Edited by FAII, 14 November 2007 - 18:40.
Stargate SG-1: Säsong 10
Posted 14 November 2007 - 18:40
Posted 14 November 2007 - 19:15
Helt hysteriskt när vara säger: "We agreed there's no such thing as a dragon, right?" Jag måste erkänna att jag är positivt överraskad över att det iaf till syne är en äkta drake. (Även om det är en av de fulare som jag sett). Många riktigt roliga scener med Vala.
Jag lade faktiskt märke till likheten med namnen Orici och Osric, ändå hade jag inte på förhand listat ut att de var en och samma. (Däremot att Osric var en kolaboratör - det var ju uppenbart).
Bästa replik: "BARKEEPER: My place is here. I'll be fine. I'll blame everything on you." Började så hjältemodigt och slutar härligt. Nu när jag tänker på saken så kanske hon till och med visste vem Osric var...
Edited by XC, 14 November 2007 - 19:16.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 November 2007 - 19:23
Posted 14 November 2007 - 19:27
Det var en pers att vänta på fortsättningen förra gången man såg avsnittena, men det var inte 7 månader, eftersom Sky One i England började visa resterande avsnitt i Januari. Så det blev bara 3.5 månaders väntan. Men även det var ju jobbigt7 månader?
Bland det roligaste var nog när Vala drog fram en hårtork ur sin packning
"We agreed there's no such thing as a dragon, right?"
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 November 2007 - 19:09
mm, verkligen.Odyssey måste vara ett riktigt olycksskepp.
Emerson
Bland det roligaste var nog när Vala drog fram en hårtork ur sin packning
Bäst i dagens avsnitt var när Sam slog till Ba'al.
Posted 15 November 2007 - 19:18
Gissar att Sam fått sina portioner av båda sedan tidigare.BA'AL: Yes. but To borrow a rather quaint Human phrase. Why hide a needle in a small haystack, when you can use an enormous one. It wouldn't be much of a security measure, if it could be discovered by the first Tau'ri female who comes along…Would it now?
CARTER: *stops, turning around very pissed* I'm sorry… are you dismissing my idea out of hand because I'm Human…or because I'm a woman.
BA'AL: Huh! *smirks* A little of both, I suppose. (Källa)
Annars så är jag lite besviken att man tar 'fyll upp en hjärna till bredden'-problemet igen.
Vala har kommit långt sedan skeppnapparen vi mötte i säsong 8.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 November 2007 - 19:21
BoooooF så blev han nedslagen
haa haaa haaa
Posted 15 November 2007 - 19:33
Bäst i dagens avsnitt var när Sam slog till Ba'al
Och senare när Teal'c säger till dom att de arbetar bra ihop, vilka blickar de gav varandra.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 November 2007 - 19:46
Två helt okej avsnitt, men tycker att andra delen var bättre. Draken kunde jag varit utan, kändes som något taget från "Hercules" eller något.
Posted 15 November 2007 - 19:50

Posted 16 November 2007 - 19:29
Och kunde man inte komma på någon bättre ursäkt för att låta Cam och Sam bli kvar ur fas så länge än att skjuta Sam?

Posted 19 November 2007 - 19:41
Sam+McKay=Sant
Jag gillar det här lite mörkare scenariot som målas upp, och att Landry framstår lite som en maktgalen politiker. Tur att Landrys karriär tog en annan rutt i "vår" verklighet.
Ändå tycker jag att sista scenen var den bästa. Att de satt i rummet i skift och höll henne sällskap... snacka om polers! Och Valas kram på slutet.
Edited by XC, 19 November 2007 - 19:42.

Posted 19 November 2007 - 19:48
Sam+McKay=Sant
Sams värsta mardröm har blivit sann, fast i ett annat universum
Rätt kul också när McKay genomskådar Sams försök att bättra på hans egenskaper i vårat universum
Är ju hur gulligt som helst, att de suttit och hålltÄndå tycker jag att sista scenen var den bästa. Att de satt i rummet i skift och höll henne sällskap... snacka om polers! Och Valas kram på slutet.
Posted 19 November 2007 - 20:05
håller med, den scenen var bäst.Ändå tycker jag att sista scenen var den bästa. Att de satt i rummet i skift och höll henne sällskap... snacka om polers! Och Valas kram på slutet.
Var annars ett bra avsnitt, gillar att se hur andra universum ser ut i Stargatevärlden. Att se karaktärerna i andra situationer och positioner.
imorgon.
Posted 19 November 2007 - 20:34
Stackars Siler för övrigt.. få sparra mot Teal'c..
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 19 November 2007 - 20:53
Gillar det här avsnitt väldigt mycket. Vala med Tomin är som en helt annan människa, och jag föredrar henne verkligen med honom än med Daniel. Med tanke på hur mycket "Vaniel" det varit i S9/10 så var detta verkligen uppfriskande. Det var faktiskt Vala och Tomin som lyfte avsnittet ett litet extra snäpp. Också skönt att alla fick en hel del "screentime" och jag gillade även scenerna mellan Sam och Mitchell. Dessvärre hamnade Teal'c lite utanför nu med Daniel borta så blev han de 5e hjulet, så att säga. Ett av de bästa som man lyckats med i S9/10 faktiskt, enligt min åsikt.
Road not Taken
Detta har jag inte sagt allt för ofta på senare tid, men ser man på, ännu ett bra avsnitt.
Stämmer det att man hade tänkt ha han som spelade President Hayes i S7 att medverka, men att man inte kunde få in honom och valde då använda Landry i storyn istället? Eller har jag fått fel info, någon som vet? GG kanske? Du brukar ju ofta ha lite intressant info.
Edit: Hoppsan, dubbelpost av någon anledning.
Edited by SaberBlade83, 19 November 2007 - 20:54.
Posted 19 November 2007 - 21:03
har faktiskt ingen aning denna gång.Stämmer det att man hade tänkt ha han som spelade President Hayes i S7 att medverka, men att man inte kunde få in honom och valde då använda Landry i storyn istället? Eller har jag fått fel info, någon som vet? GG kanske? Du brukar ju ofta ha lite intressant info.
Posted 19 November 2007 - 21:07
Hehehar faktiskt ingen aning denna gång.Stämmer det att man hade tänkt ha han som spelade President Hayes i S7 att medverka, men att man inte kunde få in honom och valde då använda Landry i storyn istället? Eller har jag fått fel info, någon som vet? GG kanske? Du brukar ju ofta ha lite intressant info.
![]()
Posted 19 November 2007 - 21:11
Coincidentally in early drafts of the scripts for "Lost City", the President did disclose the Stargate program to the world similar to the back story of this episode. Had that remained, that would have had a more positive effect as it would have been the basis for the large multinational cooperation in the Atlantis Expedition in Stargate Atlantis instead of shattering alliances and diplomatic ties among Earth's nations. (Källa)
Dessutom är det tydligen Amanda Tappings 200e avsnitt som Sam Carter!
Edited by XC, 19 November 2007 - 21:12.

Posted 19 November 2007 - 22:34
Major Lorne
Posted 19 November 2007 - 23:51
Hur kunde hon vara så säker på att rätt frekvens var inställt eller om parametrarna kanske
kastats om till nåt annat som är det korrekta i den andra verkligheten?
Kunde det inte varit en cliffhanger så hon hamnar i fel verkligheter tills hon
lyckats hitta till sin egen. Men så var det inte.
Frekvenser och dylikt ska tydligen vara detsamma hmm
Alternativa verkligheter är tydligen inte helt dynamiska.
Edited by Supertreck, 20 November 2007 - 00:10.
Posted 20 November 2007 - 09:11
Edited by XC, 20 November 2007 - 09:12.

Posted 20 November 2007 - 15:58
2 veckor sa Sam att hon var borta, det sas i slutscenen.Jag skulle tro att man hoppade över själva utvecklingsfasen.
Så vi vet ju inte hur mycket man testat innan hon slutligen kom hem.
Fick väl inte plats i avsnittet plus att det var inte det avsnittet gick ut på.Det var ett uselt slut på dagens avsnitt när Sam kom tillbaks så snabbt utan några problem.
Posted 20 November 2007 - 17:19
2 veckor sa Sam att hon var borta, det sas i slutscenen.Jag skulle tro att man hoppade över själva utvecklingsfasen.
Så vi vet ju inte hur mycket man testat innan hon slutligen kom hem.
Men hur länge hon höll på med testet sas inte.
Fick väl inte plats i avsnittet plus att det var inte det avsnittet gick ut på.Det var ett uselt slut på dagens avsnitt när Sam kom tillbaks så snabbt utan några problem.
Och därför var det ett uselt slut när man hoppar över så mycket när man kunnat gjort en cliffhanger.
Nu upplevdes det hela att väldigt mycket var bortklippt och plötsligt i sista minutrar
så var Sam tillbaks.
Simsalabim så kom det meningslösa överslätade slutet. Ett avsnitt ska avslutas lika spännande
på nåt sätt som det började anser jag.
Kändes som någon skakade på min läsk när slutet kom och så var allt avslaget.
Syftet med handlingen i avsnittet blev plötsligt inte lika givande som innan det allra sista
Posted 20 November 2007 - 17:38
Edited by XC, 20 November 2007 - 17:39.