Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007

• Please log in to reply
293 replies to this topic

#176 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 February 2008 - 13:37

Jag var oerhörd motståndare av 300 när det var tal om att göra film av den. Sedan såg jag filmen och jag antar att jag har kapitulerat nu...

Edited by Cartman, 13 February 2008 - 13:37.

#177 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 February 2008 - 17:05

Buhu, vad tidiga ni var idag. För första gången så han jag inte rösta. :upset:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#178 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 17:24

Riktigt svårt val denna gång. The Fountain mot Stardust. Två riktigt bra filmer.

Då jag tror att dom flesta kommer att rösta på Stardust och att den borde gå vidare så röstar jag på The Fountain.

#179 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 February 2008 - 17:25

Inte tidigare än vanligt. Jag startar nästan alltid rösträkningen kl. 17.

Du har ju faktiskt haft hela dagen och hela kvällen i går på dig.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#180 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2008 - 17:36

De flesta borde väl ha märkt vid det här laget att Wylie räknar vi 17-tiden medan jag gör det runt 18-tiden :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#181 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 February 2008 - 17:44

Jo, jag vet. :P Det roliga är att med min röst så hade det blivit lika. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#182 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 February 2008 - 18:37

Kanska lika bra att du missade röstningen då. :P ;)

Då jag tror att dom flesta kommer att rösta på Stardust och att den borde gå vidare så röstar jag på The Fountain.

Hoppas alla tänker så. :) Personligen tycker jag att The Fountain är en mycket bättre film.

Edited by Wylie Times, 14 February 2008 - 18:38.

-Gangstagrass

#183 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 18:44

Jag kan inte jämföra dom, tycker dom båda har mycket fina kvalitéer. The Fountian är som poesi för mina ögon och öron och har ett underbart budskap, medans Stardust är ett riktigt härligt matinéäventyr med glimten i ögat. Om jag fick välja så skulle båda gå vidare.

#184 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2008 - 21:18

Röstade på Stardust. The Fountain greppade jag aldrig riktigt, det var absolut ingen dålig film men just bara inte min sorts film.

Winter is Coming

#185 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 February 2008 - 20:06

Typiskt, jag har ju haft Zodiac hemma i en vecka nu men har inte sett den och nu är jag borta i helgen så jag kommer inte kunna se den innan den här omgången är klar.

-Gangstagrass

#186 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 February 2008 - 14:37

1408 (Shoutout to Cartman! :thumbsup: )

Ni andra är ju så duktiga och röstar på den filmen så att jag med gott samvete kan rösta på Tekkonkinkreet. Oavsett vilken som går vidare så finns det bara vinnaren i denna omgång.

#187 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 February 2008 - 15:20

Och här kommer resultat listan för Rond 1 :)

Som ni ser på Duell 18 & 31 så vann egentligen ingen film eftersom blankrösterna var fler ;)

Duell: Vinnare: Förlorare: Blankröster:

01. ± Bourne Ultimatum, the [11] (Sök: IMDb) ± Freedom Writers [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
02. ± Fantastic Four 2/Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer [7] (Sök: IMDb) ± Sunshine [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
03. ± Black Sheep [9] (Sök: IMDb) ± Mr. Brooks [3] (Sök: IMDb) Blankt [2]
04. ± PoC - Vid Världens Ände/PoC - At Worlds End [8] (Sök: IMDb) ± Inland Empire [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
05. ± Transformers [9] (Sök: IMDb) ± På Smällen/Knocked Up [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
06. ± Parfymen: Berättelse om en Mördare/Perfume: The Story of a Murderer [6] (Sök: IMDb) ± Letters From Iwo Jima [4] (Sök: IMDb) Blankt [4]
07. ± Saw IV/Saw 4 [4] (Sök: IMDb) ± Familjen Robinson/Meet the Robinsons [3] (Sök: IMDb) Blankt [3]
08. ± Spider-Man 3 [12] (Sök: IMDb) ± Beowulf [3] (Sök: IMDb) Blankt [0]
09. ± Planet Terror/Grindhouse: Planet Terror [11] (Sök: IMDb) ± Blades of Glory [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
10. ± Pans Labyrinth/El Labyrinto del Fauno [10] (Sök: IMDb) ± A Guide to Recognizing Your Saints [3] (Sök: IMDb) Blankt [2]
11. ± Hot Fuzz [8] (Sök: IMDb) ± T.M.N.T/Teenage Mutant Ninja Turtles [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
12. ± Die Hard 4.0/Live Free or Die Hard [9] (Sök: IMDb) ± Disturbia [4] (Sök: IMDb) Blankt [3]
13. ± Ghost Rider [7+1=8] (Sök: IMDb) ± Råttatouille/Ratatouille [7] (Sök: IMDb) Blankt [2]
14. ± Host, the/Gwoemul [6] (Sök: IMDb) ± Next [5] (Sök: IMDb) Blankt [1]
15. ± Resident Evil 3 - Extinction [9] (Sök: IMDb) ± Apocalypto [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
16. ± Shooter [7] (Sök: IMDb) ± Last King of Scotland [5] (Sök: IMDb) Blankt [3]
17. ± Departed, the [10] (Sök: IMDb) ± Mr. Beans Semester/Mr. Bean's Holliday [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
18. ± Invasion [5] (Sök: IMDb) ± Shoot'Em Up [4] (Sök: IMDb) Blankt [6]
19. ± Natt På Museet/Night at the Museum [9] (Sök: IMDb) ± Paprika [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]
20. ± Harry Potter och Fenixordern/Harry Potter and the Order of the Phoenix [7] (Sök: IMDb) ± Supersugen/Superbad [5] (Sök: IMDb) Blankt [2]
21. ± Guldkompassen/His Dark Materials: The Golden Compass [10] (Sök: IMDb) ± Bron till Terabitia/Bridge to Terabithia [3] (Sök: IMDb) Blankt [0]
22. ± Illusionisten/The Illusionist [9] (Sök: IMDb) ± Half Nelson [1] (Sök: IMDb) Blankt [3]
23. ± Easterns Promises [6] (Sök: IMDb) ± Vänner för livet/Reign Over Me [2] (Sök: IMDb) Blankt [4]
24. ± Mordet på Jesse James … [6] (Sök: IMDb) ± Hostel: Part II/Hostel 2 [1] (Sök: IMDb) Blankt [4]
25. ± Rocky Balboa/Rocky VI [5] (Sök: IMDb) ± Arn - Tempelriddaren [4] (Sök: IMDb) Blankt [3]
26. ± Death Proof/Grindhouse: Death Proof [8] (Sök: IMDb) ± Simpsons - Filmen/Simpson the Movie [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
27. ± Children of Men [12] (Sök: IMDb) ± Nu Är Det Jul Igen 3/Santa Claus 3 [1] (Sök: IMDb) Blankt [1]
28. ± 300 [10] (Sök: IMDb) ± Förtrollad/Enchanted [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
29. ± Blood Diamond [5] (Sök: IMDb) ± Pakten/The Covenant [4] (Sök: IMDb) Blankt [3]
30. ± Stardust [8] (Sök: IMDb) ± Fountain, the [3] (Sök: IMDb) Blankt [2]
31. ± 28 Veckor Senare/28 Weeks Later [5] (Sök: IMDb) ± Zodiac [4] (Sök: IMDb) Blankt [6]
32. ± 1408 [5] (Sök: IMDb) ± Tekon Kinkurîto/Tekkonkinkreet [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]

Edited by Georgia, 17 February 2008 - 15:56.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#188 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 February 2008 - 21:11

Grrr, var ju svårt att välja i dagens duell.

#189 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2008 - 23:04

Synd att du valde det du gjorde. *Snyft* :(
*Hockey och superhjältar*

#190 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 February 2008 - 19:15

2 bra filmer mot varandra idag, fick ta ett mynt till hjälp att välja :)

Winter is Coming

#191 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 February 2008 - 22:23

Ännu svårare val idag! 2 mycket bra filmer.

Winter is Coming

#192 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 February 2008 - 23:55

Nja jag tycker det var ganska enkelt, även fast att The Departed är en bra film.

-Gangstagrass

#193 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 March 2008 - 22:42

Och så lite statistik hur det gick för alla tävlanden i Rond 2 inkl. blankrösterna.

Duell: Vinnare: Förlorare: Blankröster: []

01. ± Ghost Rider [6] (Sök: IMDb) ± Parfymen: Berättelse om en Mördare/Perfume: The Story of a Murderer [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
02. ± Hot Fuzz [10] (Sök: IMDb) ± Rocky Balboa/Rocky VI [2] (Sök: IMDb) Blankt [2]
03. ± Black Sheep [5] (Sök: IMDb) ± Illusionisten/The Illusionist [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
04. ± PoC - Vid Världens Ände/PoC - At Worlds End [8] (Sök: IMDb) ± Fantastic Four 2/Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer [5] (Sök: IMDb) Blankt [0]
05. ± Stardust [11] (Sök: IMDb) ± Invasion [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
06. ± Departed, the [4+1] (Sök: IMDb) ± Easterns Promises [4] (Sök: IMDb) Blankt [5]
07. ± 28 Veckor Senare/28 Weeks Later [7] (Sök: IMDb) ± Blood Diamond [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
08. ± Transformers [8] (Sök: IMDb) ± Die Hard 4.0/Live Free or Die Hard [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
09. ± Harry Potter och Fenixordern/Harry Potter and the Order of the Phoenix [10] (Sök: IMDb) ± Saw IV/Saw 4 [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
10. ± Pans Labyrinth/El Labyrinto del Fauno [8] (Sök: IMDb) ± Host, the/Gwoemul [2] (Sök: IMDb) Blankt [2]
11. ± Death Proof/Grindhouse: Death Proof [7] (Sök: IMDb) ± Mordet på Jesse James … [2] (Sök: IMDb) Blankt [3]
12. ± Children of Men [10] (Sök: IMDb) ± Natt På Museet/Night at the Museum [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
13. ± 300 [8] (Sök: IMDb) ± Shooter [2] (Sök: IMDb) Blankt [3]
14. ± Planet Terror/Grindhouse: Planet Terror [9] (Sök: IMDb) ± Resident Evil 3 - Extinction [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
15. ± Spider-Man 3 [9] (Sök: IMDb) ± 1408 [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
16. ± Bourne Ultimatum, the [5+1] (Sök: IMDb) ± Guldkompassen/His Dark Materials: The Golden Compass [5] (Sök: IMDb) Blankt [3]

#194 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 05 March 2008 - 22:45

Alltså hur i hela hissingen kan Children of Men vinna mot The Departed? Den må ha varit intressant, men inte alls lika bra som Scorseses senaste.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#195 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 March 2008 - 22:52

Haha, 1408 hade inte den minsta CHANS mot en team-up mellan Green Goblin, Sandman och the Venom. :D

#196 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 March 2008 - 09:26

Alltså hur i hela hissingen kan Children of Men vinna mot The Departed? Den må ha varit intressant, men inte alls lika bra som Scorseses senaste.

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag hade hela tiden originalet på näthinnan när jag såg Departed. Bra, men ändå en re-make i mina ögon. Och slutet sög. Children of Men var inte helgjuten, men överraskade positivt. Men det var bland de svårare valen, det kan jag ge dig.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#197 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 March 2008 - 09:32

JAg tyckte att båda filmerna i sig var ganska tråkiga, snygga och välgjorda men ändå ganska tråkiga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#198 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2008 - 12:37

Jag tycker båda filmerna var riktigt bra. The Departed är en ovanligt lyckad remake. Det är klart att det hjälper att ha Martin Scorsese vid rodret och gangsterfilmer är ju vad han gör bäst men det är ändå sällsynt att se en så lyckad remake av ett original som är så pass bra. Ett par saker störde mig dock i filmen som sänkte betyget för mig. Dessutom är det tyvärr så att remakes på redan strålande originalfilmer kommer alltid vara lidande av det.

Children of Men är å sin sida ruggigt snyggt gjord och annorlunda variant på Sci-fi genren om man ens kan kalla det sci-fi. Det är härligt med en hjälte som inte alls är en hjälte utan hela tiden snubblar sig fram genom handlingen utan att riktigt veta vad han gör. Men mest imponerande är fotot. Långa snygga tagningar där explosioner inträffar och allt klaffar ändå. Mäkta imponerande.

(Jag citerar mig själv här lite från omdömen jag ett på TVL)

The Departed borde ha åkt ut redan mot Eastern Promises som imo är en mycket bättre film.

Edited by Wylie Times, 06 March 2008 - 12:40.

-Gangstagrass

#199 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 March 2008 - 13:19

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag hade hela tiden originalet på näthinnan när jag såg Departed. Bra, men ändå en re-make i mina ögon. Och slutet sög. Children of Men var inte helgjuten, men överraskade positivt. Men det var bland de svårare valen, det kan jag ge dig.

Lite så tänkte jag också när jag röstade.

#200 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 March 2008 - 20:24

PoC3 lär ju vinna denna rond men jag hoppas verkligen på Black Sheep.

Winter is Coming