Jump to content

Photo

Smartaste sfn-älgen, Lag Sci-fi Nytt & LevandeLjud-laget

• This topic is locked This topic is locked
1004 replies to this topic

#176 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 June 2009 - 22:52

Grattis till segern Wylie!
För egen del gick det ju ganska hyffsat (mycket bättre än trivia quizen i alla fall)

Winter is Coming

#177 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 June 2009 - 23:52

Tack allihopa. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#178 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 05 June 2009 - 02:03

Hade tänkt skriva att det är dumt att göra quizet när man är full (gäller föresten det andra också) men vem försöker jag lura? Det hade gått lika illa ändå :lol: (gäller bägge, bara så att ni vet).

#179 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 June 2009 - 05:52

Jag ska stämma skiten ur Apple som förstörde den här rundan. Första gången jag fick fem rätt någonsin. Vad händer? Jo, efter två frågor så bestämmer sig helvetet till skräpprodukt (Quicktime) att fråga om det ska uppdateras. Nej, jag vill inte göra det svarar jag och så fryser sig hela datorn och kraschar nätet. Resultatet? Jo, mina två första svar räknas inte alls, utan jag får bara tillgodoräkna mig de som jag gör efter kraschen. Förbannade jävla skit Apple! Brinn i helvetet! :angry:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#180 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2009 - 07:51

Trist SoD. Själv använder jag inte Quicktime utan quicktime alternative.

Stod f.ö. i valet och kvalet om jag skulle inaktivera ljudfrågorna eller inte.

Edited by XC, 05 June 2009 - 07:52.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#181 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 June 2009 - 08:05

Slarv av mig på en fråga. :angry:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#182 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 June 2009 - 08:42

Trist SoD. Själv använder jag inte Quicktime utan quicktime alternative.

Stod f.ö. i valet och kvalet om jag skulle inaktivera ljudfrågorna eller inte.

Gjorde du det? För mig som för det mesta kör från jobbet vore det bättre :) .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#183 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2009 - 08:58

De är tillåtna just nu. Ljudfrågorna (för hela turneringen) kan aktiveras/inaktiveras när som helst. Om det är fler som vill det så är det helt OK för min del.

Man kan även som medlem spärra dem i sin profil. Mina Uppgifter\Inställningar\Tillåt ljudfrågor. (Jag har aldrig spärrat ljudfrågor - så jag kan inte helt säkert säga hur bra det funkar).

Edited by XC, 05 June 2009 - 08:59.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#184 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 June 2009 - 09:17

Dubbel argh! Har man kunnat stänga av ljudet helt och hållet? Det där kvittrande och, för mig mestadels, skällandet, tar evigheter att ladda. Tack XC. De är avstängda nu. :hug:

Med andra ord, jag ser gärna ljudfrågor avaktiveras. (Iofs. har jag inte fått en enda sådan så...)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#185 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 June 2009 - 09:32

Sorry, jag kanske skulle ha nämnt den funktionen tidigare. :) Som sagt, jag har inte en aning hur bra den funkar - men jag vet att den finns där.

De berörda får säga sitt (vi har ju några icke-medlemmar-deltagare) - jag jobbar em idag så ändringar görs tidigaste i morgon isf.

fqq5BYam.jpg

#186 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 June 2009 - 09:54

De berörda får säga sitt (vi har ju några icke-medlemmar-deltagare)

jasså vilka då?

Oavgjort mot Marie.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#187 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 June 2009 - 09:54

Vad händer om man spärrar ljudfrågor och möter någon som inte har spärrat. Blir det aldrig några ljudfrågor i den duellen då?

För min del får det gärna vara ljudfrågor. Jag har inget emot dom. Och jag gillar det kvittrande ljudet när man har rätt. Men jag hatar hunden som skäller...

-Gangstagrass

#188 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 June 2009 - 10:04

Vi har deltagare som inte är medlemmar? :unsure:

Jag undrar dessutom vart FX tagit vägen? Skulle hon inte komma med i andra omgången efter att hon anmält sig? Jag trodde det iaf...

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 June 2009 - 10:07

WT: Det är det jag inte här helt säker på. Risken är att den spelare som står först (Spelare 1 - Spelare 2) i listan under 'innevarande omgång' har dominanta inställningar, lite som "hemmaspelare". (Jag har som sagt inte använt mig av tjänsten själv så jag är inte helt säker). Det kan också vara så att avaktiveringen i sig är dominant dvs att har den ena inaktiverat dem så blir det inga ljudfrågor.

GG/MM: Slarv av mig - icke-medlemmar på vetgirig menade jag. Om man tittar i tabellen så ser man några namn som inte är länkar (Marie tex) det innebär att de anmält sig till tävlingen utan att registrera sig på vetgirig. (Därmed har de heller inte profiler/inställningar på vetgirig).

FX är inte anmäld ännu - har inte tillkommit några nya namn på listan iaf.

För mig spelar det ingen roll. Ljudfrågor är ganska sällsynta.

Edited by XC, 05 June 2009 - 10:09.

fqq5BYam.jpg

#190 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 05 June 2009 - 11:34

Fantastiskt korkat, har varit medlem på vetgirig i över ett år år och fattade först nu att man kunde stänga av ljudfrågor (har alltid bommat dem av tekniska skäl) och ljudeffekter... det där skällandet och pipandet har retat mig länge. :)

(Iofs är kanske frågan om det är jag som är korkad eller hemsidan som är dålig och rörig...)

Om vi nu ändå är inne på förslag till förändringar skulle jag vilja ha en lägre frekvens av matcher. Varje dag är lite tufft och det är trist att behöva lämna walkover för att man inte har tillgång till dator eller helt enkelt inte har tid den dagen. Dessutom är det ju lite osjysst att folk plockar poäng av frånvarande spelare, case in point Georgia. Jag tycker varannan eller var tredje dag vore bättre, om det nu är möjligt att ändra dylikt. Det ger i alla fall alla en rimlig tid att svara på.

Edited by dukeofnewyork, 05 June 2009 - 11:37.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#191 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 June 2009 - 11:47

Den är aningen rörig. Inte helt självklart att den funktionen iöht finns. :) (Ser nu att jag varit medlem på Vetgirig i 4 år).

Kommer alla bara överens så kan jag ändra inställningarna. Jag kan också förlänga svarstiden så man har mer än 1 dygn på sig. Tror att 3 dagar egentligen är standard. Varannan dag och 2 dagars svarstid kanske?

Edited by XC, 05 June 2009 - 11:48.

fqq5BYam.jpg

#192 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 June 2009 - 11:51

Jasså man kan vara med utan att regga sig på vetgirig...

Jag har inga problem med varje dag. Det skulle vara om jag åker på semester någonstans men då skulle antagligen inte varannan eller var tredje dag hjälpa heller. (Case in pont: Georgia ;) )

Edited by Wylie Times, 05 June 2009 - 11:52.

-Gangstagrass

#193 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 June 2009 - 11:56

Yay! All credd åt Vetgirig.nu:s kodning! Jag fick fem rätt - trots jäkla Apple-skrotet. Ät skit och dö, Steve Jobbs och kompani. :angry: (Ja, jag är väldigt förbannad fortfarande, även om det löste sig i slutänden.)

Nu fick jag en oavgjord match istället! :thumbsup:

Jag har precis som Wylie inget problem med den höga frekvensen. Är jag borta på semester lär inte två-tre dagar heller hjälpa.

#194 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 June 2009 - 12:02

Har inte heller problem med tävlande varje dag.

Edited by GaterGirl, 05 June 2009 - 12:02.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#195 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 June 2009 - 12:25

Aha. Vill inte ha nån profil, så bryr mig inte om sånt skrot som att anmäla mig där om det är nödvändigt av nån orsak? Spelar på Vetgirigs engelska kusin Quiz4Fun sedan snart 2 år och har ingen profil där heller. :P

Ang. spelfrekvensen så är varje dag mycket, men å andra sidan så spelar det mindre roll. Är man borta så är man, typ.

@Cappy: Kan du inte stänga av funktionen att få en prompt för uppdatering om det nu är så tungt för din dator (som är nyare än min vill jag minnas) att den inte orkar med? :unsure:

#196 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 June 2009 - 21:57

Trodde aldrig jag skulle vinna idag! :thumbsup:

För övrigt så har jag inget emot att spela varje dag.

Edited by Rick Hunter, 05 June 2009 - 21:58.

Winter is Coming

#197 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 June 2009 - 08:34

De flesta verkar tycka det funkar bra så här - så tills vidare kör vi på.

Edited by XC, 06 June 2009 - 08:34.

fqq5BYam.jpg

#198 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 June 2009 - 10:49

Fick hjärnsläpp på vem som fick Oscar för Anastasia. Tror iofs Wylie hade vunnit på tid, men ändå. :angry:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#199 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 June 2009 - 10:59

Vet hur det känns. :( Jag ändrade mig från Gustaf III till Karl XII ang slaget om Svensksund trots att min magkänsla sade Gustaf III. :angry:

fqq5BYam.jpg

#200 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 06 June 2009 - 11:09

3-3 0:48-0:36 phew, vann på tid idag mot Rickhunter