Jump to content

Photo

Spiderman 3

• Please log in to reply
248 replies to this topic

#201 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 March 2007 - 14:29

Mysko, jag kan se bilderna i alla fall...

Det är inte särskilt mysko. De ligger i din cache, så då kan du se dem utan problem.

Vi testar såhär då. Eller så kan du kolla om det hjälper om du trycker på refresh på din webbrowser?

Nej, det fungerar inte, som Rick säger.

Rensa din cache helt och uppdatera så borde du inte heller se dem.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#202 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2007 - 14:35

Ahaaaaa....ja, det låter rimligt, att de skulle ligga i min cache...men då kollar vi om det här fungerar. Annars är det väl läge att radera ett gäng onödiga poster...

http://www.comicboar...rd=070308165439
*Hockey och superhjältar*

#203 Sahrimnir

Sahrimnir

Cadet First Year

• Members
  • 6 posts
  • Interests:TV-spel, serier, mytologi, mjölk.

Posted 10 March 2007 - 14:35

Mysko, jag kan se bilderna i alla fall...

Det är inte särskilt mysko. De ligger i din cache, så då kan du se dem utan problem.

Vi testar såhär då. Eller så kan du kolla om det hjälper om du trycker på refresh på din webbrowser?

Nej, det fungerar inte, som Rick säger.

Rensa din cache helt och uppdatera så borde du inte heller se dem.

Jag har inte sett dem innan, så de borde inte ligga i min cache. Jag kan se dem.

#204 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 March 2007 - 16:50

Jag kan se thumbnails, men inte de stora bilderna. så det jag kan se av honom ser lovande ut iaf. Verkar vara den riktige venomloggan på Topher's bröst.

Be quick about this, Marvel is sucking up these pictures left and right before the movie debut, so you may not see them if you don't click within the next few hours...

möjligt att de använde dammsugaren :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#205 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 March 2007 - 17:25

Jag kan se thumbnails, men inte de stora bilderna. så det jag kan se av honom ser lovande ut iaf. Verkar vara den riktige venomloggan på Topher's bröst.

PRöva att göra en Hard Refresh då du klickar på de stora bilderna. Då fungerar det.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#206 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 March 2007 - 20:22

Ah, nu så.

Hmm, ser vi Topher i två olika dräkter på bilden?
för på den då han står ensam så verkar det vara den klassiska venom-spindeln på hans bröst vars ben löper vid revbenen, men på bildne där han snackar med Raimi så verkar det vara den vanliga spidey-loggan.
Och bilden på Venom är dte ingen logga, så jag blir mer och mer fundersam.

Venom ser helt OK ut, imo.
Nu vet jag ju inget om hur mycket som ska fixas och trixas med CGI på Venom då, så kommenterar inte munnen :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#207 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 April 2007 - 18:51

Aftonbladet har redan recenserat filmen, http://www.aftonblad...1050974,00.html.

Oj, vad jag ser fram emot det här! Hur laddade är ni? Jag har redan börjat klä mig i svart ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#208 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 April 2007 - 19:22

Aftonbladet har redan recenserat filmen, http://www.aftonblad...1050974,00.html.

Oj, vad jag ser fram emot det här! Hur laddade är ni? Jag har redan börjat klä mig i svart ;)

Jag klär mig i spindelväv jag ;)

Edited by Rick Hunter, 21 April 2007 - 19:22.

Winter is Coming

#209 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 April 2007 - 22:59

Läste den här artikeln och damn... även om den "bara" kostade 270 miljoner $ så är det nåt obehagligt med att filmbolagen spenderar summor som börjar motsvara u-länders BNP på 2 timmars underhållning.

Läste också MovieZines recension och den verkar bekräfta en del av mina farhågor. Jag hoppas inte detta blir världens dyraste tvålopera med actionsekvenser.

#210 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 April 2007 - 23:04

Spider-Man har alltid haft stora inslag av "tvålopera" med actionsekvenser...

#211 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 April 2007 - 23:32

Har Spider-Man alltid kostat hundratals miljoner att skapa?

Som jag antydde i min Mission to Mars-recension verkar Hollywood villigt att lägga ut enorma pengar på allt möjligt utom manus. Då verkar det ofta som om de vänder sig direkt till sin primära målgrupp och anlitar 16-åringar till att skriva dem. Nu förväntar jag mig inte att seriefilmer ska vara existentiella verk i filosofisk tradition men...

Men efter tre års arbete med en budget som sägs göra filmen till världens dyraste någonsin, hade jag förväntat mig mer.

#212 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 April 2007 - 00:32

Ja, alla de andra Spiderman filmerna har haft budget på över 100 miljoner.

Nu skulle jag ju vilja kalla Alvin Sargent för 16-åring, precis. Jag menar han har skrivit manus till Spiderman 2, vilket blev en gigantisk hit, och har varit manusförfattare i snart 50 av sina 76 år.
Och Dr. Ivan Raimi är inte så ung heller. Så jag tycker du är rätt fel ute. Eller kanske du kunde ge ett exempel på en 16 åring som har skrivit manu till en storfilm?

Detta är ju nåt som hör till Spiderman. "Tvåloperan" med sina action scener. Det är hur serierna är och det är hur filmerna ska vara. Gillar man inte den typen av drama som ingår i Spiderman så är ju de filmerna inget för en. Sedan kvittar det hur mycket det kostar, pengar ska inte ändra på storyn. En story som är uppbyggd på ett vis ska inte förbättras bara för att den får mer pengar. Spiderman ska vara Spiderman, inte nåt stort drama som ger en massa Oscar eller stendum actionfilm.

Nån som har sett den senaste trailern som släpptes här om dagen? Riktigt bra trailer som verkligen fick upp förväntan och förhoppningarna. :)

Nån som har köpt Spiderman 2.1 Extenden Version eller sett den? Själv så tänker jag se den inför Spiderman 3. :)

Edited by Crusader, 25 April 2007 - 00:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#213 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 April 2007 - 23:41

Rapport från presskonferensen i Stockholm om filmen, med Dunst, Raimi etc.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#214 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 April 2007 - 23:58

James Franco: Jag använder faktiskt min röntgensyn just nu.
Sam Raimi: Varför tittar du på den där mannen?

:D

Edited by Crusader, 27 April 2007 - 00:02.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#215 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 29 April 2007 - 19:52

Jag har köpt en biljett till "smygpremiären" av filmen som är på torsdag i Uppsala (och förmodligen också i alla andra städer :P ). Ska bli jävligt kul att se den! :)

Ser fram emot lite sköna Spidde-diskussioner här på forumet så jag tycker att ni alla bör passa på att se filmen nån gång nästa helg :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#216 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 April 2007 - 19:55

Samma här, håller på att fixa biljett tills på torsdag. :thumbsup:

#217 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 April 2007 - 20:51

Ffs Kermit. Du bor i Örebro. Det är bara dyka upp fem minuter innan föreställningen ;)

#218 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 April 2007 - 21:14

Har Örebroare så taskig filmsmak att de inte går och ser kvalitetsfilm så fort man kan menar du?

#219 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 April 2007 - 22:27

Jupp. :P

Om vi tar Star Wars Episode III (dagen efter premiären) och Spiderman 2 (premiären) så var jag och min bror där dagen då de sändes och köpte biljetter utan problem. Vi skrattade rått åt de som köat för biljetterna till SW III :P

#220 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 29 April 2007 - 22:59

Jaja. Vi har bokat via internet och kommer ändå inte behöva köa, så det är inte direkt så att du behöver stå och skratta rått mer än du brukar i alla fall. :P

#221 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 April 2007 - 23:37

:lol2:

(BTW - först Kermits avatar och sedan min direkt efter ger intrycket att alla går på speed här :P )

#222 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 April 2007 - 23:40

Själv så får jag vänta tills den 14:e innan den kommer dit där jag bor. Jag har för tillfället ingen möjlighet att ta mig någon annanstanns att se den.
-Sora, Kingdom Hearts

#223 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 April 2007 - 00:17

:lol2:

(BTW - först Kermits avatar och sedan min direkt efter ger intrycket att alla går på speed här :P )

Haha, sant. Vi får se till att ha en hel sida av inlägg någon gång, så skrämmer det säkert någon. :lol:

#224 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 May 2007 - 19:02

Nu har jag köpt biljetter till kvällens föreställning.

21:30 smäller det.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#225 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 03 May 2007 - 21:43

Jag är så jävla besviken! Jag hade sett fram emot det här jättelänge och så FICK JAG INTE SE FILMEN! Problem med maskineriet osv. Jag satt och väntade tålmodigt i en och en halv timme och sen sa de till oss att gå hem. Jag är grymt besviken, och har inte mycket till övers för SF. Jag ska försöka se filmen i helgen, lova att inte spoila ;)

last.fm Filmtipset