Posted 06 March 2011 - 08:59
Ja, fy f-n vad skönt att de slapp kvalserien. Hörde att det var ett stort jubel bland Frölunda-spelarna också. Visst hade det varit kul att se dem i ett slutspel också, men det hade som sagt varit en bonus, inget annat. Nu hoppas jag att de kör på de planer man har hört om, och satsar mer eget. Om de ska värva några spelare hade jag gärna sett sådana som Anton Axelsson, Jens Karlsson, Sebastian Karlsson och Jari Tolsa. Mganus Kahnberg hade också varit kul. Frölunda-spelare som alla har stor karaktär. Jens gjorde de av sig med inför den här säsongen, och det var ju synd. Okej att han är begränsad, men hjärta har han.
Veteraner som Per-Johan Axelsson och Honken har fått en del skit under säsongen. Jag hoppas ju att Joel Lundqvist, Pebben Axelsson och kanske Niklas Andersson (om man vill köra ett år till) stannar kvar. Tomi Kallio också. Men att de accepterar att de blir mer av mentorer och mindre lagets storstjärnor.
Slutspelet sen...jag har nog sällan brytt mig så lite om det som just nu. Jag brukar dock hålla på Hv71 när Frölunda är borta, så även i år. Om inte de så Skellefteå, som har många roliga spelare. Men jag har en känsla av att SAIK kommer att åka ur i kvartsfinalen.
Mitt tips är att Färjestad och Djurgården möts i finalen, där Färjestad vinner komfortabelt med 4-0.
*Hockey och superhjältar*