliga rivalitet som finns mellan Löven och SAIK.Hoppas att Björklöven tar en av platserna genom playoff.
-Gangstagrass
Posted 08 March 2008 - 22:16
Ja, precis, Malmö och Rögle med. Alltså i alla fall potentiellt ovissa "derbymatcher" flera gånger om, och profiler som Carl Söderberg, Pavel Brendl och Ed Belfour för att bara nämna några. Kan bli coolt.
Posted 08 March 2008 - 22:27
Posted 08 March 2008 - 22:36
Räcker fint med två eller kanske tre norrlandslag.
Nej, men allvarligt, så kommer det minsta lika många bra spelare från Stockholm, mellansverige och södra Sverige nuförtiden. Kollar vi bara på spelare som är bra i NHL nu, eller vårt landslag som vann OS-guld så finns det göteborgare (Alfredsson), skåningar (Jönsson x2, Tjärnqvist) Stockholmare (vår antagligen störste genom tiderna, Sundin) osv osv osv. Och visst, Modo är svenska mästare och en stor talangfabrik, men vad har de andra norrlandslagen i elitserien i nuläget? Timrå är bra på att bygga ihop ett lag, men det är unga spelare från många delar av Sverige, och t om Danmark, som Anton Axelsson eller Magnus Svensson-Pääjärvi. Skellefteå imponerade och gladde med att gå till slutspel, men där har vi ett ihopvärvat gäng, och Luleå är mest ett gäng tjuriga men ack så anonyma grovarbetare. Nu överdriver jag absolut, men stjärnglansen finns ju i t ex Linköping med sin fantastiska förstakedja, Djurgården och Södertälje med sina grymma målvakter, Hv71 med sin lagmaskin full av stjärnor osv osv...
Posted 08 March 2008 - 22:37
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 March 2008 - 00:31
Word.Alla lag i elitserien borde bestå av norrlandslag.
![]()
Kan ju ni andra där nere i södra Sverige ha en egen liten not so elitserie bäst ni vill.
Nä men utöka antalet lag så blir alla glada.
-Gangstagrass
Posted 09 March 2008 - 19:24
Det kommer bli stentufft i kvalet. Får väl hålla Leksand som favoriter av lagen som kommer från allsvenskan. Tror det kan passa Malmö rätt bra att slå ur underläge och inte vara favoriter. Hade varit kul om de kunde inviga den nya arenan som ett elitserielag. Fördelen för de allsvenska lagen är väl att de går in med självförtoende medans Mora och i synnerhet Brynäs är mer sargade. Kanske kan det spela roll om det blir så jämt som man tror. Boorken tillbaka i Brynäs får se om det har nån effekt. Blir mycket spännande att följa kvalet. Nästan för spännande är jag rädd.
Det är kul att juniorerna har blomstrat ut.Kermit: det skulle bara vara bra med ett Skåne-lag där också. Och särskilt Malmö har haft en så bra juniorverksamhet i flera år nu, det går alltid bra i TV-pucken osv, att man knappast kan beskylla dem för att vara ett "köpelag" heller.
Det var ju därför man blev ett som många tyckte "köpelag" för att folk skulle börja lira hockey där och kunna bygga upp en lovande juniorverksamhet.
Får se hur det går för Frölunda jag tror de kommer bjuda upp till rejäl match i kvarten iaf. Man kan ju hoppas som du skrev att de blir skrällaget i slutspelet i år som Linköping förra året. Nästan så man kände sig som en fullfjädrad Linköpingssupporter när de spelade ut Färjestad efter noter.
Edited by Spacer, 10 March 2008 - 00:43.
Posted 09 March 2008 - 19:36
Hv väljer mellan skellefteå och djurgården, linköping det kvarvarande laget och frölunda. färjestad har inget val och måste möta det lag som är kvar.
kommer nog att hålla på linköping i slutspelet.
det gick ju väldigt bra i mitt tippande av sluttabellen i höstas.
1. Hv
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Linköping
5. MoDo
6. Södertälje
7. Brynäs
8. Timrå
9. Luleå
10. Mora
11. Skellefteå
12. Djurgården
Edited by GaterGirl, 09 March 2008 - 22:13.
Posted 09 March 2008 - 22:13
Posted 10 March 2008 - 13:42
Så passade att det blev just Surovy som avgjorde för LHC i sudden.
Det var ett jäkla tryck i hallen kan jag lova. Matchen i sig var sådär, visst, det var en riktigt kämpainsats från Moras sida men det är ju inte laget i mitt hjärta och jag tycker att LHC allt behöver träna lite extra på det här med att avgöra matcher inom ordinarie matchtid samt hålla tätt bakåt lite bättre, speciellt nu när Janne var så "snäll" att välja DIF som motståndare. Laget vi har haft svårt för hela säsongen. Jag hoppas att uttrycket "Lika bra att ta tjuren vid hornen direkt" ger en ny innebörd denna gång.
Kvalserien lär bli tuff och kul att följa med i utvecklingen. Själv hoppas jag att Lek Sand inte tar sig upp. Dels för att jag inte gillar laget men mest för att det aldrig skulle gå att få tyst på en av mina vänner om detta skulle ske...
1. Färjestad
2. HV 71
3. Brynäs
4. Timrå
5. Frölunda
6. Linköping
7. Djurgården
8. Luleå
==
9. Skellefteå
10. Modo
==
11. Södertälje
12. Mora
1 rätt.
Men det glädjer mig iaf att det var just DIF som jag gissade rätt på. Nästa säsong ska jag tippa att dom hamnar sist och vänta på att det ska slå in..
Posted 11 March 2008 - 16:49
vi hamnade lika alltså, lika dåliga på att tippa.1 rätt.
Posted 11 March 2008 - 16:52
Tack för påminnelsen, hade mer eller mindre glömt bort att dom ska visa matchen.
Vi hamnade lika alltså, lika dåliga på att tippa.
Jag är verkligen usel på att tippa resultat och liknande, tur att jag inte gör det samt med pengar inblandade för då skulle jag vara fattig i dagsläget.
Posted 11 March 2008 - 16:59
Edited by GaterGirl, 11 March 2008 - 16:59.
Posted 11 March 2008 - 19:47
vilken snurr av weinhandl vid första målet.
Posted 11 March 2008 - 21:51
Vinst med 3-1 över Färjestad satt riktigt fint.
Posted 11 March 2008 - 21:52
Posted 11 March 2008 - 22:10
-Gangstagrass