alla filmer jag hade röstat på i en utslagsröst, har åkt ut. hade ingen chans idag, för jag har jobbat. ![]()
Årets Film 2012 - Diskussionstråd
Posted 24 March 2013 - 23:05
Posted 25 March 2013 - 16:22
Hunger Games, theTack!
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 25 March 2013 - 19:37
Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:
1 ± Avengers, the [8] (Sök: IMDb) ± Dark Shadows [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
2 ± Prometheus [7] (Sök: IMDb) ± John Carter [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
3 ± Hobbit: A Unexpected Journey, the [7] (Sök: IMDb) ± Piraterna! [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
4 ± Argo [5+1] (Sök: IMDb) ± Total Recall [5] (Sök: IMDb) Blankt [2]
5 ± Dark Knight Rises, the [7] (Sök: IMDb) ± Skyfall [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
6 ± Resident Evil: Retribution [5] (Sök: IMDb) ± Artist, the [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
7 ± Hunger Games, the [4-1] (Sök: IMDb) ± Mission Impossible: Ghost Protocol [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
8 ± Dredd [8] (Sök: IMDb) ± Woman in Black, the [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 March 2013 - 00:13
XC - Vilka fina dikter du skriver. Är det Haiku?
Edited by Polgara, 26 March 2013 - 00:20.
Posted 26 March 2013 - 01:36
Nästan bara bra filmer kvar men detta kan sluta hur som helst, precis som vanligt ![]()
Winter is Coming
Posted 26 March 2013 - 07:10
Felpost.
För jag antar att ni inte godtar en extra röst på Prometheus från min sida? Hihihi.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 26 March 2013 - 09:03
Tack!Hunger Games, the
+1. Flickan är bra och ha ibland. ![]()
XC - Vilka fina dikter du skriver. Är det Haiku?
Tack. ![]()
Det är dock inte haiku utan något så banalt som en klassisk limmerick.
Fast jag inte har den humorristiska klang som är av tradition här.
Edited by XC, 26 March 2013 - 09:04.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 March 2013 - 13:30
--------------------
Är det kanske Batman som är en Alien?
± Prometheus [0] (Sök: IMDb)
VS
± Dark Knight Rises, the [0] (Sök: IMDb)
Om det blir oavgjort, betyder det då att Dead end vinner?
Posted 26 March 2013 - 17:56
XC -Tack.
Edited by Polgara, 26 March 2013 - 18:03.
Posted 26 March 2013 - 18:53
--------------------
Är det kanske Batman som är en Alien?
± Prometheus [0] (Sök: IMDb)
VS
± Dark Knight Rises, the [0] (Sök: IMDb)
Om det blir oavgjort, betyder det då att Dead end vinner?
Det det borde den. ![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2013 - 19:05
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 March 2013 - 09:44
XC -Tack.Tack. En limerick skall väl kanske egentligen ha den där humoristiska tonen men väljer personligen att bortse från det, sedan är jag inte helt säker på om det där med geografiska namn verkligen är en ursprungsregel - när jag läser om limerick på engelska wikipedia nämns det bara som "av tradition". (Fick idén får några år sedan att bara använda rimschemat och skrev pronto en liten grej baserat på en känd bokserie. Får man till det med slutraden blir det riktigt bra). Hur många som väljer att göra så här vet jag inte. Men kul iaf att någon uppskattar mina små alster.Jag har inte läst många Limerickar (bara Svea Hund av Hasse Alfredson) men borde kanske göra det om det finns någon som skriver lika bra som dig. Den till Dredd var rolig och den till Hunger Games hade du lyckats få med hela filmens budskap i så få ord.
Edited by XC, 27 March 2013 - 09:45.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 28 March 2013 - 19:16
Posted 28 March 2013 - 19:24
Japp. Det finns ett smakprov i röstningstråden nu. ![]()

Posted 29 March 2013 - 19:32
Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:
1 ± Dark Knight Rises, the [7] (Sök: IMDb) ± Prometheus [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
2 ± Avengers, the [7] (Sök: IMDb) ± Dredd [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
3 ± Hobbit: A Unexpected Journey, the [8] (Sök: IMDb) ± Argo [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
4 ± Hunger Games, the [7] (Sök: IMDb) ± Resident Evil: Retribution [2] (Sök: IMDb) Blankt [2]
Posted 29 March 2013 - 19:43
Ser ut att bli serietidningar mot böcker i nästa omgång... ![]()

Posted 29 March 2013 - 20:59
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 30 March 2013 - 10:42
Nä, det här årets semifinalister är både väntade och välförtjänta alla fyra. Nu blir det svårt att välja, bara; ingen är given längre.
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 30 March 2013 - 11:41
Dom var kanske alla bland förhandsfavoriterna, men tittar man på dom tidigare resultaten så är det bara Avengers som har haft idel solklara segrar:
Dark Knight vs Prometheus 7-6
Hunger Games vs MI4 5-4 efter förlängning
Hunger Games vs Ted 6-5
Bilbo vs Looper 7-6
Det är nyttigt att bli påmind ibland om hur viktig en enda röst kan vara ![]()
Posted 30 March 2013 - 13:56
Libby: Tack, bra sammanfattning från tidigare dueller och intressant att se. Och ingen lär väl bli förvånad över vilken film som tar hem det, va.
Posted 30 March 2013 - 20:41
Posted 30 March 2013 - 21:13
Jag får säga att jag tyckte att The Dark Knight Rises var bättre än jag förväntat mig, även om jag nog aldrig blir någon riktig Batmannörd. Och efter att jag sett filmen har jag haft en känsla av att jag missade någon viktig ledtråd, blir väl nästan tvungen att se om den. Var det en hint där på slutet om att det ändå blir fler filmer, att han ändå inte är död? Att Robin skulle bli Robin efter Batmans död är ju ett scenario som åtminstone jag aldrig har hört talas om. Ska bli verkligt intressant att se vad som blir av detta.
Edited by Libby, 30 March 2013 - 21:14.
Posted 30 March 2013 - 21:39
Själv tycker jag inte någon av dem platsar på prispallen, finns så många andra bra filmer. Men det är jag det.Nu är du så där subjektiv igen
Själv var jag rätt besviken på DKR, den led ovanligr mycket av den spänningslöshet som kan finnas i Nolans filmer. Hobbit är inget mästerverk den heller, men levde aningen mer upp till förväntningarna (som ev. var lägre).
Posted 30 March 2013 - 23:42
Se nu till att rösta på Avengers annars blir finalen inge spännande alls! ![]()
Winter is Coming
Posted 31 March 2013 - 09:20
Fiskrens: Jag kan hålla med dig till viss del. Särskilt när filmer som The Artist och Argo fick hänga med så pass länge. Annars var urvalet inte så förvånande.
RH: Fast utan den så blir det ju jättespännande! ![]()