Jump to content

Photo

Fotbolls VM

• Please log in to reply
246 replies to this topic

#201 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2006 - 18:33

Fick telefon och missade varför Beckham blev utbytt ? var han sjuk eller var det en vanlig utbyttning ?

vet inte riktigt varför om han fick en smäll eller var trött, han såg rätt trött ut tyckte jag.

straffar: tror england vinner.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#202 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2006 - 18:53

Portugal vidare
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#203 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 July 2006 - 18:54

Kul att det otippade laget vinner, även om jag inte ger mycket för deras chanser i fortsättningen.

#204 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 July 2006 - 19:15

Jävla typiskt att England ska åka ut mot Portugal igen på exakt samma sätt. :(

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#205 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 01 July 2006 - 19:25

Jävla typiskt att England ska åka ut mot Portugal igen på exakt samma sätt.

Posted ImagePosted Image Verkeligen typiskt.

Nu hållar jag på det lag som spelar mot Tyskland , annars bryr jag mig inte om vem som vinnar.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#206 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 July 2006 - 19:42

Grrrr så irreterande! England suger verkligen på straffar.
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#207 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 July 2006 - 19:57

Att ni inte har lärt er än ;) England + Straffar = Misslyckande
Nu hoppas jag på Portugal-Brasilien i semifinal

Avgå Lagerbäck, in med Svennis!!!

Winter is Coming

#208 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2006 - 21:12

Ser visst illa ut för Brasilien just nu, ialla fall enligt tidningarna.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#209 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2006 - 21:55

brazil ute.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#210 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 July 2006 - 22:14

Lite tråkigt med Brasilien ute ur VM men Frankrike har jag inte direkt nånting emot så skitsamma :)
Zidane har nästan kommit upp i samma form som han hade i vm98 och em00 så nu kan Frankrike gå hela vägen tror jag.

Winter is Coming

#211 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2006 - 22:32

Är det något utomeuropeisk lag kvar?

#212 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 July 2006 - 22:58

Är det något utomeuropeisk lag kvar?

Nej, Italien-Tyskland i ena semin Frankrike-Portugal i andra

Winter is Coming

#213 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 01 July 2006 - 23:01

Nope bara europeer kvar. Vilket är rätt kul. Men jag tycker att Sverige och England förtjänade bättre. Argentina också som det gått segt för seaste åren. Brasilien har ju fått sin del av kakan så det gjorde inte så mycket att dom åkte ut. Vet inte vilka jag ska hålla på nu. Får väl bli det minst favorittippade laget, Portugal.

Edited by Nille, 01 July 2006 - 23:16.

#214 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 July 2006 - 23:01

Beckham såg först mest bara trött ut, men lite senare fick man ju se honom under behandling, så han kände av någonting, men ingen uppenbar skada som syntes ute på planen iaf.

Rooney tappade behärskningen och sa några mindre väl valda saker till domaren som jag uppfattade det. Incidenten var annars inte alls något som skulle gett honom rött kort, det var en vanlig, enkel frisparkssituation och han hade sig själv att skylla.

Mitt hjärta klappar för Portugal, även om jag är anglofil i allting annars ( :P ), så jag grät inte när varken Frank Lampard eller Steve Gerrard lyckades övervinna straffspöket och göra mål. Men all kudos till målvakten också. Han var suverän på att ta lamt slagna bollar. :whistle:

Brasilien spelade inte sambafotboll den här gången heller och hade inte en chans mot ett storspelande Frankrike. Imponerande! Och ett rättvist resultat.

Mitt tips: Frankrike kommer att tugga i sig Portugal som en munsbit i semin och Tyskland kommer inte att ha några större besvär med Italien heller. Finalen kommer Frankrike att vinna med 2-1 efter förlängning. B)

Tråkigt att det bara är europeiska lag kvar, jag tror att fotbollen förlorar på det i längden. Måtte nästa VM-turnering se väsentligt annorlunda ut när gruppspelet är över och att fler "nya" lag får visa de gamla drakarna att fotboll är roligt, spännande och intressant.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#215 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 July 2006 - 23:04

Rooney tappade behärskningen och sa några mindre väl valda saker till domaren som jag uppfattade det. Incidenten var annars inte alls något som skulle gett honom rött kort, det var en vanlig, enkel frisparkssituation och han hade sig själv att skylla.

Det såg ju ut som att Rooney stampade portugisen på pungen! :blink:

Trist med Englands uttåg. Hoppades verkligen på dem i detta VM. Fast skönt senare att Brasilien åkte ur. De har spelat halvengagerat och trott att de kunnat slöa sig igenom VM verkar det som.
*Hockey och superhjältar*

#216 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 July 2006 - 23:19

straffkuppen :unsure: :o

#217 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 July 2006 - 15:15

Det såg ju ut som att Rooney stampade portugisen på pungen!

Ja det var vad jag hörte också :blink:

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#218 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 04 July 2006 - 15:38

Vilka håller ni på ikväll (Tyskland-Italien)? Jag har aldrig gillat Tyskland men om dom ska få vinna VM nån gång så är det väl på hemmaplan. Men jag hoppas ändå på Italien.

#219 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 July 2006 - 15:46

jag hoppas på alla lag utom Tyskland Posted Image

Min avatar samling

#220 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 04 July 2006 - 16:10

Jag gillar inte Tyskland, men Italien avskyr jag hjärtligt. Pest eller kolera för mig att välja. :unsure:

Vad gäller Rooney, så undrar jag om den sparken verkligen var avsiktlig? Eller har han erkänt? :unsure: Iofs har han ju ett väldigt hetsigt temprament, så ...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#221 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 July 2006 - 18:18

I vilket fall skulle Rooney ha fått frispark i situationen innan. ..

Alla lag som jag hållit på har åkt ut så jag bryr mig inte det minsta om vem som vinner. Så länge inte Portugal vinner.

Om Tyskland vinner kan vi iaf skylla på att vi blev utslagna av världsmästarna.

Edited by Wylie Times, 04 July 2006 - 18:19.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#222 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 July 2006 - 20:48

har italienarna fått några biljetter till denna match? ser ingen klack, bara spridda blåa tröjor. :blink: iof jag har på i bakgrunden och kollar bara ibland.

Jag tycker det är irriterande när den tyska publiken visslar.

#223 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 04 July 2006 - 20:52

Ska det bli ännu ett straffdrama efter 0-0? Italien ligger på bäst hittils tycker jag men så fort Tyskland kommer upp blir det livsfarligt. Håller på Italien eftersom man måste välja ett lag att hålla på men egentligen känns det som att det kvittar. Alla mina favorit lag är redan ute. Skulle väl vara kul om Portugal vann hela skiten eftersom ingen tror på dem. Och för att jag var där senast jag var utomlands :P

Edited by Nille, 04 July 2006 - 21:00.

#224 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 04 July 2006 - 22:36

Ganska skön avslutning på matchen :) 2 mål i sista minuten!

Edited by Nille, 04 July 2006 - 22:37.

#225 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 05 July 2006 - 09:15

Ja vad säger man, Italien visade styrka sista minuterna...

men Italien avskyr jag hjärtligt.

är också kluven fast det kanske beror på att jag inte har samma förhållande till Serie A som till Premiere league :)
Hoppas Frankrike går vidare ikväll mot Portugal.
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24