Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#201 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 July 2007 - 14:46

Crusader: Hur långt har du kommit i DQ VIII - JOTCK? :)

Det spelet är helt fantastiskt. :wub:

Edited by Cartman, 17 July 2007 - 14:47.

#202 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 17 July 2007 - 16:04

jag har en förmåga att alltid rammla över på den ljusa sidan när jag spelar kotor spelen.

Nu har jag inte spelat just KOTOR, men jag tycker att jag alltid lyckas bli ond i såna spel där man kan välja. Är ju så svårt att låta bli :evil:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#203 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 17 July 2007 - 16:16

Inte så konstigt, force lightning är jäkligt frestande, trots allt :P
tror det är i Jedi Academy 1&2; Älskar när man slåss mot flera fiender, alla har hyffsat låg hälsa, så drar man force lightning och alla dör. Ser så colt ut när det slår ner blixtar över alla :evil:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#204 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 July 2007 - 16:23

Crusader: Hur långt har du kommit i DQ VIII - JOTCK? :)

Det spelet är helt fantastiskt. :wub:

Jag letar precis efter Pirates Cove. :P

Ja, spelet är till största delen underbart. :wub: Härliga karaktärer, mörk episk story, underbar musik, bra röst skådespelare och fantasi full grafik. Om bara striderna och stridssystemet kunde vara lika underbara som resten av spelet. :( De är orsaken att jag 2 gånger har tagit paus från spelet. Tråkigare och enformigare strider får man leta efter och stridssystemet är åt skogen. Och då brukar jag ändå inte ha problem med turordningsbaserade RPG-strider. Och lite väl onödigt svåra ibland (Speciellt början).

Edited by Crusader, 17 July 2007 - 16:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#205 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 17 July 2007 - 18:05

tror det är i Jedi Academy 1&2; Älskar när man slåss mot flera fiender, alla har hyffsat låg hälsa, så drar man force lightning och alla dör. Ser så colt ut när det slår ner blixtar över alla :evil:

Hmm det finns väl inget Jedi Academy 2? Jedi Academy är ju egentligen Jedi Knight 3, du kanske tänker på Jedi Knight 2: Jedi Outcast? Men ja, det var väldigt coolt ^_^ Annars älskar jag att köra force grip på folk och kasta iväg dem :D

edit: i verkligheten alltså... :ph34r:

Edited by Snälle Hulken, 17 July 2007 - 18:07.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#206 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 17 July 2007 - 18:44

jag har en förmåga att alltid rammla över på den ljusa sidan när jag spelar kotor spelen.

Nu har jag inte spelat just KOTOR, men jag tycker att jag alltid lyckas bli ond i såna spel där man kan välja. Är ju så svårt att låta bli :evil:

För mig är det tvärt om, har så svårt att vara ond. Vill alltid hjälpa alla jag träffar i spelen :thumbsup:

Force lightning var nog det bästa med att vara ond, det är väldigt roligt att kasta blixtar på alla som vill en illa :D
Dessutom är den väldigt effektiv i kotor, klarade av många svåra strider tack var den.

Edit: Har kommit på vad jag ska spela. Den nya expansionen Beyond the sword till Civilization 4 Letade sig ut på nätet igår så nu måste jag prova innan jag köper :D

Edited by Insikt, 18 July 2007 - 10:06.

RögleBK i elitserien!

#207 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 July 2007 - 10:08

Hmm det finns väl inget Jedi Academy 2? Jedi Academy är ju egentligen Jedi Knight 3, du kanske tänker på Jedi Knight 2: Jedi Outcast? Men ja, det var väldigt coolt ^_^ Annars älskar jag att köra force grip på folk och kasta iväg dem :D

edit: i verkligheten alltså... :ph34r:

ah, jo, det är möjligt att jag menade Jedi Outcast :blush: blandar vist ihop de olika spelen. Jag tänkte på just det spelet där man kan välja utseende och ska åka till en massa planeter för att se vad som "sugit ur dem Kraften". HAr för mig att oavsett vad för kön och ras man var så hette man Jayden eller något liknande.

Force lightning var nog det bästa med att vara ond, det är väldigt roligt att kasta blixtar på alla som vill en illa :D
Dessutom är den väldigt effektiv i kotor, klarade av många svåra strider tack var den.

Jepp, samma här.

Åh gud, dags att spela genom alla Jedispelen man har, som Dark Forces :wub:

#208 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 July 2007 - 13:01

Jag letar precis efter Pirates Cove. :P

Ja, spelet är till största delen underbart. :wub: Härliga karaktärer, mörk episk story, underbar musik, bra röst skådespelare och fantasi full grafik. Om bara striderna och stridssystemet kunde vara lika underbara som resten av spelet. :( De är orsaken att jag 2 gånger har tagit paus från spelet. Tråkigare och enformigare strider får man leta efter och stridssystemet är åt skogen. Och då brukar jag ändå inte ha problem med turordningsbaserade RPG-strider. Och lite väl onödigt svåra ibland (Speciellt början).

Man måste ju levla upp en hel del i spelet och det kan vara lite enformigt och trist ibland. Det blir ju roligare ju längre in i spelet man kommer. Då har man bättre vapen och kan leta upp bra fiender nästan överallt som gör levlingen lite enklare och trevligare.

Jag kommer ihåg i början av spelet när man ska ta sig Waterfall Cave och slåss mot den första "bossen" Geyzer. Det tog ett antal försök innan jag insåg att jag var tvungen att levla upp för att klara av fighten. Jag var säkert där 5-6 gånger (och det tog långt tid att ta sig dit) och fick ordentligt med spö innan jag kom till insikt. ;)

Just att spelet har ett högt omspelningsvärde gör mig lycklig. Visst kan man spela om från början men det är även kul att bara fortsätta leta efter alla hemligheter med mera för att man ska känna att man varit överallt och gjort allt som går att göra.

Edited by Cartman, 18 July 2007 - 13:03.

#209 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 19 July 2007 - 23:19

Precis varvat Riddick. Var ett ganska underhållande spel. roligt med mörka korridorer där man får använda mörkersynen han har.
avskidde "the Pit" bara. speciellt andra delen när man inte har någon ficklampa och att kasta flares tar bara tid..

#210 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2007 - 23:29

Precis varvat Riddick. Var ett ganska underhållande spel. roligt med mörka korridorer där man får använda mörkersynen han har.
avskidde "the Pit" bara. speciellt andra delen när man inte har någon ficklampa och att kasta flares tar bara tid..

De håller på med ett nytt Riddick spel, visste du det?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#211 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 July 2007 - 05:49

De håller på med ett nytt Riddick spel, visste du det?

Jag spelade precis klart det igår. En solid 3:a av 5. Jag behövde aldrig använda flares så jag måste ha gjort något rätt eller fel.
Det nya spelet är väl Dark Athena som är en remake med lite extramaterial och multiplayer. För min del känns det i alla fall som dosen Riddick jag fått nu är alldeles tillräcklig.

Nästa spel jag börjat beta av är Deus Ex: Invisible War vars story och miljö är sjysst men vars spelomgivningar känns väldigt instängda. Jag har inte spelat det första Deus Ex så jag slipper jämföra dem vilket tydligen är till 2:ans fördel.

När jag dött tillräckligt mycket i spelet så böt jag till det betydligt mindre krävande Big Mutha Truckers 2 som börjar bli lite tradigt nu, men det borde inte vara så långt kvar på det.

Jag gav upp på att klara huvudquesten i Pirates och började om och ska hålla mig på lägsta nivån. Känns synd när absolut inget varit övermäktigt i hela spelet utom slutbossen. Det är en tvivelaktig ära det spelet delar med Parasite Eve 2 som jag inte klarat trots säkert 50 försök att spöa den bossen.

#212 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 20 July 2007 - 12:53

Delade tråden så att det där med rollspelen fick en egen tråd :) Måste därför flytta tillbaka en del som Daniel Schenström postade i samma post:

Har kört Riddick: Escape from Butcher Bay och Sid Meier's Pirates senaste veckan. Riddick har jag läst så otroligt mycket bra om men än så länge känns det ganska sådär. Det är i alla fall bättre än första intrycket gav sken av och då jag har en polare på utvecklaren Starbreeze så känner jag att jag får offra mig lite :)
I Pirates har jag kommit till slutet på huvudquesten och får stryk av huvudskurken varje gång. I värsta fall får jag spela om och hålla mig på en lägre svårighetsgrad. Jag har i alla fall klarat av en bunt av de vanliga målen så jag känner mig långt från helt misslyckad.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#213 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 20 July 2007 - 15:56

Jag söker ett bra spel till PC! Jag uppskattar det mesta, men är inte speciellt förtjust i strategispel. Någon som har några bra tips? :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#214 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 July 2007 - 16:01

Nytt eller retro?

#215 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 July 2007 - 18:52

Nytt eller retro?

Helst nytt, men riktigt bra retro-spel är alltid välkomna :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#216 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 20 July 2007 - 22:22

Pacman är väl ganska retro.. :P

Men farcry kanske är något? Har inte testat det själv, vbara en titel som dök upp i skallen.

#217 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 July 2007 - 23:09

Men farcry kanske är något? Har inte testat det själv, vbara en titel som dök upp i skallen.

Riktigt kul spel speciellt första halvan sen ballar det ur lite.

Winter is Coming

#218 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 21 July 2007 - 08:14

Håller med Rick Hunter. Jag spelade det för ett tag sen och jag tycker det var rätt kul i början, men sen blev det sämre. Orkade inte ens spela klart :blush: Tycker faktiskt det är brist på nya bra spel till PC. De flesta intressanta spel tycks komma till konsolerna, och någon sådan har jag inte :(

last.fm Filmtipset

#219 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 21 July 2007 - 12:04

Battlefield 2 kan jag rekomendera varmt :) Fast det är ju multiplayer och måste köpas, men ändå två år gammalt så priset lär inte vara jättehögt.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#220 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 21 July 2007 - 12:08

Uppföljaren till det är rätt härligt med. Battlefield 2142 eller vad det heter.
Spelade demon rätt mycket. var kul, då det var onlinedemo. Framtiden med massa Mechasaker som liknar Rex från MGS-serien :P

Edited by Hofling, 21 July 2007 - 12:09.

#221 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 July 2007 - 13:04

Okej. Då får du tips på två nya spel som jag testat lite smått hos en polare och fastnade för, samt två retrospel som jag ägnat många trevliga stunder med.

Nytt = Overlord samt S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl

Retro = Full Throttle samt Blackthorne

Hoppas du finner något av dessa intressant. :)

#222 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 21 July 2007 - 15:22

Jag tror jag kommer testa några av era tips! :) Har testat Overlord-demon och det var ganska kul.

Full throttle har jag alltid velat spela, men det har varit rätt svårt att få tag på. Men det går säkert att ladda ner :) Annars har jag "Season 1" med Sam 'n' Max liggandes, och det är ju iaf liknande. Har bara kört igenom Episode 1 hittills men det var rätt kul, men väldigt begränsat och kort.

last.fm Filmtipset

#223 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 July 2007 - 23:41

Transformers The Game, rätt kul spel! Mig veterligen så är det första Transformers-spelet någonsin till PC? Och jag har ju väntat på att få spela Transformers sen jag var sju år.

Winter is Coming

#224 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 July 2007 - 23:51

Transformers The Game, rätt kul spel! Mig veterligen så är det första Transformers-spelet någonsin till PC? Och jag har ju väntat på att få spela Transformers sen jag var sju år.

Om du inte räknar Beast Wars: Transformers, så ja.
-Sora, Kingdom Hearts

#225 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 July 2007 - 12:41

Spidde: Kul att du gillade tipsen. Jag vet att en del retrospel kan vara lite svåra att få tag i men oftast är det värt letandet. Full Throttle är riktigt bra och ett spel jag har väldigt svårt för att sluta spela när jag väl börjar. Det är precis samma sak med Sam & Max och Monkey Island spelen. :)

Jäkligt bra spel.