Senast inköpta SF/F/S boken
Posted 07 July 2009 - 18:39
Posted 07 July 2009 - 18:54
Den vill jag höra vad du tycker när du läst den.Pride and Prejudice and Zombies av Jane Austen och Seth Grahame-Smith
.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 July 2009 - 18:05
"Frankenstein", Mary Shelley
"The Oracle's Queen" & "Luck in the Shadows", Lynn Flewelling
"Urban Shaman", C.E. Murphy
"The Touch of Twilight" & "City of Souls", Vicki Pettersson
Yay, fantasy...
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 21 July 2009 - 22:38
The Dispossessed - Ursula K. Le Guin
Freedom & Necessity - Steven Brust & Emma Bull
The Complete Short Stories: Vol 1 - J.G. Ballard
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Posted 28 July 2009 - 21:38
Posted 13 August 2009 - 22:04
My Work Is Not Yet Done - Thomas Ligotti
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Posted 14 August 2009 - 09:35
Tyvärr kommer det nog att dröja. Har aldrig varit något Jane Austen-fan (Den vill jag höra vad du tycker när du läst den.
Typiskt nog verkar han komma med en "uppföljare": Sense and Sensibility and Sea Monsters
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 10 September 2009 - 14:25
Broder Odd
Invasion
Maken
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 September 2009 - 16:08
Igentligen varken Sci-Fi eller Fantasy men kopplingen till Grimms sagor är rätt cool.
Edited by Crusader, 15 September 2009 - 16:36.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 September 2009 - 16:21
1) Stephen King - Quitters, Inc. (Nåt för alla rökare att läsa..
2) Star Trek: The Movie (Inte lyssnat på än dock)
3) Anne McCaffrey - Dragonflight (Klassisk serie)
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 October 2009 - 16:34
Dragon Age: The Calling.Dragon Age: The Stolen Throne. Prequel till det kommande Bioware RPG Dragon Age: Origins.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 October 2009 - 19:29
On the Edge : Ilona Andrews
Dying Bites (Bloodhound Files ) : D D Barant
Leader of the Pack: Tales : Karen MacInerney
Items not yet dispatched:
Dispatch estimate: 28 Oct 2009
1 of: Tyrant's Blood: Book Two of the Valisar Trilogy (Valisar Trilogy 2)
1 of: The Grave Thief: Book Three of The Twilight Reign (Gollancz)
1 of: Dark Time: Mortal Path Book 1
1 of: The Gathering Storm
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 21 October 2009 - 13:41
Den första i serien om Charlie Chen (det finns fyra utgivna och två på gång). Ska bli intressant. Den har ett lovande synposis iaf.
Posted 03 November 2009 - 21:48
En av de bästa i WoT serien helt klart!
man märker att Brandon har lite mer "rakt på sak" stil när han skriver, Jordan ville gärna dra ut på förklaringar osv ett par sidor. Man måste ändå ge Brandon en stor eloge för att ha gjort boken så nära en riktig Jordan bok det går att få. Man får verkligen den där episka känslan och man känner igen alla karaktärerna.
Ser redan fram mot nästa bok som kommer om ett år.....suck!
Posted 13 December 2009 - 22:29
John Ajvide Lindqvist:
Pappersväggar
Människohamn
Nick Perumov's Svärdets Väktare:
Diamantsvärdet och Träsvärdet 1-2
Nekromantikerns Födelse
Nekromantikerns Irrfärder
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 31 December 2009 - 02:41
Jim Butcher - Dresden Files Boxed Set
Inkluderar:
Storm Front
Fool Moon
Grave Peril
Samt en Poster.
Edited by Crusader, 31 December 2009 - 02:43.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 January 2010 - 14:43
Sökandet - Angie Sage
Jag läser "Skuggan" just nu
Första boken var bra, så jag hoppas resten av serien är det också
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.
Posted 16 January 2010 - 15:22
Undrar eftersom det snart kommer en film på bio och trailern såg intressant ut.
Posted 17 January 2010 - 21:36
Vet inte riktigt vad jag ska berätta om böckerna, mer än att jag gillar dem. Jag tycker grekisk mytologi är intressant (även om jag inte är så insatt) och gillar att det används med en ny twist eller vad man ska säga.
Jag har också sett trailern för filmen. Lade mest märke till att de ändrat åldern på karaktärerna, men det kanske är för att de tror att fler vill se den då.
MEn ja gska definitivt se den!
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.
Posted 25 February 2010 - 17:01
Nu ska jag äntligen få läsa dom. Verkar vara en av de få som aldrig gjort det
Posted 25 February 2010 - 17:04
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 31 March 2010 - 04:35
Har alltid varit intreserad av Jack the Ripper och det här ska vara den bästa faktaboken.
Edited by Crusader, 31 March 2010 - 04:37.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2010 - 15:47
Edited by Cartman, 15 September 2010 - 15:56.
Posted 26 April 2010 - 20:41
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 27 April 2010 - 12:59
Känner man mig och vet vad jag tycker om, så är det nog en av dom mer enklare sakerna i världen att köpa och ge bort något till mig. Så på det sättet är det bra att känna en nörd.
Edited by Cartman, 27 April 2010 - 12:59.