Lost Säsong 3
Posted 18 April 2007 - 21:23
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 18 April 2007 - 21:35
Jag fattar inte grejen med att man skulle hata dem? Alla karaktärer i LOST är okända där man inte vet nåt om dem till de får en tillbaka blick. Tanken var ju givetvis att de skulle få ett tillbakablicksavsnitt där man skulle få lära känna dem mer. Men folk bestämde sig för att hata dem direkt för de var inte Sawyer eller Kate. Fansen klagade först på att man inte får se de andra 40 LOSTisarna och när de väl presenterar nya så hatar fansen dem. Fjantigt och löjligt är det. Snart ska du se att de börjar klaga igen på att man inte få se de andra LOSTisarna igen.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 18 April 2007 - 21:44
last.fm Filmtipset
Posted 18 April 2007 - 21:57
Posted 18 April 2007 - 22:07
Och vilken hemsk död att bli levande begravd.
Posted 19 April 2007 - 07:27
Och vilken hemsk död att bli levande begravd.
Uha , vilken mardröm.Kanske de gräver ut sig ? skulle inte paralyseringen avta ?
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 19 April 2007 - 07:40
Posted 19 April 2007 - 08:08
Det är en jäkla tur att jag inte skriver manus till den här serien, eller hur?
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 19 April 2007 - 08:49
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 19 April 2007 - 11:24
Ja.Det är en jäkla tur att jag inte skriver manus till den här serien, eller hur?
Posted 19 April 2007 - 14:04
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 19 April 2007 - 16:20
Diamanter är kol. För att vanligt kol ska bli radioaktivt behöver det ett tillskott av två neutroner. Och för att ingjuta dem i en atomkärna skulle det krävas en partikelaccelerator av CERN-typ. Den enda partikeltypen en elektromagnetisk vågpuls avger är elektroner. Så om inte Others är kärnfysiker som sitter på en neutronkanon...
Med tanke på hur mycket som inte är vidare logiskt (isbjörnen, t.ex.) så tycker jag att diamanterna blev radiaktiva.
Sätt igång och skriv ett manus åt dem, Swedish..
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 25 April 2007 - 21:26
Kate och Juliet i spenaten var ju intressant. Kate föll nästan för tricket och hade det inte varit för Smokey så hade nog Juliet lyckats dupera henne på samma sätt som hon lindar Jack runt lillfingret. Jack, Jack...
Så nu har The Others lämnat ön och Juliet ska infiltrera Lostisarna. För vilket syfte?
Har jag fel eller växer Smokey eftersom? Så här stort har inte The Black Smoke varit nån gång vad jag minns. Men lite fånigt att h*n lät sig stoppas av stängslet, för det skulle ju vara hur enkelt som helst för Smokey att glida över det där futtiga stängslet med tanke på att vi ser röken glida omkring i trädtopparna.
Yay! för lite by-scener med de andra karaktärerna också, även om de inte hade så många repliker. Det är sådant som sätter stämningen och trovärdigheten när de förankrar händelserna i vardagen s a s.
Kates flashback var lika meningslös som alla andras flashbacks. Bara en bekräftelse av det vi redan vet, förutom att hon tydligen träffat Cassidy då. Och att Kate har mommy issues istf som alla andra (?) som har daddy issues, men same difference.
Och ska Locke gå över till The Others permanent nu? Det skulle iofs inte förvåna, för han har en helt egen agenda och bryr sig bara om sitt eget öde i relation till ön. Han och Ben är väl bästa vänner nu när ubåten är sprängd.
Posted 25 April 2007 - 22:05
last.fm Filmtipset
Posted 03 May 2007 - 11:09
Så vad är det med dessa fertilitetsexperiment de sysslar med? Är ön tänkt att vara nåt slags tillflykt i ett framtida scenario? Har det där läkemedelsföretaget nån koppling till Dharma? Orsakar EM-fältet på ön cancer eller botar den, hur knäppt det än låter? Är Benny full av skit, sin påstådda ärlighet till trots? Varför ser irakier ut som indier i Losts universum? Frågor och flashbacks tycks vara de enda naturkonstanterna där iaf...
Posted 03 May 2007 - 11:53
Har jag fel eller växer Smokey eftersom? Så här stort har inte The Black Smoke varit nån gång vad jag minns. Men lite fånigt att h*n lät sig stoppas av stängslet, för det skulle ju vara hur enkelt som helst för Smokey att glida över det där futtiga stängslet med tanke på att vi ser röken glida omkring i trädtopparna.
Smokey tycker ialla fall inte jag blivit större - iofs. har jag inte reflekterat över det, men mitt första intryck blir nej.
Om Smokey lever på instinkter så är det väl rätt logiskt att han inte glider över. (Futtigt är det däremot inte.)
Kates flashback var lika meningslös som alla andras flashbacks.
Meningslös? Om du menar meningslös i form av att få en massa ny information, så ja. Annars nej. Tavlan, dammit! Tavlan!
Så vad är det med dessa fertilitetsexperiment de sysslar med? Är ön tänkt att vara nåt slags tillflykt i ett framtida scenario?
Det är min teori, ja. Det verkar ju onekligen svårt att hitta ön om man inte vet var man skal leta (som the Others).
Har det där läkemedelsföretaget nån koppling till Dharma?
Nej, det är the Others - vilket inte ska vara samma sak som DI. I ett tidigare avsnitt sades det uttryckligen att The Others jagade ned DI och utplånade dem. Frågan är varför
Orsakar EM-fältet på ön cancer eller botar den, hur knäppt det än låter?
Jag tror både du och jag vet att man inte skall se serien med i vetenskaplig anda, för då hittar man nog rätt mycket ohållbarheter - så som det alltid är med teveserier. Vill jag ha riktig vetenskap frågar jag dig om det, annars är jag mer intresserad av dramturgin och vetenskapen som backdrop.
ÄR EM-fältet kvar på ön? Försvann inte det i slutet av säsong 2 då Locke sprängde the Hatch?
Är Benny full av skit, sin påstådda ärlighet till trots?
Jag tror Benry är den typ av person som ljuger med sanningen.
Posted 03 May 2007 - 19:17
Tror ändå inte att Juliet är så elak som det kan verka. Ben har bara en duktig hållhake på henne.
Posted 03 May 2007 - 20:32
Jack är ensorcelled och blind för hennes tricks. Jag hoppas Sayid och Sawyer tar henne under behandling snart...
Posted 03 May 2007 - 20:49
Posted 03 May 2007 - 20:51
Posted 03 May 2007 - 21:15
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"
*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"
*
Posted 04 May 2007 - 09:43
last.fm Filmtipset
Posted 04 May 2007 - 21:58
ABC is set to announce that Lost will end production after two more seasons.
This is what my E! Online partner in crime Marc Malkin just announced in his column, Planet Gossip.
I know. Breathe, Lost fans. Breathe.
Here's what I can tell you. I just spoke to insiders at ABC and they tell me it's true: The network and producers have reached a decision on an end date and they are expected to announce it in the next two weeks. This is meant to be a good thing, because now the producers finally can start mapping out the remaining episodes and start rolling out some of the major reveals and answers we fans have been waiting for.
http://www.eonline.c...4e-b11e4b6a1259 (länken innehåller inga större spoilers, men var försiktiga om ni är allergiska..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 04 May 2007 - 22:08
Å andra sidan har det varit rätt mycket reveal så det är ingenting som behövs i ett ökat tempo. Kanske inte införande av mysterier däremot
Posted 04 May 2007 - 22:12