Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 1

• Please log in to reply
338 replies to this topic

#176 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 January 2010 - 17:42

Jag har inte hört ett knyst. Mer än att serien är såld till över 60 länder* och att jag har hoppats att sverige skulle vara ett av dom. Jag har tänkt att köpa den första säsongen på dvd, men har avvaktat. Vilket jag nu bara är glad för. Så jag hoppas verkligen att det stämmer. :D :thumbsup:

*det står om det på sidan 2.

Edited by Cartman, 13 January 2010 - 17:46.

#177 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2010 - 17:46

Jag har ju ännu inte kommit mig för att börja se första säsongen :lol: så det skulle ju passa perfekt om den började visas på TV inom snar framtid :D
Att jag inte har sett serien ännu är för att jag inte varit riktig säker på hur de följer böckerna och inte vill bli spoilad eftersom jag bara kommit halvvägs igenom (bok)serien.

Edited by Georgia, 13 January 2010 - 17:46.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#178 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 January 2010 - 17:49

Jag tappade bort mig en bit in i första säsongen (tack vare att min dåvarande dator kraschade) och det har inte blivit av att jag har sett resterande avsnitt. Nu skulle jag dessutom behöva se första säsongen från början tror jag, för att friska upp minnet lite. ;) Böckerna har jag tänkt att läsa någon gång. Förslagsvis efter att tv-serien är slut.

Jag provar att dra iväg ett mail till TV6 för att se om dom kan bekräfta eller dementera det hela samt om dom kan säga när dom börjar att sända serien om det nu är så att dom ska göra det. :)

Edited by Cartman, 13 January 2010 - 18:00.

#179 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 January 2010 - 17:58

Jag såg bara några avsnitt innan jag gav upp, kanske ger jag serien en ny chans på tv6.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#180 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2010 - 18:08

Yay! :hurrah: Och på en av de bra kanalerna dessutom. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#181 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 January 2010 - 19:15

Att jag inte har sett serien ännu är för att jag inte varit riktig säker på hur de följer böckerna och inte vill bli spoilad eftersom jag bara kommit halvvägs igenom (bok)serien.

Första säsongen följer första boken (inte så jätte troget enligt vad jag har hört) plus en massa fristående berättelser (stand alone avsnitt) som är skrivna direkt för serien. Sen kom dom väl på att det blir drygt med 11 säsonger så s2 följer andra och tredje boken vilket funkar betydligt bättre.

Edited by Wylie Times, 13 January 2010 - 19:16.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#182 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2010 - 19:49

Då ska det ju inte vara några problem att se serien :) har ju bara läst de 12-13 första böckerna = 5? på engelska
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#183 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 January 2010 - 20:07

Kul! En klart sevärd tv-serie.
Såg reklamen på tv6 alldeles nyss, minns dock inte vilket datum den skulle börja :unsure:

Winter is Coming

#184 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2010 - 20:15

Såg reklamen på tv6 alldeles nyss

:o

minns dock inte vilket datum den skulle börja

Du måste vara mer uppmärksam när det gäller reklam för (bra) serier :P

#185 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 January 2010 - 20:19

Okej, för er skull ska jag ha tv6 på hela kvällen i hopp om att de visar den igen :P

Winter is Coming

#186 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 January 2010 - 00:39

Hm...undrar om han somnade... :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#187 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 January 2010 - 12:57

Hoppas att det är någon som snappar upp datumet iaf. Om dom kör reklam för den nu så kanske det inte är så långt in i framtiden iaf.

Synon: du borde verkligen ta dig en titt på den här serien och göra oss andra sällskap i en liten diskussion om den. Fantasy och äventyr när den är som bäst. Iaf i tv-serie format. :)

#188 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 January 2010 - 15:25

Japp! Låter ju riktigt intressant så den måste jag kolla in! Litar på att ni meddelar när det är dags :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#189 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 January 2010 - 17:10

Hm...undrar om han somnade... :D

Det gjorde han :P

Winter is Coming

#190 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 January 2010 - 18:20

Fredagen den 5e Februari är det som ni skall kika i tablåerna, boka av möten alt ställa timerinspelning på TV6 för då har Legend of the Seeker premiär på TV6! :D (Det blir väl under den "gamla" Sci-fi fredags parollen antar jag. Med lite flyt så kör de StarGate Universe före/efter så det blir en helkväll! :D )

Edited by XC, 16 January 2010 - 18:50.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#191 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 January 2010 - 18:27

:thumbsup:
Hoppas att de fortsätter med Sci-Fi Fredag :) så att fredagskvällarna äntligen blir intressanta igen

#192 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 January 2010 - 15:39

Härligt XC att du snappade upp startdatum. :thumbsup:

Jag ska både se (såg ju aldrig färdigt hela säsong 1) och även försöka spela in avsnitten. Tyvärr är det ju på en reklamkanal, men ändå. Då slipper jag köpa dvd-boxen utan har avsnitten på dvd iaf.

#193 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 January 2010 - 16:59

Har inte du och jag samma spelare? Jag tror man kan klippa i videofilerna efter att de är inspelade... har aldrig testat tidigare dock. (Är också sugen att spela in).

fqq5BYam.jpg

#194 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2010 - 17:10

Jag tror man kan klippa i videofilerna efter att de är inspelade...

Nu har inte jag samma märke (Samsung), men jag kan göra det med min spelare i alla fall.

#195 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 January 2010 - 17:29

Har inte du och jag samma spelare? Jag tror man kan klippa i videofilerna efter att de är inspelade... har aldrig testat tidigare dock. (Är också sugen att spela in).

Jo, vi har exakt samma. Jag köpte min efter rekommendation av dig då du var så nöjd (vilket jag också är). :D Frågan är bara hur "pilligt" det är att klippa bort reklamen? Jag har inte heller testat utan prioriterat sådant på reklamfria kanaler elle dragit ner allt inklusive reklam. Men man kanske borde gör en liten test innan LotS drar igång. För kan man få ner alla avsnitt lite smidigt utan reklam och dessutom tjäna några kronor så vore det ju dumt att inte göra det.

#196 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 January 2010 - 17:33

Det är enkelt att klippa bort reklamen, det tar lite tid att göra men själva proceduren är enkel. (förutsatt att det är ungefär likadant på alla spelare)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#197 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 January 2010 - 17:53

Det låter ju mycket lovande. :) Jag ska se om jag kan kolla upp det en kväll. För det vore ju jäkligt smidigt att få bort reklamen.

#198 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 January 2010 - 18:11

Jag hade iaf planerat och titta in funktionen lite närmare innan LotS kör igång.

fqq5BYam.jpg

#199 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 January 2010 - 18:32

Gör ni det :)
Som Wylie säger, är enkelt att klippa bort reklamen, men det kan ta lite tid.
På min spelare så måste jag i redigeringsläget spola fram till där reklamen börjar, göra en markering, spola vidare till där reklamen slutar, göra en markering och sen raderar jag det mellan markeringarna och så fortsätter jag tills alla reklamavbrott är bortklippta.

#200 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 January 2010 - 18:34

Bra. För med tanke på att jag ofta har "tummen mitt i handen" när det gäller tekniska prylar, så finns det stor chans att du, återigen, får hjälpa mig. ;)

På tal om det undrar jag om det kommer bli sådär mycket reklam som vanligt i TV6 program. Typ att avsnittet knappt hinner börja innan dom bryter för reklam och sedan gör dom det fler gånger än tidigare har jag märkt. Inte för att det har någon betydelse om man kan få bort det sedan, men kanske lättare om man slipper klippa mer än nödvändigt.

Oh well.