Jump to content

Photo

Captain America: The First Avenger

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#176 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 02 February 2011 - 19:19

LÄNGTAR till Söndag! :D "When captain america throws his mighty shield...!"

#177 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 03 February 2011 - 15:59

Bild på Red skull... dålig bild dock

http://www.comicbook...yt5jr6tj6j5.jpg

http://www.comicbook...n/news/?a=29244

Edited by Pepe, 03 February 2011 - 16:25.

#178 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2011 - 21:09

Första Postern.

http://www.superhero...-america-poster
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#179 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 February 2011 - 22:40

Bra poster, faktiskt. :) Klassisk Cap-pose, med skölden hängandes ner tung.

Undrans om inte denna posen populariserades i och med det nu klassiska omslaget till Civil War #1?

#180 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 February 2011 - 02:35

Super Bowl trailern

http://www.superhero...captain-america
Batman Begins

The Dark Knight

#181 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 February 2011 - 09:38

Om det inte går att se den på SuperheroHype (den försvann när jag tittade på den) så kan man se den och de andra SuperBowl-trailarna på Comics Continuum:

http://www.comicscon...02/06/index.htm

Jag gillar hur Steve Rogers ser ut innan han förvandlas. Har alltid varit speciellt nyfiken på hur de skulle fixa den biten och jag tycker de gjort ett bra jobb med effekterna där. Nu är det iofs väldigt snabba klipp, men förhoppningsvis ser det bra ut i själva filmen också.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#182 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 07 February 2011 - 12:14

Teasern får tyvärr bara godkänt. Håller med om att Steve Rogers visas som klenis är ett plus. Snyggt gjort. Känns att något fattas. Kanske är det för att man inte får så mycket från en teaser. Får se hur Trailern ser ut. Red skull ser skitbra ut ialla fall.

#183 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2011 - 10:28

Nya bilder! Den på Cap är intet nytt under solen, men vad kan Hugo Weaving tänkas hålla där? The Cosmic Cube? :)

http://www.aintitcool.com/node/48602

Posted Image

Posted Image
*Hockey och superhjältar*

#184 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 06 March 2011 - 10:52

Denna bild knäcker... Ser hur ju ut som man hoppades

http://www.comicbook...n/news/?a=31286

#185 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 March 2011 - 01:31

Trailer

http://www.comicbook...s/news/?a=32570

Scenerna med Steve Rogers som klenis ser lite udda ut tycker jag. I allafall såhär på trailer-stadiet. Annars en del coola grejer i filmen, som "Reveal of Red Skull" och de krigscenerna man ser etc.
Batman Begins

The Dark Knight

#186 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2011 - 03:19

Så hela filmen kommer att utspela sig under World War II? Intresant. Mycket intresant. :)

Föresten kan någon ändra titlen? Den riktiga är nu "Captain America: The First Avenger". De har vänt på det, vilket jag tycker är bra. Det skulle strula till det med en potensial uppföljare.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#187 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 08:01

Jag tror inte att hela filmen kommer att utspela sig under andra världskriget, men säkerligen en stor del. De lär ju ha med att han blir infryst i is och att han vaknar upp i nutiden, så att det passar in med Avengers. Men tja, cool trailer. Lite töntigt att han redan som klenis minsann måste använda sig av en soptunna som lock, det är typiskt filmer som måste förklara allt in absurdum.

Edited by Kermit, 24 March 2011 - 08:01.

#188 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 March 2011 - 11:17

Föresten kan någon ändra titlen? Den riktiga är nu "Captain America: The First Avenger".

Fixar!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#189 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 March 2011 - 11:47

Fast jag vet inte, filmen lär heta The First Avenger: Captain America i många länder, medan i USA så kommer den heta Captain America: The First Avenger. Det är så man pratat att man ska göra hela tiden.
Batman Begins

The Dark Knight

#190 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 11:52

Det jag tänker på lite är om han verkligen är den första avengern? Inte om de följer serierna i alla fall, och egentligen inte i filmerna heller. Fury har ju redan pratat om "the Avenger initiative". Skulle vara om han är i en liten grupp i andra världskriget som heter Avengers? Sen har super85 rätt, den lär väl heta the first Avenger: Captain America i Europa, så därför borde väl tråden heta så också. ;)

#191 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 24 March 2011 - 16:18

I Ryssland och dylikt så har jag fattat det att dom slopar Captain America-biten helt, faktiskt.

Riktigt bra trailer iallafall! Tyckte att scenerna med Steve Rogers faktiskt såg riktigt bra ut, han ser faktiskt liten och klen ut! Som han ska.

Och sen omvandlas han tack vare supersoldatprocessen till den ULTIMATA människan! TÖFFT! :D

#192 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2011 - 17:50

Nej, slutet lär vara i nutid med tanke på att han som spelar Dum Dum Dugan har sagt att han kommer ha mycket action i filmen.
Troligen blir det raka motsatsen till hur det var i den gammla filmen där de första 30 min var under WW" och resten i nutid så kommer nog de sista 30 min vara i nutid medans resten är i WW2.

Det jag tänker på lite är om han verkligen är den första avengern? Inte om de följer serierna i alla fall, och egentligen inte i filmerna heller. Fury har ju redan pratat om "the Avenger initiative". Skulle vara om han är i en liten grupp i andra världskriget som heter Avengers? Sen har super85 rätt, den lär väl heta the first Avenger: Captain America i Europa, så därför borde väl tråden heta så också. ;)

Jag har alltid uppfattat det som att det är för att han är älst och var Avenger redan under WW2. Han kanske var det som inspirerade Fury till att sedan skapa Avengers 65 år senare. ;)

Det verkar som att de planerar många Cap filmer. De skriver redan på en uppföljare och skådespelarna (bl a han som spelar Bucky) har skrivit på för 6 filmer. Så troligen planerar de iallafall 3 Cap filmer och 3 Avengers filmer, såvidar inte några är gästinhopp i andra filmer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#193 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 March 2011 - 18:35

Tja, det återstår att se. Om det är mer eller mindre än trettio minuter i nutid vet vi inte just nu, det finns väldigt mycket att berätta om honom i nutid också. Bara för att Dum-dum får vara med på mycket action betyder det ju inte att det utgör en stor del av filmen egentligen.

Egentligen var han väl ingen Avenger under andra världskriget, i serierna kallas den gruppen för Invaders. Men då var Namor och en tidigare Human Torch (en android) med tillsammans med Cap och Bucky. Det skulle vara mer passande om den hette något i stil med Captain America: den sista pusselbiten i Avengers. ;)

#194 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 March 2011 - 21:22

Ja, Dum-Dum är ju trots allt faktiskt med i WW2 i serierna, Howling Commando som han är, så det är ju möjligt att det mesta av hans action är förr i tiden.

#195 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 March 2011 - 23:36

Ja, Dum-Dum är ju trots allt faktiskt med i WW2 i serierna, Howling Commando som han är, så det är ju möjligt att det mesta av hans action är förr i tiden.

Jo, men då betyder det att han skulle vara ca 85 år gammal i nutid. :P
Vi får ju tänka på att från början så var Cap bara nedfrusen i 19 år. ;) Nu är det 66 år. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#196 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 March 2011 - 06:16

Ja, de kanske inte kan köra på att Howling Commandos bestod av bland annat Dum-Dum och Nick Fury. Jag skulle gissa på att Dum-Dum är aktiv i andra världskriget här, och att Fury däremot inte ens levde då.

#197 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 March 2011 - 14:46

Riktigt bra trailer iallafall! Tyckte att scenerna med Steve Rogers faktiskt såg riktigt bra ut, han ser faktiskt liten och klen ut! Som han ska.

Ja, jag vet att han ska vara klen, jag tyckte att han såg lite för CGI-smal ut i trailern. Det såg lite fel ut där. Klagade på det.

Var väl uppenbart att det skulle dyke upp en sån här variant på trailern? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vq8OoPdiiVc&feature=player_embedded
Batman Begins

The Dark Knight

#198 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 27 March 2011 - 16:35

Jag har alltid uppfattat det som att det är för att han är älst

Äldst lär han i och för sig inte precis vara...

#199 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 March 2011 - 16:37

Det är nog Thor som är äldst.

#200 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 March 2011 - 16:40

Jag menar som superhjälte. Han var den första av dem som tog på sig hjältetrollen.
-Sora, Kingdom Hearts