För att ingen nominerade den.Varför är inte Parker Lewis med i tävlingen?
Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 25 April 2007 - 12:58
Winter is Coming
Posted 25 April 2007 - 14:02
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 25 April 2007 - 16:41
Ladda upp för nästa runda sitället
Sitter hårt inne ändå, som om jag svikit Bumbi personligen.
Det måste ha funnits en Ur-Bumbi i begynnelsen känns det som, Den Som Kom Först - första synkroniserade studsen. Bara hoppas att M. Night Shyamalan väljer att fokusera på det om det nu blir spelfilm av det hela.
Posted 25 April 2007 - 19:57
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 April 2007 - 20:01
Posted 25 April 2007 - 20:22
Familjen Flinta...
The Jetsons...
Scooby Doo...

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 25 April 2007 - 20:24
Jo bl.a. den här som jag höll på få med om jag inte hade somnat.(!)Fler än jag som kommer på en massa serier såhär i efterhand som borde fått vara med?
Edited by Wylie Times, 25 April 2007 - 20:30.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 25 April 2007 - 20:27
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 April 2007 - 20:32
Synd att den inte finns på DVD för dom TV rippar jag har fått tag på är av väldigt blandad kvalitet.
-Gangstagrass
Posted 25 April 2007 - 22:00
Winter is Coming
Posted 26 April 2007 - 00:00
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 01:06
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 April 2007 - 01:37
Men Buffy är så otroligt bra också. Svårt val.
Ska nog vämnta tills imorgon med att rösta och tänka mer på det.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 01:59
-Gangstagrass
Posted 26 April 2007 - 02:18
De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 05:06
är det inte du som sagt att man inte ska rösta på serien utan vinjetten?De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn.
Posted 26 April 2007 - 08:17
Du får se upp så att du inte ångrar din tröst röstBuffys vinjett är bättre om man ser tematiskt, men å andra sidan är Puh-vinjetten så söt och för barn kan jag nog tro att den slår an väldigt väl. Så den får en tröströst från mig
Väldigt jämt i den här omgången.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 April 2007 - 10:23
är det inte du som sagt att man inte ska rösta på serien utan vinjetten?
![]()
Mmm... Det är helt rätt, GG. Man skall rösta på VINJETTEN, inte serien.
Du får se upp så att du inte ångrar din tröst röst
Jag kan stå för valet jag gjort ändå.
Posted 26 April 2007 - 13:13
Aha. Otur för mig som just hittat till det här forumet. Men kul turnering ändå! Kudos!Svårare än så är det inte. Vi hade ett långt nomineringsfönster, men ingen tyckte den var värd att nominera då helt enkelt.
Svårt att gå bara på vinjetten här. Båda fångar ju respektive series tema väldigt bra, men jag kan ändå inte blunda för hur Nalle Puh á la Disney våldtar originalet (håller på och läser böckerna för min son nu). Rösten faller på Buffy, som gör mig mer sugen på att se själva serien efter att ha sett vinjetten.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 26 April 2007 - 13:22
Hade jag röstat på serie så hade det blivit Buffy, utan tvekan.är det inte du som sagt att man inte ska rösta på serien utan vinjetten?De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn.
![]()
![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 16:06
Om ni undrar över (temp länk) kommentaren som dyker upp ibland i Serietitlarna så är det YouTube länkar som jag lagt till för serier som andra nominerat - jag postade en lista och ville ha bekräftelse (jag betraktade tystnaden som ett medgivande om att videon var OK) dock så glömde jag editera bort om innan Rond 1 körde igång. De kommer inte finnas med till Rond 2.
Edited by XC, 26 April 2007 - 16:07.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 April 2007 - 16:26
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 April 2007 - 20:12
Posted 26 April 2007 - 20:35
Jag hade god lust att rösta blankt.
Edited by Wylie Times, 26 April 2007 - 20:37.
-Gangstagrass
Posted 26 April 2007 - 21:42
Precis så som Wylie gjorde nu.
Jag är stolt över Wylie.