Hoffes bildtråd
Posted 24 March 2007 - 10:13
last.fm Filmtipset
Posted 24 March 2007 - 11:12

Kommer försöka skaffa en när budgeten är bättre, så att säga.
Edited by Hofling, 24 March 2007 - 11:13.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 24 March 2007 - 16:18
repor i plattan som gör att det blir en aning svårt att göra fina linjer.
Tryckkänslighet på för mjuk dålig plast. En dålig kombination.
Edited by Supertreck, 24 March 2007 - 16:19.
Posted 24 March 2007 - 17:06
Det man ritar på är ju löstagbart trots allt, så man kan lägga bilder under för att rita av.
Och jag har inga problem med att de är för hala, snarare tvärtom för mig
Posted 24 March 2007 - 17:40
Jo, jag håller med dig om det, Supertreck. Men jag skulle gissa på att man kan köpa ut en ny skiva ganska billigt.
Det man ritar på är ju löstagbart trots allt, så man kan lägga bilder under för att rita av.
Och jag har inga problem med att de är för hala, snarare tvärtom för migså jag tar på mig en handske som jag klippt av tumme, peg- och långfinger på, så glider handen alldeles perfekt på plattan
Där är ju väldigt svårt att få någon precision när det är så halt nästan som en isbana.
Vad hjälper att ha handske när det är ytan på plattan som är hal.
Flytta du hela handen när du ritar? Brukar man inte röra på fingrarna också när man ritar?
Det är ju pennan på plattan som är halt.
Posted 24 March 2007 - 17:46
En WACOM Sapphire 430 funkar alldeles utmärkt(det jag använder), men jag rekommenderar Wacom Intuos3 A5. Den är dyr, men ska vara värd pengarna
Cheesus! Den var verkligen dyr, men förmodligen är den bra som du säger...grejen är att jag aldrig har använt en ritplatta tidigare, så jag vet ju inte riktigt hur det funkar eller vad man ska ha...och det är ju en jävla massa pengar, men kanske värt det...jag har inte tecknat så mycket under det här läsåret, men på senare tid har jag fått lust att teckna igen...tills jag bestämt mig hur jag ska ha det med ritplattorna är det dock blyerts, tusch och teckningsblocket som gäller för mig
last.fm Filmtipset
Posted 24 March 2007 - 18:51
Jo, jag håller med dig om det, Supertreck. Men jag skulle gissa på att man kan köpa ut en ny skiva ganska billigt.
Och jag har inga problem med att de är för hala, snarare tvärtom för migså jag tar på mig en handske som jag klippt av tumme, peg- och långfinger på, så glider handen alldeles perfekt på plattan
Där är ju väldigt svårt att få någon precision när det är så halt nästan som en isbana.
Vad hjälper att ha handske när det är ytan på plattan som är hal.
Flytta du hela handen när du ritar? Brukar man inte röra på fingrarna också när man ritar?
Det är ju pennan på plattan som är halt.
Ja, det gör jag. Man gör (enligt min egen erfarenhet) många rörelser med handleden när man ritar. Visst rör jag på enbart fingrarna med, men det är mest när det kommer till de små detaljerna, då jag vill ha handen i ett låst läge. Annars så rör jag på handen. Och visst är det glatt med pennan mot plattan, men det har jag inget större problem med. en vanesak, antar jag.
Och som jag skrev, så är problemet tvärtom för mig med handen på plattan, det blir för trögt, så då tar jag på en handske för att den ska glida bättre. Då hjälper det med en handske
En WACOM Sapphire 430 funkar alldeles utmärkt(det jag använder), men jag rekommenderar Wacom Intuos3 A5. Den är dyr, men ska vara värd pengarna
Cheesus! Den var verkligen dyr, men förmodligen är den bra som du säger...grejen är att jag aldrig har använt en ritplatta tidigare, så jag vet ju inte riktigt hur det funkar eller vad man ska ha...och det är ju en jävla massa pengar, men kanske värt det...jag har inte tecknat så mycket under det här läsåret, men på senare tid har jag fått lust att teckna igen...tills jag bestämt mig hur jag ska ha det med ritplattorna är det dock blyerts, tusch och teckningsblocket som gäller för mig![]()
Är du inte säker på ritplattor, så tycker jag du ska ta en av de billigare varianterna och vänja dig vid det. Det känns betydligt anorlunda gentemot vanlig penna och papper. speciellt då pennorna i fråga är betydligt tjockare än en vanlig blyertspenna
Den jag har nu kostade nog en tusenlapp eller två på Kjell & c:o, och jag känner att det lutar åt att uppgradera sig lite.
Posted 25 March 2007 - 16:35
Posted 25 March 2007 - 17:44
Posted 12 April 2007 - 19:17
Posted 12 April 2007 - 20:17
Posted 12 April 2007 - 20:22
Fanart på vadå? WoW?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 April 2007 - 20:33
Posted 12 April 2007 - 20:46
Edited by XC, 12 April 2007 - 20:47.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 April 2007 - 20:48
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 12 April 2007 - 20:52
Edited by XC, 12 April 2007 - 20:53.

Posted 12 April 2007 - 21:59
Nice Hoffling, nice.
Ska försöka att göra klart vårt projekt inom en snar framtid, men det går tungt med allt artistiskt nu. Känner mig mycket oinspirerad att använda den tradiotionella stilen som jag har där just nu, men även överlag med allt artistiskt. Känns som en svacka rent ut sagt...
Ta den tid du behöver. Konst skall icke stressas
Trevlig. Du har lyckats bra med att flytta fokus på kedjan till killen bakom den som brinner av passion/hat.
![]()
Fanart på vadå? WoW?
Kedjan var svårast att fixa till ordentligt. Att göra själva linjerna suddiga för kedjan var ganska enkel, men att fixa så att färgläggningen blev bra tog en liten stund att lista ut
Skönt att man lyckats iaf
Fanart på Ghost Rider, som Predabot redan sagt
Hade man kunnat ha en brinnande skalle i wow hade jag nog dött av brist på mat och vätska då jag vägrat gå ifrån
snabbedit;

Såg precis att det var den utan färglagd döskalle jag laddat upp
Edited by Hofling, 13 April 2007 - 00:51.
Posted 20 June 2007 - 13:51

En kille håller en "jam" på deviantart (eller ja, han är väl inte den ende som håller jams på deviantart, men det är roligare saker man ska rita), och denna månads tema är Batgirl. snabbt uppskissad, sen tuschad och färglagd digitalt. bild på New York i bakgrunden som jag slängt en sfär på och oskärpa..
Edited by Hofling, 20 June 2007 - 13:52.
Posted 08 August 2007 - 18:39
MEN, Hoffe! Vi har ju glömt att visa vårt projekt tillsammans för forumet!
EDIT: SÅ! Den är på väg till dig.
Edited by PredaBot, 08 August 2007 - 19:24.
Posted 08 August 2007 - 20:37
Mina damer och herrar. Får jag be om största.. möjliga.. tysssssssstnad.
Ni ska nu få se..
Äh, orka vara vitsig.
Här har ni nu bilden jag och Preddan har samarbetat på. Jag stod för skiss och tusch, och Preddan slängde på sina härliga färger!
Posted 09 August 2007 - 00:38
Det kanske inte passar forumet med alldeles för vidriga bilder.
Posted 09 August 2007 - 01:10
Du har inga särskilda synpunkter på mitt och Hoffes samarbete däremot?
Edited by PredaBot, 09 August 2007 - 01:11.
Posted 09 August 2007 - 01:25
Öh, nej. Det.. är nog lite för magstarkt..
![]()
Du har inga särskilda synpunkter på mitt och Hoffes samarbete däremot?
Dom bilder man senast sett här ser snygga ut.
Men skräck-serietidningar kan vara rätt så läbbiga.
Posted 09 August 2007 - 09:39
Här har ni nu bilden jag och Preddan har samarbetat på. Jag stod för skiss och tusch, och Preddan slängde på sina härliga färger!
Jag tycker det blev bra. Det känns verkligt på något sätt, alltså som det skulle kunna vara från en serietidning.
För några år sen fascinerades jag över att måla i ritprogram stympade kroppsdelar med massa blod som flödar.
Det kanske inte passar forumet med alldeles för vidriga bilder.
Läg gärna upp dem på någon sida så vi får möjligheten att se dem SuperTreck. Det finns givetvis utrymme för morbid konst också. (Faktum är att jag alltid håller ögonen öppen efter sådant...
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 August 2007 - 14:28
Har du provat att rita Frank Castle/The Punisher i någon snygg pose någon gång?