Har inte haft tillfälle att laborera med idéer till färgerna, min dator hänger sig numera så fort jag öppnar PhotoShopJag vill så långt som möjligt att skaparnas vision ska bli rätt, och deras egen så jag ser gärna att ni berättar när jag gör fel, eller nåt inte stämmer.
Har jag förstått rätt i att huvuddelen går ihop med övre delen av bröstet och att den är i samma färg? Tänker du den övriga kroppsdräkten i samma färg (vit i det här fallet), eller en annan?
Ja, huvuddelen går i hop med övre delen av bröstet och ska ha samma färg, tanken är att det ska efterlikna en bödelhuva.
Som man kan se på denna skiss (just denna version är ju när han är medlem i den "gamla" supergruppen med Superstjärnan, Osynliga mannen och Vita Duvan):
http://www.sir-l.com...nen_skiss_1.jpg
Den övriga kroppsdräkten har jag tänkt mig i annan färg än huvan men en enhetlig färg. Bältet och stövlarna vet jag inte om de kanske ska ha samma färg som huvan eller och tex bältet ska vara i annan färg.
Anledningen att Liemannen är mestadels vit i "sin barndom" är att han får sina krafter mitt upp i det finska vinterkriget och med all snö så har han ett övertag i att vara kamoflerad. Den vita döskallen kommer från att vissa finska förband fick ett rykte om sig att vara rena döden att möta då deras träffsäkerhet i strid var ökänd, för att injaga skräck i Ryssarna så målade de vita döskallar på hjälmarna. Min tanke var att förbandet som Charlie Crusenstierna (måste fanken kolla upp hur jag tänkt det skulle stavas
Har inte riktigt tänkt ut vad han skulle kunna ha för färger i den moderna eran mer än att det kanske blir för tråkigt med så mycket vitt, fast det ser rätt läckert ut med blåfärgen på bröstdelen av huvan och det vita på resten. Kanske att huvan ska vara blå och kroppen (och "dödskallen") vit? Som du ser är jag inte riktigt säker på min vision, så har du ett bra förslag så funkar det för min del.