Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Säsong 2

• Please log in to reply
208 replies to this topic

#176 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 05 March 2011 - 15:01

Faktum är att jag kan tänka mig att Cara plockar Kahlan åt sidan och talar om för henne exakt hur ineffektiv den där vita klänningen är. :)

Intressant tanke. Men på vilket sätt menar du att den äldre skulle vara ineffektiv? Inom serien nu alltså (att Cara skulle säga just så till Kahlan) och inte att vi som tittar tycker så. :)

Torn

Visst är det förståeligt att man ville passa på - men den emotionella Kahlan är faktiskt rakt av trist och enerverande i avsnittet. Men den känslokalla bekännaren desto intressantare. Bridget Regan lyckas kanske inte hålla upp hela avsnittet (som det är menat att hon skall) men tycker hon gör ett bra jobb att spela två sidor av samma karaktär. Och som du säger - bitvis riktigt bra skrivet.

Att den ena bekännaren var så emotionell tilltalde mig inte alls. Det blev alldeles för högtravande och nästan kastat i ens ansikte. Som du säger så är den mer känslokalla och beräknande bekännaren mer intressant. Nästan lite synd att Kahlan inte behöll lite mer av den biten sedan. På något sätt hade det passat karaktären bra och gjort Kahlan mer intressant skulle jag tro. :)

Hunger

Darken är lite träig som karaktär det kan jag hålla med om. Kanske kommer ett svar på det längre fram...

Just det, du har ju sett hela säsongen. Hoppas att man kanske kan få lite mer klarhet i det där med Darken Rahl.

Princess

Blotta tanken på Cara som Prinsessa är ju lockande. :D Gillar verkligen det här avsnittet, just att den rentutsagt miserabla förklädnadena funkar ger mig riktiga Xena-vibbar. :D
Nicci byter väl kropp i något av avsnitten innan det här? :unsure: Hon blir biten av en spindel i fängelset och hennes systrar återuppväcker henne i en ny kropp?
Och det där rimmandet i avsnittet är något riktigt kul - jag har för mig att jag kollade upp det och jag tror versmåttet existerar i verkligheten också... :)

Avsnittet påminner om vissa avsnitt av Xena som var precis lika bra och välkomponerade som det här.

Jag måste ha missat att Nicci byter kropp i sådant fall. För mig så kom det hela så abrupt att jag undrade varför karaktären ens kom tillbaka och varför dom hade bytt skådespelare i sådant fall. Jag får nog gå tillbaka vid lämpligt tillfälle och se om jag kan hitta scenen som du pratar om. Jag ska även försöka se om jag kan hitta information om varför dom bytte skådespelare. Om det hade rört sig om en karaktär som kom tillbaka i en mycket senare säsong så kan jag förstå att den som spelade denne inte kan eller vill av någon anledning, men när det rör sig om några få avsnitt mellan varandra som här, så blev jag bara förvånad av bytet.

Jag håller med om att rimmandet är bra roligt och något trevligt som höjer avsnittet. Coolt att det existerar i verkligheten med. :D

Edited by Piranhaconda, 05 March 2011 - 15:04.

#177 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 March 2011 - 16:19

Faktum är att jag kan tänka mig att Cara plockar Kahlan åt sidan och talar om för henne exakt hur ineffektiv den där vita klänningen är. :)

Intressant tanke. Men på vilket sätt menar du att den äldre skulle vara ineffektiv? Inom serien nu alltså (att Cara skulle säga just så till Kahlan) och inte att vi som tittar tycker så. :)

Den är ju för det första vit. :P Men det är väl kanske bara jag (som erkännes inte har så stora erfarenheter av klänning) som känner att den antagligen är aningen ineffektiv i strid. :)

Torn

Visst är det förståeligt att man ville passa på - men den emotionella Kahlan är faktiskt rakt av trist och enerverande i avsnittet. Men den känslokalla bekännaren desto intressantare. Bridget Regan lyckas kanske inte hålla upp hela avsnittet (som det är menat att hon skall) men tycker hon gör ett bra jobb att spela två sidor av samma karaktär. Och som du säger - bitvis riktigt bra skrivet.

Att den ena bekännaren var så emotionell tilltalde mig inte alls. Det blev alldeles för högtravande och nästan kastat i ens ansikte. Som du säger så är den mer känslokalla och beräknande bekännaren mer intressant. Nästan lite synd att Kahlan inte behöll lite mer av den biten sedan. På något sätt hade det passat karaktären bra och gjort Kahlan mer intressant skulle jag tro. :)

Mycket möjligt, men det skulle innebära att man antagligen skulle behöva låta Kahlan behålla minnena från bägge halvorna av sig själv. Och ärligt så tror jag det kanske skulle innebära lite mer komplikationer om överlappande minnen osv.

Hunger

Darken är lite träig som karaktär det kan jag hålla med om. Kanske kommer ett svar på det längre fram...

Just det, du har ju sett hela säsongen. Hoppas att man kanske kan få lite mer klarhet i det där med Darken Rahl.

Vi får se om du slås av samma tanke när det blir dags. :) Påminn mig annars.

Princess

Blotta tanken på Cara som Prinsessa är ju lockande. :D Gillar verkligen det här avsnittet, just att den rentutsagt miserabla förklädnadena funkar ger mig riktiga Xena-vibbar. :D
Nicci byter väl kropp i något av avsnitten innan det här? :unsure: Hon blir biten av en spindel i fängelset och hennes systrar återuppväcker henne i en ny kropp?
Och det där rimmandet i avsnittet är något riktigt kul - jag har för mig att jag kollade upp det och jag tror versmåttet existerar i verkligheten också... :)

Avsnittet påminner om vissa avsnitt av Xena som var precis lika bra och välkomponerade som det här.
Jag måste ha missat att Nicci byter kropp i sådant fall. För mig så kom det hela så abrupt att jag undrade varför karaktären ens kom tillbaka och varför dom hade bytt skådespelare i sådant fall. Jag får nog gå tillbaka vid lämpligt tillfälle och se om jag kan hitta scenen som du pratar om. Jag ska även försöka se om jag kan hitta information om varför dom bytte skådespelare. Om det hade rört sig om en karaktär som kom tillbaka i en mycket senare säsong så kan jag förstå att den som spelade denne inte kan eller vill av någon anledning, men när det rör sig om några få avsnitt mellan varandra som här, så blev jag bara förvånad av bytet.Jag håller med om att rimmandet är bra roligt och något trevligt som höjer avsnittet. Coolt att det existerar i verkligheten med. :D

Kollade upp saken och jag tror de övriga sisters of the dark återupplivar Nicci i början av det här avsnittet till och med. :) Hon dör i slutet av Predition. Tror det är med en liknande metod som används i Resurection, dvs att själen återförs till en ny kropp - därav bytet av skådespelare.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#178 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 March 2011 - 14:48

Den är ju för det första vit. :P Men det är väl kanske bara jag (som erkännes inte har så stora erfarenheter av klänning) som känner att den antagligen är aningen ineffektiv i strid. :)

Det här med kläder och mode är inte riktigt min grej skall erkännas. ;)

Men det säger sig självt som du påpekar att vita kläder inte riktigt är passande i den miljö som dom vistas i. Och när man tänker efter så måste dom vara duktiga på att tvätta och stryka eftersom allt är så snyggt och rent hela tiden. :lol:

Hunger

Vi får se om du slås av samma tanke när det blir dags. :) Påminn mig annars.

Det där gör mig inte mindre nyfiken direkt. :P

Jag skall försöka att komma ihåg att påminna dig om det behövs. För det där är en av dom mindre bra bitarna av den andra säsongen och får man någon form av klarhet så skulle jag uppskatta det. :)

Kollade upp saken och jag tror de övriga sisters of the dark återupplivar Nicci i början av det här avsnittet till och med. :) Hon dör i slutet av Predition. Tror det är med en liknande metod som används i Resurection, dvs att själen återförs till en ny kropp - därav bytet av skådespelare.

Du har helt rätt. Spindeln klättrar upp för hennes ben och tar sig till det där halsbandet som Nicci bär och låser upp det så att hon blir helt fri. Jag tror att det var något sådant i varje fall.

Snällt av dig att du friskade upp mitt minne kring det här.

Jag har dock inte funnit något om varför dom bytte skådespelare så jag får nog släppa den biten. :)

#179 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 March 2011 - 15:19

Därför att den gamla kroppen dog? :unsure:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#180 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 March 2011 - 15:35

Ursäkta, det är nog jag som är lite otydlig. :blush:

Det jag undrar över är om detta kring Nicci var bestämt redan från början och att Jolene Blalock då enbart skrev under för dom avsnitt som hon var med i och att man sedan redan var på det klara med att man skulle byta skådespelare för att gå den väg med karaktären som man nu valde att göra. Eller om det blev något strul med Jolenes medverkan i serien som gjorde att dom bröt med henne och därmed fick skriva om manuset, anpassa det och sedan gå den väg med karaktären Nicci som dom nu har gjort, fast dom egentligen hade tänk att göra något helt annat från första början?

#181 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 March 2011 - 16:24

Nu fattar jag. :D

Sökte lite och först verkar det som om Blalock var castad för hela rollen, jag tror det var en rökridå för att inte spoila för mycket - för jag hittade en intervju med henne där hon talar om det som ett 2 episoders gästframträdande.

fqq5BYam.jpg

#182 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 March 2011 - 14:01

Det ligger mycket i det som du säger. Dock blev jag aningens osäker när Newsarama sedan frågar om vi kanske får se mer av Nicci varpå Blalock svarar att det är en möjlighet men att hon inte vill säga för mycket. Antingen så var det planerat sedan innan att Niccis själ lämnar den gamla kroppen och på så sätt behövde dom en ny skådespelare till senare avsnitt, eller så kanske dom inte fick Blalock att upprepa rollen och dom skrev dom in det här som en nödlösning som gjorde att man kunde fortsätta med Nicci trots allt.

Jag vet inte vilken förklaring som jag köper mer än den andra, men jag ger mig i vilket fall som helst. ;)

Det var kul att se Blalock igen, för jag tycker att hon är en duktig skådespelerska som jag är glad att jag upptäckte i Star Trek: Enterprise. Dessutom passade hon perfekt i rollen som Nicci. :)

Tack för att du letade upp den där intervjun. :D

#183 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2011 - 14:38

De flesta artiklar uttrycker det som att Blalock blivit castad i en återkommande roll. Kanske så gjorde hon ett gästspel för att sedan lämna över till en mindre känd skådespelerska?

fqq5BYam.jpg

#184 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 March 2011 - 15:15

I mina öron låter det lite konstigt att bli erbjuden en återkommande roll, göra ett par avsnitt och sedan låta en annan skådespelerska ta över. Jag förstår inte riktigt logiken i att göra någonting sådant. Men vem har sagt att allt måste vara logiskt? ;)

Bound

Nicci spelar en avgörande roll även i det här avsnittet och jag tycker att biten med att hon var kopplad till Kahlan var intressant och tilltalande. Det medför ju en viss problematik som är svår att lösa utan att riskera Kahlans liv. Och jag gillar även att The Sisters of the Dark är så ihärdiga i sin strävan efter att sätta punkt för Sökarens uppdrag. Sidospåret med Kahlans pappa var dock mindre intressant och det är lite synd, för jag hade uppskattat att få veta mer om hennes förflutna om det hade gjorts bättre än vad man gjorde i det här avsnittet.

#185 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2011 - 15:38

Jag menade att man medvetet bara anställde henne för ett gästspel men valde att mörka det eftersom rollen i sig är återkommande.

Btw, nu när jag grävde efter mer information om ämnet och istället bytte focus mot Emily Foxler vet du vad jag läser? Hon är svensk och kommer från uppsala... Har hetat Fuxler tidigare...

Bound: Ett avsnitt med fler bra scener, bla en jättefin mellan Cara och Kahlan där det är nästan ombytta roller. :) Jag gillar att man får reda på lite mer om Kahlans bakgrund, och gillar avsnittet som helhet. Personligen tycker jag Richard/NIcci-intrigen är den mindre intressanta här. Även om det givet är intressant att få lära känna Nicci lite mer.

fqq5BYam.jpg

#186 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 March 2011 - 16:30

Nu förstår jag hur du tänker. Det är ju en tänkbar förklaring och det låter inte helt otroligt. :)

Så trevligt att du gjorde den upptäckten om Emily. :D Hon är ju riktigt bra som Nicci och jag hoppas att det går fortsatt bra för henne.

Creator

Den största behållningen i det här avsnittet stavas Keisha Castle-Hughes. Jag såg henne en gång i tiden i den Nya Zeeländska filmen Whale Rider (du känner säkert igen musiken av Lisa Gerrard) och både filmen och hennes prestation imponerade stort på mig. Hon vara bara 12 år när hon gjorde den rollen. Sedan dess så har jag inte sett henne i någonting annat och ett tag så undrade jag om hon kanske hade slutat upp som skådespelerska. Glädjande nog var så inte fallet. Som Maia/Creator i detta avsnitt så är hon riktigt bra och hon spelar övertygande när hon gör allt som står i hennes makt för att smutskasta Richard. Det står klart ganska snabbt att hon inte kan vara den riktiga skaparen eftersom hon då aldrig skulle behöva tvivla på Richards motiv eller ifrågasätta dom val som han har gjort. Avsnittet i sig är okej, men det når aldrig fram till mig ordentligt. Och för att vara en clip show så är det inte speciellt bra. Inte på långa vägar lika bra som den här typen av avsnitt var i t ex Xena och får jag själv välja så var förra säsongens clip show bra mycket bättre än det här.

#187 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2011 - 17:34

Creator: Man har inte lyckats bra med någon av klippshowerna i LotS den saken är klar. Och det här avsnittet är dessutom illa skrivet - "rättegången" är inte det minsta övertygande och karaktären creator fyller inte den "är hon"/"är hon inte"-funktion som det är tänkt. Men skådespelerskan i sig håller jag med om är riktigt bra.

Whale Rider: Är den bra? Kan en sådan som jag (som är extremt petig med Drama) se den med behållning? Trailern är lovande iaf, tror jag den braiga musiken distraherade mig lite.

fqq5BYam.jpg

#188 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 March 2011 - 18:01

Trevligt att du också tycker att Keisha Castle-Hughes gjorde en bra roll. :)

Whale Rider är ju en sådan där film som jag önskar att alla såg för att den är så bra. Jag tycker att du borde se den och jag hoppas att du skulle kunna göra det med behållning. Filmer på samma eller liknande tema har gjorts flera gånger tidigare och från åtskilliga länder men just den här filmen överglänser alla andra filmer som tar upp samma eller liknande ämne för att den utspelar sig på Nya Zeeland och utgår från en kultur och ett lands histora som tilltalar mig mer än mycket annat. Kolla in filmens synopsis som Discshop listar och säg mig om det låter intressant? :) För mig ligger hela behållningen i varifrån filmen är, att den kretsar kring landets ursprungsbefolkning och problematiken som uppstår när en kvinna (snarare väldigt ung tjej) är den enda som kan ta över som ledare för en stam fast det alltid har varit en man som har varit vigd åt den uppgiften. Sedan tillkommer bra skådespelare, bra musik, utsökt foto, alla miljöer som landet i sig erbjuder och så vidare.

Svårt att förklara utan att avslöja för mycket.

Själv skulle jag vilja se om den. Jag har nog bara sett den 2-3 gånger och jag har inte ens kommit mig för att köpa den än, trots att jag tycker att den är så bra.

Desecrated

Mja, jag vet inte. Scenerna mellan Cara och Kahlan i den där kryptan var bra. Dom kom närmare varandra känns det som (är det bara jag som vill skriva lite slash om vad som verkligen försegick mellan dom? :P) och bortsett från alla logiska luckor som att ju mer man bråkar och anstränger sig, ju snabbare tar luften slut, så var det bra gjort. Den andra delen med Richard och Zedd satt jag mest och gäspade mig igenom.

#189 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2011 - 18:46

Nya Zeeländsk film är alltid intressant. :) Har sett några och har gillat dem rakt av. :)

Jag lägger upp Whale Rider på min ständigt växande önskelista på DiscShop. :)

Desecrated: Nope du är inte ensam. Hela FemSlash-communityn gick fullständigt bananas över avsnittet. :D

Jag tog det säkra före det osäkra att lufttillförseln skedde med magisk hjälp. :Pdum alternativ intelligent är jag. ;)

Jag håller med om att den intressanta delen är den mellan Cara och Kahlan, och åter igen så undrar man "vad sjutton gör Richard Cypher i serien egenligen?". Annars var det en rätt trevlig plott och det kändes som om någon fått tag på en gammal lathund från Xena-tiden hur man skriver en skrivad plott. :)

fqq5BYam.jpg

#190 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 07 March 2011 - 19:22

Nya Zeeländsk film är alltid intressant. :) Har sett några och har gillat dem rakt av. :)

Jag lägger upp Whale Rider på min ständigt växande önskelista på DiscShop. :)

Jag fick nog upp ögonen för deras filmindustri tack vare Xena och LotR-filmerna. Sedan dess så har jag sett flera filmer varav alla praktiskt taget har varit riktigt bra. Nu senast såg jag ju på den där filmen "Boy" som är helt fantastisk och återigen blev jag påmind om att den aldrig hade varit lika bra om man hade tagit grundkonceptet och sedan gjort filmen i t ex Usa eller Storbritannien istället. Det är den Nya Zeeländska prägeln som gör filmerna bra i min mening. Sedan så verkar folket i Nya Zeeland vara väldigt vänliga och storhjärtade, vilket jag tycker återspeglas ofta och mycket i filmer och tv-serier som spelas in där.

Riktigt trevligt att du är nyfiken på att se Whale Rider någon gång. :D

Desecrated: Nope du är inte ensam. Hela FemSlash-communityn gick fullständigt bananas över avsnittet. :D

Jag tog det säkra före det osäkra att lufttillförseln skedde med magisk hjälp. :Pdum alternativ intelligent är jag. ;)

Jag håller med om att den intressanta delen är den mellan Cara och Kahlan, och åter igen så undrar man "vad sjutton gör Richard Cypher i serien egenligen?". Annars var det en rätt trevlig plott och det kändes som om någon fått tag på en gammal lathund från Xena-tiden hur man skriver en skrivad plott. :)

Vilken tur jag har att jag inte är ensam om att ha haft den tanken om slash. Då finns det kanske till om med lite intressant läsning som ligger och väntar på mig. :whistle: :D

:lol: Men det är ju inte så tokigt att tänka så som du gör kring lufttillförseln, för helt säkra kan vi ju inte vara. ;)

Det sista där är något mycket påtagligt som jag har känt under den här säsongen och som bara blir starkare för varje avsnitt går. Med tanke på att Richard är den som serien kretsar kring allra mest så är det både roande och konstigt att han har så svaga arc och hela tiden får ta ett steg tillbaka.

Vengeance

Är det bara jag, eller har Zedd den yngre exakt samma typ av kläder som Zedd den äldre har? Då har han i sådant fall haft en och samma klädstil i typ hela sitt vuxna liv. Bortsett från lite crossdressing i "Princess" då givetvis. ;)

Skämt åsido så tycker jag att det här avsnittet är ett av dom mer intressanta i den här säsongen. Här får man mycket bakgrundsinformation till fler av karaktärerna och det är inte vilken information som helst, utan sådan som gör karaktärerna mer djupa. Även nästa avsnitt skulle visst kretsa kring Darken Rahl, så nu känns det mer hoppfullt när det gäller hur utvecklingen för den karaktären har varit sedan säsongsavslutningen. Här har han betydligt mer att arbeta med än vad han har haft tidigare.

Kul att se Jonathan Rhys-Davis i det här avsnittet. Jag har nog inte gjort det sedan han spelade Gimli i LotR-filmerna. Här gör han en riktigt bra roll tycker jag. :thumbsup:

#191 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2011 - 20:05

@NZ-film: Skall kolla upp boy. Soundtracket är inte helt fel iaf. :)

@Desecrated: Någonstans finns det säkert detaljerade fanfics som talar om i varierande grafiska ordalag om vad som försegick mellan scenerna och bakom lykta dörrar. :P

@Vengence: Jag lade märke till kläderna men lade faktiskt inte så stort avseende vid det - Zedd är väl dessutom sjukt gammal inte sant? :lol:

fqq5BYam.jpg

#192 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 13:33

@NZ-film: Gör det. Jag tror definitiv att du kommer att tycka om den filmen.

@Desecrated: Och jag antar att du inte har någon som helst aning om var man skall leta? :P

@Vengence: Jag bryr mig inte så mycket heller, men jag satt och fnissade åt att karln inte verkar bry sig så mycket om vad han har på sig. :lol2:

#193 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 16:09

Walter

Det var det här avsnittet som du menade när vi pratade om Darken Rahl tidigare? :)

Jag tycker att dom löste det bra när man kom på ett sätt att befria honom från underjorden. Dels så får Craig Parker mer att göra, men sedan så utnyttjas även karaktären betydligt bättre än när han bara stod nere i underjorden och gav direktiv eller titt som tätt dök upp som gubben i lådan på ovansidan. Sedan så gillade jag hur pass bra som Craig Parker spalade Walter. Det tog kanske inte så lång tid innan jag såg att det var han som gjorde båda rollerna, men det fanns vissa scener där det var så pass bra gjort att det var svårt att se skillnad. Med Darken Rahl på rätt sida av tillvaron igen så är det upplagd för en riktigt bra final på säsongen och serien.

#194 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 17:35

Extinction

Det tar sig sade mordbrännaren. ;) Återigen serveras vi ett väldigt bra avsnitt och det här är ett av få sådana i den här säsongen där inte bara en beståndsdel är bra utan alla är det. Richards färd tillsammans med Darken Rahl är intressant att följa för dessa har ett minst sagt brokigt förflutet. Nu har jag alltid tyckt att Darken Rahl har varit en intressant karaktär men det som man har fått veta om honom under dom senare avsnitten i den här säsongen gör honom mer intressant än vad jag någonsin kunde tro. Zedds del av historien är även den bra och jag uppskattar att man fick med samma lillkille till att spela Renn även i det här avsnittet. Cara står för flera bra scener i det här avsnittet och stundtals är det riktigt gripande att se hennes färd tillsammans med en Nightwisp och hur dom utvecklar något form av band mellan varandra. Bästa scenen är kanske när Cara och Kahlan återförenas i slutet av avsnittet och Cara berättar om vad hon har varit med om och hur fint hon tyckte att det var och Kahlan bara log. Ett fint sätt att visa hur även bandet dom två mellan stärks mer och mer.

Det blir spännande att se vad Darken Rahl har att bjuda på i dom tre återstående avsnitten. Han verkar vara allt annat än intresserad av att hjälpa till, så utgången känns ganska given. Även om jag önskar att jag har fel. Bäst av allt vore om ingen karaktär stryker med nu på slutet, men på sätt och vis så får jag en känsla av att någon kommer att göra det.

Edited by Piranhaconda, 08 March 2011 - 17:37.

#195 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 March 2011 - 18:03

@Darken Rahl: Det var de här två avsnitten som jag menade. Skulle tippa att det finns en del som bidrar till karaktärens naturliga träighet. :)

@Walter: Jag hade delade känslor för att Darken återkom, dels var det skönt att se lite utveckling i karaktären... Och dels så vet jag inte om jag var så förtjust i att han återkom till livet... Känns som om väldigt mycket riskerade att starta om.

@Extinction: Bra avvägt och det känns helt rätt när Cara och Kahöan ger sig av på egen hand och Richard får chansen till en riktig heart to heart med storebror. Och som du säger: fler riktigt bra scener med Cara. (Undrar hur fånig man känner sig att snacka med knytnäven så länge)...

fqq5BYam.jpg

#196 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 19:00

@Darken Rahl: Jag håller helt och hållet med dig. Jag önskar att man hade fått veta det tidigare för då kunde jag ha släppt den biten. Men bättre sent än aldrig.

@Walter: Som det var innan dessa avsnitt när han bara stod nere i underjorden och gav order så hade jag klarat av att vara utan honom helt då hans del i helheten var ointressant och repetetativ. Men nu så blev det lite liv i karaktären som tog det hela åt ett annat och mer passande håll.

@Extinction: Det måste ju ha varit en annorlunda inspelning för Tabrett Bethell om inte annat. "Här går jag och pratar med min knutna näve". ;)

Eternity

Oväntat att Cara skulle ha ett barn. Jag fick aldrig någon klarhet i om det fortfarande lever eller ej. Jag tyckte att Darken Rahl sade något om att dom hade dödat det strax efter födseln men jag kan ha missuppfattat den biten. Cara hade flera intressanta saker att göra i det här avsnittet. Som med Dhalia för att nämna ett exempel. Även när hon tillfångatas och utsätts för en prövning som heter duga. Först tror man att hon kommer att svika alla, sedan verkar hon har klarat sig, bara för att ta stenen mot slutet av avsnittet trots allt. Sedan var det ju på tiden att Richard nådde fram till stenen till slut.

Bara två avsnitt kvar och dom håller jag på tills morgondagen.

Edited by Piranhaconda, 08 March 2011 - 19:01.

#197 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 March 2011 - 19:22

@Eternity: Minns det som ett bra avsnitt och jag gillade detaljen att Cara inte knäcktes med de vanliga metoderna utan att man var tvungen att pimpa agiel-en lite för att det skulle funka. Minns jag inte fel - och det gör jag sällan om jag får säga det själv - så kungör Darken tämligen oceremoniellt att Caras son dödades omgående för att inte bli en rival om tronen. Minns att jag var ganska säker på att Cara fejkade att hon pallat med tortyren, men hoppades givetvis på motsatsen.

fqq5BYam.jpg

#198 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 08 March 2011 - 19:49

Den där scenen när dom pimpar agielen var också en sådan där scen där man kan få det till en massa andra saker om man bara har en portion sjuk humor och läser mellan raderna. ;)

Skämt åsido så uppskattade även jag att det krävdes mer än någonsin för att kunna knäcka Cara. Jag hoppades väl också att hon skulle ha fejkat det hela men blev inte direkt förvånad när så inte var fallet. Det som är intressant nu är hur länge det sitter i och hur dom gör för att vända henne. För jag hoppas dom gör det och jag hoppas framförallt att Cara får ett par riktigt hjältemodiga scener i dom kommande avsnitten för jag tycker att dom har byggt upp inför något sådant så jag blir nog lite besviken om det inte sker.

Snällt av dig att klargöra hur det låg till med Caras barn. Då hörde jag rätt och det känns givet att Darken Rahl satte käppar i det livshjulet för att säkerställa sin egen framtid.

#199 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 March 2011 - 20:57

Hmm... Du menar att Ageil:en ser ut som en jättedildo ? :P

fqq5BYam.jpg

#200 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 March 2011 - 13:54

Busted! :P

Frågan är om det var avsiktligt eller om vi som tittar har överskott av fantasi. ;)