Jag tror de insåg att GR skulle läggas ned när tillströmningen började.
Tror det fanns en notering i deras blogg att de blev helt tagna på sängen av det här, sedan har jag dålig koll på vartifrån OR drivs, men av namnen på utvecklarna att döma så tippar jag Europa. Vilket innebär att Googles Meddelande troligtvis gick live medan de sov. (Hittade förljande notering i bloggen):
Så att anklaga dem för att vara naiva är kanske till att vara elak mot dem. Amerikanarna hade hela natten på sig att sänka servrarna med desperata GR-knarkare. Senaste bloggposten har f.ö. uppdaterats med följande meddelande:
- »News came unexpected (mind you, we are living in GMT, so it was literally the middle of the night), but we are doing out best. We tripled our user base (and still counting), and our servers are not amused so far.« — [Källa]
Men jag vet inte. Känns som om jag går över till Feedly iaf. Vet inte om jag orkar hänga kvar vid OR.
- »UPD: We have received a number of proposals that we are discussing right now. Chances are high that public The Old Reader will live after all« — [Källa]
Okej, naiva var kanske fel ordval. Jag tycker att dom kunde ha dragit ur pluggen tidigare i sådant fall. Speciellt om det nu var så många som hitta OR redan samma dygn. Som sagt, det har säkert inte varit lätt för dom, men att bara hålla dörrarna öppna för intresserade och sedan slänga ut dom är så fel och fult. Så även om någon tar över det hela så fundera jag på att fortsätta med feedly eller att köra manuellt. Förtroendet finns liksom inte där längre för OR. Och sedan är ju instabiliteten inget som man orkar att brottas med var och varannan gång som man vill läsa nyheter.
Edited by Garm, 30 July 2013 - 14:36.