Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight

• Please log in to reply
494 replies to this topic

#201 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 16:29

EDIT:

Den riktiga trailern finns att se här (hoppas den ligger kvar ett tag)

Fler länkar.

http://rated-m.blogs...ler-leaked.html

===

Jo, du har nog rätt.

Den riktiga fanns här ett tag men är nu borta.

Två till posters kan jag iaf presentera.

Posted Image

Posted Image

Slänger även med den första

Posted Image

Edited by Cartman, 19 December 2007 - 17:59.

#202 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 14 December 2007 - 18:40

Oh gillar verkligen posterna. Den senaste med jokern i synnerhet. Håller med swedishsuperhero det är mycket serietidning över bägge två.
Det sägs att trailern ska släppas på den officiella hemsidan http://thedarkknight.warnerbros.com/ i början på nästa vecka. :popcorn:
Själv ska jag undvika att titta om en inofficiell version läcker ut tidigare så man får se den i "officiell kvalité" direkt.

#203 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 December 2007 - 19:08

Ser bra ut. Här har vi verkligen en film att se fram emot som ser mycket lovande ut. Blir mer och mer övertygad av Ledger som Jokern hela tiden känns det som. :thumbsup: Om man t. ex lyssnar på hans skratt som man får höra i den här teasern och även har fått höra i den förra utan bild. Rysningar! Perfekt!
*Hockey och superhjältar*

#204 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 December 2007 - 22:22

För det första, Teaser postern med Batman verkar symbolisera lite att Batman är fången i Gotham, att bilden skriker typisk "My city" bild av Batman men det ser ut som galler, som att Bruce målat in sig i ett hörn och "there is no way turning back". Snygg är den. Joker bilden däremot känns som "Jag mot Gotham". "Why So Serious" postern är rätt kul den med :) .

Nu har jag sett trailern ett par gånger med sunkbilden, och det blev ju så som vi snackade,kass kopia filmad med typ videokamera eller mobil. Det ryktas att WB släpper den här plus 8 minuters previewn på Söndag. Vi får väl hoppas. Kortfattat, actionspäckat, snyggt, och Ledgers joker-skratt är lysande. Fotot ser bra ut och sen en grej till,jag har i åratal tänkt på att det skulle se coolt ut med Batman på motorcycel! ok Adam West hade ju en, men den här ser ju jäkligt maffig ut. Och ja, Jokern går lös med maskingevär och dialogen! Jokern till Rachel "I like you, cause you fight me!" och Batman kommer till undsättning och svarar med "Then you are going to love me!" :batman: :thumbsup:

Det här verkar J*vligt bra.

Edited by super85, 14 December 2007 - 22:57.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#205 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 14 December 2007 - 23:07

Nu vågar jag påstå att de tvivel jag har haft sen jag fått höra att Heath skulle spela Jokern är helt och hållet bortblåsta. det skrattet han har... så jäkla underbart!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#206 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 December 2007 - 23:28

För det första, Teaser postern med Batman verkar symbolisera lite att Batman är fången i Gotham, att bilden skriker typisk "My city" bild av Batman men det ser ut som galler, som att Bruce målat in sig i ett hörn och "there is no way turning back". Snygg är den. Joker bilden däremot känns som "Jag mot Gotham". "Why So Serious" postern är rätt kul den med :) .

Det ligger nog nåt i det du säger, för det passar bra in på deras personligheter. Batman ser det som sin plikt att skydda Gotham, något som måste göras, medan Jokern är som ett vilddjur som går löst i stan och gör vad han själv behagar. Det är ju det hela deras "relation" gör ut på, nest-ce pas?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#207 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 December 2007 - 10:45

Trailern i High Definition....jäklar vad bra det ser ut! har kollat på den ett tiotal gånger nu :thumbsup: :batman:

http://www.atastefor...rap/default.htm
Batman Begins

The Dark Knight

#208 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 December 2007 - 14:38

Det ser jäkligt bra ut. Tror att Ledger är rätt val till att spela Jokern. Om inte annat är jag betydligt mer övertygad nu. :thumbsup2:

#209 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 December 2007 - 16:04

Håller med, det ser riktigt lovande ut. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#210 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 December 2007 - 17:47

Ja jävlar vad lovande det ser ut! :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#211 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 17 December 2007 - 23:40

Jag bangade och kollade också på en skakig sunkversion först, och den kvalitén var hemsk, framförallt ljudet var så horribelt skrikigt att det vred sig i hela kroppen. Så härligt de släppte den officiellt så man fick se den ordentligt.
Grym trailer!
Allt det som visades av Jokern tyckte jag kändes mycket bra. Jag måste givetvis också nämna Jokerskrattet! Helt suveränt! Batman på motorcykel såg coolt ut också! Gillade scenen i slutet av trailern där Batman bränner förbi jokern på bågen för att sedan vända och Jokern bara står kvar helt iskalllt, och när Jokern säger "let's put a smile on that face" suveränt av Ledger. Ja detta blir verkligen en premiär att se fram emot. Sedan att Harvey Dent är med också spetsar ju till detta ytterliggare.
Super85 din analys av bilderna känns klockren. Gillar postern när Batman blickar ut över stan ännu mer nu när man ser den på det sättet. Dom är grymt snygga.

Jokern till Rachel "I like you, cause you fight me!" och Batman kommer till undsättning och svarar med "Then you are going to love me!" :batman: :thumbsup:

Helgrymt! :cool2:

#212 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 18 December 2007 - 15:50

Precis kollat på trailern. Man nästan önskar att det skulle vara sommar nu redan! :D Ser grymt bra ut! Älskade Batman Begins, som jag tycker är den bästa Batman filmen som gjorts, so far. Dark Knight ser ut att kunna bli riktigt bra, ser verkligen fram emot att få se denna! :popcorn: Sen kan jag bara hålla med er andra, de man har fått se av Jokern så ser det onekligen intressant ut, det ser ut att kunna bli riktigt bra.

#213 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 December 2007 - 18:00

Jag uppdaterade min tidigare post med bättre kvalité på "Why so serious" postern.

Edited by Cartman, 20 December 2007 - 13:43.

#214 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 December 2007 - 22:15

Helt klart bättre kvalitet på den uppdaterade postern. Tyckte den såg rätt sådär ut, men nu gillar jag den skarpt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#215 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 December 2007 - 17:30

postern Why so serious? var väldigt cool. :thumbsup2:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#216 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 December 2007 - 18:28

Efter att ha sett affischerna och trailern blir det bara värre och värre att vänta tills filmen kommer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#217 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 21 December 2007 - 23:58

Absolut. Jag minns hur jobbigt det var att behöva vänta på Superman Returns när den första teaser trailern till den kom.

#218 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 December 2007 - 17:21

Den där 6 minuters prologen som visas på Imax biograferna i USA kan ses här med typisk bootleg kvalité. Teasern som visas efter prologen är lite annorlunda än den som WB officielt lagt upp.

http://www.movieweb..../V07L13gorBJKOQ
Batman Begins

The Dark Knight

#219 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 December 2007 - 20:09

Tror jag kommer älska den här filmen lika mycket som ettan. Nolan är en jävel på att skapa stämning!
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#220 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 December 2007 - 23:23

Ny intervju med Christopher Nolan, inte lika intressant som intervjuer med Nolan brukar vara men värd att läsa tycker jag.

http://www.wizarduni...d/006862392.cfm
Batman Begins

The Dark Knight

#221 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 January 2008 - 18:35

ComingSoon.Net - Harvey Dent is the Backbone of Dark Knight

Source: Los Angeles Times on January 15, 2008

The Los Angeles Times talked to The Dark Knight director Christopher Nolan, who says that "Harvey Dent (Aaron Eckhart) is a tragic figure, and his story is the backbone of this film."

The Batman Begins helmer also mentioned that The Joker, played by Heather Ledger, "sort of cuts through the film -- he's got no story arc, he's just a force of nature tearing through. Heath has given an amazing performance in the role, it's really extraordinary."

He added that you shouldn't expect a lot of laughs. "It's a dark and complex story and the villains are dark and complex as well."

Jag tycker att deta där uttalandet låter riktigt bra. Det låter både passande och häftigt att The Joker inte har någon direkt story arc utan mer eller mindre bara finns till och lever sitt liv så som han själv vill.

Edited by Cartman, 15 January 2008 - 18:36.

#222 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 25 January 2008 - 20:23

TheDarkKnight.com och WhySoSerious.com hedrar minnet av Heath Ledger.

#223 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 January 2008 - 17:49

Var fina de där. Fint att du postade dem swedishsuper.

Här Christopher Nolans artikel/minnestext om Heath Ledger. Fin läsning

http://www.newsweek.com/id/105580
Batman Begins

The Dark Knight

#224 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 06 February 2008 - 21:24

Som de brukar säga, "The show must go on". Wizard har gjort en set visit hos inspelningen av Dark Knight. Bland annat nämns karaktärerna, skådespelarna och de nya Bat-manickerna i filmen.

#225 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 08 February 2008 - 03:34

Fin minnestext om Ledger av Nolan. Det kommer säkert bli stundtals tufft att se filmen med tanke på Ledgers sorgliga bortgång.

Intressant text swedishsuperhero.
Som det verkar ska alltså så vitt jag förstår Harvey Dent utgöra huvudstommen i filmens handling och Jokern mer dyker upp och ställer till jäkelskap utan en större bakgrundshandling. Det tycker jag låter mycket bra. Jag gillar att de bygger upp Harvey Dent. Såg en intrervju med Aaron Eckhart där han nämner Harveys olycka med den kemiska syran så det verkar ju som det är så man kommer framställa det i filmen, eller i nästa vem vet.. Har sagt det förut och säger det igen jag kunde inte vara mer nöjd med att Aaron Eckhart ska spela Harvey Dent/Two Face.