Edited by Synon, 15 December 2013 - 01:57.
Senast sedda film #7
Posted 15 December 2013 - 01:55
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 19 December 2013 - 02:43
Silent Night Deadly Night - Unrated (1984)
Julafton 1971 råkar Billy ut för traumatiska upplevelser som går honom att känna en stark rädsla och hat för Jultomten som han börjar anse vara grymm och straffa hårt de som syndar. De kommande åren blir han och hans bror Ricky skolad av den extremt sträng Mother Superior trotts försök av hans ända vän, Sister Margaret, att hjälpa honom och värst är det runt Jul då hans ogillande av Julen bemöts av slag. 13 år senare har han blivit en välskött ordentlig ung man och har fått sitt första jobb i en leksaksaffär, och tillochmed träffat en flick han tycker om, Pamela. Men så kommer Julen, pynten åker fram i affären och Jultomten ska komma på besök.
Julafton nästa vecka och som vanligt har jag inte Julkänsla. Och som vanligt så har det inte blivit av att jag har sett Julfilmer hela December som jag säger varje år att jag ska, mytcket för att när jag väl blir sugen på att se på film så vill jag se något spännande (och skrämmande
). Så i år tänkte jag starta med en klassisk Slasher! ![]()
Jag har inte sett den här innan men jag har hört talas om den och efter vad jag förstår så var det här en sådan film som de flesta ungdommar såg när den kom.
Så vad ska jag säga? Första halvan av filmen är väldigt annorlunda men sedan blir det en väldigt typisk Slasher. Och de överdrev en hel del med det nakna då alla kvinnor i filmen med åldern mellan 18-30 visar brösten. De har visseligen kopplat det till Billy's traumatiska förflutna men det hela blir lite väl. Men så var det med många ungdomsfilmer på den tiden. Fast oftast nöjer de sig en eller två tjejer som visar brösten, inte alla.
Sedan så blir mördaren lite väl av en neandertalare. Typ en dregglande tomte som skricker "Punish!". Visst, det ska ju vara så att det har slått slint för Billy som har fått en 2:a personlighet som är precis vad han själv tror att Jultomten är. Men samtidigt så dödar han alla han möter och jag ser inget av att han väljer vilka som har varit stygga. Han bara dödar en massa människor och de ända i filmen som kan räknas som huvudroller är Billy och nunnan.
Sedan måste jag säga att de verkligen gillade att traumatisera barn i filmen. Inte bara Billy som får se hans föräldrar brutalt mördas utan en liten flicka som får ett mordvapen av tomten och hittar sin syster mördad, en som upptäcker att tomten inte finns när polisen drar pistol på hennes utklädda pappa och barnen som får se tomten bli ihjälskjuten av polisen 2 gånger. Jag önskar bara att de hade fått se Billy döda den gammla kärrigen också.
En helt OK Slasher som kunde ha varit bättre men ändå är underhållande att se. Filmen fick 4 uppföljare och 1 remake som jag också har tänkt att se. Någon som vill hänga på? ![]()
Betyg: OK+
Edited by Crusader, 19 December 2013 - 02:51.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2013 - 03:01
Evil Dead (1981)
En riktig klassiker som trots allt håller än idag. Borta är skrämselmomenten, men kvar är en stämningsfull film som bjuder på mycket uppfinningsrikedom och framförallt; ett stort hjärta. Det bjuds på läckra kameravinklingar/åkningar, en hel del bra praktiska specialeffekter, överlag ett godkänt skådespeleri, tuff musik av Joseph LoDuca, och hela den här amatörmässiga skaparglädjen som genomsyrar hela filmen. Det enda som man kan anmärka mer negativt på, är att en del av specialeffekterna inte ser bra ut. Och att både handling och utförandet av densamma genom skådespelarna är lite svajigt. Jag har läst och hört mycket om den här filmens uppkomst, nu senast i biografin som jag läser, If Chins Could Kill: Confessions of a B Movie Actor av Bruce Campbell. Det är alltid lika trevligt att få fördjupa sig i det. Man kan inte annat än att beundra hur Sam Raimi, Bruce Campbell och Robert Tapert startade sina karriärer genom denna film. Speciellt om man ser till var dom är nu. Men jag måste avsluta med att säga att jag nog gillar film 2 och 3 bättre. Och snart ska jag ge mig i kast med att se nytolkningen.
Metallica: Through the Never (2013)
En konsertfilm. I det här fallet, en filmad konsert med Metallica där man även väver in en sidohandling mellan framträdandena som ger en röd tråd. Plus att det händer en del relaterade saker på scenen under konsertens gång. Konserten i sig är bra, mycket tack vare att dom spelar av sin låtskatt, dvs sådant som dom gjorde innan sitt självbetitlade album (aka "The Black Album") som kom 1991. Och med all rätt, för efter det albumet så har Metallica inte varit sig självt lik. Kanske att man kunde ha bytt ut en och annan låt i konserten till bättre, men det där är ju en smaksak. Den där sidohandlingen är OK, men tillför inte så himla mycket till upplevelsen i mina ögon. Det känns som att man både kan ha den, men att man även kunde ha valt bort den till förmån för fler låtar och en mer renodlad konsertupplevelse.
Posted 20 December 2013 - 00:57
Carrie (2013)
Carrie White bor med sin galna och extremt religiösa mor, Margaret White, och lever ett ensamt liv utan vänner. När hon en dag får sin första mens och hamnar i panik då hennes mor aldrig hade berättat om det för henne, passar hennes klasskamrater på att reta henne och göra henne till åtlöje. Det är då hon upptäcker att hon har fantastiska krafter.
Drama-Thriller filmatisering av Stephen King's bok vid samma namn. Det är den 3:e filmatiseringen.
Chloë Grace Moretz spelar Carrie och gör som vanligt ett fantastiskt jobb. Det här är en tjej som kommet gå långt och säkerligen kommer kamma hem en Oscar om hon får rätt roll och inte råkar ut för samma problem som så många andra barnskådespelare gör när de blir vuxna.
De andra skådespelarna är även de bra och jag kan inte komma på någon som är dålig.
Den här filmatiseringen är den som är mäst trogen boken med ett undantag, Carrie blir inte lika mordisk här som i boken. Där dödar hon alla på balen och spränger skolan, här dödar hon i raseri några stycken (var av typ alla var ansvariga för vad som hade hänt) och ger sig sedan av.
Orsaken känns uppenbar att de inte ville ta bort sympatin och förvandla Carrie till ett monster utan låta henne förbli ett offer som bara fick utstå förmycket. Att ha henne slakta alla i skolan kändes väl som att gå för långt och ta bort sympatin för henne men samtidigt visar de att hon är så arg att hon inte kan kontrollera vad hon gör då hon nästan dödade lärarinnan som alltid stöttade henne.
Man får verkligen följa Carrie och lära känna henne som person och därför blir slutet destu mer tragiskt.
Det här är en väldigt vacker och extremt sorglig film som verkligen berör en. De ha varit mycket nogranna med att göra filmen trogen och tillochmed förstarka budskapet från boken att mobbing kan få hemska konsekvenser.
Jag kan varmt rekomendera den här filmen!
Betyg: Mycket Bra+
Hade för mig att vi hade en tråd om filmen men jag kan inte hitta en. Found it! ![]()
Edited by Crusader, 20 December 2013 - 01:02.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 December 2013 - 20:21
Galaxina (1980) [US]
?: Skeppet heter Infinity och dess robot-allt-i-allo heter Galaxina. När skeppet kraschar i jakten på den värdefulla blå stjärnan och därmed begåvar hela den mänskliga/manliga besättningen med whiplashskador tvingas Galaxina ensam ro hem spelet...
Eller typ. Man vågar inte låta henne vinna fullt ut, utan förvandlas till en dam i nöd mot slutet. »MEN« Hon får ju prinsen på slutet iaf.
Den här filmen plankar så många bekanta science-fiction klassiker att man ler rakt igenom den. »MEN« Märk väl: den här filmen är 10 år äldre än Total Recall.
Billig, men med produktionsglädje och special effekterna (och modell arbetet) är överlag riktigt bra »MEN« på ett ställe i början är de optiska effekterna föga övertygande (en lager-på-lager-grej som är illa filmad) och bitvis är fotot aningen suddigt. (Bägge går att leva med).
!: En film med en bra historia. Stratten (som spelar titelrollen) mördades innan premiären av sin ex-man. Stratten är inte dålig utan i de få tillfällen då man låter henne göra något annat än bara vara ett snyggt kuttersmycke är hon sannerligen vassast i gänget. Filmens kanske största problem är bill och bull Thor och Buzz; av alla karaktärer i originalet Battlestar Galactica så vet jag inte om två plagiat på Starbuck är något att ha. Och aldrig när man plockar upp hans kanske sämsta sida. Stephen Macht ("Thor") kombinerar dessutom sin version med Starbucks vapendragare "Apollo". En charmig film med en rätt bra story som kanske inte når ända fram till mållinjen eller lyckas vara riktigt lika underhållande som Starcrossed och Ice Pirates, men sevärd för oss som gillar faktiskt gamla science fiction-filmer från division B.
Edited by XC, 20 December 2013 - 20:24.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 December 2013 - 00:30
The Lords of Salem (2012)
Det här var en film helt i min smak. Rob Zombie är en, i mina ögon, erkänt begåvad regissör som har gjort kultfilmer som House of 1000 Corpses och The Devil's Rejects. Hans Halloween-filmer har jag inte sett än. Den här filmen är lika bra och stämningsfull som klassikern Rosemary's Baby och den nyare filmen The House of the Devil. I den här filmen så kretsar handlingen kring häxor, satanism, arvssynd, blodlinjer och en allehanda känsla av undergång. Handlingen är således bra och tilltalande. Tydligen så har Zombie haft total kreativ frihet under skapandet av den här filmen och utifrån resultatet så är det intressant att veta hur bra en film av Zombie kan bli om han inte hålls i tyglar. Jag uppskattar den visuella biten som är mycket tilltalande. Den påminner om den äldre skolan av filmer med satanism som fokus. Skådespelarna är riktigt bra rakt av. Och kul att man får återse flera kända ansikten från Zombies tidigare filmer. Musiken är även den bra, kanske inte lika vass som i t.ex. House of 1000 Corpses eller The Devil's Rejects. Och själva regin och manuset har Zombie lyckats väldigt bra med. Den här filmen är väldigt stämningsfull med en tilltalande och intressant handling.
Tack för tipset. Den har jag nog aldrig sett. Jag känner inte igen filmen på din beskrivning. Det är en sådan där film som jag får ta och se vid något tillfälle. Jag tror till och med att det finns en uppföljare på denna film? Skräckfilmer med jultema är kul att se, det finns ju ett gäng att välja mellan.
Julafton nästa vecka och som vanligt har jag inte Julkänsla. Och som vanligt så har det inte blivit av att jag har sett Julfilmer hela December som jag säger varje år att jag ska, mycket för att när jag väl blir sugen på att se på film så vill jag se något spännande (och skrämmande
).
Jag känner igen mig. Både i att det är svårt att komma i julstämning nuförtiden, men även det där med att man laddar upp med julfilmer som man har tänkt att se under en tid innan själva julen. Men jag kommer aldrig till skott med det något år tror jag. Det var länge sedan jag gjorde som det var tänkt.
I år ser jag typ allt annat än julfilmer.
Galaxina (1980) [US]
Kul att du har sett filmen nu. Det tog ett tag innan Ebba på Galaxina Film rodde hem filmen och sedan tog det ännu längre innan hon fick tillbaka omslaget från den hon anlitat. Han är tydligen väldigt noga. Och som Ebba sa, det gäller att sälja in en film när man är ett så litet ensamföretag som Galaxina Film är. Bra att väntan var väl värd. Jag ska givetvis se den här. Egentligen är det en film som man borde ha korsat vägen med tidigare, men har man väntat tills nu så kan man lika gärna riva av den svenska utgåvan framöver och samtidigt stödja en framtida utgivning av någon spännande titel.
Billig, men med produktionsglädje och special effekterna (och modell arbetet) är överlag riktigt bra »MEN« på ett ställe i början är de optiska effekterna föga övertygande (en lager-på-lager-grej som är illa filmad) och bitvis är fotot aningen suddigt. (Bägge går att leva med).
Det där med fotot. Tror du att det är filmen i sig som är aningen suddigt, eller något som kan ha uppstått på den svenska utgåvan specifikt?
Posted 21 December 2013 - 01:03
Jag tror till och med att det finns en uppföljare på denna film?Silent Night Deadly Night - Unrated (1984)
Filmen fick 4 uppföljare och 1 remake som jag också har tänkt att se. Någon som vill hänga på?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 December 2013 - 02:02
Jag tror inte att jag orkar med det. ![]()
Posted 21 December 2013 - 11:02
The Lords of Salem (2012)
Har inte sett något av regissören tidigare vad jag vet, men vet att den här filmen specifikt kändes intressant. Tror till och med jag sett trailern.
Kul att du har sett filmen nu. Det tog ett tag innan Ebba på Galaxina Film rodde em filmen och sedan tog det ännu längre innan hon fick tillbaka omslaget från den hon anlitat. Han är tydligen väldigt noga. Och som Ebba sa, det gäller att sälja in en film när man är ett så litet ensamföretag som Galaxina Film är. Bra att väntan var väl värd. Jag ska givetvis se den här. Egentligen är det en film som man borde ha korsat vägen med tidigare, men har man väntat tills nu så kan man lika gärna riva av den svenska utgåvan framöver och samtidigt stödja en framtida utgivning av någon spännande titel.Galaxina (1980) [US]
Omslaget var väl värd väntan. Uppskattar alltid när man får mer genomarbetade omslag trots att det är "billigare film". Ebba har gjort ett bra jobb. ![]()
Det där med fotot. Tror du att det är filmen i sig som är aningen suddigt, eller något som kan ha uppstått på den svenska utgåvan specifikt?Billig, men med produktionsglädje och special effekterna (och modell arbetet) är överlag riktigt bra »MEN« på ett ställe i början är de optiska effekterna föga övertygande (en lager-på-lager-grej som är illa filmad) och bitvis är fotot aningen suddigt. (Bägge går att leva med).
Jag tror det är "i original" och det är mest framträdande i en scen. Allt annat ser jättebra ut (gillar f.ö. menyerna på dvdn) så jag tror det helt enkelt handlar om patina.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 December 2013 - 22:05
Råttatouille
Är nog tredje gången minst som jag ser denna, och den är lika bra varje gång. Känns också lite sorgligt nu att tänka att det var ett tag sedan Pixar nådde upp till den här standarden, lite som en svunnen tid. Jag kommer så klart fortsätta hoppas.
Edited by Fiskrens, 23 December 2013 - 06:54.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 23 December 2013 - 13:51
Hotel Hell Vacation (2010)
Påväg på semester till sonen Rusty överaskar Clark Griswold sin fru Ellen med en 2:a smekmånad på ett lyxigt hotell.
Kortfilm med Chevy Chase och Beverly D'Angelo om deras National Lampoon's / Ett Päron till Farsa karaktärer. En väldigt rolig kortfilm som man skrattar gott åt. Gjord som reklam för hotellkedjan HomeAway.
Får mig att lite önska att de hade gjort en ny långfilm. ![]()
Finns att se på YouTube:
Betyg: Mycket Bra+
Dr. Seuss' How the Grinch Stole Christmas! (1966)
Edited by Crusader, 23 December 2013 - 17:32.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2013 - 19:44
Hands of Steel / Vendetta Dal Futuro (1986) [IT]
?: ...och plötsligt står jag framför en blind gammal man i rullstol...
Inte så pjåkig story om cyborgen som "vaknar upp" i sista stund och flyr sina uppdragsgivare. »MEN« det är lite synd att man inte haft budget nog att få storyn att riktigt lyfta.
En italiensk lågbudgetfilm med special effekter som är helt klart godkända. »MEN« Den är spartansk i sin utformning och stödjer sig på klassiskt kulsprute- och knytnävsröj.
Större delen av tiden så känns det som om huvudollen enbart castats på utseende, Daniel Greene har den där typiska "fotomodellen som nyss släppts ut ur fängelse"-looken som var så populär under 80-talet. Men välsvarvat 6-pack har han iaf. »MEN« Som en extra liten bonus så spelas den kvinnliga huvudrollen av en svensk skådespelerska. Jag är generös och ger henne godkänt.
!: Det är lite synd på det stela arbetet framför kameran (jag såg dessutom den engelskdubbade versionen och det hjälpte inte direkt) och att vissa karaktärer (Raul Morales tex) känns väldigt barnsliga. För i grunden så är storyn rätt bra, klart inspirerad av större Hollywood-filmer som Terminator och RoboCop men solid nog att stå på egna ben.

Posted 23 December 2013 - 23:59
^En film som verkar bra och som jag skulle vilja se/se om. Minns inte riktigt om jag har sett den eller inte. Jag har sett ett gäng filmer av regissören nämligen.
~~~
A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)
Jag tog mig i kragen och tänkte att jag borde se minst en julfilm i år. Så jag kollade av vad som jag hade införskaffat sedan förra julen och valet föll slutligen på denna stonerfilm. Jag har inte sett dom två föregående filmerna om Harold och Kumar, men det gör nog inte så mycket. Filmen var helt OK, till och med rätt rolig på sina ställen. Men samtidigt med en typ av humor som jag inte riktigt går igång på. Julstämningen i filmen fanns, även om det säkert finns bättre filmer att se än den här om man bara är ute efter en sådan sak. 3D-effekterna var väldigt tydliga även i den vanliga versionen, som jag såg, så här hade man verkligen gått "all in" i det avseendet. Och man kan väl lugnt säga att det inte direkt föll mig i smaken. Men på det hela taget en helt OK film att slötitta på dagen före julafton.
Posted 24 December 2013 - 00:24
Mytologin kring julen. Sådant är jag svag för. Så nu tycker jag det är trevligt att man från olika håll blir bekastad med olika uppgifter om hur saker och ting fungerar kring Jultomten och andra figurer. En del har gått på tv och en del har jag tipsats om i Serietekets adventskalender. Nu nyligen har jag sett:
Father Christmas (1991):
Gotta catch Santa Claus (2008):
http://www.svtplay.se/nu-fangar-vi-tomtefar
Santa & the tooth faires (1991):
http://www.svtplay.se/nar-tomten-kom-till-hans-petterson
Posted 24 December 2013 - 09:20
Mickey's Christmas Carol (1983)
Ebenezer Scrooge är en gammal girigbuk som anser att Julafton är vilken dag som helst. Men på Julaftonsnatten så blir han påhälsad av 3 andar som visar honom meningen med livet.
En tidlös klassiker och personlig favorit. Det enda felet med den här filmen är, som vanligt, att den är på tok för kort.
Betyg: Awesome
Mickey's Once Upon a Christmas (1999)
3 kortfilmer om Julens betydelse.
Första delen är baserad på den klassiska berättelsen Christmas Every Day" av William Dean Howells om hur Knattarna önskar att det var Julo varje dag och deras önskan slår in men visar sig inte vara så kul som de trodde.
Andra filmen är en ny historia om hur Max slutar tro på Tomten och Långben desperat försöker muntra upp honom.
Tredje filmen är baserad på den klassiska "The Gift of the Magi" om hur Musse och Mimmi kämpar för att ha råd med en present till varandra.
Det hela avslutas med alla karaktärerna sjunger en Julsång tillsammans.
Mycket fina filmer.
Betyg: Fantastiskt Bra
Edited by Crusader, 24 December 2013 - 11:00.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 December 2013 - 21:20
Jag såg också julfilm idag. (Var dock inte säker på att jag ville erkänna att jag faktiskt sett den):
*
Lycka TIll Charlie, Det är Jul! / Good Luck Charlie, It's Christmas! (2011) [US]
?: Teddy och mamma Amy hamnar på vift när de blir separerade från familjen på väg till julfirande hos teddys mormor och morfar.
Själva grund intrigen bjuder kanske inte på något nytt och unikt; liksom karaktärerna är den från en kortlek vi använt förut. »MEN« Det underlättar bara för den som inte sett något av TV-Serien. Man kommer snabbt in i karaktärerna.
Knäppa situationer, knasiga karaktärer och oneliners staplas uppe på varandra och faktum är att jag kom på mig med att skratta högt. »MEN« Givetvis dubbad till svenska, vilket förtog stämningen lite - men filmen i sig är så underhållande att man kan ha överseende med det.
"Raring, Illamåendet och den där aptiten betyder antingen att man blivit kidnappad av utomjordingar eller är gravid". »MEN« "Varför har ni inte sagt något?"
!: Jag har inte sett serien, kommer antagligen aldrig göra det och filmen innehåller många av dem beståndsdelar som jag trott mig vuxit i från. Men oj vad jag fastnade i den här. Man tänker inte ens på att det är en jul-feelgood-film med haglande moralkakor mot slutet. Flera av skämten och situationerna funkar rakt av, och även om man kan förutse en hel del förvecklingar så hade jag ändå rätt kul i soffan.

Posted 24 December 2013 - 22:05
Jag kan nämna att utöver julfilmen så såg jag även om ett avsnitt av XWP. S2E9 "A Solstice Carol". Klart underhållande.
Posted 24 December 2013 - 22:53
Serien heter "Lycka till Charlie" och går på Disney Channel (och jag tror att Kanal 5 visat den). Sådan där serie som visas dubbad på för/eftermiddagarna och odubbad kvällstid. Sett den skymta förbi i tablåerna.
Filmen påminde lite om "Clarissa" (om du sett/minns den serien).

Posted 24 December 2013 - 23:39
Posted 25 December 2013 - 17:52
@Garm: Precis.
*
Xanadu (1980) [US]
[25.12.2013] [SFN]
?: Möt Sonny Malone, typisk pretty-boy som suckar över sin egen belägenhet när han får en spark där bak av sin musa Kira.
En fullständigt ointressant story av den typiska Askungen- och Romeo & Julia-typen. »MEN« Soundtracket är riktigt bra.
Musikscenerna är lite för många, lite för långa och skulle må bra av kortare intron. »MEN« Ironiskt nog är Olivia Newton Johns musikavsnitt det lilla som är värt att se filmen för. Hennes koreografi ger jag dock inte mycket för.
Sonny Malone är den misslyckade konstnären vars dröm är att sadla om och bli klubbägare? »MEN« Special effekterna är helt klart godkända och "I'm Alive"-scenen t.ex. är helt klart vrålsnygg för sin ålder.
!: Filmen känns väldigt spretig och ofokuserad som om man inte haft klart för sig under filmningens gång vad man egentligen ville berätta. I efterhand känns det som lite som någon beskrev Michel Jacksons "Moonwalker" en gång i tiden: "En 90 minuter lång musikvideo".

Posted 25 December 2013 - 17:56
Cinderella / Askungen (1950)
Cinderella / Askungen bor med sin elaka styvmor och styvsystrar men drömmer och ett bättre liv. Samtidigt är landets konung trött på att hans son aldrig hittar en kvinna att gifta sig med och planerar en bal dit alla landets ogifta kvinnor ska komma.
Disney's klassiska animerade version av sagan. Underbar film. Det var många många år sedan jag såg den här sist.
Betyg: Mycket Bra
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 December 2013 - 01:45
@XC: Du blir säkert inte speciellt förvånad när jag säger att ditt omdöme får mig att vilja se Xanadu.
Det är svårt att säga om jag tycker som dig eller om jag får mer behållning av filmen eftersom jag inte har något emot lite drama då och då. Och på tal om Moonwalker så är det en film som jag gärna skulle vilja se om. Minns att senast som jag såg den var med en klasskamrat och hans lillebror vid en tid då vi alla tre spenderade kopiöst mycket tid med spelet till Sega Mega Drive.
Posted 26 December 2013 - 04:39
Gillar den klassiska, tecknade stilen och tycker om humorn som vävts in på så bra sätt. En klassiker som du skriver, Crusader, och väl värd att ses.
PS. "Skadad" som man är från det man sett på julafton så förväntar jag mig att de svenska rösterna ska hoppa in i de scenerna
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 26 December 2013 - 09:14
@XC: Du blir säkert inte speciellt förvånad när jag säger att ditt omdöme får mig att vilja se Xanadu.
Det är svårt att säga om jag tycker som dig eller om jag får mer behållning av filmen eftersom jag inte har något emot lite drama då och då.
Inte direkt nej...
Filmen är framför allt en RomCom.
Xanadu är en film som kanske är mest kul att ha sett.
Edited by XC, 26 December 2013 - 09:14.

Posted 26 December 2013 - 18:01