Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#176 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 21 June 2008 - 21:02

Okej då :D
Är liteförvånade över att ingen nämnde The Sonic Screwdriver ;-)
Tardis nyckel, men kommer inte ihåg vilket avsnitt men tror att det kan bland annat ha varit i säsongsfinalen i säsong 3/29
Kanske inte räknas men jag säger det iallafall, satsuma och äpple när han hade Howards morgonrock på sig

Saker som Tionde Doktorn har i sina fickor:
Vattenpistol(fires of pompeii)
Banan och Solglasögon(Girl in the fireplace)
Förstoringsglas(The Unicorn and the wasp)
Leksaksmus(The Doctor's Daughter)
Fjärrkontroll till exploderande julgranskulor(The Runaway Bride)
The Sonic Screwdriver(Många avsnitt)
Tardisnyckel
Satsuma(The Christmas Invasion)
Apple(The Christmas Invasion)
Stetoskop(Midnight?)
Psychic Paper

Ojsan det blev lite mer saker än vad jag trodde, fyll gärna på, med avsnitt och sak, ni får gärna fylla på med avsnitt också till de saker som jag inte kom ihåg avsnittet till.
Det här var kul :thumbsup:

Edited by Magnus, 22 June 2008 - 06:42.

#177 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2008 - 22:36

4x10 - Midnight

Såg avsnittet förra veckan och glömde bort att skriva :lol:

Ett fascinerande avsnitt.
Men det blev bara så j*vla jobbigt att lyssna på medpassagerarna när hysterin kom in i bilden. Var nästan så att man ville sträcka in handen och få tyst på hon kvinnan som var mest hysterisk och påstridig.

Ni andra har nog sagt det mesta.

Saker som Tionde Doktorn har i sina fickor:

Stetoskopet som dyker upp från ingenstans i Midnight. Har väl varit med förrut också.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#178 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 22 June 2008 - 07:02

Glömde naturligtvis att lägga till psychic paper igår ;-)

4x11 Turn Left
Gillade inte avsnittet så mycket som jag trodde att jag skulle göra men jag gillade det åtminstone.
Fast slutet gillade jag verkligen.
Jag tyckte däremot att Rose hade en annorlunda röst i det här avsnittet.
Tardisen påminde mig om paradoxmaskinen.
Förklarade väl lite över att Rose sa adjö på "Bad Wolf Bay"

Ser fram emot nästa vecka däremot :D

Rose Tyler,
The Doctor,
Donna Noble,
Martha Jones,
Jack Harkness,
Gwen Cooper,
Ianto Jones,
Donnas mor och morfar :P
Sarah Jane Smith,
Judoons
Röd Dalek, nu har jag sett en röd, svart och guldfärgad dalek, har de några andra färger? Finns det någon anledning till att två Daleks var svart resp. Röd
The Master :P Nä inte egentligen men jag saknar honom litegrann, hade varit roligt att honom med på antingen Doktorns sida eller fiendens :D

Hur ska de få plats med all det?

Edited by Magnus, 22 June 2008 - 07:28.

#179 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 June 2008 - 11:06

4.11 Turn Left

Hur ska de få plats med all det?

Tror att det sträcker sig över 2 avsnitt.

Jag tyckte däremot att Rose hade en annorlunda röst i det här avsnittet.

Tyckte jag också.

Säger han "It's the end of the universe" i slutet?

Ser fram emot nästa avsnitt. :D

Edited by GaterGirl, 22 June 2008 - 11:07.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#180 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 22 June 2008 - 16:02

Säger han "It's the end of the universe" i slutet?

Ja.
glömde nämna inför nästa avsnitt
Harriet Jones

hmm verkar som att Man behöver se Sarah Jane Adventures också
hoppas nästa avsnitt blir bra.
:popcorn:

Edited by Magnus, 22 June 2008 - 16:03.

#181 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2008 - 20:06

Random Video: Dalek Masterpiece Theatre - Much Ado About Nothing - ComicMix news

Poetry? Exterminate!

Sure, the secret's out that the Daleks will be making a return to Doctor Who at the end of the current season of the hit science-fiction series, but what have they been doing for the last dozen episodes or so?

According to this video, they've been on the Shakespeare circuit:

:lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#182 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 22 June 2008 - 22:28

I Doktorns fickor (uppdaterad lista):
The Sonic Screwdriver
Tardisnyckel
Psychic Paper
Gul vattenpistol (Fires of Pompeii)
Banan (Girl in the Fireplace)
Solglasögon (Girl in the Fireplace)
Förstoringsglas (The Unicorn and the Wasp)
Leksaksmus (The Doctor's Daughter)
Fjärrkontroll till exploderande julgranskulor (The Runaway Bride)
Stetoskop (Midnight)
En tandborste med spearmintsmak (The Shakespeare Code)
3D-glasögon (Army of Ghosts)

Jag tog bort frukterna, de var ju inte i Doktorns fickor, de var i ... Howards (?) morgonrocks fickor ju. :P
Satsuma (The Christmas Invasion)
Apple (The Christmas Invasion)

3x11/4x11 - Turn Left

Awesome. Är det bara jag, eller är det här verkligen den bästa säsongen hittills? Det har inte funnits några svaga avsnitt - det sämsta hittills var liksom dubbelavsnittet i början av säsongen, och det var ändå helt okej - men massor av riktigt bra avsnitt.
Hela den här grejen med att Donna "dog" i det här avsnittet, samtidigt som "there's something on your back" fick en förklaring, betyder det att Donna inte kommer att dö i säsongsfinalen? Hoppas verkligen det, Donna är min favoritcompanion (kanske, Ace är ju också riktigt awesome...) och ifall hon inte fortsätter som det senare i serien vill jag åtminstone att hon ska komma på besök ibland sådär som Martha har gjort den här säsongen. :)
Rose har jämt på sig samma kläder, säger en massa kryptiska saker och dyker upp så fort aliens attackerar Jorden - Rose har blivit Doktorn, med andra ord. Coolt.

Trailern: eh, wow. Är det nästa lördag än? Någon som har en TARDIS jag kan få låna ett litet tag..?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#183 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2008 - 23:26

4x11 - Turn Left

Bra avsnitt, men ibland så tyckte jag det var så där.
Var i alla fall en bra uppstart inför de sista avsnitten. Börjar något så när lugnt och avslutas med ett stort bang antar jag.
Kul att se vad Donna gjorde för något under de flesta händelserna som Aliens invaderade jorden under de här 4 åren som gått.
Var ju riktigt creepy när Donna hade den där stora skalbaggen på ryggen som man aldrig fick se helt utan bara höra och kanske ett litet ben här och där som viftade runt.
Vilket hemskt och uppoffrande beslut som Donna var tvungen att ta där på slutet :( för att allt skulle ställas till rätta igen.

Undrar om man kommer få reda på vad för koppling Doctorn och Donna har med varandra? T.o.m Doctorn undrade ju eftersom dom redan mött varandra en gång innan hon blev hans kompanjon.

Bad Wolf :o vilka vibbar det gav där på slutet när alla kinesiska tecken ändrades till att stå Bad Wolf överallt :ph34r:

Om du får tag på en Tardis Restless, vill jag ha lift med dig :)

Alla är ju med i nästa avsnitt :thumbsup:
Captain Jack :wub: och Torchwood gänget :thumbsup:
Sarah Jane, och hennes adoptivson Luke såg jag också i trailern.
Martha ;)
och DALEKS!!!
Kan ju inte bli bättre än bäst alltså.

#184 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2008 - 00:22

Nu skulle jag skriva om Turn Left men jag har svårt att koncentrera mig efter trailern. Nästa avsnitt verkar kunna bli det bästa i seriens historia! :thumbsup:

The Doctor
Rose Tyler
Donna Noble
Martha Jones
Cap. Jack Harkness
Gwen Cooper
Ianto Jones
Harriet Jones
Donnas mor och morfar
Sarah Jane Smith och hennes adoptiv son Luke
Judoons
Och troligen även Davros.

:cool2: :hurrah:

De ända jag saknar på listan är Brigadier Lethbridge-Stewart och K9 , men man kan väl inte få allt, tyvärr. :(

Vems är hjärnhanden som syns flippa på en liten spak efter explosionen? Varför skrattar en Dalek? Och varför visade de aldrig huvudet på den blålysande Dalek? Kan det vara så att den är Davros? Vad är det med den röda Dalek som är annorlunda bygd?

Och hur har Daleks lyckats bygga upp en hel armé?

Och kommer vi nu äntligen få veta varför Bin har försvunnit? Har det med hur Daleks har lyckats återvända att göra?

Russell T. Davies verkar lämna serien explosivt och sparar inte på krutet på hans sista avsnitt i serien! B)

Jag LÄNGTAR!!! :popcorn:

30x11: Turn Left

Riktigt intresant och bra avsnitt. :) Håller med om att Rose lät underligt och det var lite svårt att höra vad hon sa ibland.
Och det verkar som att Donna verkligen kommer att dö. :skull:

Vad är sanningen om Donna? Varför viker sig time and space runt henne? Vad är kopplingen mellan henne och The Doctor? Jag har fortfarande min galna teori om att Donna igentligen ovetande är The Rani (som jag fick när man såg henne ha The Masters ring på fingret i en "inför säsong 4"-trailer) i bakhuvudet och i dagens avsnitt så slog mig tanken igen.

Bad Wolf! :ph34r:

Edited by Crusader, 23 June 2008 - 01:06.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#185 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 June 2008 - 10:42

De ända jag saknar på listan är Brigadier Lethbridge-Stewart och K9 , men man kan väl inte få allt, tyvärr. :(

Oh, det hade varit coolt med The Brigadier. Och Ace, om jag får bestämma. Grejen är väl bara den att deras medverkan och återkomst till serien inte skulle kunna få ta så stor plats med allt det andra som ska hända. De kanske sparar på The Brigadier till ett av specialavsnitten? (Hoppas kan man ju!)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#186 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 23 June 2008 - 16:11

4x11 Turn Left
Glömde lite saker som jag gillade, jag gillade att se vad som hände när doktorn inte var där. vid sjukhuset när Martha inte hade klarat sig blev jag först överraskad men sen så kom jag ihåg att doktorn var död. Gillade också Unit, Torchwood och Sarah Jane men lite sorgligt att alla dog.
Som jag sa förut inte så bra som jag hoppats men fortfarande bra. Gillade att Rose hade hjälp av U.N.I.T.

Lägger till Glasögon(Tooth and Claw), Doktorn verkar gillar glasögon, vanliga glasögon, solglasögon och 3d-glasögon

I Doktorns fickor:
The Sonic Screwdriver
Tardisnyckel
Psychic Paper
Gul vattenpistol (Fires of Pompeii)
Banan (Girl in the Fireplace)
Solglasögon (Girl in the Fireplace)
Förstoringsglas (The Unicorn and the Wasp)
Leksaksmus (The Doctor's Daughter)
Fjärrkontroll till exploderande julgranskulor (The Runaway Bride)
Stetoskop (Midnight)
En tandborste med spearmintsmak (The Shakespeare Code)
3D-glasögon (Army of Ghosts)
Glasögon(The Christmas Invasion)

I Howards fickor :P
Satsuma (The Christmas Invasion)
Apple (The Christmas Invasion)

Edited by Magnus, 24 June 2008 - 09:47.

#187 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 June 2008 - 18:49

Varför just "Tooth and Claw"? Doktorn har väl plockat fram glasögonen i så gott som varje avsnitt sedan "Christmas Invasion"? :P

#188 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 23 June 2008 - 22:03

För att det är första avsnittet han använder glasögonen i. :)

Edited by Magnus, 23 June 2008 - 22:04.

#189 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 23 June 2008 - 22:51

Nah. :P Jag är av åsikten att Tennant = dubbelt så snygg med glasögonen, och har därför varit rätt så uppmärksam på det där. Glasögonen dyker upp för första gången i "Christmas Invasion", när Harriet Jones får sparken på TVn i nästsista scenen. :)

Posted Image

:wub:

Edited by Restless, 23 June 2008 - 22:52.

#190 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 23 June 2008 - 23:07

Tänk att så många hade åsikten att Tate skulle förstöra Doctor Who. Innan säsongen startade alltså.

Det fanns folk som på fullt allvar ansåg att RTD nu medvetet förstörde Doctor Who med Tate så att hans tid vid rodret skulle vara den med högst tittarsiffror.

*snyft* Bara två avsnitt kvar av säsongen... Men å andra sidan - om två veckor får vi väl reda på namnet på julavsnittet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#191 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 24 June 2008 - 09:51

Restless: Ok, tack Restless, jag får väl ändra det då , efter att du påpekat det om glasögonen så kollade jag snabbt igenom TCI men kunde inte hitta någon scen ,uppenbarligen kollade jag igenom för snabbt jag behöver glasögon ;) (ioförsig har jag det redan :P ).
Tack för rättelsen

Jag gillar också :) glasögonen de passar verkligen honom.

#192 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 June 2008 - 10:48

Tänk att så många hade åsikten att Tate skulle förstöra Doctor Who. Innan säsongen startade alltså.

Det fanns folk som på fullt allvar ansåg att RTD nu medvetet förstörde Doctor Who med Tate så att hans tid vid rodret skulle vara den med högst tittarsiffror.

*snyft* Bara två avsnitt kvar av säsongen... Men å andra sidan - om två veckor får vi väl reda på namnet på julavsnittet.

Heh, jag vet!
Jag trodde aldrig att Donna skulle förstöra serien, jag var övertygad om att hon skulle fungera riktigt bra (hon var lite extrem i The Runaway Bride, men, snälla, självklart var hon överdrivet jobbig när hon skulle spela en bridezilla).
Jag måste dock säga att jag är lite förvånad över exakt hur grym hon var. Jag gissade att hon skulle vara roligare än Martha, men hon slår Rose och Jack också. Donna är den bästa nya companion:en. :thumbsup:

Restless: Ok, tack Restless, jag får väl ändra det då , efter att du påpekat det om glasögonen så kollade jag snabbt igenom TCI men kunde inte hitta någon scen ,uppenbarligen kollade jag igenom för snabbt jag behöver glasögon ;) (ioförsig har jag det redan :P ).
Tack för rättelsen

Jag gillar också :) glasögonen de passar verkligen honom.

Han har dem på sig i "New Earth" också, kan jag meddela. :P
När han springer runt på övervåningen och tittar på de sjuka patienterna tar han på sig dem (fast inte hela tiden, så det är lätt att missa). Precis innan Cassandra-i-Rose hittar honom? :)

#193 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 June 2008 - 22:51

Spoilerklipp från nästa avsnitt:

Är det lördag än???

//Peak

sixty six."

#194 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 26 June 2008 - 07:59

du får inte fresta mig så peak,
Jag gillar inte spoilers men har lite svårt att låta bli att se de när de kommer så här nära mn den här gången ska jag låta bli.
Och det är Torsdag nu så lördag är inte långt borta ;)

#195 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2008 - 23:28

4x12 - The Stolen Earth (1)

Hallå!!! Vad händer :o det här kan ju inte ske. Inte nu. :upset:
Förutom det då så var det ett väldigt bra avsnitt. Inte en lugn stund.

Måste nog ta en stund och lugna ner mig lite tror jag innan jag fortsätter skriva.

#196 Siri

Siri

Lieutenant

• Members
  • 83 posts

Posted 29 June 2008 - 00:09

satt å debatterade med mig själv om jag skulle se det idag eller vänta en vecka till så jag har båda avsnitten... efter att ha sett det så skulle jag väntat tills nästa vecka!

Jisses vilket avsnitt... fullspäckat från topp till tå... sitter och räknar timmarna till nästa vecka...

#197 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 29 June 2008 - 02:12

30x12/4x12 - The Stolen Earth (1)

Wow. Bara, wow.
Blev bortbjuden idag, men jag kom hem vid ett och tänkte, "eeeh, jag kan se det nu!"... big mistake. Jag fick värsta adrenalinkicken från avsnittet och kan inte somna.
Och den kommande veckan känns lång, långtråkig och långsam.

Det där var verkligen en cliffhanger of death!

("Harriet Jones, former prime minister." "YES. WE. KNOW. WHO. YOU. ARE." :lol: )

#198 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 29 June 2008 - 08:49

Jo jag hade låga förväntningar och hade lite känslan att det skulle kännas helt fel. Trodde dock inte att serien skulle förstöras som så, bara bli sämre än S3. :P Men det är alltid kul att bli positivt överraskad, Donna har varit bra genom hela säsongen i stort sett och det är jag väldigt glad för. :)

Kunde inte hålla mig att se på senaste avsnittet efter att jag såg "trailern" efter förra. Jösses...något av de bästa jag sett av Who, men då har jag också bara sett i princip den nya serien. :D Men ändå, alla var med och det var ganska storslaget med invasionen och...ja...allt. Slutet av S3 var riktigt bra tyckte jag, men jag tror denna toppar dom avsnitten. Bara hoppas fortsättningen kan leva upp till vad dom har byggt upp med denna.

#199 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 June 2008 - 09:22

Nästa avsnitt (säsongsavslutningen) kommer att bli 65 minuter, bara så ni vet.. :D

Underbart avsnitt för övrigt, lite snopet med det där "To Be Continued" istället för en trevlig trailer i slutet, bara.. :P

//Peak

sixty six."

#200 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 29 June 2008 - 12:13

Jag hörde det! Jag är löjligt glad över det. :D

Nja, vi fick i alla fall höra hallåan säga de magiska orden "nästa avsnitt kommer sändas vid en tidigare tid" (fast... på engelska då), så trots det längre avsnittet borde vi kunna se avsnittet ungefär vid samma tid som vi brukar.
Jo, jag räknar timmarna tills jag får se nästa avsnitt.