Diskutera årets film 2008
Posted 09 February 2009 - 18:46
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 09 February 2009 - 18:55
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 09 February 2009 - 19:15
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 February 2009 - 22:34
Continuum gick vidare.
mycket oväntat.
Va? Mycket väntat var det.
Crap att den mötte Twilight bara, vilket var förra årets bästa film.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 February 2009 - 23:47
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 February 2009 - 00:18
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 10 February 2009 - 11:48
Jag suger. Iofs. ser jag sällan film men jag är väldigt dålig på att skriva om det. Jag filar lite på en idé nämligen, vilket fått mig att sluta skriva filmrecensionerna. Tills jag bestämt mgi borde jag ta mig i kragen och göra det igen. Förlåt.
Nope, du suger inte. Du rockar. 'Nuff said!
Vad för idé. Filmdagbok/recensionsarkiv online?
Crap att den mötte Twilight bara, vilket var förra årets bästa film.
Jag lovar att se den när den kommer ut på DVD. Finns ingen vettig version av filmen ute så jag väntar hellre då. Är lite nyfiken på att se den, den ser ju inte ut att vara någonting jag skulle tycka om, men eftersom du gillar den så blir jag mer angelägen att se den.
Posted 10 February 2009 - 20:19
Ha. Tycker du vi har börjat göra för flummiga resultat redovsningar?Av 13st som körde in i dimman var det 9st som klarade sig, 3st hittades senare döda och 2st saknas fortfarande.
(och för att inga missförstånd ska ske, The Mist vann med 9 röster mot Death Race 3 röster)
-Gangstagrass
Posted 10 February 2009 - 20:24
Ungefär
Nej då, tycker vi får ihop det rätt bra, men när jag kontroll läste min snitsiga
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 February 2009 - 20:30
edit: har du räknat fel på räknestickan?
Edited by GaterGirl, 10 February 2009 - 20:35.
Posted 10 February 2009 - 20:46
Den funkar visst inte som den ska
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 February 2009 - 21:16
Winter is Coming
Posted 11 February 2009 - 04:46
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 February 2009 - 08:51
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 February 2009 - 12:11
Det trodde jag också innan jag såg Rec.[REC] - har inte sett den än, men med det moståndet...
-Gangstagrass
Posted 11 February 2009 - 12:19
Hm, jo jag läste din recension efteråt. Får väl se till att kolla in den och ta rättning nästa omgång. Men det du irriterar dig på är saker jag brukar ha väldigt svårt för (hade även svårt för vissa bitar i Cloverfield av samma skäl), det bådar ju inte gott. Å andra sidan är jag inte speciellt ledsen om I Am Legend åker.Det trodde jag också innan jag såg Rec.[REC] - har inte sett den än, men med det moståndet...
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 11 February 2009 - 19:21
Stämmer bra det.@Georgia: För jag antar att din visslande smiley är en blank röst och inte Will Smith som går och visslar för sig själv.
Hade tyvärr inte hunnit se någon av filmerna än.
Posted 11 February 2009 - 20:56
Winter is Coming
Posted 11 February 2009 - 21:42
Sorry, Carty... Missade det här.
Nope, du suger inte. Du rockar. 'Nuff said!
Aww... Vad rart sagt.
Vad för idé. Filmdagbok/recensionsarkiv online?
Vill inte säga för mycket innan jag hamrat ut alla detaljer, som format, målsättning och liknande. Men kanske någonting åt det hållet, ja. Utan att säga för mycket. När/om det startar lovar jag att skriva om det här på forumet.
Jag lovar att se den när den kommer ut på DVD. Finns ingen vettig version av filmen ute så jag väntar hellre då. Är lite nyfiken på att se den, den ser ju inte ut att vara någonting jag skulle tycka om, men eftersom du gillar den så blir jag mer angelägen att se den.
Jag vet inte... Köper man hela Romeo och Julia-stuket och tonårsdelen passar dne perfekt. Är man tveksam till båda? Ja, då kanske man inte ser filmen som förra årets frälsning.
Jag ser fram emot DVD:n.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 February 2009 - 21:55
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 11 February 2009 - 22:11
Nu ska jag titta på Mamma Mia.
-Gangstagrass
Posted 11 February 2009 - 22:39
Posted 12 February 2009 - 00:04
Vad kunde jag göra? Crusader hade ju köpt coca cola.Jag anar konspirationer. :-o
Som väntat var Mamma Mia bättre än Hellboy som jag inte alls var så förtjust i.
-Gangstagrass
Posted 12 February 2009 - 01:50
Som väntat var Mamma Mia bättre än Hellboy som jag inte alls var så förtjust i.
Du skrämmer mig.
Posted 12 February 2009 - 02:01
-Gangstagrass