Bästa på länge!
Dagens Fniss
Posted 14 January 2009 - 22:19
Bästa på länge!

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 January 2009 - 12:44
By the time a Marine pulled into a little town, every hotel room was taken.
“You’ve got to have a room somewhere,” he pleaded. “Or just a bed, I don’t care where.”
“Well, I do have a double room with one occupant, a Navy guy,” admitted the manager, “and he might be glad to split the cost. But to tell you the truth, he snores so loudly that people in adjoining rooms have complained in the past. I’m not sure it’d be worth it to you.”
“No problem,” the tired Marine assured him. “I’ll take it.”
The next morning the Marine came down to breakfast bright-eyed and bushy-tailed. “How’d you sleep?” Asked the manager.
“Never better.”
The manager was impressed. “No problem with the other guy snoring, then?”
“Nope, I shut him up in no time.” Said the Marine.
“How’d you manage that?” asked the manager.
“He was already in bed, snoring away, when I came in the room,” the Marine explained. “I went over, gave him a kiss on the cheek, said, ‘Goodnight, beautiful,’ and he sat up all night watching me.” (Källa)

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 January 2009 - 13:09
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2009 - 14:13
Five Germans in an Audi Quattro arrive at the Italian border.
An Italian police officer stops them and says
"Itsa illegala to putta five-a people ina Quattro !"
"Vot do you mean, it's illegal ?" the German drivers asks.
"Quattro means four !" the policeman answers.
"Quattro iz just ze name of ze fokken automobile" the German shouts ...
"Look at ze dam paperz: Ze car is dezigned to carry 5 people !"
"You canta pulla thata one on me !" says the Italian policeman.
"Quattro meansa four. You havea five-a people ina your car and you are therefor breaking the law !"
The German driver gets mad and shouts
"You ideeiot ! Call ze zupervizor over! Schnell! I vant to spik to zum vun viz more intelligence !!!"
"Sorry" the Italian says,
"He canta comea. He'sa buzy with a two guys in a Fiat Uno.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 29 January 2009 - 14:19

Posted 29 January 2009 - 15:00
Finns det inte en liknande fast med svenskar och dom är vid norska gränsen istället
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 January 2009 - 15:08

Posted 30 January 2009 - 10:51
Direktör Larsson ringde hem en eftermiddag och familjens städhjälp svarade. Fru Larsson hörde bara henne säga:
- Ska det vara nödvändigt det?
När hon hade lagt på luren undrade fru Larsson:
- Vem var det som ringde?
- Det var direktör Larsson. Han sa att han skulle arbeta över och inte komma hem förrän sent i kväll.
- Jag tycker ni ska vara lite hövligare mot min man, sa fru Larsson. Vad menade ni med att säga: "Ska det vara nödvändigt det"?
- Därför att jag inte alls tror på att han tänker arbeta över, sa städhjälpen. Jag tror att han tänker vara otrogen mot oss... (Källa)

Posted 30 January 2009 - 12:46
Posted 03 February 2009 - 11:57
Vad ska jag göra?
Kära Malena,
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid....
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med ”tjejerna” ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.
Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen,men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.
Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?
(Källa)

Posted 06 February 2009 - 09:01
Dear Mr President,
Firstly, congratulations on your historic win. I have never been so behind a candidate for what must be considered the boss of the world.
You seem to be a man of grace and integrity, who would never shirk responsibility in any way.
I'll get to the point.
As I'm sure you are aware, one of your flock has strayed. A Miss Paris Hilton, who is, I believe, a resident of Beverley Hills, is in England doing a reality game show for ITV2 called Paris Hilton's British Best Friend. Fine. I have no problem with that. I don't have to watch. But now it has come to my attention that she has bought a house in North London a few miles from me, and is out and about ingratiating herself with the Great British public.
Mr President. We are not stupid. This is clearly a retaliatory strike for Posh Spice moving to LA. I know it, and you know it, so let's cut the "it's a free country" nonsense and come to some agreement.
I propose an exchange.
This is how it would work. We call them both and tell them that we've found a giant "paparazzi nest", in New York say. (half way home for both of them already)
At first they may be confused that they'd never heard of such a thing before, but the thought of that many photographers in one place will be irresistible.
Once we get them there, while they are having their photos taken (we will have hire a few guys with cameras to make it look good) we will swap their limos around. It's fool proof.
This is a covert operation of which Mr Gordon Brown knows nothing. (I've got him working on finding a synthetic fur for The Queen's guards' bearskin hats.)
Have your people call my people. They may have to call a few times as my people are useless to be honest.
Thank you,
Ricky Gervais
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 06 February 2009 - 10:17
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 06 February 2009 - 12:41
Posted 10 February 2009 - 12:04
Posted 21 February 2009 - 11:45
En något tankspridd affärsman hade svårt att hålla reda på sina paraplyer. Ofta glömde han dem på kontoret och köpte ett nytt, bara för att sen glömma även det nästa dag. En morgon när han var på väg till jobbet hamnade han bredvid en ung kvinna på bussen. När han reste sig för att stiga av tog han av misstag med sig hennes paraply.
- Förlåt, sa kvinnan, men det där är mitt paraply.
Han ursäktade sig skamset och lämnade bussen hastigt.
När han senare samma dag skulle åka hem från kontoret kom han ihåg sina paraplyer, och beslöt sig för att ta hem alla. Med famnen full av paraplyer steg han på bussen och fick av en slump sällskap med samma unga kvinna som på morgonen. Hon tittade förvånat på honom och viskade i hans öra:
- Du har ju lyckats rätt skapligt idag, eller hur? (Källa)

Posted 23 March 2009 - 00:03
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 23 March 2009 - 08:16
Kära dagbok,
förra året bytte jag ut alla mina fönster mot dyra
tre-glas-lågenergi-fönster.
Den här veckan ringde en man från firman som installerat fönstren.
Han påpekade att dom gjort jobbet för ett helt år sedan men ännu inte fått betalt.
Ok, bara för att jag är blondin så betyder det inte att jag automatiskt är dum.
Så jag berättade för karl?n vad hans snacksalige försäljare sagt för ett år sedan, nämligen att efter ett år så har de här fönstren betalat sig själva.
Och hallå, det har gått ett år nu!
Det blev tyst i andra änden av tråden så jag lade på. Han ringde inte upp igen. Han kände väl sig dum!
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 01 April 2009 - 10:08

Posted 01 April 2009 - 10:26
Gillade de nya namnen på städerna
Posted 01 April 2009 - 10:28
Posted 01 April 2009 - 10:36
Posted 08 April 2009 - 12:37
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 April 2009 - 12:46
Kul sida.
Edited by Georgia, 08 April 2009 - 12:48.