Jump to content

Photo

Indiana Jones 4 - the Kingdom of the Crystal Skull

• Please log in to reply
347 replies to this topic

#201 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 March 2008 - 12:37

/Film har publicerat foton ur ett reportage i Cine Live Magazine.

Edited by XC, 04 March 2008 - 12:38.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#202 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2008 - 12:41

Läckra bilder. Jag är så oerhört nyfiken på att se hur Cate Blanchett är i filmen. :)

AP - New Indiana Jones trailer a smash hit

Mar 3

LOS ANGELES -- Times sure have changed in the 19 years since Harrison Ford last donned the signature fedora of thrill-seeking archaeologist Indiana Jones. The viral spread of the trailer for "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull" is proof of that.

The trailer for the May 22 release has drawn highly enthusiastic responses in theaters. But it may have had its biggest impact online, on a younger audience that may not think of Ford, 65, as equal to today's spry action heroes.

After premiering Feb. 14 on "Good Morning America," Lucasfilm and Viacom Inc.'s Paramount Pictures sent the trailer to the Web, plus movie theaters and TV stations around the world. Paramount estimates the trailer was seen more than 200 million times worldwide in the first week alone.

#203 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2008 - 08:09

Indiana Jones Action Pic Revealed - ComingSoon.net
Posted Image

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#204 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 11:36

Jag ser ingen bild och kan inte ens läsa sidan du länkar till.

Rör det sig om samma bild som den här?. :)

#205 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 March 2008 - 11:40

Japp, det är den. Hela ComingSoon.net verkar vara nere. :unsure:

fqq5BYam.jpg

#206 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 11:43

Okej, bilden säger inte så mycket men det är bara kul att få lite mer att se medans man väntar in premiären. :)

#207 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 12:08

Final One-Sheet

Posted Image

Källa: USA Today

#208 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 March 2008 - 11:39

CanMag - New Trailer Coming for Indiana Jones IV April

March 10, 2008

For those of you who, like me, instantly fell in love with the first trailer for Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, I have reason to rejoice. An announcement was made at ShoWest claiming that we can expect a second trailer for the film in April.

Another Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull Trailer Coming

Now - the news is pretty obvious. With Indy IV due out in May, there isn't much time left to get out the film's feature trailer. To be honest, I'd be tons more excited if the report from ComingSoon said we'd have the trailer before the end of the month, but we could be waiting close to its actual release.

After showing the teaser trailer and talking about the marketing for George Lucas and Steven Spielberg's Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Cripps also told the audience of mostly international exhibitors that there would be a new trailer for the movie sometime in April, presumably with Iron Man, as if anyone who went to see that superhero movie wouldn't know that Indy's back! Earlier that day, Cripps wouldn't comment when a moderator at a seminar tried getting him to confirm that the new Indy movie would premiere at this year's Cannes Film Festival in early May.

#209 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 April 2008 - 17:17

News: Indiana Jones and the Crystal Skull run-time
It's loooong...

According to Hollywood Elsewhere, Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull has a run-time - two-hours and twenty something minutes (or 140-something minutes for those of you who can't be bothered to do the maths).

Which makes Skull the longest Indy flick yet. Which is fine by us, we've waited long enough to see more Indy action, we want as much of it as possible.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#210 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 April 2008 - 21:40

Bra! Många filmer tjänar klart på att vara +2 timmar speciellt denna skulle jag tro.

Winter is Coming

#211 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 April 2008 - 13:44

Indy-filmerna tjänar på att vara runt 2 timmar tycker jag. Det har ju varit ett vinnande koncept tidigare så varför ändra på det? Jag säger inte att det blir sämre med en längre speltid än tidigare filmer men se bara hur det blev när Lucas gick tillbaka och gjorde star wars: episod 1-3, alla 3 filmerna är för långa. Nu är ju inte han regissör till denna film men han har fingrarna med i spelet vilket inte skulle förvåna mig om det är en av orsakerna till den långa speltiden.

För övrigt börjar jag bli riktigt sugen på att se filmen. Har tänkt mig att se dom 3 tidigare filmerna lagom tills del 4 går upp på bio.

#212 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 April 2008 - 13:56

Man har dementerat att filmen skulle vara 140-min, det senaste budet ligger på ca 2 timmar.

--
× Confirmed: Indiana Jones 4 Just Over Two Hours « FirstShowing.net
× Rumor Killer: Only Two Hours of Crystal Skulls | /Film

Edited by XC, 21 April 2008 - 13:56.

fqq5BYam.jpg

#213 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 April 2008 - 17:48

Bra. Hoppas att det stämmer.

#214 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2008 - 20:50

Somebody Has Seen Indiana Jones IV!

Någon har alltså sett en förhandsvisning och lagt upp en recension... eller vad man skall kalla det. Har inte läst hela (länk finns i artikeln som jag postade) men de snippets som CanMag saxat ur innehåller inga spoilers. (Vet inte vad man skall säga om sanningshalten iöht om att någon har sett Indy IV).

fqq5BYam.jpg

#215 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 April 2008 - 21:23

Lucas verkar oroad om man ska tro theforce.net

Is George Lucas Nervous For Indy 4?

Contactmusic.com ran a short story about George Lucas being a bit gun-shy with the upcoming release of Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Apparently, he's anticipating the same sort of reaction he got from many fans when he released the Star Wars prequels. To quote The Maker from the article:

"We're not gonna have adoring fans sending us e-mails saying how much they loved the movie. We're gonna have a bunch of angry people saying, 'You're a bunch of a**holes, you should never have done this. You've ruined my life forever.'"

http://theforce.net/...dy_4_114020.asp

#216 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2008 - 08:32

Fast jag tror han har rätt...den kommer i alla fall få mer liknande kritik än hyllningar, de nya Star Wars-filmerna blev många gånger orättvist kritiserade, och det går aldrig att besegra nostalgin. Bara att hoppas att Indy-filmen är lika bra som man hoppas på. :)
*Hockey och superhjältar*

#217 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 23 April 2008 - 13:04

Även jag är inne på samma spår. Lucas och Spielberg har ju tidigare sagt att det är väldigt svårt att göra en ny film efter så många år och samtidigt göra alla nöjda, äldre fans som nya. Så blev det ju med Star Wars: Episod 1-3. Många hade på tok för höga förväntningar på filmerna och blev givetvis besvikna när filmerna inte levde upp till dessa förväntningar.

Jag hoppas att Indy 4 åtminstonde ska ge mig något av värde men jag vågar inte i förväg tro att filmen ska vara lika bra som dom tidigare.

Lite så tror jag även att det kommer bli för den nya Arkiv X filmen. Det är svårt att leva upp till alla fans förväntningar. Jag skulle inte vilja byta plats med dessa herrar.

Edited by Darth Sidious, 23 April 2008 - 13:04.

#218 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 April 2008 - 19:52

På många sätt kan jag tycka att i alla fall Star Wars Episod III på många sätt är i nivå med de gamla filmerna, men de nya har inte alls samma affektionsvärde i och med nostalgin. Och jag är övertygad att Indy IV kommer vara en riktigt bra film som mycket väl står sig mot de gamla, men många kommer säkert klaga av samma anledning. Är någon beredd att sätta emot på att många kommer att störa sig på Shia Labeufs karaktär? Ska försöka lägga nostalgin åt sidan, och bara njuta av en ny Indy-film, och än så länge känner jag bara förväntan och glädje inför det här. Det kommer bli grymt!

#219 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 April 2008 - 19:59

Bah, Shia Labeuf kommer ju vara det bästa i hela filmen :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#220 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 April 2008 - 20:00

Harrison Ford kommer vara det bästa. Sen blir säkert Shia bra. Men det kommer säkert vara någon som stör sig på honom. :(

#221 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 24 April 2008 - 12:03

Tror inte Lucas & Spielberg behöver oroa sig så mycket.

Indiana Jones är (delvis) en annan typ av film än StarWars. Finns inte massa frågor som måste besvaras, finns inga scener som måste inkluderas för att inte "förstöra vår barndom" osv. Det ända kravet är att ge oss ett matiné-äventyr i samma stil som de föregående tre filmerna. Handlingen är inte så viktig så länge vi bjuds på en underhållande åktur.

Tonen har alltid varit lite "vuxnare";dvs blodigt våldsam (skillnad på att hugga sönder robotar och kallblodigt skjuta ner människor) och lite mer vågad humor ( t ex undertexten att far och son legat med samma kvinna i Last Crusade ;) ).

Ford är fortfarande stjärnan, ingen överanvändning av datoranimationer utan effekterna ska vara klassiskt hantverk med stuntmän osv. Dessutom kommer den här filmen ha tydliga kopplingar till första filmen genom Karen Allens återkomst. Klart att detta kommer bli en framgång. :)

Edited by Walker, 24 April 2008 - 12:18.

#222 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 24 April 2008 - 13:26

Jag hade rätt svårt för Shia i Transformers. Men det säger inte att jag kommer ogilla honom i Indy 4. Jag är rätt nyfiken på hur Ford är, det var ju ett tag sedan han gjorde rollen senast och vem vet, det kanske är "som att cykla" men glömmer aldrig bort. Jag tror att han antingen är som handen i handsken i sin roll eller så märker man snabbt att det inte riktigt klickar. Jag tror mer på det första av det man sett av klipp och bilder. Det säger egentligen ingenting men det gav en känsla av att vara äkta.

#223 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 April 2008 - 13:28

Trots att Ford verkar vilja vara erkänd för annat än den här genren så verkar han också ha en stor förkärlek för Indiana Jones. Han har ju gång på gång sagt att han vill göra en fjärde film, så jag tror nog att det kommer bli mer "hand i handske"-varianten. :)

#224 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 24 April 2008 - 13:32

Jag är imponerad av hans kärlek till filmerna och karaktären. Inte alltid, men oftast så brukar ju en del skådespelare bli trötta på framgångsrika filmer som dom gjort för att ta avstånd till dom. Ford har vad jag vet alltid pratat positivt om filmerna och det speglas förhoppningsvis av sig i den kommande filmen.

#225 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 April 2008 - 13:38

Precis. Det är ändå stor skillnad på hur han har pratat om Indiana Jones jämfört med Star Wars, där har han distanserat sig betydligt mer.