Jump to content

Photo

Diskutera årets film 2008

• Please log in to reply
501 replies to this topic

#176 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2009 - 18:46

Bah. Twilight. Den fick iaf några röster. Det är riktigt synd om Once som ingen verkar ha sett.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#177 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 09 February 2009 - 18:55

Jodå. Såg den och gillade den (även om musiken i sig inte föll mig på läppen alls). Men Doomsday var bättre.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#178 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2009 - 19:15

Förbaskade jäkla skit att The Mist på Blu-ray skulle bli indraget så att jag inte skulle få den i tid. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#179 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 February 2009 - 22:34

Continuum gick vidare. :o mycket oväntat.

Va? Mycket väntat var det.

:(

Crap att den mötte Twilight bara, vilket var förra årets bästa film.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#180 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2009 - 23:47

Jag tror att GG underskattar StarGate's populäritet. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#181 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 10 February 2009 - 00:18

Jag blev faktiskt positivt överraskad av Continuum, trots att det var både Stargate (är inget fan egentligen) och tidsresor så var den klart godkänd. Efter den trista Ark of Truth hade jag aldrig trott jag skulle rösta på en Stargate-film, men tji fick jag.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#182 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 February 2009 - 11:48

Jag suger. Iofs. ser jag sällan film men jag är väldigt dålig på att skriva om det. Jag filar lite på en idé nämligen, vilket fått mig att sluta skriva filmrecensionerna. Tills jag bestämt mgi borde jag ta mig i kragen och göra det igen. Förlåt. :(

Nope, du suger inte. Du rockar. 'Nuff said! :D

Vad för idé. Filmdagbok/recensionsarkiv online?

Crap att den mötte Twilight bara, vilket var förra årets bästa film.

Jag lovar att se den när den kommer ut på DVD. Finns ingen vettig version av filmen ute så jag väntar hellre då. Är lite nyfiken på att se den, den ser ju inte ut att vara någonting jag skulle tycka om, men eftersom du gillar den så blir jag mer angelägen att se den.

#183 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 February 2009 - 20:19

Av 13st som körde in i dimman var det 9st som klarade sig, 3st hittades senare döda och 2st saknas fortfarande.

(och för att inga missförstånd ska ske, The Mist vann med 9 röster mot Death Race 3 röster)

Ha. Tycker du vi har börjat göra för flummiga resultat redovsningar? :P

-Gangstagrass

#184 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2009 - 20:24

:lol:
Ungefär ^_^
Nej då, tycker vi får ihop det rätt bra, men när jag kontroll läste min snitsiga ;) redovisning så kom jag på att den kunde missförstås, eftersom det har hänt förut :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#185 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 February 2009 - 20:30

vad fick du 13 ifrån 9+3+2 är väl inte 13.

edit: har du räknat fel på räknestickan? :P

Edited by GaterGirl, 10 February 2009 - 20:35.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#186 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2009 - 20:46

:blush: 14 ska det ju vara.
Den funkar visst inte som den ska :lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#187 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 February 2009 - 21:16

Då är det väl slut för I Am Legend antar jag?

Winter is Coming

#188 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 February 2009 - 04:46

[●REC] var en bra överaskning men slår I Am Legend gör den inte.
-Sora, Kingdom Hearts

#189 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 February 2009 - 08:51

Jo då :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#190 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 February 2009 - 12:11

[REC] - har inte sett den än, men med det moståndet...

Det trodde jag också innan jag såg Rec.

-Gangstagrass

#191 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 February 2009 - 12:19

[REC] - har inte sett den än, men med det moståndet...

Det trodde jag också innan jag såg Rec.

Hm, jo jag läste din recension efteråt. Får väl se till att kolla in den och ta rättning nästa omgång. Men det du irriterar dig på är saker jag brukar ha väldigt svårt för (hade även svårt för vissa bitar i Cloverfield av samma skäl), det bådar ju inte gott. Å andra sidan är jag inte speciellt ledsen om I Am Legend åker.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#192 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 February 2009 - 19:21

@Georgia: För jag antar att din visslande smiley är en blank röst och inte Will Smith som går och visslar för sig själv.

Stämmer bra det.
Hade tyvärr inte hunnit se någon av filmerna än.

#193 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 February 2009 - 20:56

Jag räknar kallt med att Hellboy II vinner även fast det kanske inte ser så ut nu, så därför röstar jag på Mamma Mia! som var en klart charmig film :)

Winter is Coming

#194 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 February 2009 - 21:42

Famous Last Words. ;)

Sorry, Carty... Missade det här.

Nope, du suger inte. Du rockar. 'Nuff said! :D

Aww... Vad rart sagt. :)

Vad för idé. Filmdagbok/recensionsarkiv online?

Vill inte säga för mycket innan jag hamrat ut alla detaljer, som format, målsättning och liknande. Men kanske någonting åt det hållet, ja. Utan att säga för mycket. När/om det startar lovar jag att skriva om det här på forumet.

Jag lovar att se den när den kommer ut på DVD. Finns ingen vettig version av filmen ute så jag väntar hellre då. Är lite nyfiken på att se den, den ser ju inte ut att vara någonting jag skulle tycka om, men eftersom du gillar den så blir jag mer angelägen att se den.

Jag vet inte... Köper man hela Romeo och Julia-stuket och tonårsdelen passar dne perfekt. Är man tveksam till båda? Ja, då kanske man inte ser filmen som förra årets frälsning. ;)

Jag ser fram emot DVD:n.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#195 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 February 2009 - 21:55

Kände på mig att det skulle bli Hellboy ikväll så jag köpte en Coca Cola att ha till PopCorn. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#196 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 February 2009 - 22:11

Jag anade att du skulle köpa coca cola i dag så jag såg till att det blev Hellboy. ;)

Nu ska jag titta på Mamma Mia.

-Gangstagrass

#197 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 February 2009 - 22:39

Jag anar konspirationer. :-o

#198 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2009 - 00:04

Jag anar konspirationer. :-o

Vad kunde jag göra? Crusader hade ju köpt coca cola. ;)

Som väntat var Mamma Mia bättre än Hellboy som jag inte alls var så förtjust i.

-Gangstagrass

#199 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 February 2009 - 01:50

Som väntat var Mamma Mia bättre än Hellboy som jag inte alls var så förtjust i.

Du skrämmer mig. :ph34r:

#200 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2009 - 02:01

Det kan bero på att jag gillar Hellboy serietidningarna väldigt mycket och tycker att dom misslyckats med att fånga vad som var bra med dom. Framför allt stämningen.

-Gangstagrass