Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu? (V2)

• Please log in to reply
350 replies to this topic

#176 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 July 2011 - 00:03

Jag tycker frustrationen blir en del av charmen efter ett tag. Det är ändå så lätt att börja om att man behöver sällan bli så irriterad som man blir om man klarat sig långt i ett spel och sedan dör så att man måste börja om från början. Fast såna spel finns väl knappt längre.

Jag ska dock erkänna att beroendet släppte när jag klarat av originalspelet. (med tre stjärnor på alla banor) Nu spelar jag Seasons lite mer sporadiskt och Rio har jag inte hunnit skaffa ens. Sen måste man applådera Roivo för att dom hela tiden släpper nya banor och fortfarande har så lågt pris.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#177 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 July 2011 - 12:27

Min systerson presenterade mig för ett tag sedan för Spelo.se. Där finns fasligt mycket skit, men också några riktigt bra och nyskapande spel. En av mina favoriter är Enough Plumbers. Ser ganska mycket ut som Mario, men är något annat. Jag har lyckats ta mig till tjugoandra banan. Verkar finnas minst tjugofem.

#178 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 August 2011 - 23:38

Beslutat mig för att göra en playthrough av "Super Hostile: Sunburn Islands"-kartan till Minecraft.

Första timmen kommer upp på Youtube när jag redigerat klart den.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#179 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 August 2011 - 22:57

Just nu spelar jag "Shivering Isles" för att bli klar med Oblivion innan Skyrim släpps.
Jag spelar också "Batman: Arkham Asylum" och S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl - Complete som lite småspelande på andra PC-spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#180 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 August 2011 - 19:22

Jag spelar mest Catan på xbox live. :D Alla andra spel får stå åt sidan just nu. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#181 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 September 2011 - 01:04

Jag spelar The Elder Scrolls: Arena en hel del just nu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#182 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 05 September 2011 - 04:16

Ooh! Classic. ^_^
Tänker du fortsätta med Daggerfall sen?
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#183 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 September 2011 - 10:25

Jag håller på med Alan Wake. Avsnitt 3 har jag kommit till.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#184 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 05 September 2011 - 13:45

Själv har man fastnat för : Age of Conan online
Men bli så förbannat frustrerad av att vara så osmart och skutta fram dö .
Warrior klass passar mej bättre än magi.... eftersom jag envist ska flyga på fienden ...
Och i vissa fall kanske inte det är så smart :bang:

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#185 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 September 2011 - 14:28

Ooh! Classic. ^_^
Tänker du fortsätta med Daggerfall sen?

Såsmåningom. Jag lär nog vara rätt trött på det klassiska när jag väl klarar spelet. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#186 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 September 2011 - 20:57

Har fått tillbaka spellusten igen och har precis klarat Crysis och nu håller jag på med Crysis Warhead.

Winter is Coming

#187 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 08 September 2011 - 15:46

Ska du testa Lovecraft moden också? :P
-Sora, Kingdom Hearts

#188 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 September 2011 - 21:23

Nja inget för mig tror jag B)

Crysis Warhead var snabbt avklarat och nu spelar jag...Big Suprise...Crysis 2! :D

Winter is Coming

#189 Kidnero

Kidnero

Commander

• Members
  • 225 posts
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 10 September 2011 - 21:21

Förutom Travian så spelar jag för tillfället Up på PC och Crimson på iPad.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#190 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 September 2011 - 18:58

Mass Effect 2: Arrival. Halvbra DLC, men kul att hoppa in i "ME2-kläderna" igen. Konstaterar ett det är antagligen enda gången jag ångrat mitt val att totalt gå Infiltrator-vägen: man suger om man inte har teammates.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#191 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 September 2011 - 20:52

Infiltrator har jag aldrig kört, kör uteslutande Soldier eller Adept. Har provat mellantinget Vanguard nån enstaka gång och det funkade väl. Annars så gillade jag Arrival, bättre än flera andra DLC i alla fall (Lair of the Shadow Broker överlägset bäst givetvis)

Winter is Coming

#192 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 September 2011 - 07:58

Infiltrator är sk*tkul - som oftast. Just nu avskyr jag Arrival eftersom det kraschar på samma ställe gång på gång <_< ;)

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#193 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 September 2011 - 22:18

Får testa nångång, kanske blir en helt ny spelupplevelse? Arrival kraschade för mig flera gånger också, någonstans i början har jag för mig. Fast när jag bytte karaktär så flöt det på felfritt.

Winter is Coming

#194 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 September 2011 - 21:50

Dead Island just nu, hade extremt stora förhoppningar på det men det lever nog inte riktigt upp till det. Spelat 10% av huvudstoryn och jag får se om jag kommer att spela det till slutet. Men förbannat snyggt är det definitivt!

Winter is Coming

#195 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 September 2011 - 00:16

Jag spelar också Dead Island. Som tur är så hade jag kollat gameplay video så jag visste vad jag fick och gillar det mycket. Visst, spelet har många billiga lösningar och en massa buggar och dålig programering men det får man vänta sig när det är en sådan stor spelvärld och ett RPG.
-Sora, Kingdom Hearts

#196 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 September 2011 - 22:59

Jo jag kollade gameplayvideos också men det är nog jag själv som är ett problem i detta spel, jag har väldigt lite vana av RPG och hur man får ut det mesta av ett sådant spel. En sak jag stör mig enormt på är att alla jäkla vapen man använder går sönder alldeles för fort, t.o.m järnrör och liknande och det är jäkla lagande mest hela tiden, inte så kul när man får en 4-5 zombies springade mot sig och man har bara vapen som går sönder efter att ha slagit sönder 2 av dem. Spelkontrollen fungerar inte så värst bra där, i alla fall inte på PC. Men som sagt där är det mycket av min ovana av RPG-spel som lyser.

Winter is Coming

#197 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 October 2011 - 21:13

Bejeweled blitz live för Xbox har jag spelat mycket av de senaste veckorna. Sjukt beroende framkallat spel. 60 sekunder av Blitz. :cool2:

#198 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 05 October 2011 - 12:45

The Witcher 2 Arena samt lite Lego Star Wars III: The Clone Wars. Tar det alltså lite lugnt i väntan på Elder Scrolls V :).

#199 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 06 October 2011 - 20:32

Provade just demot till Orcs Must Die!, och det blir nog till att köpa när det finns på Steam. Kul blandning av strategi och action, med en skön ton.

#200 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 October 2011 - 20:46

Spelar just nu RAGE och älskar det än så länge. Härlig blandning av FPS al'a DOOM/QUAKE och Postapocalyptisk Mad Maxig Open World med Racing. :thumbsup:
Ett måste för alla som gillar FPS!
-Sora, Kingdom Hearts