Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2

• Please log in to reply
487 replies to this topic

#176 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 May 2010 - 14:36

:lol: Så söta ni är då!

Söta? Vi är tuffa. ;)

^What he said.

Iofs har jag fått höra ordet fluff sagt i beskrivning om mig ett par gånger tidigare, men så kan det bara inte vara. [gollum mode] I'm not listening. I'm not listening[/gollum mode] :P

We're tough 'nuff *spänner mig lite*

Aj, och där sträckte jag en muskel. ;)

Edited by Cartman, 03 May 2010 - 14:38.

#177 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 May 2010 - 14:44

Söta? Vi är tuffa. ;)

Tuffa? :lol2: *hostattack* Vi säger väl det då ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#178 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 May 2010 - 14:47

Funny People: 2-Disc Collector's Edition fick jag av HomeEnter.com som bonusfilm. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#179 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 May 2010 - 15:04

Söta? Vi är tuffa. ;)

Tuffa? :lol2: *hostattack* Vi säger väl det då ;)

Hmpf <_<

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#180 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 May 2010 - 22:30

Romeros "Survival of the Dead" anlände från England i dag! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#181 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 May 2010 - 21:19

Och idag anlände de andra från UK:

Box med Romeros Night of the Living Dead, Dawn of the Dead och Day of the Dead
Diary of the Dead

#182 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 May 2010 - 11:10

En box innehållande fem filmer med Galenskaparna: Leif, Hajen Som Visste För Mycket, Macken del 7, Stinsen Brinner och Monopol. Skälet till att jag köpte den var att jag pluggar filmvetenskap och ska härnäst skriva min B-uppsats, så jag har valt att skriva om dem. Plus att jag har gillat dem ända sen jag var liten, så det är kul att äntligen ha dem på DVD. Undrar om jag kanske ska skaffa Den Enskilde Medborgaren också, eller åtminstone hyra den?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#183 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 May 2010 - 11:38

Där ser man. Är herrn måhända även medlem i GAS-klubben?

#184 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2010 - 12:18

Fick två små boxar på lådan igår. Romeros första Dead trilogi och Wizard of Oz. :)

-Gangstagrass

#185 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 May 2010 - 12:29

Där ser man. Är herrn måhända även medlem i GAS-klubben?

Nej, faktiskt inte. Fast det är hemskt lustigt att du frågar det, för jag gjorde precis lite research på internet och snubblade över just den sidan på nätet. Kanske kan vara till god hjälp att gå med där. Eller åtminstone kul.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#186 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 11 May 2010 - 13:51

Japp. Det finns många argument för det.

#187 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2010 - 16:18

Hyrfilm i nyskick. Typ sådant som bara har stått på hyllorna och aldrig blivit uthyrt. 19:- styck.

Macbeth (Sam Worthington)
The Brothers Bloom
In The Electric Mist
Kiss Kiss Bang Bang
Pterodactyl

Edited by Cartman, 11 May 2010 - 16:19.

#188 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 May 2010 - 19:09

Carty, shoppat loss? Ja, mist filmen känner jag igen att du nämnt i nån tråd. Du får berätta hur Sammy är när du sett filmen ^_^ och vad gäller den sista: vad är det? Faktafilm från Apoteket eller :lol:

Fick två små boxar på lådan igår. Romeros första Dead trilogi och Wizard of Oz. :)

Vilken tid det tog för dig att få dem trots att vi beställde samtidigt! Märks att du bor på vischan ;)

#189 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2010 - 19:50

Nja, det blev en ganska blygsam shopping. När jag inte har pengar så vill jag köpa allt och när jag har pengar så blir jag snål. Väldigt ekonomiskt, men ack så tråkigt. ;)

In the Electric Míst pratar jag och Wylie om i filmtråden. Du får hålla koll på den och bloggen så berättar jag vad jag tycker om filmerna när jag ser dom. Jag kollade in Macbeth lite snabbt och det var en jäkla våldsam film måste jag säga. :blink:

:lol2:@ kopplingen mellan apoteket och den sista filmen. Det rör sig om den här filmen, fast i en svensk utgåva.

#190 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 May 2010 - 13:15

Hihi, jag föredrar Apotekets variant :D

Hämtade ut följande filmer idag:

Orphan (Blu-ray)
Dante 01
Pandorum (Blu-ray), nej, vänta nu... Det var visst Paranormal Activity (Blu-ray) som låg i paketet :lol: Men eftersom jag ändå tänkt beställa den så behåller jag den. Dock har jag mejlat Discshop och bett dem skicka Pandorum för den vill jag ju gärna ha :)

#191 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 13:29

Bra filmer där. Jag ser fram emot att läsa vad du tycker om dom. :)

Säg till sedan hur Paranormal Activity är på Blu-ray. Det är ju trots allt en speciell film, eller rättare sagt den visuella biten tillsammas med ljudet är speciell, så då blir det genast extra intressant att se om/hur den filmen fungerar på det formatet.

Edited by Cartman, 12 May 2010 - 13:30.

#192 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 May 2010 - 13:46

Will do that :)

Måste ju bara ge en eloge till Discshop för som vanligt är deras service helt outstanding. 40 minuter tog det: svar på mejl och korrekt film ivägskickad! Don't you just love them? :thumbsup:

#193 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 14:12

Det kan säkert ha att göra med att du är VIP och väl dessutom har en personligt kontaktman. Respekt. B)

#194 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 May 2010 - 14:20

Kanske det.:) Men överlag har jag alltid tyckt deras service är helt otrolig och en anledning till att jag håller fast vid dem. Jag menar, jag har ju hängt där sen de typ föddes :blink:

#195 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2010 - 14:54

Jag har väl inte hängt med lika länge, men jag har sällan haft några problem med dom. Det är väl vid ett par tillfällen då det har varit lite väl struligt från deras sida, men även där har det löst sig i slutänden. Nu senast lade jag en beställning runt 15:45 och klockan var en bra bit över 16 när jag upptäckte att det hade blivit helt galet med min beställning och jag hörde av mig till dom. Det hade blivit dubbelt av allt, samt en restnotering av något som jag inte ens hade beställt. Så jag befarade att allt hade gått iväg till mig och att jag var tvungen att ta hand om en massa returer och liknande, vilket jag ogillar väldigt mycket. Men dom lyckades att fånga in mitt paket innan det gick iväg ifrån dom och dom strök hela den ordern och skickade istället det som jag skulle ha. Jag fick till och med gratis frakt på köpet. Bra service där. :)

#196 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 May 2010 - 21:17

The Descent Part 2 (aka Instängd 2)

Och så dessa fyra filmer för 99:-
The Children
Mutant Chronicles
Grizzly Man
I sista minuten

Edited by Synon, 16 May 2010 - 21:17.

#197 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2010 - 22:03

Sherlock Holmes (Blu-ray) är beställd. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#198 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 19:34

Nightmare Worlds (box med 50 filmer)
Horror Classics (box med 50 filmer)

The Imaginarium of Doctor Parnassus (Blu-ray)
Ran (Blu-ray)
The Elephanth Man (Blu-ray)
The Deer Hunter (Blu-ray)

Nej, nu tror jag det räcker ett tag med nya filmer. Ska väl se dem jag har först... :P

Edit: Glömde lägga till att de andra också var blu-ray...

Edited by Synon, 18 May 2010 - 21:44.

#199 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 May 2010 - 19:40

Nightmare Worlds (box med 50 filmer)
Horror Classics (box med 50 filmer)

The Imaginarium of Doctor Parnassus (Blu-ray)
Ran
The Elephanth Man
The Deer Hunter

Nej, nu tror jag det räcker ett tag med nya filmer. Ska väl se dem jag har först... :P

Ja det där lär väl räcka ett tag. :)

-Gangstagrass

#200 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 19:45

Hehe, ja nu kan det nog räcka för ett tag eller hur? :P

Dom där boxarna är jag lite intresserad av. Jag ska försöka att påminna dig så får du berätta om hur kvalitén är på dom utgåvorna. Jag misstänker att den är rätt låg då dom trycker ihop så mycket film på så få skivor, men det är ju samtidigt inga filmer som man kanske måste ha bästa tänkbara kvalité på och sedan är det mycket film för pengarna. :)

Bra inköp tycker jag. Dock undrar jag vad det är för utgåva av Ran som du köpte?

Edited by Cartman, 18 May 2010 - 19:45.