Faktum är att jag kan tänka mig att Cara plockar Kahlan åt sidan och talar om för henne exakt hur ineffektiv den där vita klänningen är.
Intressant tanke. Men på vilket sätt menar du att den äldre skulle vara ineffektiv? Inom serien nu alltså (att Cara skulle säga just så till Kahlan) och inte att vi som tittar tycker så.
Visst är det förståeligt att man ville passa på - men den emotionella Kahlan är faktiskt rakt av trist och enerverande i avsnittet. Men den känslokalla bekännaren desto intressantare. Bridget Regan lyckas kanske inte hålla upp hela avsnittet (som det är menat att hon skall) men tycker hon gör ett bra jobb att spela två sidor av samma karaktär. Och som du säger - bitvis riktigt bra skrivet.Torn
Att den ena bekännaren var så emotionell tilltalde mig inte alls. Det blev alldeles för högtravande och nästan kastat i ens ansikte. Som du säger så är den mer känslokalla och beräknande bekännaren mer intressant. Nästan lite synd att Kahlan inte behöll lite mer av den biten sedan. På något sätt hade det passat karaktären bra och gjort Kahlan mer intressant skulle jag tro.
Darken är lite träig som karaktär det kan jag hålla med om. Kanske kommer ett svar på det längre fram...Hunger
Just det, du har ju sett hela säsongen. Hoppas att man kanske kan få lite mer klarhet i det där med Darken Rahl.
Blotta tanken på Cara som Prinsessa är ju lockande.Princess
Gillar verkligen det här avsnittet, just att den rentutsagt miserabla förklädnadena funkar ger mig riktiga Xena-vibbar.
Nicci byter väl kropp i något av avsnitten innan det här?Hon blir biten av en spindel i fängelset och hennes systrar återuppväcker henne i en ny kropp?
Och det där rimmandet i avsnittet är något riktigt kul - jag har för mig att jag kollade upp det och jag tror versmåttet existerar i verkligheten också...
Avsnittet påminner om vissa avsnitt av Xena som var precis lika bra och välkomponerade som det här.
Jag måste ha missat att Nicci byter kropp i sådant fall. För mig så kom det hela så abrupt att jag undrade varför karaktären ens kom tillbaka och varför dom hade bytt skådespelare i sådant fall. Jag får nog gå tillbaka vid lämpligt tillfälle och se om jag kan hitta scenen som du pratar om. Jag ska även försöka se om jag kan hitta information om varför dom bytte skådespelare. Om det hade rört sig om en karaktär som kom tillbaka i en mycket senare säsong så kan jag förstå att den som spelade denne inte kan eller vill av någon anledning, men när det rör sig om några få avsnitt mellan varandra som här, så blev jag bara förvånad av bytet.
Jag håller med om att rimmandet är bra roligt och något trevligt som höjer avsnittet. Coolt att det existerar i verkligheten med.
Edited by Piranhaconda, 05 March 2011 - 15:04.