Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#201 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 April 2007 - 12:58

Varför är inte Parker Lewis med i tävlingen?

För att ingen nominerade den.

Winter is Coming

#202 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 April 2007 - 14:02

Svårare än så är det inte. Vi hade ett långt nomineringsfönster, men ingen tyckte den var värd att nominera då helt enkelt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#203 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 25 April 2007 - 16:41

Ladda upp för nästa runda sitället ;)

Sitter hårt inne ändå, som om jag svikit Bumbi personligen.

Det måste ha funnits en Ur-Bumbi i begynnelsen känns det som, Den Som Kom Först - första synkroniserade studsen. Bara hoppas att M. Night Shyamalan väljer att fokusera på det om det nu blir spelfilm av det hela.
Climbing to the Moon...

#204 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 April 2007 - 19:57

Fler än jag som kommer på en massa serier såhär i efterhand som borde fått vara med? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#205 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 April 2007 - 20:01

japp. finns några som jag kanske skulle ha föreslagit också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#206 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 April 2007 - 20:22

:) Det fanns ju ganska lång tid för kohandel. :) Och visst finns det en och annan som man kommer på så här i efterhand.

Familjen Flinta...
The Jetsons...
Scooby Doo...

:D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#207 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 April 2007 - 20:24

Fler än jag som kommer på en massa serier såhär i efterhand som borde fått vara med? :P

Jo bl.a. den här som jag höll på få med om jag inte hade somnat.(!) :rolleyes:

Edited by Wylie Times, 25 April 2007 - 20:30.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#208 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 April 2007 - 20:27

Charlie Jade, en riktig bra serie. Lite konstig här och där, men väldigt sevärd.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#209 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 April 2007 - 20:32

Japp riktigt bra serie med riktigt snyggt intro.

Synd att den inte finns på DVD för dom TV rippar jag har fått tag på är av väldigt blandad kvalitet.

-Gangstagrass

#210 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 April 2007 - 22:00

Vad gillar jag med Buffys vinjett då? Allt så klart! Men i just denna version diggar jag Giles med motorsågen :D

Winter is Coming

#211 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 April 2007 - 00:00

Nalle Puh vs. Buffy? Det här kan bara sluta illa. :skull:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#212 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 April 2007 - 01:06

Buffys vinjett är bättre om man ser tematiskt, men å andra sidan är Puh-vinjetten så söt och för barn kan jag nog tro att den slår an väldigt väl. Så den får en tröströst från mig :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#213 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 April 2007 - 01:37

Inte bara för barn. Puh vinjetten får mig att smälta.
Men Buffy är så otroligt bra också. Svårt val.
Ska nog vämnta tills imorgon med att rösta och tänka mer på det.
-Sora, Kingdom Hearts

#214 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 April 2007 - 01:59

Jämt var det. Men jag gillar verkligen Buffy låten. Fast... nä vänta hur kunde jag rösta mot Puh??? Det går ju faktiskt inte. *går och ändrar*

-Gangstagrass

#215 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 April 2007 - 02:18

Jag går på samma tåg. Går inte att rösta mot Nalle Puh. :wub:
De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#216 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 April 2007 - 05:06

De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn.

är det inte du som sagt att man inte ska rösta på serien utan vinjetten? :unsure: ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#217 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 April 2007 - 08:17

Buffys vinjett är bättre om man ser tematiskt, men å andra sidan är Puh-vinjetten så söt och för barn kan jag nog tro att den slår an väldigt väl. Så den får en tröströst från mig :)

Du får se upp så att du inte ångrar din tröst röst ;)

Väldigt jämt i den här omgången.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#218 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 April 2007 - 10:23

är det inte du som sagt att man inte ska rösta på serien utan vinjetten? :unsure: ;)

Mmm... Det är helt rätt, GG. Man skall rösta på VINJETTEN, inte serien.

Du får se upp så att du inte ångrar din tröst röst ;)

:lol2:

Jag kan stå för valet jag gjort ändå. :)

#219 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 April 2007 - 13:13

Svårare än så är det inte. Vi hade ett långt nomineringsfönster, men ingen tyckte den var värd att nominera då helt enkelt.

Aha. Otur för mig som just hittat till det här forumet. Men kul turnering ändå! Kudos!

Svårt att gå bara på vinjetten här. Båda fångar ju respektive series tema väldigt bra, men jag kan ändå inte blunda för hur Nalle Puh á la Disney våldtar originalet (håller på och läser böckerna för min son nu). Rösten faller på Buffy, som gör mig mer sugen på att se själva serien efter att ha sett vinjetten.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#220 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 April 2007 - 13:22

De har verkligen lyckats göra en serie som man aldrig blir för gammal för med världens underbaraste Nalle Björn.

Hade jag röstat på serie så hade det blivit Buffy, utan tvekan. ;) Det jag skrev var bara i en stund av nostalgi. :P Givetvis röstade jag på vinjetten. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#221 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2007 - 16:06

Lite tidigare idag - har lite för mig ikväll och vet inte om jag hinner med annars.

Om ni undrar över (temp länk) kommentaren som dyker upp ibland i Serietitlarna så är det YouTube länkar som jag lagt till för serier som andra nominerat - jag postade en lista och ville ha bekräftelse (jag betraktade tystnaden som ett medgivande om att videon var OK) dock så glömde jag editera bort om innan Rond 1 körde igång. De kommer inte finnas med till Rond 2. :)

Edited by XC, 26 April 2007 - 16:07.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#222 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 April 2007 - 16:26

Nya Smallville introt är ett av de snyggaste intro jag någonsin sett. Om det finns något intro som förkänar att vinna så är det Smallvilles nya intro. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#223 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 April 2007 - 20:12

Jag gillar båda introna, men röstade på Smallville för karaktärspresentationen känns så comic booky att det för serien är ett stort plus! :)

#224 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 April 2007 - 20:35

Jag gillar inte nåt av introrna men Smallville är mindre tråkigt. :P

Jag hade god lust att rösta blankt.

Edited by Wylie Times, 26 April 2007 - 20:37.

-Gangstagrass

#225 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 April 2007 - 21:42

Blankröster har jag kommit fram är för fegisar. Man röstar ALLTID på något - i värsta fall det som är minst dåligt.

Precis så som Wylie gjorde nu.

Jag är stolt över Wylie.

:hug: